Sari la conținut

Reglaj carburatoare


Postări Recomandate

seria motocicletei trebuie sa fie inclusa in intervalul specificat pe una dintre primele pagini ale manualului (obligatoriu pentru carburatie si motor)... acolo ar trebui sa apara si micile diferente legate de tara in care au fost comercializate... eu am observat ca in unele tari (nordice daca nu ma insel) sunt obligatorii "ochii de pisica" laterali... probabil ca si alte "brizbrizuri" ca diagramele de mai sus :) . Atentie sporita trebuie in cazul motocicletelor cu motorul inlocuit :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da este vre-o problema?

Poti sa ai si sculele lui Rossi,daca nu stii ce sa faci cu ele tot degeaba! :)

Le calibrez saptamanal si le folosesc cu succes! :)

Mesaj completat

 

Imi pare rau imi este imposibil sa mai stiu marimea jiglerelor,cit despre nivel a fost setat dupa manual. :D

Aerul cu pelecare de la 2 ture si stabilirea pozitiei finale dupa metoda "caderi acceleratiei"!

de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara.

yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe.

chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani.

 

PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca si tu exagerezi un pic, eu din ce citesc pe aici am remarcat ca intotdeauna @TNG a dat sfaturi bune si a fost cat de binevoitor se poate. Nu cred ca e cazul sa-l critici. In plus ideea lui de a avea catalogat pe un site poze cu toate interventiile pe diverse tipuri de motociclete mi se pare super.

Mie mi se pare ca lumea exagereaza putin cu aceasta sincronizare si o ridica la rang de "tata, mama, zeita functionarii corecte a unei motociclete" cand de fapt nu e chiar asa. E important intr-adevar sincronizatul insa nu e chiar asa gen... "brain surgery".

Am scris si pe topicul despre sincronizator, principiul e asa de simplu incat nu-ti trebuie echipament NASA ca sa faci o sincronizare, sunt 2 lucruri foarte importante si-atat: sa ai etanseitate si sa ai doua sau mai multe divaisuri (vacuumetre, furtune cu ulei, etc) care sa arate exact exact acelasi lucru - adica sa fie calibrate identic. Atat. Si mai mult, in orice manual se specifica ca exista o marja de toleranta, echilibrarea depresiunii pe cilindri nu trebuie sa fie facuta pana la a 3-a zecimala, nici nu e posibil si nici nu cere nimeni asta.

Si da, exista mare diferenta intre teorie si practica, de fapt sunt .. interdependente 100%. Degeaba stii tone de teorie daca nu stii sa tii o surubelnita in mana si degeaba stii sa tii o surubelnita in mana daca o bagi in priza..

Eu cred ca esti putin rautacios, TNG chiar stie meserie.. nu e cazul sa te iei de el si sa-l judeci din prizma a ce scule foloseste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara.

yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe.

chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani.

 

PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce

 

1.In primul rand nu cred ca trebuie sa ma justific fata de tine cum repar si cu ce scule.

2. Eu nu am spus("teoria e degeaba, practica conteaza") asta ai dedus,sau interpretat tu!

3.Ce am vrut eu sa spu este ca teorie avem o gramada practica mai putina!

4.Nu stiu de unde ai dedus tu ca ma refer la "yoh4gx".

Si eu i-am citit posturile si i-am apreciat efortul!

5.Eu le folosesc cu succes vacummanometrele si pina acum nu au fost probleme!

 

PS.Este foarte bine ca tu ai carbtune,felicitari dar mie nu-mi trebuie!

Eu am avut grija sa investesc in scule de diagnoza tuning etc si care adunate fac cam cit 200 de carbtune daca nu si mai mult, asta in conditiile in care eu nu am firma,service,etc.

Asta a fost facut cu mari eforturi din partea mea iar cine vrea sa vina sa-i repar moto este binevenit nu este afacere pentru mine! :)

Mesaj completat

Hai ca si tu exagerezi un pic, eu din ce citesc pe aici am remarcat ca intotdeauna @TNG a dat sfaturi bune si a fost cat de binevoitor se poate. Nu cred ca e cazul sa-l critici. In plus ideea lui de a avea catalogat pe un site poze cu toate interventiile pe diverse tipuri de motociclete mi se pare super.

Mie mi se pare ca lumea exagereaza putin cu aceasta sincronizare si o ridica la rang de "tata, mama, zeita functionarii corecte a unei motociclete" cand de fapt nu e chiar asa. E important intr-adevar sincronizatul insa nu e chiar asa gen... "brain surgery".

Am scris si pe topicul despre sincronizator, principiul e asa de simplu incat nu-ti trebuie echipament NASA ca sa faci o sincronizare, sunt 2 lucruri foarte importante si-atat: sa ai etanseitate si sa ai doua sau mai multe divaisuri (vacuumetre, furtune cu ulei, etc) care sa arate exact exact acelasi lucru - adica sa fie calibrate identic. Atat. Si mai mult, in orice manual se specifica ca exista o marja de toleranta, echilibrarea depresiunii pe cilindri nu trebuie sa fie facuta pana la a 3-a zecimala, nici nu e posibil si nici nu cere nimeni asta.

Si da, exista mare diferenta intre teorie si practica, de fapt sunt .. interdependente 100%. Degeaba stii tone de teorie daca nu stii sa tii o surubelnita in mana si degeaba stii sa tii o surubelnita in mana daca o bagi in priza..

