CataH Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Salut, Stiu ca nu e aceasta locul unde ar trebui sa postez dar nu am gasit o solutie mai buna. Am o masina de tuns iarba de 190cc un piston, 4T si dupa ce se incalzeste motorul si o opresc nu mai vrea sa porneasca decat dupa 10-15min in care se mai raceste. Problema a aparut in timp, dar s-a agravat pana ce nu a mai pornit deloc, am fost cu ea la garantie si mi-au schimbat bujia si au spus ca aceasta era vinovata desi avea doar 6 luni masina de tuns iarba. Intradevar dupa ce au schimbat-o functiona ca noua, dar acum a reaparut problema si nu stiu ce sa fac. Ei au zis ca nu se pricep si ca o trimit la service, care e la Iasi si ca dureaza cam 2-3 saptamani... Eu cred ca e o problema la bobina de inductie si ca da curent prea puternic sau ceva de genul si vroiam sa va intreb daca imi puteti spune cum pot verifica buna functionare a bobinei, am un ampermetru dar nu stiu ce ar trebui sa masor si ce valori ar trebui sa imi indice. Va multumesc mult pt ajutor si ma scuzati ca postez pe forumul moto, probleme cu masina de tuns iarba, dar alta varianta chiar nu am gasit (am verificat sa aiba ulei/carburator curat/benzina/filtru benzina etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Bobina e de fapt un transformator ridicator de tensiune, din 12V sau ce tensiune primeste la intrare, o face 20k V sau pe aproape. Se poate masura rezistenta ei, dar fara o valoare de referinta cu care sa o compari, cu atata ramai, cu masuratu. Nu porneste... Da benzina? Da scanteie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Ai deschis.. "cutia pandorei" a electronicii auto/moto! Bobina de inductie este acea mare enigma cu care se confrunta multa lume.. Nu se poate masura mai nimic din motivele enumerate de colegul mai sus. Impulsuri de cativa kV sunt greu de masurat iar a masura rezistenta bobinelor care compun (bobina) este ca si cum ai masura salinitatea marii cu limba. Have fun on this topic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 si chiar daca o masori cuma, e posibil sa i se schimbe comportamentul cind se incalzeste, din diferite motive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 ...Intradevar dupa ce au schimbat-o functiona ca noua, dar acum a reaparut problema... Pai din asta eu inteleg ca n-ar fii bobina. Eu zic sa schimbi iarasi bujia, daca din nou v-a merge ca noua atunci incearca alt tip de bujie cu alt indicativ termic si alt producator. Ce culoare are bujia veche? Poate amestecul nu-i bun, si merge prea inecat... Sau poate uleiul de amestec... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Ce fel de aprindere are? sa nu fie avans prea mare sau ceva de gen.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CataH Postat August 4, 2010 Autor Share Postat August 4, 2010 (editat) Bujia nu stiu ce indicativ are, e un tip mai scurt fata de cele de masina dar cele 2 folosite pana acum au fot cele indicate de producator Briggs & Straton (care e o firma relativ de renume din ce am vazut eu pe net). Eu cred ca bobina are o problema si "strica" bujia pt ca prima bujie a tinut 5 luni la o utilizare medie, iar noua bujie e doar de o luna si desi in primele saptamani era totul ok, acum iar au reaparut problemele. Ca o paranteza eu la masina nu am schimbat niciodata bujiile si are 11 ani si 70.000 (sunt intradevar unele cu iridium.. sau ceva de genul) si inca functioneaza ok adica nu merg in 4-5 cilindri (e V6) , dar oricum macar 2-3 nu cred ca ar trebui sa tina, si la scooter-ul de 50 al lui tata e de 3 ani si porneste "la sfert" si e si in 2T. Oricum va multumesc pt informatii. Acesta e motorul: http://www.briggsandstratton.com/engine_po...ails.aspx?pid=7 Editat August 4, 2010 de CataH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Ai deschis.. "cutia pandorei" a electronicii auto/moto! Bobina de inductie este acea mare enigma cu care se confrunta multa lume. Si stai asa Bogdane, ca asta e doar inceputul. Urmeaza condesatorul de 6500 microF, legat in scurt pe cei 2 poli ai bobinei,,,, hai sa vina altul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Eu cred ca bobina are o problema si "strica" bujia Bobina nu prea are cum sa-ti strice bujia, insa un amestec prea bogat sau un consum prea mare de ulei iti pot afecta bujia destul de repede. Problema ar putea fi si de la bobina sau modulul de aprindere in sensul ca nu mai genereaza energia necesara scanteii. Ca sa-i gasesti mai repede problema te-ar ajuta daca ai verifica aspectul bujiei si sa incerci sa vezi cum arata scanteia (cu bujia scoasa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Daca masina e in garantie,foloseste-te de ea ! (de garantie ..) Daca nu, nu cred ca bobina poate distruge o bujie atat de repede (in sensul ca ar da la iesire o tensiune prea mare..) Asa cum s-a mai spus,un amestec necorespunzator...ar fi raspunzator de problema ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 5, 2010 Share Postat August 5, 2010 ...eu la masina nu am schimbat niciodata bujiile si are 11 ani si 70.000... Comparatia nu este buna, 2T si 4T. Ce ulei de amestec utilizezi? Stiai ca uleiul de amestec este "combustibil"(asta fiind cea mai importanta conditie a sa), unge doar o data apoi arde, iar daca nu arde atunci colmateaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5, 2010 Share Postat August 5, 2010 A zis omul la inceput ca motorul e 4T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 5, 2010 Share Postat August 5, 2010 Aha! ...in cazul asta ramane cel mai probabil carburatia, insa am intalnit bobine ce nu mai functionau atunci cand se incalzeau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.