Sari la conținut

releu incarcare defect ?


yuk
 Share

Postări Recomandate

am gasit la mufa dinaintea releului, conectorul de la o faza incins si topise plasticul mufei, am inlocuit mufa si curatat bornele bateriei apoi am mers 1200-1300km, dar aparatul "arata"(fluctuatii) ca bateria a fost descarcata, iar claxonul nu are suficient curent (simtom mult mai vechi, dar agravat intretimp).

Statorul are cei 0.2-0.3 ohm cum scrie cartea(inte cate 2 faze)... am mai dat cu spray pe toti contactii, si am mai gasit o mufa la intrarea in cablajul instalatiei, tot cu urme ca una dintre faze se incinge, acolo am curatat si cu putin glaspapir si am si strans papucii. Dupa asta incarcarea arata 13.90-14.06 V fara consumatori, si cu toti consumatorii (fara claxon si termocupla) 12.8-13 ... bateria a ramas cu numai 12.6 (cartea zice 12.8 sau peste) dupa cam o ora de mers prin oras. A 2-a zi dupa 50 km in afara orasului l-a intrare fiind si f cald - baterie descarcata si releu incins, am mai mers cam 4-5 km cu farul stins si a ajuns acasa.

Ce-o fi ? :P releul? poate ma lumineaza un electrician ...

PS- anterior "problemei" am legat un bec suplimentar de 55W,cu releu :P dar pe care nu l-am aprins mai mult 10-15 minute ... am fost la electrician si a zis ca instalatia "duce" becul suplimentar si ca incarcarea e OK...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria nu e incarcata suficient. Scoate-o de pe motocicleta, vezi daca mai are electrolit, daca nu mai are completeaza cu apa distilata, pune-o la incarcat pe redresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diodele din puntea redresoare le-ai masurat?..ma gandesc sa nu ai una in scurt..

Pai tu crezi ca are releu ca la Jawa ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur ca nu, la japoneze alternatorul scoate direct curent continuu...

Posibil sa nu aibe diode ca la Jawa,ci tiristori ca la Planeta 5

Corect. La Jawa, motorul antreneaza niste palete care la randul lor antreneaza alternatorul, prin caderi de lapte.

 

Singura diferenta intre japonezele astea mai noi si Jawa e ca la japoneze laptele curge continuu - rezultand curent continuu, iar la Jawa, o paleda da lapte, aialalta nu, rezultand curent alternativ, adica ba vine ba nu vine.

 

10x.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare ca nu incarca in sarcina,trebuie masurata tensiunea pe care o livreaza alternatorul in gol,poate fi de la 10 la 80 de volti in functie de turatie,principalul e sa fie egale fazele. Daca nu-i de aici inseamna ca e defecta o dioda din interiorul releului.

Recomand un releu chinezesc de ATV cel putin pentru probe avand in vedere pretul de max 40 lei.

Eu am unul pus in airbox pentru eventualitatea ca raman undeva in drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In airbox daca il pui, ii modifici forma si volumul la aerul aspirat, calcule facute cu integrale de ordinul 3 de inginerii proiectanti. Turbina va depune un efort considerabil mai mare. Unde mai pui ca in airbox este un loc accesibil pentru pisicile atrase de lapte!

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa doua pagini de labareli nu merita si initiatorul topicului un post util si la obiect?

Pisica matache a facut o observatie pertinenta iar restul . . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa doua pagini de labareli nu merita si initiatorul topicului un post util si la obiect?

Pisica matache a facut o observatie pertinenta iar restul . . .

Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG!

Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat?

 

Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei?

Doamne, mare ti-e gradina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba merita... o „strachină” cu lapte...

 

On - topic: urmeaza si tu testarea incarcarii cirucuitului ca la manual, nu te opri doar la masurarea rezistenței infasurarilor.

 

Pune bateria pe redresor sa fie incarcata.

Verifica nivelu electrolitului.

Verifica incarcarea la borne la relanti/ in ture/cu /fara consumatori.

Verifica tensiunea relanti/in ture intre infasurarile generatorului.

Continuitatea la masa a infasurarilor.

Iar in manual ar trebui sa ai si un tabel cu rezistenta intre firele releului.

 

E posibil sa fie si bateria pe duca, sau releul sa nu mai incarce n ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG!

Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat?

 

Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei?

Doamne, mare ti-e gradina!

 

Intr-adevar,e ceva mai greu sa masori o componenta intr-un montaj capsulat...dar nu imposibil.(de masuratori indirecte ai auzit, de masuratori la rece prin comparatie intre un montaj presupus defect si unul sigur bun...etc..)

Ce treaba are bateria descarcata cu mufele incinse la intrarea in releu... ? Si inca ceva ,cam cum si-ar reveni o baterie care nu mai are electrolit,doar incarcata cu apa distilata si pusa pe redresor..?

Si cum a pierdut electrolitul...ca acesta se descompune doar cand este supraancarcata..si se produce electroliza apei...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca s-a scurs e;ectrolitul, completezi cu electrolit de aceasi dnsitate. Daca doar s-a evaporat pentru ca a fost incarcarea prea mare si bateria a fiert, se completeaza doar cu apa distilata, deoarece acidul din ea nu se evapora.

