george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 @goodkat:diferenta majora e ca tu habar nu ai ca "baietii pe circuit" nu au ventilatoare pe mobre,deci nu e nimic reglat din soft sa porneasca mai repede.pricepi?accepta ca vorbesti "aproximativ" si las-o asa.daca tu ai impresia ca pt strada e nevoie de un buton sa pornesti ventilatorul mai devreme,fa-te inginer la Honda si explica-le prostilor de acolo ca ideea ta e mai buna decat a lor.cum spune @adrian,legea e ce spune manualul si inginerii care au proiectat agregatul.ce spune @jagi e pt circuit!pt strada e ce spun aia mici cu ochii oblici.punct! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 (editat) @goodkat:diferenta majora e ca tu habar nu ai ca "baietii pe circuit" nu au ventilatoare pe mobre,deci nu e nimic reglat din soft sa porneasca mai repede.pricepi? Nu ai inteles ideea. E oarecum logic ca nu au ventilatoare -> viteza tot timpul, timp redus de stat la boxe (nu au timp sa fumeze o tigara ca in cazul statului la semafor ) Sunt si alte modificari pe acolo care sunt gandite. Debit, presiune etc. Softul e modificat la mobrele de strada. Gandeste-te ca un naked se incalzeste, dar o mobra unde motorul e ascuns dupa carene si prea putine locuri unde e ventilat, la ce temperaturi ajunge? Ca am avut si eu carenate Asta nu inseamna ca si pe strada cobori temperatura motorului la 70 de grade. daca tu ai impresia ca pt strada e nevoie de un buton sa pornesti ventilatorul mai devreme Din nou, nu ai inteles ideea. Nu e o chestie pe care o faci din necesitate (cum zicea colegul de garnituri de chiulasa impuscate si altele), ci pentru conservare pe termen lung, ajuta si la ungere si la pastrarea calitatilor uleiului pe o perioada mai lunga de timp. Asta, alaturi de un stil decent de condus, anumite proceduri incat sa il protejezi. Ca degeaba il racesti la un 100 grade in trafic si dupa forja in 10mii, frana de motor, iar forja si tot asa. legea e ce spune manualul si inginerii care au proiectat agregatul 3rd strike and you're out! Manualul reprezinta punctul principal dupa care te ghidezi. Cam acelasi manual e si Brazilia si in Europa, cum zicea colegu. Poti compara conditiile dintre Europa de est si vest? Am lucrat si avut de-a face cu motoare de la mobre, la auto, camioane si navale, am prins destula experienta cat sa stiu cum se prezinta un motor in anumite conditii. Ca nu le stiu pe toate, se subintelege, insa unde nu stiu, prefer sa intreb sau sa nu dau cu parerea. Sa revenim. Manualul in cazul unui citroen jumper zice ca uleiul se schimba la 40k. Cantitate ulei suficienta la prima vedere, insa ai curaj sa schimbi uleiul asa la o masina care face km astia in oras? Din nou, skoda da 30k si 2 ani. In Ro, 1 an si 15k km. Cum crezi ca arata motorul pe la 80k km? (depuneri chiar daca schimburile au fost facute la 15k). Opel la fel - 15k, 2ani. Camion Man plimbat pe distante scurte (max100km/pornire) vs camion de drum lung. Se aplica la fel ca in manual? Si asta e doar un capitol legat de ulei. Nu intotdeauna ce e in manual e lege si trebuie uneori sa aplici unele modificari. Acum, totul tine de decenta, nu trebuie sarit calul nici cu modificarile, insa nu imi dau seama ce am sugerat atat de grav incat au degenerat discutiile in asa hal. E ultimul post pe subiectul asta, fiecare isi ingrijeste mobra cum crede de cuviinta, eu va doresc sa va bucurati de ele fara probleme orice ar fi si atat. Editat Septembrie 3, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 (editat) Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala Citeam zilele astea si pe un alt forum despre frecventa reviziilor si intretinerea motorului si se ajunsese deja cu schimbarea uleiului la maxim 5000 km, maxim jumate de an, he he he . Numai sa nu ii intrebi cat de des isi schimba anvelopele, ca te injura. Mai ales ca intentioneaza sa tin motoarele foarte mult, 2-3 ani. Cert este un lucru, foarte putina lume ia in considerare ce spune manualul de intretinere, motivele fiind nenumarate. POate si din cauza ca nu avem cine stie ce service-uri specializate moto. Rar am gasit vreun mecanic care sa stie (sau sa consider eu ca stie) ce face. Asfalt uscat! Editat Septembrie 3, 2016 de RazvanLNI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 @banzay:ia-te de mana cu colegul @goodkat si faceti