Sari la conținut

Schimbari de viteza zgomotoase - probleme ambreiaj?


LinX
 Share

Postări Recomandate

Imi schimba vitezele destul de prost, dar nu tot timpul. Din cand in cand imi agata sau face un "zdrong" destul de pronuntat cand intra din neutru intr-a-ntaia sau a doua. Cateodata caraie cand ii dai a-ntaia si nu intra deloc sau intra daca apas mai tare in schimbator. Problema s-a mai ameliorat de cand folosesc un alt ulei, dar nu a disparut complet. (Am incercat 4 sortimente si vascozitati diiferite dar care sa respecte specificatiile producatorului; nu intru in detalii caci ultimul lucru pe care vreau sa-l fac e sa starnesc o controversa pe tema uleiurilor). La drum lung am observat ca merge destul de bine, nu stiu daca datorita vitezei sau perioadei de functionare. De sarit nu-mi sare din viteza; nu mi s-a intamplat niciodata.

 

Motocicleta este un TDM900 din 2005 cu 46.000km. Problema am simtit-o un pic de cand am luat-o, de la 21.000km, dar parca se manifesta mai putin evident atunci. Ca sa preintampin probleme mai mari si la sfatul tuturor, am desfacut ambreiajul si surpriza: arcurile, discurile de frictiune si cele metalice, cele doua "oale" sau cum se numesc... toate impecabile, aproape noi (masurate conform specificatiilor din manualul de service). Rulmentii si ei par ok. Unde sa fie problema?

 

Am exclus deci urmatoarele posibile motive:

- jocul prea mare pe cablu de ambreiaj

- uleiul

- caracteristica a tipului de motocicleta (am mers si cu altele)

- discuri, arcuri, oale uzate sau deformate

Daca e din cutie, asta e, ma resemnez si o sa merg cu ea pana cand o crapa de tot, daca o sa se intgample treaba asta.

 

---

Si inca o intrebare. Daca am strans arcurile ceva mai tare decat in specificatii (10 Nm in loc de 8 Nm cat e specificat in manual) credeti ca e o problema? Cu cat strangi mai tare arcurile, discurile sunt debreiate mai putin (cursa mai scurta)? Adica daca as strange arcurile la maxim, nu ar mai debreia deloc?

post-5978-1279372637_thumb.jpg

 

Multzam frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vag offtopic, dar merita mentionat.

a. nu asta e problema ta cu siguranta, dar ca idee, suruburile alea nu preseaza arcurile functie de cit de strinse sint, ci se opresc in suportul in care sint insurubate (acele protuberante din piesa 9).

b. un surub cu lubrifiant de orice fel de filet se va stringe mai mult la cuplu dat decit cind filetul e uscat. cu suruburi M6 (probabil M6 sint) rist foarte mult sa strici filetul in aluminiu. personal nu recomand stringerea la cuplu a suruburilor mai mici de 8, in special in aluminiu. daca ai o cheie dinamometrica proasta si/sau decalibrata si nu tii cont de ce am zis mai sus...

Mesaj completat

LE: intratul in viteza 1 e zgomotos la multe motociclete, iar daca retrogradezi cind si cum nu trebuie e si mai si. eu dau din 2 in 1 doar la viteze foarte mici, altfel face cutia de zici ca se rupe. din cite stiu diferenta dintre raportul la 2 si 1 e destul de mare, mai mare decit diferenta rapoartelor pentru alte viteze si implicit sincronizarea turatiei cu viteza e diferita.

daca esti 100% convins ca numai la a ta se intimpla, ma gindesc ca la cutia de viteze o sa trebuiasca sa ajungi,.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine punctat!

Linx, suruburile care tin arcurile trebuie stranse pana la capat!! Adica pana sunt infiletate complet, exact cum zice si CalinD.

 

2. Un lucru pe care il fac muti bikeri (si se mira lumea de ce fac vruum vruum): INTOTDEAUNA cand retrogradezi spre 0, e bine sa ajuti sincronizarea cutiei cu o turare scurta din gaz... la unii deja s-a format reflex. Daca retrogradezi cu motorul la relanti o sa faca cum zici tu, adica trosc pleosc sau intra greu..

