B.B. Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Brr, misto poze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 (editat) Ziua 10 Luni 23 august Ne-am trezit nu prea devreme si am admirat marea de nori ce se asternea in vale, dar mai mult de pe fereastra ca afara batea vantul cu putere. Italienii plecasera, eram din nou singuri in refugiu. Nu prea aveam chef sa plecam imediat asa ca ne-am apucat sa facem curatenie . Polonezii mai ales au lasat destule gunoaie si nici macar nu si-au facut paturile.... Am maturat, am facut paturi, am adunat gunoaie am spalat aragazul, am lasat totul OK si pe la 13.00 am inceput sa coboram. Bucata aia care ne luase peste 5 ore la urcare am coborat-o in mai putin de 5 minute cu tot cu intinsul si stransul corzii. La capatul traversarii ne-am intalnit cu alti 2 romani care urcau. Ei erau la a 2-a incercare, cu un an inainte urcasesra pana unde am urcat noi anu asta si acum venisera sa incerce din nou. Traversarea care ne-a luat noua mult timp cand am urcat, acum a fost o joaca, era mult mai putina zapada, nu era nevoie de asigurat nici macar de coltari. Pe masura ce coboram vremea era mai urata, incepuse chiar sa ploua mocaneste. Cand am ajuns la cabana de la 2800 ne-am oprit un pic sa ne adapostim de ploaie. Cand s-a mai potolit i-am dat la vale dar la un moment dat din cauza cetii am pierdut poteca( era o poteca care taia serpentinele drumului forestier) , ne-am pierdut cu totul nu mai vedeam nimic , nici urma de drum Ne-am tot invartit noi prin ceata vreo 1-2h pana s-a ridicat un pic si am reusit sa vedem drumul.E a 3-a oara anu asta cand ma ratacesc pe munte din cauza cetii... Cand am ajuns la cort totul era OK, nu umblase nimeni, aveam haine uscate inauntru, totul perfect. Editat Septembrie 7, 2010 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cj17wow Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Grozavvv.2 experiente intr-o calatorie.Asteptam continuarea si sunt curios de buget pt ca sunt sigur ca ati retinut toate cheltuielile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Felicitari pentru tura! Super pozele! Si eu imi doresc sa fac o tura dinasta pe economie , cu dormit cat mai mult fara camping , mancare ieftina din supermarket, etc! Poate la anu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 @ Lutzifer Pe tine chiar nu te inteleg, vad ca prin tara te tot plimbi dar nu sari gardul de loc. Eu daca stateam in Arad m-as fi plimbat mult mai mult prin austria de exemplu decat prin RO. La sfarsit o sa va spun si bugetul sa vedeti ca nu-i deloc imposibil sa faci o astfel de tura. Ziua 11 Marti 24 august Vremea nu era prea frumoasa, atmosfera inchisa, toata noaptea plouase in reprize scurte. Stabilim sa facem o etapa scurta sa ajungem devreme intr-un camping. Roata spate a lu Vishe era f desumflata asa ca a trebuit sa bage cateva sute de pompe de bicicleta sa o aduca la o stare folosibila pana la prima benzinarie de la iesirea din Cervinia. Alegem ca destinatie Chamonix unde stiam ca-s multe campinguri . Cel mai scurt drum era prin tunelul Mont Blanc dar stiam de anu trecut ca ala-i scump asa ca ne uitam pe harta si mai vedem un tunel la Saint Bernard care iese in Elvetia. Ocolirea pe acolo era de vreo 50km. Trecem prin acel tunel, nu era prea ieftin nici asta , vreo 12.2E de motor dar drumul e foarte fain. La elvetieni benzina era mai ieftina decat la italieni dar deja era prea tarziu, facusem plinul la o benzinarie scumpa din italia unde era 1.4 Defapt Vishe a avut noroc cu benzinaria asta pt ca a bagat gaz de 20 E iar aia la casa i-a cerut doar 10 In primul sat de langa Chamonix ( nu mai stiu cum se numeste dar e f aproape, vreo 2-3km) gasim indicatoare cu multe campinguri. Alegem unul de 3 stele ca sa fim siguri ca