Sari la conținut

Probleme Moto Guzzi V65


Postări Recomandate

Salut!

De curand am cumparat un V65. Proprietarul zice ca sta de vre-o 2 ani, fiind cu aproximatie si data radieri din circulatie. Mi-a zis ca l-a "tras pe dreapta" ca avea ceva probleme despre care nu a stiut sa imi zica exact, doar ca nu mai mergea motorul cum trebuie. Odata adus acasa, i-am pus o baterie si a pornit imediat, dar mergea mai mult intr-un piston (cel din dreapta). Am scos carburatorul de pe cilindrul care nu prea mergea (cel din stanga) si l-am pornit, in acelas timp introducand benzina in cilindrul cu problema. De fiecare data cand "injectam" benzina in admisie pornea si cilindrul cu "problema". Asa ca, jos carburatoarele, curatate si remontate. Dupa remontare, a pornit bine si mergea in ambele pistoane. Asa ca am iesit la o tura cu ea, dar dupa 3 minute de mers cu ia a inceput sa faca iar probleme. Am scos bujiile sa verific scanteia, iar pe cilindrul cu probleme dadea scanteie regulat doar cu contactul pus, dar cu motorul oprit. Am inversat CDI-urile intre ele si avea acela efect asupra bujiei din dreapta. Asa ca am cumparat toata aprinderea, pentru cazul in care nu era CDI-ul. Bobine, fise, pipe, CDI-uri, "cititorul" (senzorul). Odata montate toate, am pornit motorul. Merg ambele pistoane, dar daca trag fisa de la cilindrul din dreapta se opreste motorul. Daca trag fisa de la cilindrul din stanga, cel care facea probleme, scade un pic relantiul dar nu se opreste motorul. Am schimbat si carburatoarele intre ele, am schimbat intre ele si CDI-urile. Aceia problema. E ca si cum cilindru din stanga merge mai mult de forma, sau mai bine zis sa fie si el la numar. Oricum, m-am gandit ca poate ar fi bine sa il las sa merga putin ca poate isi da drumul, evident supraveghiat. Dupa 5 minute de mers a inceput sa scoata ulei din motor pe furtunul pe care normal se scurge uleiul din "decantorul" care colecteaza gazele din chiuloasele. Decantorul colecteaza gazele din chiuloase, excesul de ulei fiind retrimis in motor, iar gazele in filtru de aer. La momentul cand a scos uleiul pe furtun nu avea montat decantorul, iar gazele din chiuloase ieseau in atmosfera. Capatul furtunului fiind la aproximativ 30 cm deasupra motorului, cam la inaltimea chiuloaselor. Deasemenea, nici filtru de aer nu era montat. Nu am avut timp sa mai imi bat capul cu ea, mai ales ca abia in august am planuri de folosinta cu ea. Inca nu am apucat sa masor compresia si nici nu mi-am batut capul sa sicronizez carburatoarele, ca oricum mergea in ambele.

Motocicleta are 46 000 km.

 

Pareri, idei, sfaturi..... inainte sa ma apuc de operatii pe cord :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Detaliat... Am ajuns la concluzia ca CDI-ul de pe cilindrul respectiv avea probleme. Dupa 2-3 minute de contact pus, adica 2-3 minute de alimentat CDI-ul cu plus, incepe sa scanteiasca. Am incercat chiar de cateva ori. Practic motocicleta mergea bine 2-3 minute pana sa o ia razna. Am incercat doar cu bujiile scoase si alesi rezultat, evident cu pauze lungi pentru a se "racori" CDI-ul. Cu alte cuvinte, chiar daca CDI-ul are aceias rezistenta cu celalat, chiar si cu cele 2 CDI-uri care le-am cumparat ulterior, are probleme cand se "incalzeste"!!??. Cert este ca noile aprinderi nu fac asa, ci lucreaza bine. De mentionat ca, scanteia era constanta repetandu-se la un timp relativ mic, zic eu, fata de scanteia care vine pentru relanti pentru ca am pornit motocicleta cu bujia scoasa, iar scanteia venea neregulat, adica cea care era si cu motorul oprit, plus cea care era comandata de senzor. Oricum, indiscutabil, un motor nu era capabil sa merga cum trebuie cu "ciorba" de scantei care era acolo.

