Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

caisa

 

...sunteti tu si cei care te-au facut? :)

indiferent despre ce vorbesti, pastreaza nivelul discutiei, pentru ca e mai util asa, ramane o discutie si atat.

 

Tu cand ramai fara argumente o dai in prosteala, am vazut asta si pe alte topicuri.

 

Arata-mi unde e prosteala si iti dau un mar.

 

Omul a pus un clip cu el cum o opreste de la 80/h combinand franele sau nu. A fost on topic si a facut demmostratie personala pentru ce sustine.

 

l-am si felicitat si i-am multumit pentru filmare, Asta nu ai citit? Dar i-am si explicat ca sunt aspecte pe care le neglijeaza si din cauza asta franeaza mult mai slab decat ar putea. Nici asta nu ai citit?

tu ce faci cand aterizezi intr-o discutie dupa ce iti scoti degetul din nas?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Arata-mi unde e prosteala si iti dau un mar.

 

Nu stau sa mai pierd tipul cu inca unul ca nu stie ce a postat 5 pagini in urma. Arata tu care este aportul tau de cunostinte pe topicul asta in afara sa te iei de batul lu' BB.

 

Mai bine da-ti tie un logout.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles...esti prieten cu Adminu'.....aham....

 

Iarasi ai citi o propozitie simpla si n-ai priceput nimic :)

 

Nu stau sa mai pierd tipul cu inca unul ca nu stie ce a postat 5 pagini in urma.

Daaaa.... atunci de ce nu esti in parc la pensionari?

Astept sa imi arati unde e prosteala, mai am pentru tine un mar si o frunza de salata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

l-am si felicitat si i-am multumit pentru filmare, Asta nu ai citit? Dar i-am si explicat ca sunt aspecte pe care le neglijeaza si din cauza asta franeaza mult mai slab decat ar putea. Nici asta nu ai citit?

tu ce faci cand aterizezi intr-o discutie dupa ce iti scoti degetul din nas?

 

I-ai multumit un kakat facand misto de skils lui.

Cut the crap, ca mi-am pierdut timp prea mult raspunzandu-ti.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata tu care este aportul tau de cunostinte pe topicul asta in afara sa te iei de batul lu' BB.

 

Incepe de la pagina 15. restul e "aportul" unui asa zis moderator :D

 

I-ai multumit un kakat facand misto de skils lui.

 

I-am zis in primul rand ce ar trebui sa ia in calcul pentru a imbnatati tehnica si a nu blama fara drept de apel franarea cu roata fata.

Mistourile au inceput mai tarziu cand a scapat caii de la caruta si s-a enervat. E un moderator destul de slab dar asta e o alta discutie, nu e treaba mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar i-am si explicat ca sunt aspecte pe care le neglijeaza si din cauza asta franeaza mult mai slab decat ar putea.

Ia vezi ce aspecte neglijez in video-ul asta, daca tot esti asa sfatos, guru al reisingului romanesc ce esti, cesare!

VIDEO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inca il apreciez pe belbody pentru ca a filmat. Si il felicit pentru efort. Faptl ca nu a percutat la un sfat si mai apoi s-a declansat un concurs de intepaturi este altceva si face parte din distractia pe forum.

Ideea este simpla: el franeaza mai bine cu fata si spatele. Pentru el asa este mai bine si il cred.

Avem deci in ecuatie un pilot si o motocicleta. Eu sustin ca doar folosind frana fata, pot frana aceeasi motocicleta mai tare decat a facut-o belbody in film. Atata tot. Astea sunt lucrurile relevante si asta trebuie retinut. Scoate din ecuatie un pilot, punem altul si lasam aceeasi motocicleta si vedem ce rezultat obtinem.

E normal ca el sa nu fie neaparat de acord cu parerea mea, drept pentru care, in viitor, daca ne vom intalni, vom face un test. Ce zici belbody? :)

 

Bla...bla....bla....Apropo, cati ani ai Cesare ?

 

De cate ori iti place sa ti se spuna noapte buna? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sunt de acord cu tine, am scris si mai devreme. Sigur o sa franezi mai bine decat mine daca esti mai experimentat decat mine, btw, daca o trantesti o faci. :grinbandit:

 

Dar, dar, dar dar, tot tu, daca ai frana cum trebe cu ambele frane cu motocicleta mea, in acelasi cadru, ai frana mai bine decat numai cu fata. Cu asta esti de acord?

Daca ai invata sa dozezi perfect frana spate, ai opri mai repede, chiar cu si cu 10cm, dar tot e mai repede. E loooooooooooogic man, ce dracu nu pricepi?????????????????????????????????????????????????