are masina de spalat. Pretul e super bun, 15E pentru amandoi iar conditiile sunt mai bune decat la cel din Croatia. Campingul asta arata foarte fain si curat. Singurul lucru enervant erau robinetii; Peste tot aveau temporizare, apasai pe el si curgea cateva secunde apoi trebuia sa apesi din nou. La dus nu e prea placuta chestia asta....dar cica ar fi ecologica.... Pentru masina de spalat si uscatorul rapid mai platim 8.5E dar cel putin avem toate hainele curate si uscate. Langa noi in camping era un cuplu de olandezi cu un mobilehome Ford, f vechi si 2 caini simpatici. Olandezul care vorbea f bine engleza ne intreaba de unde suntem si ne spune ca si el e( sau a fost) motociclist ( bmw '78) si ne intreaba daca avem nevoie de ceva. Ne-a povestit cum cu vreo 20 de ani in urma a ajuns si el tot in campingul asta cu motorul cu toate hainele ude iar personalul de la camping a avut grija de el si i-au uscat hainele. Totusi printre primele lucruri pe care ni le-a spus a fost acela ca el e foarte bucuros ca are masina aia veche, ca are peste 25 ani si nu mai trebuie sa plateasca taxe pt ea ) Intre timp vremea s-a facut frumoasa , a iesit soarele asa ca ne-am hotarat sa mergem pe jos pana in Chamonix sa facem cumparaturi si sa vedem orasul. La margine orasului am dat peste un supermarket foarte misto Bien Vu parca se numea. Am gasit atatea chestii misto in acel magazin ( si la preturi bune) ca mi-ar fi luat mult timp sa incerc toate chestile pe care le-as fi vrut, mai ales in domeniul bauturilor. Totusi n-am plecat cu mana goala, am luat 2 sticle de cidru , 2 de vin si una de bere mai smechera. Cidru nu mai bausem si mi-a placut foarte mult. Chamonix-ul e un orasel extrem de bine manageriat. Intr-o zi de marti pe la ora 18-19 zona centrala era plina de turisti de toate nationalitatile. Magazinele din centru desi scumpe nu pareau sa duca lipsa de clienti , nu am vazut nimic inchis. Am facut si poze dar nu le mai avem, urmeaza sa va povestesc si motivul. Mie in general nu-mi plac orasele astea turistice aglomerate dar asta chiar mi-a placut si deocamdata ar fi in capul listei intr-un top al oraselor unde as vrea sa locuiesc, si nu pentru oras in sine ci pentru diversitatea sporturilor care ma atrag si pot fi practicate in aceasta zona. Dupa ce ne-am intors in camping am terminat sticlele de cidru si berea . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 @ Lutzifer Pe tine chiar nu te inteleg, vad ca prin tara te tot plimbi dar nu sari gardul de loc. Eu daca stateam in Arad m-as fi plimbat mult mai mult prin austria de exemplu decat prin RO.La sfarsit o sa va spun si bugetul sa vedeti ca nu-i deloc imposibil sa faci o astfel de tura. Pai la mine e simpla treaba. Nu am niciodata 300-400 de euro dintr-un Âşut! Am tot cate 100-200 lei. Nu is genu de om care sa astepte o vara intreaga pe tuÂşă, si sa strang banuti sa plec odata 7 zile din tara. Nu imi permit sa dau cate 15-20 euro de 2 pers pe nopate numa de aia sa dorm 10 ore. La noi in RO ii fain ca te pui cu cortu unde te taie capu , manci ieftin , cunosti tot , orice se intampla ai cunostinte , ii altfel. Anu asta aproape ca am mers si noi pana in Croatia , dar a intervenit problema pasaportului care ii in jur de 500 lei pentru 2 pers. Adica jumate din banii de tura ) Si cel mai mult ce ma doare ii sa dau banii pe cazare. Am socotit si iese undeva la 100 euro de 2 pers pentru vreo 6-7 nopti. Media de 15 euro de 2 pers. Mi se pare foarte mult 100 euro cazare cand cu 150-170 euro te costa benzina la vreo 2500 km. Plus mancare , plus bani in caz de ceva , se aduna. Deci nu am 400 euro dintr-o data! Asta ii singurul si simplul motiv pentru care ma târâi prin tara Si se simte criza! Daca erau vremurile din 2008 , da ... plecam maine! Dar vad ca se