Sari la conținut

HELP. Intrebare scurta


Postări Recomandate

ca sa fac long storry short.

 

o baterie muci(nu mai poate fii incarcata), un motor cu releu bun, stator bun...incarca bn.

intrebare: bateria(aia muci) poate face ca ,desi motorul merge, sa ii taie injectia(adik sa se opreasca sacadat din mers)? n-ar trebui daca releul incarca, sa mearga si moto chiar cu acea baterie descarcata? poate fii din cauza benzinei?

as aprecia un raspuns sigur. thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

99% e cauza bateriei nu e suficient amperaj ,risti sa strici mai multe electrice fara o baterie buna.

i know, nu eram sigur ca e bateria 100% ;) ms d rasp man

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

dap, bateria. cand moare devine consumator. cateodata mai mare decat orice consumator de pe motor.

Editat de stress_L&P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa fac long storry short.

 

o baterie muci(nu mai poate fii incarcata), un motor cu releu bun, stator bun...incarca bn.

intrebare: bateria(aia muci) poate face ca ,desi motorul merge, sa ii taie injectia(adik sa se opreasca sacadat din mers)? n-ar trebui daca releul incarca, sa mearga si moto chiar cu acea baterie descarcata? poate fii din cauza benzinei?

as aprecia un raspuns sigur. thx

daca bateria e moarta releul de incarcare nu functioneaza ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca bateria e moarta releul de incarcare nu functioneaza ,

;) si daca releul functioneaza bateria ar trebui sa tina 15 ani?<omu a spus ca bateria e muci si ca restul e ok>

si ca sa nu fiu off topic da mai mult ca sigur ca de acolo e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) si daca releul functioneaza bateria ar trebui sa tina 15 ani?<omu a spus ca bateria e muci si ca restul e ok>

si ca sa nu fiu off topic da mai mult ca sigur ca de acolo e

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA si NU.

 

Depinde cum e "moarta" bateria. Daca are toate placile in scurt, da, devine consumator, daca e doar suflatata si nu se mai incarca nu consuma absolut nimic - se comporta ca un condensator in curent continuu, adica nu consuma nimic, adica ca si 2 fire lasate in aer. Ori cu ea ori fara ea in circuit tot aia e.

 

Din ce zici tu pare sa fie sulfatata, adica pare incarcata dar nu tine deloc curent in ea.

Daca ar fi in scurt problemele ar fi mult mai mari, ti-ar scadea tensiunea grav de tot, s-ar duce sigurantele si eventual releul de incarcare.

 

Eu zic sa cauti problema in alta parte, problemele pe care le descrii nu au nici o legatura cu bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA si NU.

 

Depinde cum e "moarta" bateria. Daca are toate placile in scurt, da, devine consumator, daca e doar suflatata si nu se mai incarca nu consuma absolut nimic - se comporta ca un condensator in curent continuu, adica nu consuma nimic, adica ca si 2 fire lasate in aer. Ori cu ea ori fara ea in circuit tot aia e.

 

Din ce zici tu pare sa fie sulfatata, adica pare incarcata dar nu tine deloc curent in ea.

Daca ar fi in scurt problemele ar fi mult mai mari, ti-ar scadea tensiunea grav de tot, s-ar duce sigurantele si eventual releul de incarcare.

 

Eu zic sa cauti problema in alta parte, problemele pe care le descrii nu au nici o legatura cu bateria.

Nu e neaparat sa fie in scurt ca sa faca probleme. Am intalnit baterii moarte care nu erau in scurt dar cauzau o functionare aiurea a motorului, variatii mari ale tensiunii de incarcare, mers neregulat, semnalizatoare care nu functionau cum trebuie, etc

Bateria pe langa rolul ei principal mai indeplineste un rol important, acela de filtru pentru varfuri mari de tensiune(100-200V) care apar in instalatie din cauza bobinelor de inductie. Daca e moarta nu-si mai indeplineste cum trebuie aceasta functie de filtru iar varfurile acelea de tensiune influenteaza in prima faza circuitele electronice ( regulator, turometru, CDI, calculator etc) iar in timp e posibil sa le defecteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria pe langa rolul ei principal mai indeplineste un rol important, acela de filtru pentru varfuri mari de tensiune(100-200V) care apar in instalatie din cauza bobinelor de inductie.

