yuk Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 am gasit la mufa dinaintea releului, conectorul de la o faza incins si topise plasticul mufei, am inlocuit mufa si curatat bornele bateriei apoi am mers 1200-1300km, dar aparatul "arata"(fluctuatii) ca bateria a fost descarcata, iar claxonul nu are suficient curent (simtom mult mai vechi, dar agravat intretimp). Statorul are cei 0.2-0.3 ohm cum scrie cartea(inte cate 2 faze)... am mai dat cu spray pe toti contactii, si am mai gasit o mufa la intrarea in cablajul instalatiei, tot cu urme ca una dintre faze se incinge, acolo am curatat si cu putin glaspapir si am si strans papucii. Dupa asta incarcarea arata 13.90-14.06 V fara consumatori, si cu toti consumatorii (fara claxon si termocupla) 12.8-13 ... bateria a ramas cu numai 12.6 (cartea zice 12.8 sau peste) dupa cam o ora de mers prin oras. A 2-a zi dupa 50 km in afara orasului l-a intrare fiind si f cald - baterie descarcata si releu incins, am mai mers cam 4-5 km cu farul stins si a ajuns acasa. Ce-o fi ? releul? poate ma lumineaza un electrician ... PS- anterior "problemei" am legat un bec suplimentar de 55W,cu releu dar pe care nu l-am aprins mai mult 10-15 minute ... am fost la electrician si a zis ca instalatia "duce" becul suplimentar si ca incarcarea e OK... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Bateria nu e incarcata suficient. Scoate-o de pe motocicleta, vezi daca mai are electrolit, daca nu mai are completeaza cu apa distilata, pune-o la incarcat pe redresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Diodele din puntea redresoare le-ai masurat?..ma gandesc sa nu ai una in scurt.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Diodele din puntea redresoare le-ai masurat?..ma gandesc sa nu ai una in scurt.. Pai tu crezi ca are releu ca la Jawa ta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Pai tu crezi ca are releu ca la Jawa ta? Desigur ca nu, la japoneze alternatorul scoate direct curent continuu... Posibil sa nu aibe diode ca la Jawa,ci tiristori ca la Planeta 5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 ...alternatorul scoate direct curent continuu... ..alternatorul nu produce decat alternativ PUNCT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Desigur ca nu, la japoneze alternatorul scoate direct curent continuu...Posibil sa nu aibe diode ca la Jawa,ci tiristori ca la Planeta 5 Corect. La Jawa, motorul antreneaza niste palete care la randul lor antreneaza alternatorul, prin caderi de lapte. Singura diferenta intre japonezele astea mai noi si Jawa e ca la japoneze laptele curge continuu - rezultand curent continuu, iar la Jawa, o paleda da lapte, aialalta nu, rezultand curent alternativ, adica ba vine ba nu vine. 10x. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Foarte de bun simt ultimele patru raspunsuri..(inclusiv al meu....) dar mai ales utile celui ce a cerut ajutor aici.. Mi-a placut mult aia cu laptele...apreciez intodeauna ironia fina...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Pare ca nu incarca in sarcina,trebuie masurata tensiunea pe care o livreaza alternatorul in gol,poate fi de la 10 la 80 de volti in functie de turatie,principalul e sa fie egale fazele. Daca nu-i de aici inseamna ca e defecta o dioda din interiorul releului. Recomand un releu chinezesc de ATV cel putin pentru probe avand in vedere pretul de max 40 lei. Eu am unul pus in airbox pentru eventualitatea ca raman undeva in drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 (editat) In airbox daca il pui, ii modifici forma si volumul la aerul aspirat, calcule facute cu integrale de ordinul 3 de inginerii proiectanti. Turbina va depune un efort considerabil mai mare. Unde mai pui ca in airbox este un loc accesibil pentru pisicile atrase de lapte! Editat August 30, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 La mine in airbox este loc suficient,curentul de aer raceste releul si cand stau pe loc si este perfect uscat,fara pic de lapte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 La mine in airbox este loc suficient,curentul de aer raceste releul si cand stau pe loc de care curent e ?? alternativ sau continuu?