poate si fara camping , asta imi doresc si eu! Dar cica is si amenzi mari daca te prind. Nici cum nu-i bine ! Felicitari inca odata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Eu abia astept sa postezi bugetul, eventual defalcat. Foarte misto tura, foarte misto urcarea pe mine. Astept continuarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 In primul rand pentru Croatia nu trebuie pasaport, nici noi nu am avut. De stat cu cortul fara sa platesti se poate cam pe oriunde, noi nu am avut nici o problema , nu ne-a zis nimeni nimic niciodata. Nu stiu legislatia fiecarei tari din UE cu privire la campat, dar daca pui cortul undeva seara si dimineata ai strans tot si ai plecat nu cred ca ai probleme. In Franta chiar am discutat problema asta cu un motociclist francez si ne-a spus ca nici el nu stie exact cum e legea, dar mi-a spus ca stie sigur ca nu ai voie sa bagi motorul la mai mult de 1m de marginea drumului. Ne-a povestit ca ei au avut o data un conflict cu politia pentru ca-si parcasera motoarele la vreo 10m in afara drumului, dar s-au luat numai de motoare nu de corturi. Ziua 12 Miercuri 25 august In campingul asta era asa de fain ca nu prea ne venea sa plecam. Deabia pe la 13 aveam totul strans. Vroiam sa mai luam cidru asa ca am trecut pe la supermarket dar n-am avut noroc, erau in pauza de masa si ar mai fi trebuit sa asteptam 2 ore dar am renuntat. Trebuia sa gasim o benzinarie cu compresor pt roata lui Vishe numai ca in Franta chestia asta nu e la fel de simpla ca in Italia. Unele nu au de loc, la unele nu functioneaza, la altele trebuie sa platesti. Pana la urma am gasit una cu plata si am rezolvat temporar problema. Drumul dintre Chamonix si Saint Gervais are o bucata foarte faina, un fel de autostrada, 2 benzi pe sens, sensurile separate , viraje superbe, tuneluri, poduri tot ce trebuie. La un moment dat am gasit un magazin de tip Bricostore de unde am cumparat un compresor ca sa putem umfla usor roata si sa nu mai depindem de compresoarele din benzinarii. Am intrat pe Routes des grandes alpes si am inceput sa trecem tot felul de pasuri. In cele mai importante ne-am oprit sa facem poze. Drumul superb , vremea buna. In zona pasurilor inalte raportul intre masini si motociclete intalnite era de 1/5. Pe locul 2 dupa motociclete ca numar veneau bicicletele. Foarte multi biciclisti de toate varstele si sexele. Peste 50% din motocicletele din zonele astea erau BMW, asta inca n-am inteles de ce. Mai curios era ca posesorii de BMW intalniti nu erau nemti cum m-as fi asteptat iar majoritatea nemtilor intalniti aveau japoneze. La Col'du Galibier (2645m) ne-am intalnit cu un japonez care venise calare pe o africana din Japonia, trecuse toata Rusia. Pe motor avea o gramada de abtibilde cu multe tari de pe multe continente. A fost primul care a recunoscut ca avem numere de Romania ( pe al meu nu scrie Ro ca-i mai vechi dar pe al lu Vishe scrie) Ne-a spus ca s-a intalnit prin Rusia cu cei 2 brasoveni plecati pe transalpuri. Omul era foarte sociabil si foarte fericit ca ajunsese acolo. L-am intrebat unde se duce si ne-a spus "Grand Canion" ,ne uitam ciudat la el si-i spunem ca a gresit continentul. El nu nu nu, Grand Canion, si scoate o harta si ne arata. Intr-adevar scria asa, s-a mai uitat si un motociclist francez care era din zona dar nici el nu auzise de Grand Canion. Cand ne-a vazut cu izoprene ne-a intrebat daca stam cu cortul , noi i-am confirmat si l-am invitat sa stea si el cu noi. (a zis clar ca nu vrea camping, vrea clandestin). Initial a zis OK s-a tinut un pic dupa noi dar mergea foarte incet si a ramas in urma, cred ca vroia sa campeze exact in zona aia, noi vroiam mai jos ca acolo era prea frig. Dupa pasul asta a mai urmat unul apoi am coborat intr-o vale si am gasit