 

 

Nu contest ca-ti place electrica/electronica si te pasioneaza motocicletele...:P

 

De curiozitate:ai masurat tu varfuri de tensiune de 100-200V in circuitul electric al motocicletei?Cu ce le-ai masurat cu un DMM?Cu osciloscopul?

cat aveau: o microsecunda ,o milisecunda?

Ai luat vreo baterie uda (cu acid) de 12V,i-ai aplicat varfuri de 100-200V la borne si ai vazut ca nu s-a intamplay nimic, adica bateria a "filtrat" acele varfuri?Daca faci un astfel de expermient te rog sa filmezi si sa-mi arati si mie.

 

PS:O bobina de inductie trebuie sa aiba un circuit de supresare a tensiunii de autoinductie (varfurile de care zici tu) care apare cand ii iei alimentarea.Asta se poate face cu o dioda , un circuit snubber (R+C) sau cu o rezistenta...whatever.

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu contest ca-ti place electrica/electronica si te pasioneaza motocicletele... :P

 

De curiozitate:ai masurat tu varfuri de tensiune de 100-200V in circuitul electric al motocicletei?Cu ce le-ai masurat cu un DMM?Cu osciloscopul?

cat aveau: o microsecunda ,o milisecunda?

Ai luat vreo baterie uda (cu acid) de 12V,i-ai aplicat varfuri de 100-200V la borne si ai vazut ca nu s-a intamplay nimic, adica bateria a "filtrat" acele varfuri?Daca faci un astfel de expermient te rog sa filmezi si sa-mi arati si mie.

 

PS:O bobina de inductie trebuie sa aiba un circuit de supresare a tensiunii de autoinductie (varfurile de care zici tu) care apare cand ii iei alimentarea.Asta se poate face cu o dioda , un circuit snubber (R+C) sau cu o rezistenta...whatever.

 

:)

 

Sistemele de incarcare sunt destul de rudimentare ca si conceptie astfel ca rolul de filtrare al bateriei este MAJOR! Putem intra si mai adanc in teorie, dar ca sa nu deschidem iar o polemica inutila, fa un test simplu: decupleaza bateria cu motorul pornit si arunca o privire la becurile farurilor. "Spike"urile vor fi atat de evidente incat nu'ti va mai trebui nici un osciloscop sau scope-meter digital ca sa le masori!

 

Ontopic: In anumite conditii o baterie cu probleme poate cauza simptomele mentionate. Pot fi insa (si) alte cauze.

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemele de incarcare sunt destul de rudimentare ca si conceptie astfel ca rolul de filtrare al bateriei este MAJOR! Putem intra si mai adanc in teorie, dar ca sa nu deschidem iar o polemica inutila, fa un test simplu: decupleaza bateria cu motorul pornit si arunca o privire la becurile farurilor. "Spike"urile vor fi atat de evidente incat nu'ti va mai trebui nici un osciloscop sau scope-meter digital ca sa le masori!

 

Ontopic: In anumite conditii o baterie cu probleme poate cauza simptomele mentionate. Pot fi insa (si) alte cauze.

 

Ride safe!

 

Multa lume zica sa nu decuplezi bateria cu motorul pornit,se poate arde CDI-ul.Ii cred pe cuvant,si nu voi face experimentul asta.

Daca intr-adevar se intampla asa cum zici tu,or fi niste spike-uri dar nu de 100-200V,la tensiunea asta vor pusca becurile ca popcornul.

Inseamna ca ceva nu-si face treaba in circuit,chiar ma indoiesc ca cineva a facut asa sistemul ,sa lase aceste spike-uri ne supresate sau macar limitate.

E foarte importanta durata spike-ului pentru ca are influenta directa in energia acelui spike.

 

 

Scuze pt. off-topic.

