Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Dupa cum decurg discutiile, se impune schimbarea numelui topicului in "Secretiile franarii". :crack:

Mai lasati naibii disputele astea puerile.

 

Ontopic: Cateva pareri ale unui nene care printre altele e si instructor moto:

 

http://www.stevemunden.com/braking.html

Nenea asta cu banditul lui a citit si el de pe net si gata, are aceleasi teorii, stie si el tot, e perfect, nu mi se pare ca aduce nimic nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu mai sunt in shaua din spate de un an.

Discutia despre franare se purta de 50 de pagini, Ati ajuns sa va certati intre voi aducand diferite argumente aiurea.

Parerea mea, a ta, a voastra e irelevanta comparativ cu a celor care isi castiga existenta din mersu pe motocicleta.

Daca vrei sa faci ceva ca la carte asculti ce au de zis aia care sunt profesionisti. Nu e copiat de pe nici un link, am cartea si nu se gaseste online.

Se poarta de 50 de pagini pentru ca este un subiect moto important, pentru ca se moare in fiecare zi din cauza ca riderii nu prea stiu sa foloseasca franele sau se panicheza si le blocheaza, ducand la acelasi sfarsit tragic.

Daca tu zici ca de un an deja mergi singura cu motoreta poti sa ne spui din experienta ta.

 

Stiu cartea din care ai citat, o am si eu. N-are nici o relevanta ce face Rossi pe circuit la cum se franeaza pe strada in Romania, crede-ma. S-a facut paralela cu circuitul doar pentru a se sublinia ca aia franeaza cel mai tare, in rest e irelevant.

Daca ai sa citesti o carte ca aia acum ,apoi peste 2 ani, peste inca 2 ani, presupunand ca te vei da in continuare cu motocicleta, vei descoperi ca intelegi alte si alte lucruri, care la inceput erau peste puterea ta de intelegere pentru ca cu totii evoluam in experienta asta motociclistica.

Fara se te superi pe mine, eu zic ca citesti degeaba cartea aia, nici eu nu pot aplica ce scrie acolo, sunt tehnici pentru avansati pe circuite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea asta cu banditul lui a citit si el de pe net si gata, are aceleasi teorii, stie si el tot, e perfect, nu mi se pare ca aduce nimic nou.

:haha:

Banuiesc ca-l cunosti personal.

On-topic : cine nu franeaza si cu spatele e poponar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect!

 

Cine nu-si franeaza spatele inseamna ca-i place sa o ia in spate, aka popo. :grinbandit:

 

p.s. gasca de copilasi veseli, spidi, beatrisa, aisquina - poate aveti treaba si va retinem. Jucati-va in alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poarta de 50 de pagini pentru ca este un subiect moto important, pentru ca se moare in fiecare zi din cauza ca riderii nu prea stiu sa foloseasca franele sau se panicheza si le blocheaza, ducand la acelasi sfarsit tragic.

Daca tu zici ca de un an deja mergi singura cu motoreta poti sa ne spui din experienta ta.

 

Stiu cartea din care ai citat, o am si eu. N-are nici o relevanta ce face Rossi pe circuit la cum se franeaza pe strada in Romania, crede-ma. S-a facut paralela cu circuitul doar pentru a se sublinia ca aia franeaza cel mai tare, in rest e irelevant.

Daca ai sa citesti o carte ca aia acum ,apoi peste 2 ani, peste inca 2 ani, presupunand ca te vei da in continuare cu motocicleta, vei descoperi ca intelegi alte si alte lucruri, care la inceput erau peste puterea ta de intelegere pentru ca cu totii evoluam in experienta asta motociclistica.

 

Frana fata e sfanta, spatele nu prea il folsesc. Pe fata am frana Grimeca si isi face foarte bine treaba.Franarea nu depinde doar de pilot, mai sunt starea drumurilor, conditiile franelor, a placutelor, discurilor, etc...

Nu pot sa compar drumurile de aici cu cele de acolo, aici sunt mai curate, fara pamant, pietre, nisip. Poti abuza de frane cu incredere. Pana si pe ploaie pot apasa frana pana la maxim si nu imi fuge motocicelta in toate partile.

Cati dintre noi, voi, ne schimbam pistoanele de la frane sau furtunele la fiecare 4-5 ani cum e recomandat? Poate nici 1%....

 

Fara se te superi pe mine, eu zic ca citesti degeaba cartea aia, nici eu nu pot aplica ce scrie acolo, sunt tehnici pentru avansati pe circuite.