 

Ia mai zi cu laptele ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pertinent? Sa masoare diodele? Ala e raspuns pertinent? OMG!

Cum vrei sa masoare diodele la un releu regulator care are si redresorul si regulatorul inglobat in acelasi modul capsulat?

 

Sfatul meu, primul post - ti se pare ca nu e suficient de pertinent? Am zis ca releul-regulator nu are nimic, de vina e bateria. Cam cate sfaturi pe aceeasi tema mai vrei? Sa caute relantiul prin baia de ulei?

Doamne, mare ti-e gradina!

 

Pai in primul rand puteai sa lamuresti omul si gata, se evita toata tevatura; dar cred ca cer prea mult, din cate vad rolul tau de moderator se rezuma la agitatul spiritelor si nu la moderare in sine. Nu ma refer la topicul asta ci din activitatea ta generala, nu este post sa nu iei pe cineva in balon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maine voi duce bateria la incarcat, este d-aia fara intretinere... voi vedea daca primeste minimul 12,8

Care ar fi explicatia ca o baterie defecta nu da voie releului sa-si faca treaba... adica este posibil ca semnalizarea sa influenteze becurile din bord, numai pentru ca bateria ar fi slaba? chiar daca releul isi face treaba... adica bateria poate avea destula putere sa invarta electromotorul si sa porneasca motorul , dar sa nu poata sa sustina consumatorii? :P ... claxonul suna mai slab cand e farul aprins.

Totusi am impresia ca nu incarca in ture (imprumutasem un aparat) , daca e asa sa fie de la releu? :P

Inainte de descarcarea bateriei (sa nu mai poata invarti motorul), de fiecare dasta am observat ca intensitatea farului nu creste odata cu cresterea turatiei cu putin peste relanti... de fiecare data(de 3 ori) asta a coincis cu temperaturi caniculare si releu incins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in primul rand puteai sa lamuresti omul si gata, se evita toata tevatura; dar cred ca cer prea mult, din cate vad rolul tau de moderator se rezuma la agitatul spiritelor si nu la moderare in sine. Nu ma refer la topicul asta ci din activitatea ta generala, nu este post sa nu iei pe cineva in balon.

 

Daca e sa-mi faca cineva o medie la notele la toate obiectele + nota la purtare eu zic ca totusi trec clasa. :P

 

Yuk, era doar o sugestie, un punct de inceput in diagnosticare.

Da, se poate ca acea baterie sa-ti "omoare" releul chiar daca aceeasi baterie e capabila sa porneasca motorul.

E mult mai ieftina o baterie decat un releu, eu in locul tau as incerca alta baterie si apoi alt releu.

 

edit:

am mai citit inca odata primul tau post si tot asa imi iese rezultatul:

- releul de incins se incinge oricum - e ceva absolut normal - de fapt din el se incinge puntea redresoare..

- din ce descrii reiese ca nu se incarca bateria nu ca ar fi dus releul, o tensiune de 13,9 fara faruri si 12,9 - 13 si ceva cu faruri este absolut normala.

- bateria e dusa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mihai, primo si primo incearca sa fii absolut sigur ca nu ai pe undeva un scurt. apa adunata pe cine stie ce dranganea suna cel mai plauzibil.

 

dak suntem ok din puncul asta de vedere, cam baterie noua scrie pe matale. da zic io ca pan sa te apuci sa cumperi, vezi poa gasesti careva sa te imprumute, sa faci un test.

 

numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa doua pagini de labareli...

...a facut o observatie pertinenta iar restul . . .

:P Adica raspunsurile in "doi peri" sunt cele mai pertinente, dau bine la imagine, nu conteaza ca nu ajuta pe nimeni...

 

...(de masuratori indirecte ai auzit, de masuratori la rece prin comparatie intre un montaj presupus defect si unul sigur bun...etc..)...

D-le pisica, evita sa mai dai explicatii la ce nu cunosti, eviti ridiculizarile. Deci:

- un ansamblu electronic capsulat nu-l poti "masura", in schimb poti doar sa-l verifici, apoi "masuratori indirecte, la rece, etc"... oare data viitoare ce mai nascocesti?

- conectica incinsa inseamna in primul rand contact imperfect, caderi de curent...

- o baterie (in ciclurile de incarcare/descarcare)pierde h2o prin descompunere, niciodata s-ul(evident daca nu a fost sparta, rasturnata, etc) Cu electrolit se poate completa doar dupa incarcare si masurarea densitatii. De regula se adauga doar h2o pina la nivelul indicat, citeste recomandarile producatorului

- descompunerea apei se produce la fiecare incarcare/descarcare, mai mult sau mai putin, proportional cu amploarea operatiei.

 

...Care ar fi explicatia ca o baterie defecta nu da voie releului sa-si faca treaba...

