Sari la conținut

Latime Cauciuc Vs Viteza


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

singuru factor care ma intereseaza e stabilitatea pe viraj,odata ce e pe trasa... daca se schimba in bine sau rau........restu' e can can

 

nu te dai tu asa tare pe curbe, incat sa simti diferenta. din experienta mea, cu guma mai mare mi se parea mai stabila pe curbe, in schimb cu guma, mica e mai jucausa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 167
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

caz concret: am in casa o guma Pirelli Supercorsa 200/50/17, DOT 1111. ce voi observa daca o pun pe motocicleta mea (care vine cu 190/50/17 din ce-am vazut), iar pe fata 120/70/17 ??

 

am uitat sa specific ceva important: janta de 6"

 

Sint modele care la inceput au iesit pe piata cu cauciucuri mai subtiri, dar sursa este forumul si sper ca este adevarat (marja 10mm), cel mai bine este sa incerci, i-ti convine - pastrezi, nu - dai jos.

Singura problema adevarata este ca de obicei, cel subtire pe care il schimbi este mult mai uzat fata de cel nou (mai lat) si din aceasta cauza comparatia nu poate fi facuta pertinenta.

Ar fi interesanta o comparatie intre cele 2, cu ambele noi, dar costa destul de mult, aceasta observatie nu-i a mea, dar pare foarte ok si la obiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yep

 

doar un aspect am uitat... aparatoarea de la lant e fffffffff aproape de roata, nu stiu de ce au pus-o asa... :) dar nu-i bai

 

uite aici ai calculator pt comparatii intre gume. l-am folosit si eu inainte sa montez un 190 in loc de 180 (desi 916 veneau si cu 190)

iti da cat mai multe detalii despre. si am avut inca un link unde iti arata si cum va arata guma pe janta. dar daca pui 190/55 iesi mai in avantaj.

 

In cazul asta posibil sa o atinga. Dar poti s o modifici putin. Daca e din plastic e chiar usor.

Inca ceva - fiind o guma mai inalta, vei avea viteza mai mare decat ce arata bordul dar nu cu mult.

 

da, dar asta numai daca ai cablul de kilometraj conectat la cutie sau roata spate. dar daca e la cutie, iarasi o poti sau se poate schimba din rapoartele la pinioane.

 

la mine pe fata veneam cu 12/60/17, folosesc 120/70/17 si dupa cum se stie, au un decalaj pe ceas la vitezometru. cu 120/70/17 nu mai am, am mers de mute ori cu GPS-ul incat sa fac diferentele. decalajul este foarte foarte mic, insesizabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea si din masinile avute(nissan pathfinder) cauciucurile recomandate de producator sunt esentiale am schimbat de 3 ori gumele(toate 4) la masina intr-o zi incercand sa schimb configuratia si sfarseam prin aprinderea esp-ului la o anumita viteza pt ca japonezii cand recomanda ceva inseamna ca au studiat intens problema!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o intrebare intrebare pt ce ce au mers si pe 50 si pe 55, nu ma adresez alora ce citesc en eglish pe la altii si ne scriu noua la astia mai prosti.

 

zzr1400 de exemplu zice ca trebuie:

120/70ZR17

cu

190/50/17

 

intrebarea e simpla daca pui 190/55/17 e mai bine?

cum zicea un coleg mai sus "eu zic ca japonezii nu e prosti", plm e prosti?!

 

eu am mers pe xx numai cu ce zicea el, adica 180/55/17, n am incercat altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

s-a mai scris de 20 ori, diferente in comportament, majore,apar cand sari calu:

 

ex: pe o janta de 5.5" sa pui guma de 190/50/17 sau mai ales 200/50/17

 

iar orice 'side efect' este in stransa corelatie cu experienta ride-ului.