 

Sangre, multumesc pentru link, l-am adaugat la favorite, dar nu cred ca am timp sa cotrobai si pe acolo. Oricum, am dat un "scarci in goagle" cu banala fraza de cautare "PROBLEME V65" iar din primele 3 rezultate am aflat ca modele de Guzzi mai mici, cele de 350, 500 si 650 au eventuale probleme la chiuloase. Cu alte cuvinte, la modele respective se mai intampla sa se creeze o fisura in chiuloasa intre supape. Ma gandesc ca pe acolo pierde compresie la greu, motiv pentru care cilindru respectiv e "lenes" si deasemenea motivul pentru care da uleiul afara. Am un motor de Guzzi de 350, modelul care il folosea pulitia prin alte tari, care are 3800 km. Ochiometric, pare la fel, atat bocul cat si cilindri cu chiuloasele... deja asta e alta mancare...

 

Cat despre vandut.... hmmm.... motocicleta urmeaza sa o fac cadou la sfarsitul luni august unui bun prieten, dupa ce o sa i se arate Transfagarasanul, dar nimic nu este exclus. Mai am altele, iar pana in august mai e mult si cine stie cate alte motociclete o sa imi treaca prin mana pana atunci. Estimez 10 (si sunt modest).

Astept oferte.....

 

P.S. Pozele sunt facute imediat dupa ce am dat jos carburatorul ca sa vad daca problema era el, iar manerele incalzite au facut pasi deja.

P.P.S. Motocicleta e cu fundul in usa atelierului precum scroafa, poate poate imi fac timp 5 minute sa ii masor compresia. Deocamdata nimic. Poate maine.

Editat de scafbikes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte, chiar daca CDI-ul are aceias rezistenta cu celalat, chiar si cu cele 2 CDI-uri care le-am cumparat ulterior, are probleme cand se "incalzeste"!!??.

 

Da, se poate intampla. Daca are o lipitura 'rece', poate sa merge bine initial si sa ia razna cand incalzeste. Daca poate fi desfacut, poate fi reparat usor.

 

Cat despre vandut.... hmmm.... motocicleta urmeaza sa o fac cadou la sfarsitul luni august unui bun prieten, dupa ce o sa i se arate Transfagarasanul, dar nimic nu este exclus. Mai am altele, iar pana in august mai e mult si cine stie cate alte motociclete o sa imi treaca prin mana pana atunci. Estimez 10 (si sunt modest).

Astept oferte.....

Arate bine, motocicleta. Imi place Moto Guzzi, insa nu am avut bani sa aduc ceva acceptabil din strainitate, si in Romania nu prea am gasit. Ce oferta sa fac.. multi bani imi permit sa ofer, plus poate un schimb cu mobra din semnatura. Vorbim pe PM daca/cand te hotarasti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan, ma faci sa rad.... cu siguranta nu confund un CDI cu o bobina.

Am scris in primul post ca am cumparat toata aprinderea, si anume, 2 bobine (din care ies fisele si merg la buji), 2 CDI-uri, un cititor (senzor).

Iaca si o poza cu ce am cumparat, deasemenea o poza cu CDI-ul de pe net pentru inlaturarea aricarui dubiu

 

P.S. CDI-ul este "turnat" pe spate, cum sunt in cele mai multe cazuri, iar cum nu prea le am asa bine cu electronica am evitat sa scormonesc in ele. Oricum, am un CDI bun de rezerva acuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ii zice epurator si nu decantor si are rolul sa elibereze presiunea din motor, care creste succesiv la fiecare cursa a pistonului. Epuratorul centrifugheaza uleiul din ceata de ulei de la barbotare. Insa ceva ceva ulei tot trebuie sa iasa si pe la epurator odata cu aerul in filtru.

Metoda de sincronizare la Ural sau Nipru este reglare pe cate un cilindru pornit celalat oprit regland sa tina aceeasi turatie in relanti.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Epurator sa fie atunci, cu toate ca nu sunt convins. Am vazut si eu epuratoare destule, dar asta nu prea arata a epurator. Totusi "epuratorul" respectiv este din plastic, pozitionat la 2-3 centimetri sub nivelul jugului superior de la furca, fiind mascat de rezervorul de benzina. Are forma unui cub cu latura de 6-7 cm, iar cele doua furtune colectoare din cele doua chiloase intra in respectivul pe la jumatatea lui, la partea inferioara intra furtunul prin care se scurge uleiul inapoi in motor, iar la partea superioare intra furtunul care merge in filtru de aer. Cred ca mai degraba i-as spune colector, decat decantor, dar merge si epurator atata timp cat e pe intelesul tuturor. Imi aduc aminte cat mi-a trebuit mie sa ma obisnuiesc ca la discul de ambreiaj si la placa de presiune se spune disc condus si disc conducator.... ce vremuri...