130288.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori iti place sa ti se spuna noapte buna? :D

Ce-i tati, ti-e rusine cu varsta ta, de n-o poti spune ? Era o curiozitate, studiu de caz, pentru mine.

 

Cum plm sa ma duc la culcare cand pe aici se discuta lucruri serioase de genul "franeaza, dar nu este frana" ?

 

Acum faci pe calu' alb dupa ce 9 din 10 posturile tale sunt la misto sau de cate ori ai fost pe Serres, da' tu franezi mai bine fara frana spate ? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca astia sunt diversionisti de meserie, acu' stau toti si se intreaba de la ce am plecat! :laugh:

 

Deci ce avem noi aici? Primul test, pus de Dan Nastase, bun, generalist, in care secventa de franare cea mai eficienta este expusa si apare frana spate.

Dar, se mentioneaza clar in text ca la motocicletele sport aportul ei tinde spre zero.

 

Apoi alti baieti au pus un test facut de niste canadieni cu 2 motociclete, una mare si grea si una sport.

S-au facut teste peste teste si secventa de franare este aceeasi.Asta fiindca facusera ei un alt studiu inainte si stabilisera deja ca trebuie sa se foloseasca ambele frane. Asta e testul pe care as fi vrut sa-l vad.

Ei au luat-o deja ca pe o axioma. Desi la testul lor cea mai buna distanta de franare a fost obtinuta de un rider care a folosit doar frana fata!!! :crack:

Al dracu', cum o fi facut ala fara minunatul aport al franei spate?

 

Ce e frumos este ca au studiat si celelalte aspecte care influenteaza, adica strangerea ambreiajului si schimbatul vitezelor si au ajuns la concluzia ca nu ajuta. Sper macar asta sa nu mai dezbatem.

 

Greseala mare a studiului este ca nu l-au facut complet, adica motocicleta mare si grea cu ambele frane si doar cu frana fata, apoi motocicleta sport cu ambele frane si doar cu frana fata.

Daca gaseste cineva un studiu pertinent poate il posteaza.

 

Deci, in urma celor 2 studii secventa generalista pentru motociclete:

- lasa gazul si aplica frana spate

- aplica frana fata

- strange ambreiajul

- dozeaza ambele frane

Close the throttle, apply the rear brake, apply the front brake and declutch completely.

Ce sustinem noi astia cativa este ca secventa asta pentru motoretele sport este:

- lasa gazul si aplica usor frana fata (se incarca roata fata)

- strange ambreiajul

- franeaza tare cu frana fata pana la oprire

Neutilizarea franei spate in acest caz este neglijabila.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intra pe mess, si-ti arat o poza cu el :D, o sa vezi cati ani are :D

Nu, mah, chiar intrebam serios. Sa moara bicu' daca oamenii astia nu sunt de domeniul patologiei... :disappointed:

Vroiam sa stiu o limita de varsta inferioara...

Ce plm cauta asta in ROSBK sa-si piarda timpul, trebuia sa fie in locul lu' Roberta Anastase.

Numai aia minte cu atata naturaletze.

Cica te apreciaza....dupa ce te face de Kacat 20 de pagini... :sick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sunt de acord cu tine, am scris si mai devreme. Sigur o sa franezi mai bine decat mine daca esti mai experimentat decat mine, btw, daca o trantesti o faci. :grinbandit:

 

Dar, dar, dar dar, tot tu, daca ai frana cum trebe cu ambele frane cu motocicleta mea, in acelasi cadru, ai frana mai bine decat numai cu fata. Cu asta esti de acord?

Daca ai invata sa dozezi perfect frana spate, ai opri mai repede, chiar cu si cu 10cm, dar tot e mai repede. E loooooooooooogic man, ce dracu nu pricepi?????????????????????????????????????????????????

130288.gif

 

Uite, eu sunt de parere ca tehnica apasarii puternice a manetei de frana este mai eficienta. Tu sustii ca apasarea franei spate si apoi fata este mai eficienta. Pana la un punct ne-am sustinut cu argumente punctele de vedere. Am depasit de mult discutia argumentata si orice continuare este atat pureila cat si neconstructiva.

Ti-am retinut punctul de vedere, sper ca si tu l-ai retinut pe al meu.

Am sa-ti zic doar ceva din experienta mea asa cum ti-am mai zis la pagina 15. Frana fata pe uscat, frana spate mai mult pe praf, pietris, etc. Folosesc frana spate cand merg printre masini. Cand insa folosesc frana la viteza sau merg tare sau merg pe pista, nu folosesc spatele decat ca sa asez motocicleta pe trasa, sa supravirez sau sa schimb trasa altfel decat imi programez la intrarea in viraj. Nu folosesc spatele pentru ca imi clantane lantul pe bascula si pentru ca de cele mai multe ori la franare puternica spatele este complet descarcat si se poate bloca iar eu nu vreau asta.