un loc de campare pe marginea drumului langa un fir de apa care se scurgea din munte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 bravo bogdane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 13 Joi 26 august Ne-am continuat drumul pe Routes des grandes alpes si am urcat cel mai inalt pas din Europa, Col de la Bonette unde drumul ajunge pana la 2802m . Multa lume, la fel ca mai inainte majoritatea motociclisti si biciclisti. Aici am vazut o femeie pe la 60 ani care urcase cu bicicleta. De aici pana la Nice este o coborare aproape continua, cred ca-i superb sa cobori cu bicla. In Nice vroiam sa ajungem pe soseaua de coasta , am tot urmarit un indicator pe care scria Cote d'azur, dar nu m-am prins ca defapt asa se numea aeroportul lor decat atunci cand chiar am ajuns pe aeroport ) De acolo am intrat din greseala pe autostrada si am platit 0.3E (evident pe o distanta foarte scurta). Pana la urma am gasit si coasta. Traficul pe coasta de azur e infernal, aglomerat , multe semafoare (pana aici nimic deosebit fata de bucuresti) si extrem de multi scuteristi care merg ca albinele, te depasesc pe toate partile, merg repede, nu respecta nici o regula de circulatie, de multe ori nici macar semaforul. In monte carlo iar era deviat traficul din cauza unui santier ca si anul trecut. Intr-un orasel am ratat la o intersectie drumul principal si am ajuns intr-o straduta mai aproape de mare. Acolo am gasit indicator ce ne dirija pe o alta straduta care urca in serpentine catre soseaua principala. Aici lipsa de experienta a lui Vishe (probabil si oboseala) si-au spus din nou cuvantul . Intr-o curba de 180 grade extrem de stransa si cu inclinatie mare care avea pe dreapta zid si pe stanga parapet Vishe a reusit sa se infiga in zid. N-a patit nimic , doar a spart si celalalt semnal din fata si capacul de la vitezometru. Curba aia era absolut criminala, si pe mine m-a surprins. Ca sa va faceti o idee cat de stransa era va spun ca nici o masina de la golf in sus nu putea sa o ia dintr-o bucata, intai intrau cu botul, apoi dadeau cu spatele si deabia apoi reuseau sa treaca. Am stat acolo vreo 20 minute si toate masinile efectuau manevra asta, inclusiv cele cu tractiune spate. Pe langa traficul aglomerat era si foarte cald, de cum am ajuns in Nice am renuntat la costumul moto si tot muream de cald. Probabil senzatia asta are legatura si cu umezeala din aer. Pe coasta nu sunt prea multe campinguri si alea care sunt is aglomerate. Locuri sa stai clandestin iarasi nu sunt. Anu trecut am avut probleme pana am gasit un camping cu locuri libere. Pana la urma ne-am oprit in acelasi camping de care stiam ca-i scump si naspa, dar cel putin e bine semnalizat si ajungi usor la el si mai e si pe malul marii, langa plaja. Pretul a fost de 27E pt amandoi dar nu merita deloc banii astia raportat la conditiile pe care le ofera in comparatie cu alte campinguri mult mai ieftine. Daca vroiai apa calda la dus mai trebuia sa cumperi jetoane de la receptie..... Dupa ce ne-am instalat am plecat pe plaja si am facut o baie. In mediterana mi-a placut mai mult, nu e la fel de sarata ca adriatica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Bravo man si tot respectul meu pentru calatorie. Respect si pentru faptul ca te-ai incumetat sa ai grija de un incepator pe drum, sunt putini care au rabdarea ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pur Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Superb E ca un serial de care nu te poti desparti pana nu ajungi la ultimul episod Astept contunuarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 14 Vineri 27 august. Dupa ce ne-am trezit ne-am dus pe plaja unde am stat vreo 2 ore. Planul era sa mergem pe soseaua de coasta pana la Genova apoi sa ne indreptam