Sari la conținut

Surub Roata Blocat


DanP
 Share

Postări Recomandate

Am vrut sa desfac roata fatza ca sa ii schimb rulmentii si surpriza, suruburile cu cap imbus care tin aripa au gaurica rotunjita si nu le mai pot desface. Daca nu le desfac nu am cum da axul jos. Un prieten imi zicea ca trebuie sa dam gaura cu burghiul in surub :lol: . Nu exista alte modalitati mai usoare si mai putin distructive ? Am inteles ca exista posibilitatea sa stric filetu interior, ceea ce e nashpa.

 

Mobra e o Aprilia Pegaso

Atasez o poza cu locatia suruburilor.

suruburile 2 in imagine

 

post-7317-1155280051_thumb.jpg

 

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la a da gaura in el incearca cu spray degripant, bate usor in ele , sau in cel maia rau caz ii sudezi o piulita in cap

 

sau il tai putin cu flexul in asa fel incat sa folosesti o surubelnita mecanica

Editat de adip
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol....dar alta solutie nu ai. Trebuie doar sa gauresti pina se desprinde capul surubului, si dup-aia scoti aripa. Ramine un ciot de surub care poate fi apucat cu un patent solid si are mari sanse sa iasa usor. Degripant, rabdare...se rezolva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la a da gaura in el incearca cu spray degripant, bate usor in ele , sau in cel maia rau caz ii sudezi o piulita in cap

 

sau il tai putin cu flexul in asa fel incat sa folosesti o surubelnita mecanica

 

O sa iau un spray de ala dar sincer nu prea vad cum ajunge el in interior, oricum merita incercat.

Ideea cu flexul e super...doar ca nu am. O sa caut si sper sa aiba vre-un prieten.

Cu sudatul e mai nasol. De aparat de sudura chiar nu am de unde face rost.

 

Intreb si eu ca prostu': Daca lipesc imbusu in surub cu poxipol, e vre-o sansa ? :lol:

 

Weekendul asta e dedicat mobrei, noroc ca ploua si nu mi ciuda.

 

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa iau un spray de ala dar sincer nu prea vad cum ajunge el in interior, oricum merita incercat.

Ideea cu flexul e super...doar ca nu am. O sa caut si sper sa aiba vre-un prieten.

Cu sudatul e mai nasol. De aparat de sudura chiar nu am de unde face rost.

 

Intreb si eu ca prostu': Daca lipesc imbusu in surub cu poxipol, e vre-o sansa ? :lol:

 

Weekendul asta e dedicat mobrei, noroc ca ploua si nu mi ciuda.

 

Dan

 

daca nu ai flex ce te faci? iti spun eu... taie cu bomfaioerul sau cu o panza de bomfaier! incearca si varianta cu poxipol... e foarte rezistent rahatul ala! dar nu lipi imbusul... lipeste altceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai filet in aluminiu, nasol! Se cam intzepenesc.Da-i cu ceva spray, sau petrol, motorina sau si mai bine cu lichid de frana!Fa-ti o dalta mica dintr-un burghiu de 8 rupt si loveste-le la margine inspre desfiletare.Poti incerca , dupa ce le-ai inmuiat cu lichid de frana, sa le incalzesti cu o lampa de gaz(aluminiul se dilata mai tare decit otelul) si sa le lovesti in cap ca sa se sloboada din gripare , si apoi sa incerci sa le dezfiletezi.Asata daca sunt ingropate!

Daca ai acces la intreg capul , bonfaier, si surubelnita mecanica(plus lovituri in cap :D ...in capul suruburilor....)

DSau dai o fuga la cel mai apropiat service si rogi un mester sa-ti dea 2 hafturi de sudura pe niste piulite mai mari pe care sa le prinzi pe capurile belite...

La remontare foloseste vaselina generos sau orice alta silvoiță care sa nu se combine cu apa si sa le intepeneasca(si grovere dedesupt...) :crack:

 

poxipolul e bun pentru cozile de lopata care se rupe :lol: ....

 

...acuma am vazut si poza...

se pare ca sunt ingropate, dar se pare ca merge si sudura unor piulite, pe care apoi sa le fortzezi cu ceva tubulara...

Imbusurile sunt de cacao, frumoase, dar nu poti sa tragi cu cheia de ele, bratul fortei fiind prea mic pe interiorul hexagonului.Pune normale, chiar cu ceva adaos ca sa le poti scoate mai inafara.... :D

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

offtopic : eu vreau sa imi inlocuiesc toate suruburile care au cap stea, inbus, metrice diferite,sau ce oi mai gasi (am vazut ca sunt unele pe care se pune o tubulara care nu e hexagon) cu suruburi normale. ramai dracu in pana si daca nu gasesti un cap stea sa desfaci siguranta de la axul rotii fata stai si te uiti la ea. asa ca voi trece pe suruburi cu cap normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

offtopic : eu vreau sa imi inlocuiesc toate suruburile care au cap stea, inbus, metrice diferite,sau ce oi mai gasi (am vazut ca sunt unele pe care se pune o tubulara care nu e hexagon) cu suruburi normale. ramai dracu in pana si daca nu gasesti un cap stea sa desfaci siguranta de la axul rotii fata stai si te uiti la ea. asa ca voi trece pe suruburi cu cap normal.

da, dar vezi de care pui , ca si la capitolul asta chinezii 'fac minuni'

Iti recomand sa cauti marimile de care ai nevoie pe la piese auto(gasesti de 10, 8 , 6 ) de la repere de care depinde securitatea masinii.Ale chiar sunt tari si respecta ce se scrie pe ele.Astea frumusele de la 'fierul' sunt de 2 bani.

