yuk Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 (editat) seria motocicletei trebuie sa fie inclusa in intervalul specificat pe una dintre primele pagini ale manualului (obligatoriu pentru carburatie si motor)... acolo ar trebui sa apara si micile diferente legate de tara in care au fost comercializate... eu am observat ca in unele tari (nordice daca nu ma insel) sunt obligatorii "ochii de pisica" laterali... probabil ca si alte "brizbrizuri" ca diagramele de mai sus . Atentie sporita trebuie in cazul motocicletelor cu motorul inlocuit Editat Iunie 23, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 Da este vre-o problema?Poti sa ai si sculele lui Rossi,daca nu stii ce sa faci cu ele tot degeaba! Le calibrez saptamanal si le folosesc cu succes! Mesaj completat Imi pare rau imi este imposibil sa mai stiu marimea jiglerelor,cit despre nivel a fost setat dupa manual. Aerul cu pelecare de la 2 ture si stabilirea pozitiei finale dupa metoda "caderi acceleratiei"! de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara. yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe. chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani. PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Hai ca si tu exagerezi un pic, eu din ce citesc pe aici am remarcat ca intotdeauna @TNG a dat sfaturi bune si a fost cat de binevoitor se poate. Nu cred ca e cazul sa-l critici. In plus ideea lui de a avea catalogat pe un site poze cu toate interventiile pe diverse tipuri de motociclete mi se pare super. Mie mi se pare ca lumea exagereaza putin cu aceasta sincronizare si o ridica la rang de "tata, mama, zeita functionarii corecte a unei motociclete" cand de fapt nu e chiar asa. E important intr-adevar sincronizatul insa nu e chiar asa gen... "brain surgery". Am scris si pe topicul despre sincronizator, principiul e asa de simplu incat nu-ti trebuie echipament NASA ca sa faci o sincronizare, sunt 2 lucruri foarte importante si-atat: sa ai etanseitate si sa ai doua sau mai multe divaisuri (vacuumetre, furtune cu ulei, etc) care sa arate exact exact acelasi lucru - adica sa fie calibrate identic. Atat. Si mai mult, in orice manual se specifica ca exista o marja de toleranta, echilibrarea depresiunii pe cilindri nu trebuie sa fie facuta pana la a 3-a zecimala, nici nu e posibil si nici nu cere nimeni asta. Si da, exista mare diferenta intre teorie si practica, de fapt sunt .. interdependente 100%. Degeaba stii tone de teorie daca nu stii sa tii o surubelnita in mana si degeaba stii sa tii o surubelnita in mana daca o bagi in priza.. Eu cred ca esti putin rautacios, TNG chiar stie meserie.. nu e cazul sa te iei de el si sa-l judeci din prizma a ce scule foloseste.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara.yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe. chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani. PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce 1.In primul rand nu cred ca trebuie sa ma justific fata de tine cum repar si cu ce scule. 2. Eu nu am spus("teoria e degeaba, practica conteaza") asta ai dedus,sau interpretat tu! 3.Ce am vrut eu sa spu este ca teorie avem o gramada practica mai putina! 4.Nu stiu de unde ai dedus tu ca ma refer la "yoh4gx". Si eu i-am citit posturile si i-am apreciat efortul! 5.Eu le folosesc cu succes vacummanometrele si pina acum nu au fost probleme! PS.Este foarte bine ca tu ai carbtune,felicitari dar mie nu-mi trebuie! Eu am avut grija sa investesc in scule de diagnoza tuning etc si care adunate fac cam cit 200 de carbtune daca nu si mai mult, asta in conditiile in care eu nu am firma,service,etc. Asta a fost facut cu mari eforturi din partea mea iar cine vrea sa vina sa-i repar moto este binevenit nu este afacere pentru mine! Mesaj completat Hai ca si tu exagerezi un pic, eu din ce citesc pe aici am remarcat ca intotdeauna @TNG a dat sfaturi bune si a fost cat de binevoitor se poate. Nu cred ca e cazul sa-l critici. In plus ideea lui de a avea catalogat pe un site poze cu toate interventiile pe diverse tipuri de motociclete mi se pare super.Mie mi se pare ca lumea exagereaza putin cu aceasta sincronizare si o ridica la rang de "tata, mama, zeita functionarii corecte a unei motociclete" cand de fapt nu e chiar asa. E important intr-adevar sincronizatul insa nu e chiar asa gen... "brain surgery". Am scris si pe topicul despre sincronizator, principiul e asa de simplu incat nu-ti trebuie echipament NASA ca sa faci o sincronizare, sunt 2 lucruri foarte importante si-atat: sa ai etanseitate si sa ai doua sau mai multe divaisuri (vacuumetre, furtune cu ulei, etc) care sa arate exact exact acelasi lucru - adica sa fie calibrate identic. Atat. Si mai mult, in orice manual se specifica ca exista o marja de toleranta, echilibrarea depresiunii pe cilindri nu trebuie sa fie facuta pana la a 3-a zecimala, nici nu e posibil si nici nu cere nimeni asta. Si da, exista mare diferenta intre teorie si practica, de fapt sunt .. interdependente 100%. Degeaba stii tone de teorie daca nu stii sa tii o surubelnita in mana si degeaba stii sa tii o surubelnita in mana daca o bagi in priza.. Eu cred ca esti putin rautacios, TNG chiar stie meserie.. nu e cazul sa te iei de el si sa-l judeci din prizma a ce scule foloseste.. Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Si eu consider ca pentru nivelul nostru, adica al motoarelor de strada, instrumentele alea de pe Luis sunt mai mult decat suficiente deoarece la un motor cu un anumit numar de km uzurile oricum nu vor permite alinierea absolut perfecta a carburatoarelor, indiferent cat de precise ar fi instrumentele. De fapt, cu cat sunt mai precise, cu atat vor fi mai evidente erorile. Eu insa altceva am incercat sa spun, sincronizarea este doar o operatiune ulterioara obligatorie oricarei demontari a carburatoarelor dar este asimilata gresit cu "reglarea" lor. Pentru a regla cu adevarat o baterie de carburatoare este nevoie de informatiile specifice ale respectivului tip de motor, insa doar pentru referinta. Acestea vor necesita diferite ajustari functie de starea de uzura si eventualele modificari. In lipsa unui stand dyno, setarile optime vor necesita multe ore in saua unui motor si monitorizarea feedback-ului motorului functie de ajustarile facute intr'un sens sau altul. Din acest motiv am insistat ca un mecanic, oricat de experimentat si bine intentionat ar fi, nu poate face un reglaj al carburatoarelor in adevaratul sens al cuvantului. Asta nu inseamna ca mecanicii nu trebuie sa se atinga de carburatoare... curatarea periodica, insotita de sincronizare si reglajele chiar si aproximative sunt absolut obligatorii. Cei mai pretentiosi insa trebuie sa invete sa le faca singuri si sa descopere reglajele optime conditiei unui anumit motor in timp. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 de data asta chiar imi pare rau ca trebuie s-o zic da' ai dat-o oleaca-n bara.yoh4gx o fi poate doar teoretician (sincer nici nu-l cunosc, poate le are si cu practica) dar ii recunosc meritul de a avea rabdarea de a posta si ceva explicatii ale unor fenomene, fie ele si traduse de pe site-uri din afara. chiar sint unele chestii pe care nu le-as fi stiut daca nu le-ar fi postat el, si chiar daca nu pretinde ca ar fi exhaustiv, au fost puncte de pornire pentru studiu mai departe. chestia asta cu "teoria e degeaba, practica conteaza" e unul din motivele pentru care noi iesim tot timpul naspa in bancurile cu americani, nemti, japonezi si romani. PS: un Carbtune nu se decalibreaza si nu e scump cind lucrezi in regim de service, de manometrele de pe Louis n-am auzit vreodata de bine, nici nu ma mir de ce cum sa nu se decalibreze un carbtune? pai porcariile alea de tije care se freaca in cilindrii aia nu se uzeaza, nu? si daca se uzeaza, se uzeaza egal... of.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Twinmax'u are corector de zero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 cum sa nu se decalibreze un carbtune? pai porcariile alea de tije care se freaca in cilindrii aia nu se uzeaza, nu? si daca se uzeaza, se uzeaza egal... of.... eu ma gindesc ca trebuie folosite citeva zeci de ani ca sa ajunga sa se uzeze. in plus, e mai usor sa fabrici la tolerante precise 4 tuburi de plastic si 4 tije de metal decit 4 manometre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Eu is curios daca ai vazut vreodata interiorul unui vacuumetru de-l consideri asa greu de calibrat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) Eu is curios daca ai vazut vreodata interiorul unui vacuumetru de-l consideri asa greu de calibrat.... daca e vorba de un manometru, da, am vazut (iti dai seama ca acum caut rapid pe google, de fapt). ceva ma face sa nu cred in mentinerea pe termen lung a proprietatilor acelei diafragme de bronz si a componentelor aditionale. calibrarea la o presiune de referinta nu mi se pare relevanta, nu cred ca erorile sint de liniare si asa usor de corectat. si chiar daca sint, nu vad de ce s-ar scarpina cineva cu dreapta la urechea stinga si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune Editat Iunie 25, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 nu e mai simplu cu 2 sticle care comunica intre ele si apa? si mai precis decat vacuumetrele si decat