iarasi catre munti. Traficul pe coasta nu s-a schimbat , la fel de aglomerat, la fel de multe semafoare ca pana mai inainte. Mie nu-mi prea plac scuterele dar deabia aici le-am inteles adevarata lor valoare, mai ales a celor cu 3 roti ( dealea cu 2 roti aproape lipite in fata) . Am vazut si prin Bucuresti cateva cu 3 roti dar mereu mi-au creat impresia ca cei care merg cu ele le-au ales pentru ca le e frica sa mearga pe 2 roti dar aici pe soseaua asta aglomerata am vazut cum se foloseste si ce poti face cu un astfel de scuter. Toata lumea merge pe scuter de la copii la bunicute. Am vazut femeie + caine pe scuter, am vazut barbat + caine pe scuter, am vazut copii mici carati pe scuter. Prin alte zone erau preferate bicicletele aici insa scuterele is la putere. Singura explicatie care mi-a trecut prin cap a fost ca din cauza temperaturilor destul de mari si a umiditatii nu e prea comod sa mergi cu bicla, ai transpira prea mult. Drumul pe coasta e superb ca peisaj, in afara oraselelor e un pic mai liber si chiar poti sa te bucuri de viraje. De data asta vremea a fost numai buna, batea vantul si soarele era mai mult in nori. La intrarea in Genova am mai avut un mic incident. Am franat la un semafor, Vishe n-a fost atent a incercat sa ma evite prin stanga , s-a agatat un pic de manusa mea stanga si s-a pravalit in fata mea. N-a patit nimic doar ca a spart si mai tare vitezometrul( partea din spate, nu geamul). Mi-a spus ca nu a fost atent pt ca obosise si se tot uita dupa un loc unde sa oprim.... Adevarul e ca si pe mine m-a obosit drumul asta desi nu facusem mai mult de 150km de cand plecasem din camping , dar faptul ca trebuie sa fii mereu atent la scuteristi pe o distanta atat de mare se simte. Din Genova ne-am indreptat catre Piacenza, pe un drum deosebit de frumos si foarte liber. Nu stiu exact ce reprezinta codificarile drumurilor in italia dar din cate am observat drumurile botezate SSxy (unde xy este un numar) sunt foarte virajate , numai bune pentru motoristi. Intunericul ne-a prins undeva pe langa Crema unde am gasit din nou un drum agricol pe langa un lan de porumb. Nu stiu daca iarba mare pe care am avut asezat cortul sau sticla de cocktail din fructe si produse viticole pe care am baut-o au fost de vina dar aici am dormit mai bine ca acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Vishe a luat la "botezuri" in excursia asta cat pentru cativa ani buni de motociclism.. Mai vrea curand pe motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamahaia Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 15 Sambata 28 august Desi weekend dimineata au trecut 3 masini mici pe langa noi, nimeni nu a oprit, nimeni nu a zis nimic, habar n-am unde se duceau pe drumul ala. Am plecat mai departe spre munti. La vreo 100km de unde am campat noi , langa orasul Lovere am dat de un lac superb si chiar am vazut vreo 3 corturi pe malul lui. In jurul lacului erau cateva sate/orasele cochete. In drum spre pasul Stelvio am trecut intai prin pasul Aprica pe unde am intalnit extrem de multi motociclisti, majoritatea italieni. Aici am vazut si singurul accident serios din toata calatoria. Un R6 zacea distrus pe mijlocul soselei dupa cum arata, se ciocnise de zidul de pe marginea drumului si a luat si foc un pic , am vazut un stingator langa el. Venisera deja politistii, salvarea si o masina de pompieri/descarcerare. Eu n-am vazut dar Vishe zicea ca ar mai fi fost un motor aruncat peste parapetul de pe partea cealalta a drumului. Dupa pasul Aprica am inceput sa urcam spre pasul Stelvio pe un drum greu de descris in cuvinte. In timp ce noi urcam multe masini de epoca coborau, majoritatea erau Rolsuri. Sus in varf atmosfera era cu totul alta de cat in Col de la Bonette unde nu gaseai nimic ,aici era