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Dupa doua pagini de labareli nu merita si initiatorul topicului un post util si la obiect? Pisica matache a facut o observatie pertinenta iar restul . . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Dupa doua pagini de labareli nu merita si initiatorul topicului un post util si la obiect? Pisica matache a facut o observatie pertinenta iar restul . . . Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG! Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat? Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei? Doamne, mare ti-e gradina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Ba merita... o „strachină” cu lapte... On - topic: urmeaza si tu testarea incarcarii cirucuitului ca la manual, nu te opri doar la masurarea rezistenței infasurarilor. Pune bateria pe redresor sa fie incarcata. Verifica nivelu electrolitului. Verifica incarcarea la borne la relanti/ in ture/cu /fara consumatori. Verifica tensiunea relanti/in ture intre infasurarile generatorului. Continuitatea la masa a infasurarilor. Iar in manual ar trebui sa ai si un tabel cu rezistenta intre firele releului. E posibil sa fie si bateria pe duca, sau releul sa nu mai incarce n ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG!Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat? Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei? Doamne, mare ti-e gradina! Intr-adevar,e ceva mai greu sa masori o componenta intr-un montaj capsulat...dar nu imposibil.(de masuratori indirecte ai auzit, de masuratori la rece prin comparatie intre un montaj presupus defect si unul sigur bun...etc..) Ce treaba are bateria descarcata cu mufele incinse la intrarea in releu... ? Si inca ceva ,cam cum si-ar reveni o baterie care nu mai are electrolit,doar incarcata cu apa distilata si pusa pe redresor..? Si cum a pierdut electrolitul...ca acesta se descompune doar cand este supraancarcata..si se produce electroliza apei...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Daca s-a scurs e;ectrolitul, completezi cu electrolit de aceasi dnsitate. Daca doar s-a evaporat pentru ca a fost incarcarea prea mare si bateria a fiert, se completeaza doar cu apa distilata, deoarece acidul din ea nu se evapora. Ia mai zi cu laptele ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG!Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat? Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei? Doamne, mare ti-e gradina! Pai in primul rand puteai sa lamuresti omul si gata, se evita toata tevatura; dar cred ca cer prea mult, din cate vad rolul tau de moderator se rezuma la agitatul spiritelor si nu la moderare in sine. Nu ma refer la topicul asta ci din activitatea ta generala, nu este post sa nu iei pe cineva in balon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 30, 2010 Autor Share Postat August 30, 2010 maine voi duce bateria la incarcat, este d-aia fara intretinere... voi vedea daca primeste minimul 12,8 Care ar fi explicatia ca o baterie defecta nu da voie releului sa-si faca treaba... adica este posibil ca semnalizarea sa influenteze becurile din bord, numai pentru ca bateria ar fi slaba? chiar daca releul isi face treaba... adica bateria poate avea destula putere sa invarta electromotorul si sa porneasca motorul , dar sa nu poata sa sustina consumatorii? ... claxonul suna mai slab cand e farul aprins. Totusi am impresia ca nu incarca in ture (imprumutasem un aparat) , daca e asa sa fie de la releu? Inainte de descarcarea bateriei (sa nu mai poata invarti motorul), de fiecare dasta am observat ca intensitatea farului nu creste odata cu cresterea turatiei cu putin peste relanti... de fiecare data(de 3 ori) asta a coincis cu temperaturi caniculare