 

multi sunt copaci si o sa spuna ca nu vad diferenta daca pe mobra lor (ce vine cu janta de 5.5 si 180/55/17) o sa-si puna 200/50/17...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a mai scris de 20 ori, diferente in comportament, majore,apar cand sari calu:

 

ex: pe o janta de 5.5" sa pui guma de 190/50/17 sau mai ales 200/50/17

 

iar orice 'side efect' este in stransa corelatie cu experienta ride-ului.

 

multi sunt copaci si o sa spuna ca nu vad diferenta daca pe mobra lor (ce vine cu janta de 5.5 si 180/55/17) o sa-si puna 200/50/17...

 

eu am intrebat alceva.

alt exemplu ....busa zice ca vrea 190/50/17 pe spate. Multi pun 190/55/17 de ce?

 

am vazut si eu pe net povestea ca pe 55 e mai inalt si asa devine mai ascutit.si e mai bine pe curbe, dar de zic sa pui pe 50?

ca cu 50 la linitie ai mai mult cauciuc? doar de asta?

 

care sunt diferentele in rulare? 190/50/17 vs 190/55/17

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

pai cred ca ti-ai dat singur raspunsul.

 

pe mine personal m-ar interesa pe care din ele am pata mai mare de contact cand sunt aplecat, in viraje (adica ala care e mai stabil). chiar daca necesita mai multa 'munca' sa-l aplec.


nu ma incanta daca mobra se 'culca' singura,sau daca se apleaca usor. ma incanta daca sta stabil pe trasa si daca are aderenta buna atunci cand e pe viraj.


cred ca pe viraje, teoretic ar trebui sa fie mai ok 190/55/17. Presupunand ca vorbim de janta de 6" . busa are de 6" nu?


am un 200/50/17 care pare destul de ascutit, chiar daca-i /50 si nu /55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe o janta de 5,5 care in mod normal se pune 180/55,daca se monteaza un 190/50 diferentele or sa fie insesizabile la ciclistica si la viteza ,mai ales ca nu se foloseste motocicleta pe pista sau nu avem abilitatea de a o folosi la capacitatea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cred ca ti-ai dat singur raspunsul.

 

pe mine personal m-ar interesa pe care din ele am pata mai mare de contact cand sunt aplecat, in viraje (adica ala care e mai stabil). chiar daca necesita mai multa 'munca' sa-l aplec.

 

nu ma incanta daca mobra se 'culca' singura,sau daca se apleaca usor. ma incanta daca sta stabil pe trasa si daca are aderenta buna atunci cand e pe viraj.

 

cred ca pe viraje, teoretic ar trebui sa fie mai ok 190/55/17. Presupunand ca vorbim de janta de 6" . busa are de 6" nu?

 

am un 200/50/17 care pare destul de ascutit, chiar daca-i /50 si nu /55.

 

 

pai ce aderent mai vrei cand esti aplecat. raspuns vad ca ti-ai dat si tu singur.. 190/55 va sta mult mai usor pe curba, comparativ cu 190/50. acum depinde de modelul cauciucului si de producator. unii le fac ascutite, altii rotunde.

200/50/17 pe ce motor vrei sa-l pui?. e cam mult 200/50. mi se pre o guma turing pe un motor mai mare. nu o guma race, cu care sa te dai pe pista sau de la care sa vrei aderenta pe curba.

 

Pe o janta de 5,5 care in mod normal se pune 180/55,daca se monteaza un 190/50 diferentele or sa fie insesizabile la ciclistica si la viteza ,mai ales ca nu se foloseste motocicleta pe pista sau nu avem abilitatea de a o folosi la capacitatea ei.

am avut pe a mea guma 190/50/17 in loc de 180/55/17.pe curba ma chinuiam sa o aplec. trageam de ea ca disperatu. apoi am pus 190/55/17. situatia s-a schimbat foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

da, cred ca pe un 5.5" (janta), pe care vine stock 180/55/17, decat sa pui 190/50/17, mai bine pui 190/55/17...