carbtune... si nici nu intra apa in motor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 cea mai buna e sincronizarea dupa ureche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 cea mai buna e sincronizarea dupa ureche. Vad ca ai ajuns la vorba mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Vad ca ai ajuns la vorba mea. doar verificam daca mai traiesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 daca e vorba de un manometru, da, am vazut (iti dai seama ca acum caut rapid pe google, de fapt).ceva ma face sa nu cred in mentinerea pe termen lung a proprietatilor acelei diafragme de bronz si a componentelor aditionale. calibrarea la o presiune de referinta nu mi se pare relevanta, nu cred ca erorile sint de liniare si asa usor de corectat. si chiar daca sint, nu vad de ce s-ar scarpina cineva cu dreapta la urechea stinga si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune" Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune"Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? m-ai facut de ris. te rog, sa ne oprim aici ca sa nu-mi pierd de tot credibilitatea atit de greu cistigata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Pace Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 ok, multumesc >< Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Imi permit sa-ti spun ca si tu ai cam dat-o in bara acum prin remarca:" si sa foloseasca manometre cind exista Carbtune"Pai manometrele sunt pentru sincronizarea clapetelor,iar carbtune pentru reglajul amestecului carburant! Nu crezi? Cred ca confunzi "carbtune" cu "colortune"... Oricum, cand terminati de stabilit care se uzeaza mai repede si care e mai precis, poate revenim la topicul initial, adica REGLAREA carburatoarelor, nu doar sincronizarea lor. In acest sens trebuie mentionat "calcaiul lui Achile" al carburatoarelor, uzura rapida a tuburilor emulsoare si acelor de dozaj care imbogatesc amestecul in zona de low rpm si, foarte important, in zona rulajului in regim de croaziera. Avand in vedere ca motocicletele de strada petrec mult timp in regim de croaziera, rularea cu un amestec prea bogat cauzeaza in timp uzura prematura a cilindrilor/segmentilor. Desi manualele de service si reparatii nu mentioneaza, inlocuirea tuburilor emulsoare si dupa caz, a acelor de dozaj ar trebui facuta la cca 20.000km. O solutie de compromis pe care o recomanda si inginerii de la "ProFactory" este coborarea nivelului benzinei in camera de nivel constant cu 1-1.5mm. Aceasta operatie ar trebui sa restabilizeze intr'o oarecare masura si un relanti galopant. Daca uzura este foarte avansata, poate ajuta si coborarea acelor de dozaj cu o treapta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guiutzu Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 (editat) Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el. Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza... Editat Iulie 14, 2010 de guiutzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Incearca sa mergi fara toba (pe bune) si vezi daca tot asa face. Daca nu, e toba infundata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el. Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza... Pune la loc cutia si filtrul original. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Iulie 19, 2010 Share Postat Iulie 19, 2010 verifica in cartea tehnica daca ai jiglerele cu dimensiunile specificate in carte....daca nu ia-ti un set nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iulie 19, 2010 Share Postat Iulie 19, 2010 Am si eu o problema cu carbul. Delorto de 21mm pus pe un derbi senda, proprietarul zicea ca e de 80cmc. acu nush pana nu o sa desfac motorul... Are pe el filtru de aer sport. Problema ca merge ca o roaba, nu trage, nu se intinde mai mult de 60. Am mers cu el cu 90+ dupa un reglaj de carburator, dar consuma mult. Am dat consumul din acel ac cu santulete la minim, inainte fiind la penultima gaura. Aici am stricat tot reglajul de dinainte. Am pus inapoi acul cum era, dar tot aceeasi poveste, 50 viteza maxima cu un sunet de motor inecat rau de tot. Ce trebuie sa-i fac?? Ma enerveaza la culme ca nu il pot readuce la aceleasi setari ca inainte cand macar puteam face ceva cu el. Pun si niste poze cu carburatorul si ma gandesc sa fac si un video sa auziti cum face, parca e strans de gat. aaa.... inca ceva: cand il accelerez pe loc se tureaza foarte frumos, in sarcina pauza... daca nu mai ai carcasa originala a filtrului macar insereaza un tub din cauciuc intre carb si filtru astfel incat motorul sa poata aspira aerul din aval de filtru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.