si releu incins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Pai in primul rand puteai sa lamuresti omul si gata, se evita toata tevatura; dar cred ca cer prea mult, din cate vad rolul tau de moderator se rezuma la agitatul spiritelor si nu la moderare in sine. Nu ma refer la topicul asta ci din activitatea ta generala, nu este post sa nu iei pe cineva in balon. Daca e sa-mi faca cineva o medie la notele la toate obiectele + nota la purtare eu zic ca totusi trec clasa. Yuk, era doar o sugestie, un punct de inceput in diagnosticare. Da, se poate ca acea baterie sa-ti "omoare" releul chiar daca aceeasi baterie e capabila sa porneasca motorul. E mult mai ieftina o baterie decat un releu, eu in locul tau as incerca alta baterie si apoi alt releu. edit: am mai citit inca odata primul tau post si tot asa imi iese rezultatul: - releul de incins se incinge oricum - e ceva absolut normal - de fapt din el se incinge puntea redresoare.. - din ce descrii reiese ca nu se incarca bateria nu ca ar fi dus releul, o tensiune de 13,9 fara faruri si 12,9 - 13 si ceva cu faruri este absolut normala. - bateria e dusa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 mihai, primo si primo incearca sa fii absolut sigur ca nu ai pe undeva un scurt. apa adunata pe cine stie ce dranganea suna cel mai plauzibil. dak suntem ok din puncul asta de vedere, cam baterie noua scrie pe matale. da zic io ca pan sa te apuci sa cumperi, vezi poa gasesti careva sa te imprumute, sa faci un test. numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Dupa doua pagini de labareli......a facut o observatie pertinenta iar restul . . . Adica raspunsurile in "doi peri" sunt cele mai pertinente, dau bine la imagine, nu conteaza ca nu ajuta pe nimeni... ...(de masuratori indirecte ai auzit, de masuratori la rece prin comparatie intre un montaj presupus defect si unul sigur bun...etc..)... D-le pisica, evita sa mai dai explicatii la ce nu cunosti, eviti ridiculizarile. Deci: - un ansamblu electronic capsulat nu-l poti "masura", in schimb poti doar sa-l verifici, apoi "masuratori indirecte, la rece, etc"... oare data viitoare ce mai nascocesti? - conectica incinsa inseamna in primul rand contact imperfect, caderi de curent... - o baterie (in ciclurile de incarcare/descarcare)pierde h2o prin descompunere, niciodata s-ul(evident daca nu a fost sparta, rasturnata, etc) Cu electrolit se poate completa doar dupa incarcare si masurarea densitatii. De regula se adauga doar h2o pina la nivelul indicat, citeste recomandarile producatorului - descompunerea apei se produce la fiecare incarcare/descarcare, mai mult sau mai putin, proportional cu amploarea operatiei. ...Care ar fi explicatia ca o baterie defecta nu da voie releului sa-si faca treaba... Simplu: o baterie "obosita" pierde capacitatea de stocare, o baterie noua se opune unei cresteri excesive de tensiune(prin capacitatea de stocare), stabilitate tensiuni este conditionata de capacitatea bateriei. Generatoarele de curent produc in functionare varfuri de tensiune(pentru foarte scurt timp, aproape naglijabil), bateria preia aceste varfuri, le anuleaza. Nici un regulator electronic nu poate functiona normal cu aceste varfuri de tensiune(ce-il pacalesc)... ...Da, se poate ca acea baterie sa-ti "omoare" releul chiar daca aceeasi baterie e capabila sa porneasca motorul... Se pare ca uneori, in anumite cazuri, degeaba explici ca tot nu se intelege... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Ba uite ca daca bateria are un element in scurtcircuit ea se incarca si poate porni motorul dar distruge releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 (editat) 9 Ba uite ca daca bateria are un element in scurtcircuit ea se incarca si poate porni motorul dar distruge releul. mda... azi ma duc sa iau bateria de la incarcat si il pun pe electrician sa verfice fiecare element Trebuie sa mai zic, ca releul este unul pe care am dat o multime de bani RR98 ... cu aripioare mari de racire, spre deosebire de cel original care fierbea bateria la achizitia mobrei... a fost nou (ambalaj sigilat) si a functionat 3 ani http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?ca...HA+TDM850+91-94 cred ca cel mai indicat e sa montez releul pe mobra identica a unui prieten(ca sa nu-l prajesc pe al lui) si eventual bateria lui pe mobra mea ... adevarul ca am mers cam 1500km cu problema asta si asa si-a "dat bateria duhul" Mesaj completat am si cositorit firele anuland mufa afectata de temperatura, fara efect... Editat August 31, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Adica raspunsurile in "doi peri" sunt cele mai pertinente, dau bine la imagine, nu conteaza ca nu ajuta pe nimeni... D-le pisica, evita sa mai dai explicatii la ce nu cunosti, eviti ridiculizarile. Deci: - un ansamblu electronic capsulat nu-l poti "masura", in schimb poti doar sa-l verifici, apoi "masuratori indirecte, la rece, etc"... oare data viitoare ce mai nascocesti? - conectica incinsa inseamna in primul rand contact imperfect, caderi de curent... - o baterie (in ciclurile de incarcare/descarcare)pierde h2o prin descompunere, niciodata s-ul(evident daca nu a fost sparta, rasturnata, etc) Cu electrolit se poate completa doar dupa incarcare si masurarea densitatii. De regula se adauga doar h2o pina la nivelul indicat, citeste recomandarile producatorului - descompunerea apei se produce la fiecare incarcare/descarcare, mai mult sau mai putin, proportional cu amploarea operatiei. Simplu: o baterie "obosita" pierde capacitatea de stocare, o baterie noua se opune unei cresteri excesive de tensiune(prin capacitatea de stocare), stabilitate tensiuni este conditionata de capacitatea bateriei. Generatoarele de curent produc in functionare varfuri de tensiune(pentru foarte scurt timp, aproape naglijabil), bateria preia aceste varfuri, le anuleaza. Nici un regulator electronic nu poate functiona normal cu aceste varfuri de tensiune(ce-il pacalesc)... Se pare ca uneori, in anumite cazuri, degeaba explici ca tot nu se intelege... O sa incerc sa dezvolt.. Exemplu de masuratoare indirecta...poti masura curentul de colector al unui tranzistor masurand caderea de tensiune pe rezistenta din colector,presupunand ca se cunoaste valoarea sa..(I=U/R..)...nu este nevoie sa dezlipesti nici-un terminal al tranzistorului.. In cazul de fata un osciloscop conectat pe fiecare faza,cu motorul pornit..cu releul montat poate diagnostica o dioda defecta...(amplitudini sau forma a semnalului diferite....)..nu doar un osciloscop, cred ca un simplu voltmetru ar merge Este chiar posibil ca cel putin 3 diode (cele conectate cu anodul la masa,care redreseaza alternanta negativa sa poata fi masurate direct ,cu ohmetru,avand fiecare catodul conectat la cate o faza..aici poate ma insel..nu am schema releului.. Masurarea la rece inseamna ca montajul sau componenta nu este alimentata..(se pot masura rezistente ,capacitati,inductante,se pot compara aceleasi marimi fata de masa...etc.. Conectica incinsa inseamna si un supracurent....supracurent pe o rezistenta de contact,desi mica,inseamna incalzire...de ce se ard de cele mai multe ori alternatoare,motoare,transformatoare...de la contacte imperfecte...? O baterie care are rezistenta interna suficient de mica sa invarta demarorul...nu va putea oare filtra varfurile de curent...? Problema mea nu e ca am debitat prea multe prostii..(recunosc habar nu aveam ca puntea redresoare este inclusa in releu,incapsulat etc..)..este alta: am o Jawa,cateva posturi..si ma bag in seama cu savantii forumului.. Presupunand totusi ca sunt idiot..raspundeti totusi celui ce v-a cerut ajutorul ...ignorati-ma daca nu va puteti obosi sa explicati unui ignorant Sunt mai multe posturi legate de raspunsul meu...idiot..daca vreti...decat cele date strict la problema respectia Dar ce va faceti,daca printr-o minune e defect releul si nu bateria..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.