Cand schimbi in sus nu trebuie, chiar nu e recomandat... dar in jos ajuta mult. Tras ambreiaj si vrum scurt din gaz exact cand apesi pedala... face minuni de smoothtzeala sau cand cauti neutral.. ;) (daca faci asta deja, atunci scuze)

 

deci -

cand schimbi in sus (asta include si treapta 1, din 0 in 1) - motorul la relanti.

cand schimbi in jos - motorul turat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
vag offtopic, dar merita mentionat.

a. nu asta e problema ta cu siguranta, dar ca idee, suruburile alea nu preseaza arcurile functie de cit de strinse sint, ci se opresc in suportul in care sint insurubate (acele protuberante din piesa 9).

b. un surub cu lubrifiant de orice fel de filet se va stringe mai mult la cuplu dat decit cind filetul e uscat. cu suruburi M6 (probabil M6 sint) rist foarte mult sa strici filetul in aluminiu. personal nu recomand stringerea la cuplu a suruburilor mai mici de 8, in special in aluminiu. daca ai o cheie dinamometrica proasta si/sau decalibrata si nu tii cont de ce am zis mai sus...

Mesaj completat

LE: intratul in viteza 1 e zgomotos la multe motociclete, iar daca retrogradezi cind si cum nu trebuie e si mai si. eu dau din 2 in 1 doar la viteze foarte mici, altfel face cutia de zici ca se rupe. din cite stiu diferenta dintre raportul la 2 si 1 e destul de mare, mai mare decit diferenta rapoartelor pentru alte viteze si implicit sincronizarea turatiei cu viteza e diferita.

daca esti 100% convins ca numai la a ta se intimpla, ma gindesc ca la cutia de viteze o sa trebuiasca sa ajungi,.

 

 

8nm e foarte putin, stai linistit ca nu se strica filetul oricat de proasta sau decalibrata ar fi cheia mai mult de 2-3 nm nu are cum sa aiba eroare decat in cazuri exceptionale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind am desfacut suruburile alea la motorul meu le-am strins inapoi la mina (fara cheie dinamometrica, cu toate ca am) si le-am simtit clar diferite de - sa zicem - cele care tin capacele motorului, tot M6. adica nu am simtit acel punct in care rezistenta la stringere devine brusc mai puternica, de asta m-am gindit ca poate e bine de mentionat ca nu e cazul sa exagerezi. probabil a fost de vina uleiul de pe filet,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am inteles partea cu arcurile... a fost cam aiurea sa cred ca suruburile se strang pe arcuri, nu stiu de ce ramasesem cu impresia asta.

Legat de scosul la neutru, aici nu prea au fost probleme niciodata, din neutru in viteza intra mai cu zdrong. Dar repet, ce-i ciudat (sau io unu nu inteleg de ce) e ca nu o face tot timpul, de ex. in oras cam la 3, 4 bagari in viteza, 1 e mai zgomotoasa.

 

Eh, asta e, ce-o fi o fi. Macar stiu c-am facut/verificat tot ce se putea (fara dat motorul jos de pe cadru si facut bucatele, desigur) ;)

Mesaj completat

cu suruburi M6 (probabil M6 sint) rist foarte mult sa strici filetul in aluminiu. personal nu recomand stringerea la cuplu a suruburilor mai mici de 8, in special in aluminiu. daca ai o cheie dinamometrica proasta si/sau decalibrata si nu tii cont de ce am zis mai sus...

Inteleg ce zici, dar nu sunt chiar asa de firave si filetul este destul de lung... am vazut de ex. ca la suruburile de plastic de la parbriz nu se specifica nici un cuplu de strangere, tocmai din acest motiv, insa restul stiu ca au cuplul de strangere trecut, chit ca e 5, 6, 8 Nm. Si 8 Nm nu e mult totusi. Suruburile cred ca sunt de 6 sau 8mm chiar, dar... uite un super exemplu, tipul care m-a asistat (mecanic cu destula experienta) le-a strans la mana fara sa forteze si i-am aratat pe urma ca le stransese la peste 14 Nm. In opinia mea dinamometrica (reglata bine, desigur; se poate verifica usor cu alta dinamometrica) e utila cand vrei sa fii precis sau cand nu ai experienta / putere de apreciere f. mare. Ptr cineva care face treaba asta ca hobby, asa cum sunt eu, riscul e mai mare sa strangi necorespunzator la mana decat sa ai o cheie prost calibrata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi schimba vitezele destul de prost, dar nu tot timpul. Din cand in cand imi agata sau face un "zdrong" destul de pronuntat cand intra din neutru intr-a-ntaia sau a doua.