plin de magazine, restaurante, fastfooduri, tarabe hoteluri , tot ce vrei si ce nu vrei. Nu stiu de ce dar acest pas e mult mai bine cunoscut decat cel francez. De Stelvio auzisem de foarte mult timp in schimb de Bonette deabia acum am retinut cum se numeste ca anul trecut cand am ajuns accidental nu mi-a ramas in cap. Aici erau si mai multi ciclisti decat in Franta, la fel, de toate sexele si varstele, am vazut iar vreo 2 femei trecute de 50 ani. Mi-a placut mult si cum e facut drumul, pe partea pe care am urcat, virajele sunt mai largi, mai rapide iar pe partea pe care am coborat erau ace de par foarte stranse cu linii aproape drepte intre ele, viraje pentru toate gusturile. De pe Stelvio am coborat spre Bolzano si am gasit un drum asfaltat care urca pe un deal si era semnalizat ca drum care se infunda. Drumul urca in serpentine spre varful unui deal unde se alfa o cladire ce parea a fi o biserica. Tot dealul era defapt o mare livada de mere. Dupa vreo 2-3 serpentine intr-o curba se vedea un drum cu iarba ce parea a fi o intrare intr-o padure, loc perfect de a campa. Pentru ca nu aveam unde pune cortul decat in mijlocul acelui drum intai am verificat sa vedem unde duce dar dupa vreo 30m erau cativa stupi tot pe mijloc. Ne-am gandit ca nu o sa intre nici o masina duminica dimineata la stupii aia si am avut dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Hai sa le iau pe rand ... bre voi sunteti ALPINISTI sau MOTOCICLISTI? Las' ca se impaca bine amandoua, faine poze pe munte. Ati vazut si voi ce inseamna trafic de scootere ...nebunie. SS inseamna strada statale xy, sunt mai rapide intr-adevar, si fara plata din fericire. Si nu in ultimul rand, ati lasat refugiul ala curat ... sa mai zica cineva ceva . Felicitari inca odata pentru frumoasa tura, cazaturi incluse . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Suntem si alpinisti si motociclisti, pot fi combinate frumos hobbyurile astea Cazaturile au fost cele normale oricarui incepator mai ales daca tinem cont ca s-au petrecut in primii 5000km facuti pe motor. Sigur a invatat din ele si nu ramane decat sa speram ca daca vor mai urma, sa fie tot de genul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 frumoasa excursie ... la cat mai multe ps. imi place cum ati imbinat pasiunile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 16 Duminica 29 august Dupa ce ne-am trezit am profitat de vremea frumoasa si am facut o plimbare pe drumul asfaltat sa vedem si noi cum se face agricultura adevarata, porumbul vazusem deja cum se cultiva, vroiam sa vedem si livezile. Nu are nici o legatura cu livezile pe care le stiu eu din tara, totul e irigat, fiecare copac e sustinut de cate un arac, fiecare mar are multe mere, se foloseste ingrasamant natural. Merele erau bune dar nu grozave, nu prea aveau aroma. Mai sus am dat peste o casa/vila mare probabil acolo locuiau cei care se ocupau de livada. Pe langa casa aia am mai vazut solarii mari, cultura de zmeura si capsuni. Dupa ce am parasit livada ne-am indreptat catre Grossglockner. O data intrati in Austria se simte imediat o schimbare de peisaj, ceva e diferit, nu stiu daca iarba lor e mai verde dar cel putin asa pare si sigur e uniform tunsa/cosita. Din fericire si benzina e mai ieftina, un pret bun e in jur de 1.16E , dar e de 91 nu de 95 totusi nu am simtit vreo diferenta. La intrarea pe Grossglockner am platit 18E si in schimb am primit o chitanta/bilet, un abtibild (cu 2010- 75 de ani de cand s-a deschis drumul) si o mapa cu ceva foi de prezentare si o harta a drumului. Drumul e genial si foarte bine intretinut ( la cati bani te taxeaza e si normal). Am urcat pana la Franz Josephs Hohe . Asta e o bretea de vreo 8km ce se desprinde din drum si duce pana la o zona comerciala unde