Nu ma supar....

PS: Circuitul e la 25 de minute de mine. Din primavara am sa il folosesc pana avansez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io il astept pe Cesarica sa ne mai spuna cum este cu franarea spate si sa ne mai uimeasca cu basinile lui de pilot care nu foloseste totusi frana spate.

Dupa ce a clarificat treaba cu motoarele si-a trecut la masinile F1, acum urmeaza franarea la tractoare si masinile de tuns iarba .

Eu am un Bosch si franez cu toate rotile, intai spatele si dupa aia fata.

E bine Cesarica sau sa caut modelul cu ABS sa pot tunde iarba si dupa ploaie ? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce a clarificat treaba cu motoarele si-a trecut la masinile F1, acum urmeaza franarea la tractoare si masinile de tuns iarba .

 

Asa ai intrat in discutie si cand dezbatea o problema punctuala cu Belbody. Desi am terminat demult discutia despre masina de F1, n-ai observat si nici n-ai priceput concluzia. Ce sa-ti fac eu daca tu faci cum stii tu? Daca pentru tine e bine cum faci tu, atunci nu incerca sa imbunatatesti nimic.... Ce zici, e bine sa fii incapatanat? Crezi ca are rost sa incerci si ceva care este mai bun decat ce faci tu acum?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Uite avem si unii care se dau atat de tare ca incing discurile si lipesc placutele, folosesc frana spate ca sa lase placutele fata sa se dezlipeasca pana la oprire!

O abordare, noua, eu zic sa-i acordam 10 pagini! :crack:

 

nu se lipesc placutele. discurile au o mica abatere dupa cum stii ca sa impinga placutele de pe ele. ei, daca discul este incins si tu ai oprit de tot lasand placutele in contact cu discul risti sa il strambi. si crede-ma ca nu mie mi-a bashit mintea chestia asta, au descoperit-o altii mai demult :)

 

Frana fata e sfanta, spatele nu prea il folsesc. Pe fata am frana Grimeca si isi face foarte bine treaba.Franarea nu depinde doar de pilot, mai sunt starea drumurilor, conditiile franelor, a placutelor, discurilor, etc...

Nu pot sa compar drumurile de aici cu cele de acolo, aici sunt mai curate, fara pamant, pietre, nisip. Poti abuza de frane cu incredere. Pana si pe ploaie pot apasa frana pana la maxim si nu imi fuge motocicelta in toate partile.

Cati dintre noi, voi, ne schimbam pistoanele de la frane sau furtunele la fiecare 4-5 ani cum e recomandat? Poate nici 1%....

 

 

Nu ma supar....

PS: Circuitul e la 25 de minute de mine. Din primavara am sa il folosesc pana avansez.

 

 

furtunurile se schimba doar daca-s de cauciuc. pistoanele daca au uzura. garniturile da, se schimba periodic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se lipesc placutele. discurile au o mica abatere dupa cum stii ca sa impinga placutele de pe ele. ei, daca discul este incins si tu ai oprit de tot lasand placutele in contact cu discul risti sa il strambi. si crede-ma ca nu mie mi-a bashit mintea chestia asta, au descoperit-o altii mai demult :)

 

 

 

 

Si cam in cati ani sau cati km de utilizare improprie se intampla chestia asta? Ca eu ca un ignorant n-o folosesc si discurile pe motocicleta mea au 11ani si cel putin 55,000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a ta e noua sa inteleg?

nu e noua, dar din textu tau reiese ca fiecare dintre NOI a avut mobre cam 30 ani. :grinbandit:

Si nu, nu am pomenit sa se schimbe furtune de frana in nici un manual de service si crede-ma ca am citit vreo cateva asa cum tu citesti fratii grimm.

 

io radeam cu te-ai inclus in NOI :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Si cam in cati ani sau cati km de utilizare improprie se intampla chestia asta? Ca eu ca un ignorant n-o folosesc si discurile pe motocicleta mea au 11ani si cel putin 55,000km.