Eu cred ca esti putin rautacios, TNG chiar stie meserie.. nu e cazul sa te iei de el si sa-l judeci din prizma a ce scule foloseste..

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu consider ca pentru nivelul nostru, adica al motoarelor de strada, instrumentele alea de pe Luis sunt mai mult decat suficiente deoarece la un motor cu un anumit numar de km uzurile oricum nu vor permite alinierea absolut perfecta a carburatoarelor, indiferent cat de precise ar fi instrumentele. De fapt, cu cat sunt mai precise, cu atat vor fi mai evidente erorile.

 

Eu insa altceva am incercat sa spun, sincronizarea este doar o operatiune ulterioara obligatorie oricarei demontari a carburatoarelor dar este asimilata gresit cu "reglarea" lor.

 

Pentru a regla cu adevarat o baterie de carburatoare este nevoie de informatiile specifice ale respectivului tip de motor, insa doar pentru referinta. Acestea vor necesita diferite ajustari functie de starea de uzura si eventualele modificari. In lipsa unui stand dyno, setarile optime vor necesita multe ore in saua unui motor si monitorizarea feedback-ului motorului functie de ajustarile facute intr'un sens sau altul.

 

Din acest motiv am insistat ca un mecanic, oricat de experimentat si bine intentionat ar fi, nu poate face un reglaj al carburatoarelor in adevaratul sens al cuvantului.

 

Asta nu inseamna ca mecanicii nu trebuie sa se atinga de carburatoare... curatarea periodica, insotita de sincronizare si reglajele chiar si aproximative sunt absolut obligatorii. Cei mai pretentiosi insa trebuie sa invete sa le faca singuri si sa descopere reglajele optime conditiei unui anumit motor in timp.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara.

yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe.

chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani.

 

PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce

 

 

cum sa nu se decalibreze un carbtune? pai porcariile alea de tije care se freaca in cilindrii aia nu se uzeaza, nu? si daca se uzeaza, se uzeaza egal... of....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa nu se decalibreze un carbtune? pai porcariile alea de tije care se freaca in cilindrii aia nu se uzeaza, nu? si daca se uzeaza, se uzeaza egal... of....

eu ma gindesc ca trebuie folosite citeva zeci de ani ca sa ajunga sa se uzeze. in plus, e mai usor sa fabrici la tolerante precise 4 tuburi de plastic si 4 tije de metal decit 4 manometre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu is curios daca ai vazut vreodata interiorul unui vacuumetru de-l consideri asa greu de calibrat....

daca e vorba de un manometru, da, am vazut (iti dai seama ca acum caut rapid pe google, de fapt).

ceva ma face sa nu cred in mentinerea pe termen lung a proprietatilor acelei diafragme de bronz si a componentelor aditionale. calibrarea la o presiune de referinta nu mi se pare relevanta, nu cred ca erorile sint de liniare si asa usor de corectat. si chiar daca sint, nu vad de ce s-ar scarpina cineva cu dreapta la urechea stinga si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune :laugh:

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu e mai simplu cu 2 sticle care comunica intre ele si apa? si mai precis decat vacuumetrele si decat carbtune... si nici nu intra apa in motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e vorba de un manometru, da, am vazut (iti dai seama ca acum caut rapid pe google, de fapt).

ceva ma face sa nu cred in mentinerea pe termen lung a proprietatilor acelei diafragme de bronz si a componentelor aditionale. calibrarea la o presiune de referinta nu mi se pare relevanta, nu cred ca erorile sint de liniare si asa usor de corectat. si chiar daca sint, nu vad de ce s-ar scarpina cineva cu dreapta la urechea stinga si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune :D

Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune"

Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune"

Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? :laugh:

m-ai facut de ris. te rog, sa ne oprim aici ca sa nu-mi pierd de tot credibilitatea atit de greu cistigata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune"

Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? :laugh:

 

 

Cred ca confunzi "carbtune" cu "colortune"...

 

Oricum, cand terminati de stabilit care se uzeaza mai repede si care e mai precis, poate revenim la topicul initial, adica REGLAREA carburatoarelor, nu doar sincronizarea lor.

 

In acest sens trebuie mentionat "calcaiul lui Achile" al carburatoarelor, uzura rapida a tuburilor emulsoare si acelor de dozaj care imbogatesc amestecul in zona de low rpm si, foarte important, in zona rulajului in regim de croaziera. Avand in vedere ca motocicletele de strada petrec mult timp in regim de croaziera, rularea cu un amestec prea bogat cauzeaza in timp uzura prematura a cilindrilor/segmentilor.

 

Desi manualele de service si reparatii nu mentioneaza, inlocuirea tuburilor emulsoare si dupa caz, a acelor de dozaj ar trebui facuta la cca 20.000km. O solutie de compromis pe care o recomanda si inginerii de la "ProFactory" este coborarea nivelului benzinei in camera de nivel constant cu 1-1.5mm. Aceasta operatie ar trebui sa restabilizeze intr'o oarecare masura si un relanti galopant. Daca uzura este foarte avansata, poate ajuta si coborarea acelor de dozaj cu o treapta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el.

Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza...

post-57380-1279117040_thumb.jpg

post-57380-1279117179_thumb.jpg

Editat de guiutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el.

Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza...

 

Pune la loc cutia si filtrul original.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el.

Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza...

daca nu mai ai carcasa originala a filtrului macar insereaza un tub din cauciuc intre carb si filtru astfel incat motorul sa poata aspira aerul din aval de filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...