Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

 

Fiecare schimba la cat si cum il taie capul oricum,si prea putini simt/inteleg ceva din tot ce fac.no offence!

 

Dar oare ce ar trebui sa simti/intelegi in plus pentru a schimba uleiul cu tipul si la intervalul recomandat de producator?

 

PC34 -> SAE 10W40 + filtru / 12000 km

 

API Oil Motor Guide

 

Acum, desigur ca API SE, SF sau SG sunt deja depasite, insa daca Honda recomanda acest tip de ulei si intervalul de mai sus, de unde atata filozofie si atatea povesti ca daca nu schimbi la 5000 si neaparat cu un brand de ulei exotic, eventual cu particule sintetice din spatiul cosmic, ai busit motorul? Pana mea, parca s-au dilit toti la cap. Ce ziceti de baietii ce pun ulei auto in Bandit si mere motorul ceas?

 

Consider ca e corect sa faci un schimb de ulei la fiecare inceput de sezon, si asa intr-un an, pe drumurile din Romania nu cred ca face cineva mai mult de 12000 sau nici macar aproape de cifra asta.

 

Similar discutia legata de gume, fara GP Racer nu ai voie sa respiri, iar daca nu ai placute CL SBK5 esti pur si simplu sinucigas! o.O Ha! Si daca si alimentezi de la Lukoil, clar, nu esti motosicli adevarat frate!

 

 

 

panamea-alb.png

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Dar oare ce ar trebui sa simti/intelegi in plus pentru a schimba uleiul cu tipul si la intervalul recomandat de producator?

 

 

Stai linistit,nu e de simtit si priceput,pt majoritatea;)

 

Daca erai atent la primul meu post poate pricepeai unde bat...

 

"De ce ar trebui sa schimbe uleiul?aceeasi poveste nesfarsita,mitul uleiului:schimbatul lui la 5k...

"

 

Repet,fiecare face si pricepe cat stie.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai imi fac griji pt uzura uleiului si a motorului eu nu mai bag ulei, Folosesc lubrifianti de la sex shop si fac un schimb cam atunci cand simt ca nu mai este umeda toba. Evident folosesc lubrifianti cu aroma de motorina ca imi consuma mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta spune ca daca vrei sa te bucuri de fier trebe sa ai grija de el ( respectand reviziile dupa manual oficial, nu dupa ureche). habar nu am din cap la fiecare model la cati km se schimba, dar pentru toate astea exista google

Trebuie să te iei după manual, nu după Gugle

 

 

Da, 6k scrie la carticica, la 2008.

Nu cred, arată-mi și mie cartea aia. La toate PC41 e la fel 12000KM, vezi atach

 

Eu am o carte in italiana si scrie 12000 km. Eu am zis ca bag 5100 in loc de 7100 de acuma pt ca ii la jumatate pret si il schimb la 5000. Amandoua is bune pt hornet. Atata ca unu ii full sintetic si alalalt semi

Schimbă cf manualului nu la 5000km - vezi attach. De restul iei benzină

 

Am vazut si eu faza cu 12.000 km sau in fiecare an, dar sincer mi se pare o aberatie. Eu unul schimb uleiul la masina la 10.000 de km., cum sa schimb la 12.000 km la un motor care merge in medie undeva la 6-7000 rpm. :moron:

"Faza" cu 12000km e recomandarea producătorului ( care poți să fii sigur că s-a gândit mai întâi la producătorii de uleiuri și abia la tine). La mașină schimbi tot după ureche la 10000km ? Pt exemplificare ți-am pus tabelul de la Peugeot 206 1.4 HDI la care se schimbă la 20000km

 

Concluzie : filtrul și uleiul se schimbă cf manualului la 12000 km

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie să te iei după manual, nu după Gugle

 

Nu cred, arată-mi și mie cartea aia. La toate PC41 e la fel 12000KM, vezi atach

 

Schimbă cf manualului nu la 5000km - vezi attach. De restul iei benzină

 

"Faza" cu 12000km e recomandarea producătorului ( care poți să fii sigur că s-a gândit mai întâi la producătorii de uleiuri și abia la tine). La mașină schimbi tot după ureche la 10000km ? Pt exemplificare ți-am pus tabelul de la Peugeot 206 1.4 HDI la care se schimbă la 20000km

 

Concluzie : filtrul și uleiul se schimbă cf manualului la 12000 km

 

hornet.jpg peugeot.jpg

Good post!+1 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 10 Aug 2014 15:13

 

mai am o intrebare. de ceva vreme patesc ca nu imi intra motorul in viteza. accelerez sa dau treapta superioara si imi ramane undeva intre viteze cred si incepe sa caraie cand las ambreiajul. de ce?:| probleme la cutie?

Schimbatorul poate avea mai multe pozitii in functie de marimea piciorului, merge pozitionat mai sus sau mai jos. Daca simti ca nu schimbi bine vitezele inseamna ca trebuie sa il lasi o linie mai jos si o sa fie mai ferma schimbarea vitezelor.

Arunca o privire la schimbator si o sa intelegi ce zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ar trebui sa schimbe uleiul?aceeasi poveste nesfarsita,mitul uleiului:schimbatul lui la 5k...

 

Da,ar trebui sa traga de levierul ala serios,nu atins usor ca un bibelou.@cristirus:n-are nimic cutia,pune tu si fii mai ferm:D

 

Din experienta mea cu mobra mea, deci o chestie pur personala, prostiile de genul asta s-au rezolvat subit dupa schimbul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din experienta mea cu mobra mea, deci o chestie pur personala, prostiile de genul asta s-au rezolvat subit dupa schimbul de ulei.