Preferabil ar fi negre(de Sighet) pentru ca au un tratament temic minimal.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca s-a uitat cineva la poza, dar suruburile alea sint ingropate in plastic, asa ca variantele cu sudura/flex/arme nucleare/C4 cad din prima.

Deci ramine cum am spus. E bine si de batut putin in capul surubului, sint sanse sa se deblocheze, plus ca se deformeaza putin gaura si sint sanse sa se blocheze mai bine cheia in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imbusurile rotunjite se desfac in general fara mari dificultati daca se bate in ele o cheie cu "dinti de soricel", cea cu 12 laturi. unele mai merg si cu torxuri, cu 6 laturi. totusi, se bat un pic suruburile inainte.

 

cheia respectiva "taie" in carnea imbusului rotunjit, imprima cele 12 colturi in material si il desface fara discutii, dar ai grija odata ce ai inceput sa bati cheia sa nu o scoti de 20 de ori, ci sa intre pana la capat ca lumea. tii bine de ea, sa nu intre stramb, dupa care desfaci cu un "T", si ai grija cum tragi de el.

 

cate d-astea nu am facut pe la mercedesuri vechi, unde tzaranu' roman a stricat cu chei de la metro.. :lol:

 

cand faceti manevra asta nu folositi chei de rahhat, ci numai de firma, altfel e mai rau. eu folosesc draper, si am desfacut astfel de imbusuri pana m-am plictisit, iar pe cheia pe care am batut-o acolo nici macar nu se cunoaste urma de uzura!!

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar mai fi si varianta cu extractor de suruburi. stiu ca se gasesc truse d-astea si nu sunt scumpe.

in principiu se da gaura cu bormasina, apoi se da un filet interior invers si apoi se baga un surub cu filet evident tot invers(astea sunt in trusa)surubul asta se infileteaza in sensul in care se desfileteaza surubul normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine bati o surubelnita dreapta in ele, o surubelnita mai mare si le scoti fara probleme, am patit-o si eu si asa am rezolvat.Nu sunt gripate au o solutie de lipire din fabrica, o solutie rosie care se desface mult mai bine prin incalzire dar nu prea ai cum sa incalzesti suruburile.Bafta si incearca cu surubelnita dreapta ca sigur reusesti!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu o daltuta si un ciocan ! le bati lateral in sensul in care se desface surubu !

am desfacut multe suruburi asa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vreme ce suruburile sunt ingropate nu cred ca dalta poate ajuta cu ceva, iar daca tu reusesti sa bati o surubelnita dreapta intr-un surub ca ala, ai de la mine o lada de bere. daca-l mai si desfaci...

 

cu toate astea sper ca omul a rezolvat deja problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...............

au o solutie de lipire din fabrica, o solutie rosie care se desface mult mai bine prin incalzire dar nu prea ai cum sa incalzesti suruburile

...............

 

off topic: solutia se numeste Loctite si este de diferite culori, functie de ce vrei sa faci cu ea

de ex. suruburi, garnituri, fisuri ... paleta este incredibil de vasta ...

da, ai dreptate, daca o încalzesti, se "topeste"

eu folosesc Loctite albastru, pentru suruburi

 

Atentie: daca nu stiti cum se aplica, stati în banca voastra si cereti ajutorul unui "specialist"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai buna solutie este BORMASINA ! dai o gaura pe mijloc surubului cu probleme si ar trebui sa se desfaca f usor daca nici asa nu merge poti sa folosesti un spiral mai mare un pic decat diametrul surubului si atunci cu un flex ii faci cap de surubelnita la surub !

daca nu ai nici o taina cu flex si bormasina du-te la orice servis !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Bati campii cu flexul,n-ai vazut din schita ca este vorba de suruburi ingropate??

Valicaddy a descris cel mai bine metoda,mai merg si sculele acelea speciale cu filet invers si penetrarea surubului cu un burghiu de acelasi diametru..

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bati campii cu flexul,n-ai vazut din schita ca este vorba de suruburi ingropate??

Valicaddy a descris cel mai bine metoda,mai merg si sculele acelea speciale cu filet invers si penetrarea surubului cu un burghiu de acelasi diametru..

Luigi Vicol

citeste mai atent !

burghiu de acelasi diametru:daca folosesti un spiral de acelasi diametru sigur vei strica filetul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate ca ar fi util ca cel care a deschis topicul sa mai scrie si sa ne spuna ce si cum a rezolvat. altfel transformam topicul in "cum se scoate un surub rotunjit", dand solutii pe inca 20 de pagini..

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sfaturi si scuze ca nu am raspuns pana acum.

Ieri nu am reusit nimic pentru ca asteptam sa vina un prieten cu scule, n-a venit, asa ca azi m-am apucat cu ce aveam.

Am mers in Praktiker si am cumparat 2 imbusuri de firma, rezistente, ceva spray american pentru suruburi... si o cola la 2l.

Am dat din abundenta cu spray-ul, l-am lasat cam 30 de min sa actioneze, intre timp bateam in surub, in fatza si in spate cu ciocanul si o chestie de metal.

Dupa asta, am luat imbusu-ul nou, l-am batut in capul surub-ului si dupa ce a scapat iara de 2 ori am reusit sa il desurubez.

N-as fi crezut ca spray-ul ala chiar are efect, logic eu nu vad cum poate ajunge inauntrul filetului. Bine ca s-a rezolvat.

Maine dupa masa o sa schimb rulmentii la ghidon. Sper sa fie mai usor de desfacut decat prostiile astea de la roata. Un prieten mi-a spus sa imi cumpar rulmenti SKF. Sunt chiar asa de buni ? Ca am dat o gramada de bani pe ei. :lol:

 

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...