am vazut prima data supermarket de suveniruri unde 80% din produse erau, aveau desenate , sau imprimate, marmote. Tot aici exista o parcare mare etajata pentru care nu trebuie sa mai platesti nimic , desemenea se laudau ca au seifuri pt motociclisti in care sa-ti lasi echipamentul , la fel fara taxa suplimentara. De aici am coborat inapoi in drumul principal si am urcat pasul Hochtor 2504m unde pe marginea drumului erau zone cu zapada. Un pic mai incolo dupa acest pas se mai face o bretea de data asta pavata care urca pana intr-un loc numit Bikers Nest unde se afla o mica cladire sub forma de turn care la primul nivel are un magazin la al doilea nivel este o incapere cica speciala pt motociclisti iar pe acoperisul turnuletului este un frumos punct de observare a privelistii de jur imprejur, are chiar si o tinta ca de mitraliera indreptata spre varful Grossglockner. Dupa cateva poze am revenit la drumul principal si am coborat spre Bruck unde am gasit un camping exceptional, cel mai tare la care am fost eu vreodata. E drept ca a fost si cel mai scump ( 31E pt amandoi) dar a meritat fiecare banut. Grupurile sanitare aratau intr-un mare fel, am fost in multe hoteluri cu pretentii din Bucuresti care nu au conditiile alea la bude. Cum am ajuns ne-am bagat repede la dus sa ne incalzim ,ca deja se racise vremea , si nu ne mai venea sa iesim de acolo. Cand ne-am intors la motoare ne-am apucat sa mancam. Un neamt venit cu o rulota mare ( defapt numai noi eram cu cortul in tot campingul , restul erau cu rulote, mobilehome sau corturi dealea mari inchiriate) vine si ne aduce 2 scaune, ii multumim si ne asezam, mai vine o data si ne aduce si o masa, mutam mancarea pe masa timp in are mai vine o data si ne pune cate o bere in fata. Ne-a spus ca si el e motociclist ( tot bmw) , ne-a intrebat pe unde am fost etc. Aveam 2 sticle de vin la noi, pe una am baut-o si una i-am pus-o neamtului pe masa cand i-am inapoiat-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Felicitari! Superbe fotografii,superba excursia!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 17 Luni 30 august. Vremea a fost naspa toata noaptea, a tot plouat. Dimineata tot burnita din cand in cand si era frig. Am stat vreo ora la dus in speranta ca poate se mai indreapta vremea. Am facut si niste poze ca nu m-am putut abtine. Planul era sa intram pe autostrada catre Salzburg. Strangem bagajele ne imbracam bine , ne salutam cu neamtu si plecam. Eu mergeam mereu in fata pt ca am observat ca Vishe nu le are cu orientarea, maxim a 3-a intersectie o greseste. Eu nu vad prea bine in oglinzi adica vad numai ce este aproape de mine, nu vad mult in spate ( is prea scurte bratele oglinzilor, probabil gandite pt japonezi care nu-s prea lati in umeri). Asa am mers tot timpul si daca Vishe ramanea in urma il asteptam la intersectiile mari sau unde trebuia sa schimbam directia. Acum drumul n-a avut nici o intersectie mare asa ca am tot mers inainte pana am intrat pe autostrada. La un moment dat vad ca ma suna Vishe dar nu puteam opri fix acolo ca eram pe un pod si inca nu era banda de urgenta. Opresc un pic mai incolo il sun dar avea telefonul inchis, mi-am dat seama ca nu mai are baterie si el nu avea nici priza de bricheta. Am mai incercat ,degeaba,l-am mai asteptat , nu venea. Desi vorbisem ca mergem pe autostrada nu eram sigur daca a nimerit intrarea sau s-a dus pe drumul paralel cu autostrada. Am mers si eu mai departe cand pe autostrada cand pe langa in speranta ca-l gasesc. Am oprit si intr-o benzinarie sa alimentez si sa-mi cumpar vignieta ( 4.5E pe 10 zile parca). Pana la urma am trecut de Salzburg si am oprit intr-o benzinarie pe autostrada. Am mai incercat sa-l sun dar n-am avut succes. Nu stiam ce dracu sa fac, il sun pe fratemiu