Dupa 5 ani si peste 50k km pe Viespe,tot din experienta personala iti garantez ca daca nu iti schimba ca lumea dupa 4k km cu un ulei bun,problema principala nu e uleiul,ci pilotul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu tine, desi ma indoiesc ca devin eu un pilot mai bun dupa ce schimb uleiul si brusc mobra incepe sa mearga.

In fine, intre noi fie vorba, eu am spus ca ar putea sa se gandeasca la asta, nu i-am zis sa il schimbe, asa ca nu vad de unde a plecat ideea asta cu 4kkm-5kkm... 12kkm. Fiecare schimba uleiul cand il taie capul si cu ce il taie capul, ca doar el stie ce a facut cu mobra si cat de mult tine la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu tine, desi ma indoiesc ca devin eu un pilot mai bun dupa ce schimb uleiul si brusc mobra incepe sa mearga.

In fine, intre noi fie vorba, eu am spus ca ar putea sa se gandeasca la asta, nu i-am zis sa il schimbe, asa ca nu vad de unde a plecat ideea asta cu 4kkm-5kkm... 12kkm. Fiecare schimba uleiul cand il taie capul si cu ce il taie capul, ca doar el stie ce a facut cu mobra si cat de mult tine la ea.

Corect!spuneam si eu mai sus...fiecare face oricum cum il taie si il duce capul,dar cand aud ideea aia fixa de 5k km musai schimbat ca asa e bine ma apuca tremuricii:)

Si pana una alta,eu am schimbat si la 1k,si la 5k si la 10k...de curiozitate:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la ce concluzie ai ajuns ?

La faptul ca un ulei bun se tine extrem de bine la acele valori.si nu e la ureche ci verificari uletrioare la supape,distributie,ambreiaj,check up general(desfacut motor) la tot ce inseamna piese in miscare in motor,compresie.nu a existat uzura prematura chiar daca am schimbat la 12k.vindeam piese si tot ce tine moto intr-o perioada si faceam "teste" pe motorul meu cu uleiuri(schimburi peste schimburi cu uleiuri incepand se la ieftinache pana la cele scumpe),distributie(schimbata ca eram eu un pic paranoia),kituri de lant and so on...si tin sa precizez ca motorul nu statea o zi nemiscat,si a fost utilizat in absolut toate regimurile(mers in concedii lejer,tras pe el mai sport,mers pe curbe,tras in rosu,etc).si inainte sa il vand inca o verificare amanuntita si totul era la cote.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si e o intrebare daca tot suntem la aceiasi categorie:)..momentan am in mobra Motul 5100 10w40.. dupa ce se incalzeste motorul cand schimb vitezele zmaceste putin..Vreau sa fac schimbul de ulei sapatamana asta si as lua 7100 10w40..o sa fie oare vreo diferenta?sau sa incerc alt tip de ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare. Am cumparat Hornet 600 2005 recent. Duminica am observan un fenomen ciudat, la franare mai dura, roata din fata cumva pierde aderenta si parca ar sarea. Am vazut asa ceva numai la bicicleta cu curca lunga. Eu am asteptat la un stoppie. Este normal sau trebuie schimbat ceva in furca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva la hornet 2004 daca pun toba sport se aude vreo diferenta?sau e ca si la modelele mai noi unde trebuie anulat catalizatorul?

Gluma aia de catalizator n-are nici o importanta:) pune orice toba sport si sunetul de Viespe se va modifica mult...din punctul meu de vedere o toba carbon pe Hornet produce cel mai frumos sunet:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gluma aia de catalizator n-are nici o importanta:) pune orice toba sport si sunetul de Viespe se va modifica mult...din punctul meu de vedere o toba carbon pe Hornet produce cel mai frumos sunet:)

 

Orice toba de carbon?sau ai un model in minte? eu vreau sa imi iau Leovince SBK..daca zici ca ar suna mai bine pe alt model iau altceva:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Orice toba de carbon?sau ai un model in minte? eu vreau sa imi iau Leovince SBK..daca zici ca ar suna mai bine pe alt model iau altceva:)

Eu exact asta am avut prima data leo sbk carbon...suna tare frumos:) urmatoare tot carbon,dar si evacuarea scurtata complet..deci irelevant.orice toba carbon de firma suna frumos pe viespe,parere personala doar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu cred, arată-mi și mie cartea aia. La toate PC41 e la fel 12000KM, vezi atach

 

 

In cartea de service pe care am primit o odata cu motocicleta (cea in romana) scrie 6000km. In acelasi timp in owner's manual, tot primit odata cu moto, (cel in engleza) scrie intr-adevar 12000. Si in manualul de service (in italiana) tot 12000scrie.

Nu verificasem nicioadata aceasta info.

Eu luam 'de buna' informatia primita de la intermotorcycle pt ca oricum primii 2 ani nu aveam incotro daca vroiam sa pastrez garantia.

Oricum, in cazul meu, vine mai repede intervalul de timp decat km (chiar si decat cei 6000) si, oricum, 150lei la 6k km nu mi se par chiar o avere :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea de service pe care am primit o odata cu motocicleta (cea in romana) scrie 6000km. In acelasi timp in owner's manual, tot primit odata cu moto, (cel in engleza) scrie intr-adevar 12000. Si in manualul de service (in italiana) tot 12000scrie.

 

 

Eu am scapat simplu de chestia asta, cand am facut 6000km pur si simplu nu era niciun service autorizat Honda in Bucuresti asa ca mi-am bagat picioarele in ea de garantie.

 

Chiar, de curiozitate, stie careva ce se intampla daca nu respecti programul de revizii impus de dealerii din Romania (la jumatate fata de producator)? Ma refer din punct de vedere al garantiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...