Cat despre reglarea carburatoarelor prin metoda folosita la motoarele boxer, nu cred ca e aplicabila si la motoarele in V. Motorul boxer e mult mai echilibrat, totul acolo se intampla "in oglinda", pe cand la V e un pic mai altfel. Poate merge, poate nu merge, sincer nu stiu si nici nu vreau sa imi dat capul... pentru asta am ceasuri de sincronizat carburatoare.

 

In alta ordine de idei, desi credeam ca era incheiata ziua si ma asezasem confortabil la televizor, mi-am adus aminte ca am zis ca o sa incerc sa masor compresia astazi. Asa ca stanga imprejur si la treaba. Deci, "unu are doisprezece si unu are.... unu". Si cum atunci cand ma mananca imi place sa ma scarpin, cu toate ca nu stiu unde se duce mancarimea, am purces in a dar jos chiuloasa si, si, si...... SURPRIZA!!! garnitura de chiuloasa puscata intre cilindru si gaura pentru orificiul de scurgere al uleiului din chiuloasa inapoi in bloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...... SURPRIZA!!! garnitura de chiuloasa puscata intre cilindru si gaura pentru orificiul de scurgere al uleiului din chiuloasa inapoi in bloc.

Foarte bine, daca cu asta sa rezolva problema ai scapat usor :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io cred ca tre` masurata compresia neaparat...da` tare cred ca se poate sa fie din chiulasa,vezi si supapele,simeringurile la supape...jocuri,etc..

spor la treaba.. ;)

Mesaj completat

ai scapai eftin.... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut , daca iti trebuie ceva piese de guzza pm me , am motor complet 650 cm3 cu cutie viteze , bascula , cardan grup , instalatie electrica este modelul fara cdi , tot in afara de cadru si furca fata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut , daca iti trebuie ceva piese de guzza pm me , am motor complet 650 cm3 cu cutie viteze , bascula , cardan grup , instalatie electrica este modelul fara cdi , tot in afara de cadru si furca fata .

intamplator .. un ansamblu ac/sediu( cui poantou) pentru V35 immola2 nu ai pe acolo??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut , am carburatoarele , dar sunt pentru modelul de 650 si din cate stiu sunt diferente intre cui poantou si jigler . Mai studiaza un pic fisele tehnice si daca crezi ca se potrivesc te ajut .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V35 Imola are 4 supape pe fiecare cilindru, din cate stiu eu. Doua pe admisie si doua pe evacuare...

Mesaj completat

Avand in vedere ca nu ma grabesc si reparatul si deasemenea ca inca nu mi-a venit setul de garnituri pentru motor, care de obicei vine a doua zi, vreau sa vad ce parere aveti despre cauza care a dus la puscarea garniturii de chiuloasa.

 

E drept ca nu mi-a placut cum era stransa chiuloasa cand am desfacut-o, mai exact cele doua suruburi de pe partea unde a puscat garnitura nu erau chiar foarte tare stranse, comparativ cu celelalte suruburi, dar nici slabe nu erau, nu cred ca asta ar fi cauza.

 

Am verificat cat am putut de bine daca suprafata de contact a chiuloase are eroziuni, coroziuni, lovituri sau alte actiuni mecanice care ar putea permite compresiei sa scape si implicit sa strice garnitura, dar inafara de o usoara "tasare" a materialului in locul unde calca inelul metalic al garniturii pare sa fie in regula. Tasarea respectiva e aproape insesizabila, dar nu pot sa imi fur caciula singur, fapt pentru recunosc ca exista. Totusi nu cred ca asta ar fi fost cauza. M-am gandit ca ar fi bine sa rectific chiuloasa pentru orice eventualitate, dar avand in vedere ca supapele nu sunt ingropate trebuiesc date jos, ori nu stiu daca presa mea de arcuri pentru supape e prea mare sau locul respectiv e prea inghesuit (merg pe varianta a doua). Deasemenea, etanseitatea supapelor este foarte buna si nu ar avea nici un rost sa umblu la ele. Am mai facut "agerisme" de genul: dat chiuloasa la rectificat ca asa trebuie, iar cand am luat-o nu mai era folosibila.