 

 

Din neutru in a 2-a nu prea ai de ce sa dai (in mers) doar daca o ratezi ( pe a 2-a) si atunci pana te moshmondesti pe la sucitor, turatia scade si cand o nimeresti face ZDRANG !

Incearca ce a scris Belbody !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am exclus deci urmatoarele posibile motive:

- jocul prea mare pe cablu de ambreiaj

- uleiul

- caracteristica a tipului de motocicleta (am mers si cu altele)

- discuri, arcuri, oale uzate sau deformate

Daca e din cutie, asta e, ma resemnez si o sa merg cu ea pana cand o crapa de tot, daca o sa se intgample treaba asta.

lant intins corespunzator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

si mie mi face cam aceasi chestie ,la mine am observat ca dupa mai multe schimbari (mers in 1-a a 2-a prin oras) incepe sa mi schimbe nasol da numai pana in a 3-a apoi devien smooth. Din ce m am documentat eu s ar putea sa trebuiasca sa schimb kitul de ambreiaj, da semne ca s ar incalzi si incepe sa dea rateuri. cutia de viteze am inteles ca pica greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ai remarcat atunci cand ai desfacut ambreiajul dar poate mai retii care era aspectul placilor metalice.daca erau lucioase atunci asta e una din problemele tale.tensiunea superficila a peliculei de ulei le face sa adere la placutele de frictiune si de aici apar frecari parazite la debreiere,adica nu iti decupleaza complet de unde si zdronc-pleosc atunci cand bagi in tr.1.Solutia e sa iei placile metalice si sa le matuiesti[deglaze e termenul in lb. engleza].e indicat o suprafata plana[un blat metalic,o suprafata de sticla]pe care pui smirghel de granulatie 400 si apoi tragi placile peste si pe o parte si pe cealalta pana cand dispare luciul.Ideal ar fi o sablare a lor,dar ma indoiesc sa ai acces la o astfel de instalatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu patesc tot asa de cind am luat-o, si a fost noua. ce se intimpla este ca nu debreiaza complet, mai ales atunci cind se incinge uleiul din cutie si probabil ca se dilata cine stie ce pe acolo. solutia aleasa de mine (dapa incercari cu uleiuri multiple si reglaje de ambreiaj) si care functioneaza este sa schimb mai lent, adica dupa ce string ambreiajul sa astept 1 sec pina misc schimbatorul, asta cred ca da timp cutiei sa ajunga toate pinioanele la aceeasi viteza. In fine, ma gindesc ca si sincroanele din cutia asta a mea nu sunt cea mai fericita elegere, probabil s-au gindit ca la un cruiser nu ai nevoie de schimbari rapide si repetate.. dar ... japonezii nu au trecut prin bucuresti :P

(moto in cauza honda shadow spirit)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Linx-ule, cateva chestii la tine:

1. jocul la maneta de ambreiaj e ok?

2. cu jocul reglat bine, mai face trosc-pleosc?

3. daca da, ce ulei ai si de cand il ai?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.Mentionez ca si eu am problema cu trosc-pleosc.din 2 in 1 sau daca vreau sa o scot pe liber ea intra in 1 dar martorul e aprins(N).stiu ca e ok sa se auda un sunet de parca s-ar rupe cum zicea cnv mai sus din 2 in 1,dar chestia e ca mie imi intra f greu pe liber in mers si asta dupa ce am avut un mic incident si a trebuit schimbat schimbatorul.Schimbatorul cel nou nu se potrivea perfect desi e de la aceeasi motocicleta si atingea cricul,ma rog,arcul de la cric si a trebuit sa-l ridic mai sus asta insemnand ca e aproape paralel cu solul deci schimbarile in sus le fac mai dificil dar tot nu se explica dc imi sare din neutru.De multe ori ma chinui chiar sa gasesc neutralul si eu sunt f finut de picior as putea spune :lol:(nu aveam problema asta inainte de acest incident).Mai mult,de curand am observat ca daca sunt in viteza a 4-a de ex si vreau sa dau 1 dupa o franare serioasa...nu intra.Trebuie sa apas de vreo 4 ori ca sa coboare de fapt doar 3 trepte.E f ciudat si nu inteleg care e treaba si nici nu o voi intelege pana la anu cand o voi duce la un mecanic serios pt ca in orasu meu numa mecanici de scutere sunt;si aia saracii...carpesc scuterele ca dupa jumatate de ora sunt in flacari(caz real).in fn...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...