o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori.mai departe nu merg,e pacat de acest topic de cand ati intervenit voi doi. » Post actualizat in 03 Sep 2016 13:11 @razvan:alea sunt aberatiile supreme cu schimburile de ulei.mai ziceai acolo ceva,"sa tina motoarele foarte mult,2-3 ani".WTF?!pai eu care le tin minim 4 ani sunt prost? ))) facusem cu Viespea 50+k km,acum ajung in zona de 40k cu R1-le si a dracu' pielea pe mine cum n-am avut nici cea mai mica problema tinandu-ma dupa manual.singurele setari extra sunt cele de ciclistica(setari furca,amortizor spate) si modificat putin raportul de transmisie. » Post actualizat in 03 Sep 2016 13:13 Si amandoua mobrele utilizate cam la fel,touring la greu,forja pe strada,circuit din cand in cand.si iar a dracu' pielea pe mine cum am o mana de oameni care s-au apucat de butoane extra,resoftari,bla bla bla si aia tot dintr-o problema in alta.give it a brake! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori Eu am hartii care imi demonstreaza capacitatile in domeniul ingineriei mecanice si am si ceva experienta. Tu ce ai, daca o luam asa? Eu am incercat sa iti raspund decent si sa discutam punct cu punct chestiile pe care le sustii, insa vad esti tot o personalitate cu viziune ingusta si atacuri de speta joasa. Ca tot zici ca ai manual de service. Respecti in totalitate tabelele alea de verificari? Ma indoiesc. Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala Pai cand ai o mobra care nu zice nimic (fara vreo potentiala valoare - macar sentimentala - peste ani) sau nu te intereseaza de ea dupa 2-3 ani, da, nici nu merita sa ii schimbi uleiul daca e sa o luam asa In rest, orice material poate dezvolta probleme din cauza unui cumul de factori nefavorabili, astfel incat un mic defect de material care in caz de exploatare ingrijita poate duce mult si bine, in caz de neingrijire sau forja cat cuprinde poate ceda. De axe cu came pana la arbori, am tot auzit/vazut rupti. Si alte cazuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 Pe bune?o dai cu hartiile adunate de la scoala si experienta teoretica pe "navale,tractoare,auto"?cine a inceput oare pe aici sa sustina "butoane,ventilatoare" si alte teorii care noi restu',care nu avem hartii trebuie sa le luam ca adevar absolut.o-i fi eu cu viziune ingusta(pt ca ma iau dupa inginerii asiatici si nu dupa doi neicanimeni) dar nici cu "romanul cu hartie care e cel mai mare cunoscator" nu mi-e rusine.si doi la mana,da,respect TOT.uneori,cel mai des,poate si prea mult si inutil in multe cazuri.eu nu stiu nici sa strang un surub daca vrei sa stii.si nu glumesc.dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor,ai curaj sa recunosti ca doar va place sa va dati rotunzi si sa sustineti ca ati inventat mersul pe jos?asta e diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor, Mai omule, citeste ultimele 2-3 mesaje cu atentie si vei intelege. De la a 'va pricepe mai bine' la 'e loc de imbunatatire in anumite cazuri' e distanta mare. Tu nu citesti sau nu vrei sa intelegi si imi rastalmacesti cuvintele si cu asta am terminat discutia Pa-pa! ai curaj sa recunosti Cum ziceam si mai sus si nu ai citit, unde nu ma pricep nu ma bag. Vad ca nu e cazul tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 O dai in barci degeaba.pai tu cine esti sa sustii ca este loc de imbunatatire?inginer la ei?asta spune tot de dorinta ta de a te crede mai bun decat esti.si spre deosebire de tine,eu am recunoscut ca nu stiu nici sa strang un surub(si nu era gluma).eu doar stau langa mecanic cand fac ceva la el.got it?eu vb ca un ocare se ia dupa manual,cu mecanicul langa el,si cu feedback de pe motor.so,cine e gaina dintre noi doi? » Post actualizat in 03 Sep 2016 15:03 PS:tu doar ai impresia ca te pricepi pt ca "detii niste hartii care-ti atesta priceperea".ca si mai tot mecanicii(si nu numai) din tara asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 Exact @goodkat,si inginerii aia dau chix.cum ati putea voi sa sustineti ca aveti idei de imbunatatire?!pai in cazul asta v-ati ratat locul de munca,dati cate un CV si ideile de imbunatatire a muncii lor.com'on! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 1)d.p.d.v mecanic motorul meu e stoc.finala schimbata pt placerea mea personala(nu contrazic pe nimeni d.p.d.v mecanic,doar estetic-gusturile nu se discuta). 