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Rila

Daca o sa sapi dupa posturile mele mai vechi pe forum ai sa gasesti un citat dintr-o carte de electrica auto in care era explicat destul de detaliat fenomenul, si de ce nu trebuie sa lasi motorul sa mearga fara baterie cuplata. Nu mai tin minte cum se numeste cartea si nici nu o am la mine, a ramas acasa.

Stiu ca se pot suprima prin diferite metode acele varfuri dar automat scade si energia scanteii. Durata varfurilor e destul de mica,iar frecventa depinde de turatia motorului si tipul acestuia( 2T/4T , nr de cilindri si tipul aprinderii) totusi au energie suficient de mare ca in unele cazuri sa arda becurile mici din bord. ( am patit asta la un motor care avea bateria moarta dar pe care m-am incapatanat sa-l pornesc)

Cartea aia am citit-o prima data dupa ce imi tot prajeam niste integrate cu care experimentam o aprindere electronica, in casa, fara baterie, montajul fiind alimentat dintr-un redresor cu un condensator pe post de filtru.

Inainte de experimentul asta am mai facut o boacana similara, am alimentat un IJ de 6V direct dintr-un redresor ca sa-l pornesc. Deabia il cumparasem si nu aveam baterie de 6V. A pornit motorul, a mers 1-2 minute apoi s-a oprit iar din redresor iesea fum. Am desfacut redresorul si am constatat ca se prajisera diode din punte, diode care trebuiau sa reziste la 100V. (nu s-au ars din cauza de supracurent pt ca erau mult supradimensionate fata de ce curent putea sa dea transformatorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in caz ca va intereseaza verdictul...pompa de benzina a fost cauza

Editat de horseman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma cat de "moarta" e bateria? Ce voltaj iti arata masurand-o liber? Ai incercat sa o incarci si pe un redresor mai zdravan (curent de 5-6 A) sau doar pe motoreta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma cat de "moarta" e bateria? Ce voltaj iti arata masurand-o liber? Ai incercat sa o incarci si pe un redresor mai zdravan (curent de 5-6 A) sau doar pe motoreta?

Bateria era praf. nu mai tinea deloc curet in ea. da, am incercat si redresor...degeaba. Am cumparat una noua...pornea ok, dar problema motoretei a persistat. am golit rezervorul si curatat pompa...totul ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa lume zica sa nu decuplezi bateria cu motorul pornit,se poate arde CDI-ul.Ii cred pe cuvant,si nu voi face experimentul asta.

Daca intr-adevar se intampla asa cum zici tu,or fi niste spike-uri dar nu de 100-200V,la tensiunea asta vor pusca becurile ca popcornul.

Inseamna ca ceva nu-si face treaba in circuit,chiar ma indoiesc ca cineva a facut asa sistemul ,sa lase aceste spike-uri ne supresate sau macar limitate.

E foarte importanta durata spike-ului pentru ca are influenta directa in energia acelui spike.

 

 

Scuze pt. off-topic.

 

:P

 

Desi topicul poate fi considerat inchis, o sa mai fac o ultima interventie. Spike-urile nu au fost lasate ne-supresate, tocmai asta incearca toata lumea sa'ti explice, ca bateria acumulatoare are (si) acest rol.

 

Deconectarea bateriei in timpul functionarii motorului este extrem de periculoasa, spre exemplu, contrar ceea ce crezi sau presupui tu, la decuplarea starter-ului in circuit apar spike-uri a caror amplitudine de varf depaseste 200V (filtrate insa in mare masura de baterie)!!!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi topicul poate fi considerat inchis, o sa mai fac o ultima interventie. Spike-urile nu au fost lasate ne-supresate, tocmai asta incearca toata lumea sa'ti explice, ca bateria acumulatoare are (si) acest rol.

 

Deconectarea bateriei in timpul functionarii motorului este extrem de periculoasa, spre exemplu, contrar ceea ce crezi sau presupui tu, la decuplarea starter-ului in circuit apar spike-uri a caror amplitudine de varf depaseste 200V (filtrate insa in mare masura de baterie)!!!

 

Ride Safe!

 

 

daca prin toata lumea te referi la binox,da-i pace.

m-am lamurit cu marii experti de pe aici.