 

@crazy, vis a vis de aderenta,vroiam sa spun ca pe o mobra cu janta de 6", cand ai guma de 190/55/17, si esti aplecat sa zicem 45 grade, cred ca ai un patch de contact cu solu mai mare decat ai cu 190/50/17. (datorita felului in care e curbat cauciucul respectiv pe janta respectiva).

 

190/50 e mai talpa (zic eu...)

 

oricum ce vorbi aici,vorbim stradal.

 

la noi un procent f mic de oameni se dau pe pista. si aici se discuta folosirea pe strada.

Editat de Irinel Stiulete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hadriane iti luasi in sfarsit ban pe uzeru vechi?

Nu a suportat sa stea pe bara. :D

 

Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta.

 

 

manevrabilitate mai greoaie. o apleci mai greu pe curbe, top speed-ul scade. in schimb ai o aderenta mai buna, dar nesesizabil.

 

Dpmdv e clar ca vorbesti din auzite sau ca iti dai cu parerea, practica te omora.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

ala e iubitul tau , de ti l-ai pus la avatar?

 

nu raspund la provocari :kiss:

 

Nu a suportat sa stea pe bara. :D

 

Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta.

 

asta si intentionez.o pun de nevoie,oricum (nu ca as fi preferat-o pe asta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, cred ca pe un 5.5" (janta), pe care vine stock 180/55/17, decat sa pui 190/50/17, mai bine pui 190/55/17...

 

@crazy, vis a vis de aderenta,vroiam sa spun ca pe o mobra cu janta de 6", cand ai guma de 190/55/17, si esti aplecat sa zicem 45 grade, cred ca ai un patch de contact cu solu mai mare decat ai cu 190/50/17. (datorita felului in care e curbat cauciucul respectiv pe janta respectiva).

 

190/50 e mai talpa (zic eu...)

 

oricum ce vorbi aici,vorbim stradal.

 

la noi un procent f mic de oameni se dau pe pista. si aici se discuta folosirea pe strada.

 

 

da, asa e. 55 e mai ascutit. dar asta sa nu crezi ca faci ce vrei pe curbe, fiind bazat pe aderenta aia in plus.

 

Jeana nu e moarta

Jeana se transforma

 

 

:10:

 

ala e iubitul tau , de ti l-ai pus la avatar?

 

 

e timid si nu va recunoaste. :s4284:

 

Nu a suportat sa stea pe bara. :D

 

Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta.

 

 

 

Dpmdv e clar ca vorbesti din auzite sau ca iti dai cu parerea, practica te omora.

 

 

ma refeream strict la el. la un mers decent, si crede-ma ca nu-mi dau cu parerea sau din auzite. ci din propria experienta.

 

situatia se schimba cand vrei sa faci "performante stradale"

 

inainte de WDW, am avut Dunlop GP Racer D211 190/55/17 iar pt Misano mi-am pus tot D211 doar ca era 180/55/17(ca in acte) situatia s-a schimbat foarte mult. parca faceam jonglerii cu motoru. dadeam guma pe capete fara nicio intentie si intratata ma trezeam ca am aproape genunchiu jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

pai tu ai janta de 5.5" am impresia,si nu de 6"

 

este foarte LOGIC sa se comporte mai ok pe viraje cu 180/55 decat 190/55

 

la tine e evidenta diferenta

 

mai ambigua este situatia la 190/55/ vs 190/50 pe janta de 6" ,ca sa zicem asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu-i intrebati pe cei care va fac revizia?

 

dac-ati avea accident si vor gasi o alta guma decat cea indicata de constructor puteti spune adio asigurarii.

va jucati prosteste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu-i intrebati pe cei care va fac revizia?

 

dac-ati avea accident si vor gasi o alta guma decat cea indicata de constructor puteti spune adio asigurarii.

va jucati prosteste

daca te duci la RAR si treci guma in carte/certificat, nu mai intampini astfel de probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...