 

 

daca au 55.000 de km inseamna ca nu le-ai incins nici macar odata cum trebuie. si nu o spun cu rautate deloc, nu ma intelege gresit! eu am reusit sa duc un set de discuri brembo in mai putin de 10.000 de km. nu stiu cati aveau inainte dar daca erau discurile originale atunci vreo 36.000 in total. la fel, nu stiam ca se pot deforma si franam pana la capat dupa forja. acum am niste lucas alien de vreo 25.000. inca tin dar nu mai au nici ele viata multa. dar de data asta numai din cauza uzurii si atat. ah, cand spun de incins spun ca se fac albastre la propriu! :)

 

nu e noua, dar din textu tau reiese ca fiecare dintre NOI a avut mobre cam 30 ani. :grinbandit:

Si nu, nu am pomenit sa se schimbe furtune de frana in nici un manual de service si crede-ma ca am citit vreo cateva asa cum tu citesti fratii grimm.

 

io radeam cu te-ai inclus in NOI :D

 

 

uite ca eu am vazut in manualul de suzuki rf :) parca la 5 ani, nu mai stiu exact dar cu siguranta era un interval.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ai intrat in discutie si cand dezbatea o problema punctuala cu Belbody.

 

Am intrat in discutie cand ai inceput sa emani bashinile tale de racer mestesugite in vorbe frumoase si sa faci de kaka un user care a demonstrat practic, CU SKILLul LUI, ca este buna folosirea franei spate.

 

Si am spus ca frana spate este buna.

 

CE-AI FACUT TU ?

 

Ai continuat cu bashinile, si mai mult, le-ai continuat cu mistouri de pusti cordit de 31 de ani, la adresa skillsurilor lui si alte harfe cu borduri & shit atat la adresa lui cat si a mea si a altor useri.

 

Daca tu ai priceput ca i-am luat "apararea" lui Belbody, este treaba ta. Atat duce mintea ta de erudit civilizat, bine crescut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e noua, dar din textu tau reiese ca fiecare dintre NOI a avut mobre cam 30 ani. :grinbandit:

Si nu, nu am pomenit sa se schimbe furtune de frana in nici un manual de service si crede-ma ca am citit vreo cateva asa cum tu citesti fratii grimm.

 

io radeam cu te-ai inclus in NOI :D

 

Furtunele de frana se recomanda sa le schimbi macar la 5 ani, deoarece lichidu de frana e coroziv iar cu timpul macina furtunele. asa ajungi sa ai pierderi de presiune, in loc sa apese asupra pistoanelor, se pierde pe furtun, mai mult de 20% (ca sa intelegi). Ai schimbat lichidul de frana la o moticleta mai veche, sau neservisata, sa vezi cat e de negru? Ce crezi ca sunt impuritatile alea? Ai testat sa vezi diferenta intre o frana cu furtune noi (fie ele racing sau nu) si una cu furtune vechi? Sau ai vazut diferenta la o motocicleta cu pistoane de frana noi?

 

La fel si pistoanele de frana, din cauza mizeriilor care se acumuleaza, se uzeaza mai repede. Am vazut (la Donington) echipe de curse, si aia isi schimbau pistoanele tot la cateva luni.

 

:crack:

da' tu ai avut vreo motocicleta 4 ani? :crack:

 

 

da, cb-ul actual care-l conduce barbatu-miu e cb-ul meu luat in octombrie 2008

e pe numele meu, deci in acte eu am doua motoare

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cam in cati ani sau cati km de utilizare improprie se intampla chestia asta? Ca eu ca un ignorant n-o folosesc si discurile pe motocicleta mea au 11ani si cel putin 55,000km.

Cred ca cel mai probabil e un pistonas blocat si eventual discuri wave. A frecat pina l-a invinetit, dupa care fie o placuta ceva mai rece a determinat strimbarea, fie s-a strimbat el de capul lui si cineva a concluzionat ca-i placuta. Merge Stressule?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-i coroziv cum de nu se topesc furtunurile si garniturile?

Daca pui alt tip de lichid da, o sa faca varza tot ce-i de cauciuc. Or fi ele DOT 3,4 si 5.1 compatibile, dar e preferabil sa nu se amestece si sa nu se foloseasca decat ce e recomnadat de producator.

Lichidul se inchide la culoare pe masura ce absoarbe apa. Daca e mai inchis dar limpede e doar apa in el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, cb-ul actual care-l conduce barbatu-miu e cb-ul meu luat in octombrie 2008

e pe numele meu, deci in acte eu am doua motoare

Awwwwww. Te faci ca nu intelegi dar e ok. Ai condus fo mobra pe drumu public, legal? Adeca un carnet categoria A, fara restrictii ai? Nu prea ma intereseaza daca da sau nu insa asta a fost de fapt intrebarea.

PS: furtunele mele de frana de pe kz400 sunt din 1978. Beat that!

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...