Vezi ce i-am scris si lui.fa si tu acel experiment sau faceti-l impreuna,arata-mi si mie filmul ( baterie auto/moto la care aplicati spike-uri de 200V la borne) sau macar faceti o achizite pe osciloscop la spike-ul ala de 200V si apoi ma consider multumit.

Apropos eu zic ca are exact 165.36V spike-ul ,de unde stii tu ca exact 200V?Aaaa,da mi-am amintit dupa metoda ochiometrica,adica din ochi dupa cum palpaie becul ti-ai dat seama exact de voltaj,in general se folosesc aparate de masura la chestii de-astea,nu chestii empirice gen: e vizibil cu ochiul liber, e evident,banuiesc ca,presupun ca...etc.

Deci incarcarea la baterie o determinati tot cu metoda ochiometrica:adica nu firebe bateria deci incarca exact cu 14.5V,asa-i?

 

Mai lasa-ma cu textele alea:"toata lumea incearca sa-ti explice", de parca voi le stiti pe toate...

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca prin toata lumea te referi la binox,da-i pace.

m-am lamurit cu marii experti de pe aici.

Vezi ce i-am scris si lui.fa si tu acel experiment sau faceti-l impreuna,arata-mi si mie filmul ( baterie auto/moto la care aplicati spike-uri de 200V la borne) sau macar faceti o achizite pe osciloscop la spike-ul ala de 200V si apoi ma consider multumit.

Apropos eu zic ca are exact 165.36V spike-ul ,de unde stii tu ca exact 200V?Aaaa,da mi-am amintit dupa metoda ochiometrica,adica din ochi dupa cum palpaie becul ti-ai dat seama exact de voltaj,in general se folosesc aparate de masura la chestii de-astea,nu chestii empirice gen: e vizibil cu ochiul liber, e evident,banuiesc ca,presupun ca...etc.

Deci incarcarea la baterie o determinati tot cu metoda ochiometrica:adica nu firebe bateria deci incarca exact cu 14.5V,asa-i?

 

Mai lasa-ma cu textele alea:"toata lumea incearca sa-ti explice", de parca voi le stiti pe toate...

 

"Noi" poate nu le stim chiar pe "toate" dar tu categoric nu mai ai nimic de invatat. Am crezut ca am cu cine dialoga insa de aici incolo singura mea replica pt tine o sa fie ... cea din semnatura!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Noi" poate nu le stim chiar pe "toate" dar tu categoric nu mai ai nimic de invatat. Am crezut ca am cu cine dialoga insa de aici incolo singura mea replica pt tine o sa fie ... cea din semnatura!

 

Ride Safe!

 

 

Nu cred ca te-am jignit cu ceva pana acuma,in schimb tu o faci.Foarte "frumos" din partea ta.

Asta nu demonstreaza decat ca nu esti in stare sa-ti sustii afirmatiile si te cobori la a jigni oamenii.

Nu am ce invata de la persoane care doar scot teorii fara sustinere.

Ti-am zis:daca asa e cum zici tu,fa experimentul asta:ia un bec de 12V si aplica-i impulsuri de 200V si vezi ce se intampla:pusca sau palpaie.Cu experienta cumulata repeta experimentul dar cu o baterie de 12V.Daca teoria pe care o sustii e corecta si esti asa de sigur pe tine,de ce nu faci asta?Fa si un mic film si aratani-l si noua,atunci te voi crede.Ti-am mai spus nu esti tu o somitate ca sa iau de bun tot ce spui.

 

Ii multumesc lui Belbody pentru sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ce i-am scris si lui.fa si tu acel experiment sau faceti-l impreuna,arata-mi si mie filmul ( baterie auto/moto la care aplicati spike-uri de 200V la borne) sau macar faceti o achizite pe osciloscop la spike-ul ala de 200V si apoi ma consider multumit.

 

Nu stiu de ce tot ma trimiti sa fac experimente pe care tu nu le-ai facut , si nu vad de ar trebui sa te multumesc pe tine.