Cred ca se poate pilota aceeasi motocicleta in moduri diferite. La fel se poate si frana si tehnica de franare. N-am gasit inca pe nimeni care sa mearga pe motociclete sport si sa dozeze frana spate pentru a fi eficienta in procesul de franare, doar la inscrierea pe trasa. Pentru altfel de motociclete decat cele sport, am scris deja la pagina 15.

Am franat si eu cu spatele cand eram incepator si pe masura ce am mers mai tare, si uneori mai periculos, am ajuns sa franez tot mai putin si acum aproape deloc.

Prima mea experienta cu frana fata full si spatele in aer a fost in 2005 cand un idiot cu un papuc a iesit de la McMonis uitandu-se spre dreapta si eu veneam dinspre Casin. mergeam destul de tare si am parcurs vreo 20 de metri pe frana fata si cu spatele in aer. Evident, atunci am apasat spatele dar nu mi-a folosit la nimic. Nu am cazut, nu am lovit masina. Atunci am inceput sa renunt la frana spate cand pun frana tare.

 

Ce-i tati, ti-e rusine cu varsta ta, de n-o poti spune ?

 

Am profilul completat. trebuie doar sa dai click.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Numai aia minte cu atata naturaletze.

 

Cezarel e expert in manipulat vorbe. Da cu mine nu prea-i merge, ii merge cu Zaelu si crede ca stapaneste arta divagatiei.

Nu prea am avut eu timp de el...

 

Cezar, cati km de condus motociclete ai la activ si cati ani? Pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica te apreciaza....dupa ce te face de Kacat 20 de pagini... :sick:

 

Si acum ce faci, ii aduci aminte? Sau s-a facut singur?

Nu ti-a placut cu Noapte buna.... mai vrei mar? :D

 

Cezar, cati km de condus motociclete ai la activ si cati ani? Pe strada.

 

Cu sau fara carnet?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa nu folosim frana spate cand motorul este in wheelie, ca nu foloseste la nimic.

 

Mai zi-ne, spui treburi interesante.

 

Stiam eu de ce nu ma duc la culcare, devine la amuzant la Saturday Night Live.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa nu folosim frana spate cand motorul este in wheelie, ca nu foloseste la nimic.

 

Eram full pe frana fata deci.... cum puteam sa fiu in wheelie :yikes:

Vaaaai.... :D, ce prostii poti sa spui :D

Da, in cazul asta e clar ca mersul la culcare este o retragere onorabila :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa nu folosim frana spate cand motorul este in wheelie, ca nu foloseste la nimic.

 

Mai zi-ne, spui treburi interesante.

 

Stiam eu de ce nu ma duc la culcare, devine la amuzant la Saturday Night Live.

Stoppie ai vrut sa zici, banuiesc,ah...sau e wheelie? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram full pe frana fata deci.... cum puteam sa fiu in wheelie :yikes:

Vaaaai.... :D, ce prostii poti sa spui :D

 

Prima mea experienta cu frana fata full si spatele in aer a fost in 2005 cand un idiot cu un papuc a iesit de la McMonis uitandu-se spre dreapta si eu veneam dinspre Casin. mergeam destul de tare si am parcurs vreo 20 de metri pe frana fata si cu spatele in aer. Evident, atunci am apasat spatele dar nu mi-a folosit la nimic. Nu am cazut, nu am lovit masina. Atunci am inceput sa renunt la frana spate cand pun frana tare.

 

Cumetre, esti dus cu capul la 31 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea experienta cu frana fata full si spatele in aer a fost in 2005 cand un idiot cu un papuc a iesit de la McMonis uitandu-se spre dreapta si eu veneam dinspre Casin. mergeam destul de tare si am parcurs vreo 20 de metri pe frana fata si cu spatele in aer. Evident, atunci am apasat spatele dar nu mi-a folosit la nimic. Nu am cazut, nu am lovit masina. Atunci am inceput sa renunt la frana spate cand pun frana tare.

 

Cumetre, esti dus cu capul la 31 de ani.

 

Avand in vedere ca aveam roata spate in aer si frana spate nu a folosit la nimic ... ce nu ai inteles? :)

Tu chiar crezi ca se poate pune frana mai tare cu frana spate in acea situatie? :D

Vaaai.... e cam morbid sa incerci un astfel de experiment cu dacia papuc.

Si spune, eram cu frana fata full apasata si eram in wheelie? Enormitate mai mare nu cred ca am auzit anul asta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...