2)sa revenim on-topic putin.daca retii(esti vechi pe forum) aici pe topic au fost nenumarate discutii despre relocarea releului la Viespe.concluzia generala la care s-a ajuns ti-o spun eu:releele pica dintr-un cumul de factori,printre ei nu se numara pozitia lui initiala.cauta daca ai chef prin topic si ai sa-ti confirmi singur ca relocarea e doar o cofetareala romaneasca de cartier. PS:sunt cativa useri aici printre care si @danny_nt,@stephon(daca mai are cont),Hornetisti vechi,care-ti pot impartasi experientele lor cu relocarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Ma acum daca stau si ma gandesc ideea cu coolerul de comp n-a fost rea, doar implementarea defectuoasa. Oricum mai practic e sa-ti pui un voltmetru care masoara incarcarea bateriei, cand se arde releul il schimbi si gata, ca se arde odata la 40-50k nu la 5000 de km. Eu am aproape 40k de cand l-am schimbat si inca nu s-a ars, daca se arde 50Lire il schimb in juma de ora si gata. E mai simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 6, 2016 Share Postat Septembrie 6, 2016 @George, sunt unii care se duc la "curse" cu motoare de strada, fac un trackday iar apoi hop pe mobra acasa. Aia de isi maresc radiatoarele si scot ventilatoarele o fac la modul mai profesionist fata de primii. Elimina greutate inutila pentru exploatare respectiva. Eu am experimentat pe fosta mobra tot felul de solutii pentru a ajunge la o temperatura optima in oras si am reusit asta cu un combo de radiator marit, alt ventilator si o alta evacuare completa fata de cea stoc. Si ca sa nu o mai aud pe asta cu "enjinerii de la firmele moto: au dat o groaza de rateuri de la cadre care se rup, la cutii de viteze, la distributii etc. Aia nu sunt zei ai tehnicii, de multe ori apar improvementuri de la utilizatorii obisnuiti. Ma retrag, discutia a luat-o pe aratura mult. În primul rând să rămânem la condiţiile on topic "Hornet şi stradă". Îmbunătăţiri de genul releu cu mosfet, cositorire etc sunt bune, verificabile sau în cel mai rău caz nu produc pagube. Dar ce înseamnă "temperatură optimă în oraş" în nişte valori măsurabile, nu "aşa a zis mecanicul Hagi iar el ştie ce vorbeşte" Ce nu făcea mobra standard de a trebuit s-o modifici ? Părerea mea este că un radiator mai mare poate fi benefic [ dacă ai unde să-l pui, dacă stai mult pe loc ( de ce să stai pe loc dacă ai mobră ? ), dacă n-ai ce face şi te plicti ], în ce mă priveşte mi se pare deja mare şi cam urâţel. Ieri la o traversare Lyon de 45 km (15 km oraş, 30km periferic la 29 grade Celsius) am măsurat următoarele: - la semafor: temperatură bord 104 grd, temperatură radiator sus 102 grd, temp radiator jos 64 grade Celsius. - periferic (60 - 120kmh) 84 grade bord, 82 grade radiator sus, 52 grade radiator jos ( asta înseamnă termostat închis sau aproape închis deci apa circulă doar în circuitul "mic" - prin pompa de ulei !!! + răcire prin convecţie ) Nu am apucat să măsor când porneşte ventilatorul ( 106 grade ), cât de repede răceşte în partea de jos. Mi se pare destul de rece tot timpul partea de jos, nu văd rostul de a ventila mai devreme. În plus, senzorul la PC41 este deja lângă termostat, adică porneşte de timpuriu (nu e ca la Dacie undeva la jumătatea radiatorului să pornească ventilatorul abia când apa fierbinte a ajuns deja la jumătatea radiatorului ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Septembrie 7, 2016 Share Postat Septembrie 7, 2016 (editat) Daca tot ne-am apucat sa inventam termeni care trebuie explicati eu propun inca unul, si mai greu de explicat: "temperatură optimă în oraş cu trafic aglomerat, pasagera nervoasa si anvelopa cu latime 190" Cam care credeti ca ar fi valoarea? Editat Septembrie 7, 2016 de RazvanLNI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Septembrie 8, 2016 Share Postat Septembrie 8, 2016 Uite si aici un topic interesant despre temperaturi /index.php?