Simplu: o baterie "obosita" pierde capacitatea de stocare, o baterie noua se opune unei cresteri excesive de tensiune(prin capacitatea de stocare), stabilitate tensiuni este conditionata de capacitatea bateriei. Generatoarele de curent produc in functionare varfuri de tensiune(pentru foarte scurt timp, aproape naglijabil), bateria preia aceste varfuri, le anuleaza. Nici un regulator electronic nu poate functiona normal cu aceste varfuri de tensiune(ce-il pacalesc)...

...Da, se poate ca acea baterie sa-ti "omoare" releul chiar daca aceeasi baterie e capabila sa porneasca motorul...

Se pare ca uneori, in anumite cazuri, degeaba explici ca tot nu se intelege...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9

Ba uite ca daca bateria are un element in scurtcircuit ea se incarca si poate porni motorul dar distruge releul.

mda... azi ma duc sa iau bateria de la incarcat si il pun pe electrician sa verfice fiecare element

 

Trebuie sa mai zic, ca releul este unul pe care am dat o multime de bani RR98 ... cu aripioare mari de racire, spre deosebire de cel original care fierbea bateria la achizitia mobrei... a fost nou (ambalaj sigilat) si a functionat 3 ani

http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?ca...HA+TDM850+91-94

 

cred ca cel mai indicat e sa montez releul pe mobra identica a unui prieten(ca sa nu-l prajesc pe al lui) si eventual bateria lui pe mobra mea :P ... adevarul ca am mers cam 1500km cu problema asta si asa si-a "dat bateria duhul"

Mesaj completat

am si cositorit firele anuland mufa afectata de temperatura, fara efect...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P Adica raspunsurile in "doi peri" sunt cele mai pertinente, dau bine la imagine, nu conteaza ca nu ajuta pe nimeni...

 

 

D-le pisica, evita sa mai dai explicatii la ce nu cunosti, eviti ridiculizarile. Deci:

- un ansamblu electronic capsulat nu-l poti "masura", in schimb poti doar sa-l verifici, apoi "masuratori indirecte, la rece, etc"... oare data viitoare ce mai nascocesti?

- conectica incinsa inseamna in primul rand contact imperfect, caderi de curent...

- o baterie (in ciclurile de incarcare/descarcare)pierde h2o prin descompunere, niciodata s-ul(evident daca nu a fost sparta, rasturnata, etc) Cu electrolit se poate completa doar dupa incarcare si masurarea densitatii. De regula se adauga doar h2o pina la nivelul indicat, citeste recomandarile producatorului

- descompunerea apei se produce la fiecare incarcare/descarcare, mai mult sau mai putin, proportional cu amploarea operatiei.

 

 

Simplu: o baterie "obosita" pierde capacitatea de stocare, o baterie noua se opune unei cresteri excesive de tensiune(prin capacitatea de stocare), stabilitate tensiuni este conditionata de capacitatea bateriei. Generatoarele de curent produc in functionare varfuri de tensiune(pentru foarte scurt timp, aproape naglijabil), bateria preia aceste varfuri, le anuleaza. Nici un regulator electronic nu poate functiona normal cu aceste varfuri de tensiune(ce-il pacalesc)...

 

Se pare ca uneori, in anumite cazuri, degeaba explici ca tot nu se intelege...

 

O sa incerc sa dezvolt..

Exemplu de masuratoare indirecta...poti masura curentul de colector al unui tranzistor masurand caderea de tensiune pe rezistenta din colector,presupunand ca se cunoaste valoarea sa..(I=U/R..)...nu este nevoie sa dezlipesti nici-un terminal al tranzistorului..

In cazul de fata un osciloscop conectat pe fiecare faza,cu motorul pornit..cu releul montat poate diagnostica o dioda defecta...(amplitudini sau forma a semnalului diferite....)..nu doar un osciloscop, cred ca un simplu voltmetru ar merge

Este chiar posibil ca cel putin 3 diode (cele conectate cu anodul la masa,care redreseaza alternanta negativa sa poata fi masurate direct ,cu ohmetru,avand fiecare catodul conectat la cate o faza..aici poate ma insel..nu am schema releului..

Masurarea la rece inseamna ca montajul sau componenta nu este alimentata..(se pot masura rezistente ,capacitati,inductante,se pot compara aceleasi marimi fata de masa...etc..

Conectica incinsa inseamna si un supracurent....supracurent pe o rezistenta de contact,desi mica,inseamna incalzire...de ce se ard de cele mai multe ori alternatoare,motoare,transformatoare...de la contacte imperfecte...?

O baterie care are rezistenta interna suficient de mica sa invarta demarorul...nu va putea oare filtra varfurile de curent...?

Problema mea nu e ca am debitat prea multe prostii..(recunosc habar nu aveam ca puntea redresoare este inclusa in releu,incapsulat etc..)..este alta: am o Jawa,cateva posturi..si ma bag in seama cu savantii forumului..

Presupunand totusi ca sunt idiot..raspundeti totusi celui ce v-a cerut ajutorul ...ignorati-ma daca nu va puteti obosi sa explicati unui ignorant

Sunt mai multe posturi legate de raspunsul meu...idiot..daca vreti...decat cele date strict la problema respectia

Dar ce va faceti,daca printr-o minune e defect releul si nu bateria..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...