Deocamdata pot sa-ti dau citatul pe care l-am postat pe forum mai demult referitor la fenomenul in discutie. Partea cu rolul de filtrare al bateriei nu este prinsa in acest citat dar daca insisti o sa postez si acea parte cand ajung acasa, in schimb este explicat fenomenul aparitiei spike-urilor.

"Deschiderea contactelor" din citat se refera la contactele ruptorului (platina) care intrerup curentul prin primarul bobinei. La aprinderile moderne de tip tci locul ruptorului este preluat de un tranzistor iar la cele de tip cdi de un tiristor ( la cdi , principiul e un pic diferit)

 

 

"Curentul trecand prin infasurarea primara a bobinei de inductie creeaza in jurul spirelor un camp de linii de forte magnetice . Prin deschiderea contactelor, curentul din infasurarea primara dispare, campul liniilor de forte magnetice scade brusc si intersectand spirele infasurarilor primare si secundare induc in acestea tensiuni electromotoare(t.e.m.) proportionale cu numarul de spire intersectate. In infasurarea secundara tensiunea indusa ajunge la 12000-24000 V, iar in cea primara 200-300 V. De asemenea, cu cat viteza de intersectare a spirelor de catre liniile de forte magnetice este mai mare(adica, cu cat viteza de scadere a campului magnetic este mai mare) cu atat tensiunea electromotoare indusa (t.e.m. indusa) in spire va fi mai mare. T.e.m. indusa in infasurarea primara a bobinei se numeste "tensiune electromotoare de autoinductie" (t.e.m de autoinductie) sau curent de autoinductie, care este de sens contrar curentului din primar."--citat din "ECHIPAMENTUL ELECTRIC AL AUTOMOBILELOR" de Gh. Tocaiuc.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca tu inca crezi ca ai cu cine dialoga... pregateste'te sa filmezi un experiment prin care sa demonstrezi aparitia campului (electro)magnetic in jurul unei bobine !!!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca tu inca crezi ca ai cu cine dialoga... pregateste'te sa filmezi un experiment prin care sa demonstrezi aparitia campului (electro)magnetic in jurul unei bobine !!!

 

Ride Safe!

 

 

 

Exact,n-am cu cine dialoga.Te incapatanezi si tot comentezi aiurea,bineinteles off-topic.

Era vorba sa filmezi altceva,dar tu incet incet devii pe persoana din semnatura ta.

 

Incepusem un dialog cu binox,in the first place;nu stiu de ce-ai aparut tu in peisaj cu interventiile tale "divine".Si tot tu apari ca victima, ca m-am legat de tine.

Ti-am scris un mesaj pe PM, ca sa nu ne balacarim aici pe topic dar tu preferi sa ma ataci aici, sa vada toata lumea.

 

N-am vrut sa te fac de cacao pe forum dar semnatura ta te incrimineaza pe tine ca fiind persoana respectiva.De ce?Hai sa-ti explic:

Eu cand citesc semnatura ta inteleg asa:"Nu te certa niciodata cu un idiot.Ei te vor trage in jos la nivelul lor si apoi te vor bate cu experienta"

In caz ca n-ai inteles,pe langa faptul ca treci de la singular (idiot) la plural (they),te faci tu pe tiine insuti un idiot;eu fiind persoana care se cearta cu idiotul.

 

 

Astept inca 10% warn pentru ca se considera ca tot eu ma leg de tine...,sunt convins ca tu nu ai primit deloc desi esti off-topic si continui sa comentezi.

 

PS:Nu e nevoie sa filmezi aparitia campului electromagnetic in jurul unei bobine, fizica de monstreza ca apare.Oricum tu il vezi cu ochiul liber,ca asa faci tu masuratorile nu cu aparate de masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepusem un dialog cu binox,in the first place;nu stiu de ce-ai aparut tu in peisaj cu interventiile tale "divine".Si tot tu apari ca victima, ca m-am legat de tine.

Ti-am scris un mesaj pe PM, ca sa nu ne balacarim aici pe topic dar tu preferi sa ma ataci aici, sa vada toata lumea.

 

Si mie mi-ai trimis un PM dar mi-ai dat ignore sau ceva de genul pt ca nu am putut sa-ti raspund...... :peace:

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...