/topic/737886-cand-e-motocicleta-calda/ Se cearta lumea si acolo )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mome Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 salutare dragi hornetisti ...aveti idee de unde as putea face rost de o aripa spate pt un hornet 07 ? pret ? astept pm-urile voastre ms frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi0 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Salutare. Tocmai mi-am luat si eu un Hornet din 2007 si nu prea mi-e clar cum functioneaza indicatorul de nivel de benzina. Din ce-am observat, cand ultima liniuta "licareste", eu pot sa bag undeva pe la 12-13 litri. Ma asteptam ca fiecare liniuta sa reprezinte aproximativ 3.1 litri. Unde sunt restul de 6-7 litri? Ma lamureste si pe mine cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Salutare. Tocmai mi-am luat si eu un Hornet din 2007 si nu prea mi-e clar cum functioneaza indicatorul de nivel de benzina. Din ce-am observat, cand ultima liniuta "licareste", eu pot sa bag undeva pe la 12-13 litri. Ma asteptam ca fiecare liniuta sa reprezinte aproximativ 3.1 litri. Unde sunt restul de 6-7 litri? Ma lamureste si pe mine cineva? e rezerva diferența.ar trebui sa ai sub rezervor un robinet on - off - res. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi0 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 e rezerva diferența.ar trebui sa ai sub rezervor un robinet on - off - res. Imi explici te rog ce inseamna respectivele stari? Care trebuie sa fie default-ul? Cand comut dintr-o stare in alta? Obisnuit fiind cu masina nu inteleg logica asta cu rezerva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 (editat) Imi explici te rog ce inseamna respectivele stari? Care trebuie sa fie default-ul? Cand comut dintr-o stare in alta? Obisnuit fiind cu masina nu inteleg logica asta cu rezerva... ON - mers in regim normal (consuma bezina pana ajunge la nivelul rezervei) -> ideal e sa lasi comutatorul pe ON RES - consuma toata benzina ramasa, deci daca lasi mereu pe RES si nu alimentezi la timp, motocicleta va consuma tot carburantul (daca lasi pe ON si nu alimentezi, se va opri cand ajunge la nivelul rezervei, apoi comuti pe RES si cauti o benzinarie, e un fel de backup) OFF - pentru perioada cand motocicleta este oprita mai mult timp (de exemplu iarna). Eu comut pe OFF insa de fiecare data cand las motorul la garaj Atentie sa nu uiti pe OFF si sa pleci.. o sa consume benzina din carburatoare (pentru cine are) si apoi surpriza! Informatiile de mai sus sunt generale, valabile la orice motocicleta cu acest sistem, nu sunt sigur insa ca PC41 are acelasi sistem de rezerva ca si PC34. La mine e simplu, nu am indicator, nu am LED, nu am nimic, doar comutatorul de ON - OFF - RES, dar m-am obisnuit, se poate schimba si din mers Editat Septembrie 15, 2016 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Stati putin, omu' a zis ca are modelul 2007, deci n-ar trebui sa aiba ON/OFF/RES. Cand incepe sa licareasca inseamna ca a intrat pe rezerva, deci ar trebui sa mai aiba (parca) 5 litri in rezervor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_andrei Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Ca idee, la 2005, cand intra pe "rezerva" (ultimii 3L cf manualului), toate segmentele de la indicator se golesc si incep sa se umple de sus in jos, una cate una, pe masura ce treci si prin aia 3L. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Stati putin, omu' a zis ca are modelul 2007, deci n-ar trebui sa aiba ON/OFF/RES. Cand incepe sa licareasca inseamna ca a intrat pe rezerva, deci ar trebui sa mai aiba (parca) 5 litri in rezervor Parca asa stiam si eu, ca PC41 nu are comutator de benzina. Ai grija la indicatorul pentru nivelul de combustibil si la atentionarea de rezerva, atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Parca asa stiam si eu, ca PC41 nu are comutator de benzina. Ai grija la indicatorul pentru nivelul de combustibil si la atentionarea de rezerva, atat. Nici PC36 cu bord electronic nu are comutator, iti arata nivelul tot timpul (fata de F4i spre ex - care are acelasi bord dar iti indica doar cand ai intrat pe rezerva). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi0 Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Mersi de explicatii. Concluziile trase de mine pana acum ar fi ca pe modelul meu nu am switch-ul pentru rezerva (nu am cum sa verific acum) iar in momentul in care ultima liniuta licareste, trec automat pe rezerva si mai am cam 5 litri. O sa caut si un manual pe net sa vad daca scrie ceva legat de asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 O sa caut si un manual pe net sa vad daca scrie ceva legat de asta. Gasesti manualele pt toate generatiile de Hornet -> AICI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.