 

Cum spuneam, inca nu am primit garniturile ca sa vad daca cumva au o pozitie anume de montaj (ex: scris TOP), dar ganitura puscata era montata cu partea imelului metalic mai mare inspre chiuloasa, ori tind sa cred, din ce am mai vazut pana acuma ca se monteaza cu partea mai mare a inelului metalic inspre cilindru. Deasemenea exista semne ca ar mai fi fost umblat la garnitura. De mentionat ca garnitura e simetrica si poate fi montata in oricare dintre cele doua posibilitati.

 

Ma gandesc ca poate a puscat din cauza aprinderii defectuase?? Sunt curios daca asta ar fi putut fi problema. Evident ca avand o scanteie ne la locul ei amestecul carburant se putea aprinde oricand. Oare gazele arse au aceleasi proprietati ca si gazele nearse? Credeti ca ar fi putut pusca din cauza unei presiuni prea mare in cilindru? Asta in cazul in care proprietatile lor de comprimare nu sunt la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate a fost prost fabricata garnitura... cine stie..?o fi vreuna la un milion.. :(

si daca a fost gresit stransa, sau slab....nu cred ca a contribuit aprinderea..chiar daca dadea o scanteie la doo admisii, degeaba.. se evacuau gazele.. exploda tot ca la un ciclu... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la aprindere nu are cum sa fie iar compresie prea mare nu ai cum sa ai decat daca s-a depus foarte multa calamina in camera de ardere si pe piston.

Din cate stiu eu cauza cea mai des intalnita pentru arderea garniturii este supraincalzirea motorului.

Si faptul ca s-a mai umblat la chiulasa dar nu s-a schimbat garnitura ar putea fi o cauza, teoretic garnitura se schimba de fiecare data cand desfaci chiulasa, practic multi mecanici nu fac asa.

O alta chestie pe care am patit-o eu la o masina(dar care nu cred ca-i prea des intalnita :cheers: ) a fost montarea unei garnituri care nu era exact de la tipul ala de motor, aparent pareau identice , practic probabil nu erau pt ca dupa scurt timp garnitura nepotrivita a cedat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai vin de la o tura mica cu mobra, (cam 2-3km), ca deh, nu are numere. Merge bine, pornire, sunet, cum trage... totul e bine, dar se pare ca inca nu am terminat problemele cu ea.

Se pare ca aprinderea care am cumparat-o, care de altfel e SH, are si ea probleme cu CDI-urile. Ambele nu mai merg cand se incalzesc, spre deosebire de a mea, cea veche, care mergea aiurea cand se incalzea, asa ca tura am dat-o scurta cu CDi-iurile vechi ca sa nu am surprize.

 

De mentionat ca inainte de montarea rezervorului si alte briz-brizuri pe acolo am sincronizat si carburatoarele, dar si aici am avut surprize. De obicei, daca este posibila alimentarea individuala a carburatoarelor, folosesc furtun transparent mai "grosutz" (de nivel) pentru alimentarea fiecarui carburator in parte. Astfel imi fac o idee daca carburatoarele folosesc aceiasi cantiate de benzina. Surpriza a fost la carburatorul de pe pistonul care a avut probleme, care se pare ca a inceput sa dea afara benzina pe supraplin. Deci cui ponton nu inchidea, dar "bobarnacul" peste nas i-a bagat mintile in cap. Cu toate astea, dupa sincronizare am reumplut furtunele cu benzina, iar carburatorul de pe cilindrul respectiv are probleme la cuiul ponton, deoarece scade nivelul benzinei pe furtun, incet dar sigur. Poate si asta sa fi fost cauza deterorarii garnituri de chiuloasa. Un cilindru plin cu benzina, nu-i a buna.

 

Totusi, inca nu sunt lamurit daca e posibil, sau nu, sa se fi stricat din cauza aprinderii defectuoase...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...