poate are el vreo idee si in timp ce vorbeam cu el la tel il vad pe Vishe cum trece pe autostrada. Ma reped sa-i fac semn dar nu sunt sigur ca m-a vazut, ma urc repede pe motor si plec dupa el. La cateva sute de metri il vad oprit pe banda de urgenta intr-o pozitie ciudata perpendicular pe banda cu farul spre sensul de mers. M-am gandit ca ma vazuse in benzinarie si se oprise sa ma astepte. Trec incet pe langa el si-i fac semn sa mergem. Ma tot uitam in oglinda si nu-l vedeam sa apara iar autostrada era in curba acolo si nu-l mai vedeam. Opresc si ma tot uitam sa vad ce naiba face cand il vad ca vine spre mine alergand. Il intreb ce s-a intamplat si-mi spune ca i-a cazut tankbagul undeva mai in spate. El defapt nu ma vazuse pe mine in benzinarie, si-a dat seama de tankbag si avea de gand sa intoarca motorul si sa mearga pe banda de urgenta, deaia era in pozitia aia. Ii spun ca e o nebunie ce vrea sa faca , mergem catre motorul lui si-i spun sa se duca pe jos sa-l caute si-i duc eu motorul langa al meu sa fie amandoua la un loc. Am aranjat motoarele cat mai pe marginea benzii de urgenta si m-am urcat cu poponeata pe parapet sa-l astept . Mai demult o ruda , sofer profesionist m-a sfatuit sa evit pe cat posibis statul sau mersul pe banda de urgenta. Acum am inteles si de ce. In cele 2 ore in care l-am asteptat pe Vishe dintre sutele poate chiar miile de masini care au trecut pe acolo un mos intr-un audi mergea cu vreo 80km/h cu avariile puse pe banda de urgenta. Fiind curba a fost surprins sa gaseasca motoarele pe banda si a fortat un pic intrarea in banda 1 care era ocupata in momentul ala. Dupa aproape 2 ore de asteptat opreste langa mine o dubita deaia de interventie de pe autostrada. M-am gandit ca vreunul din soferii sau motociclistii care m-au vazut acolo i-o fi chemat crezand ca avem vreo problema. Imi faceam griji ca o sa ma puna aia sa evacuez zona si eu habar n-aveam unde-i Vishe. Se dau jos si unul din ei avea tankbagul lu Vishe in mana, dar era varza fusese calcat de o masina. In afara de o plasa de rezervor si tocul ochelarilor de soare nu mai era nimic recuperabil, aparatul foto era praf, chitul de pana imprastiat, buteliile nu mai erau, o lanterna zdrobita etc. Deaia nu mai avem pozele din Chamonix, le facusem numai cu aparatul lui. Cardul mai era in aparat dar se pare ca a fost afectat pt ca n-am reusit sa-l deschidem desi am incercat cu mai multe laptopuri. Oamenii erau f amabili, dar nu vorbeau o boaba de engleza si nici eu germana. Eu incercam sa aflu daca l-au vazut pe Vishe ei incercau sa-mi arate ca magnetii din tankbag nu-s suficienti si ar fi trebuit sa-l prinda cu cureluse. Dar nu asta a fost cauza pt care a cazut, defapt de pe rezervor nu avea cum sa cada din cauza mainilor, numai ca Vishe la benzinarie( nu aia in care-l asteptam ci una mai inainte) cand a alimentat a pus tankbagul pe restul de bagaje si l-a uitat acolo . Pe autostrada a auzit cand a cazut dar nu l-a vazut si a mers mai departe pana cand a incercat sa se sprijine de el . Pana la urma am reusit prin gesturi sa aflu ca nu l-au vazut pe Vishe. La vreo 10 min dupa ce au plecat astia a aparut si Vishe care incercase sa ajunga pana in benzinaria in care alimentase. Vremea e din ce in ce mai nasoala, frig umezeala si ploaie din cand in cand. Ne-am oprit intr-o parcare pe autostrada , care avea si grup sanitar,cu vreo 100km inainte de Viena. Mesaj completat Ziua 18 marti 31 august. Ziua asta poate fi caracterizata foarte simplu prin 3 cuvinte: ploaie frig si noroi. Dimineata inainte sa plecam observ o cismea la vreo 50m de unde aveam motoarele. Ma duc spre ea cu gandul sa iau o sticla de apa dar constat uimit ca cismeaua dadea apa calda si avea un semn ca nu-i potabila, probabil era vreun izvor termal. Tot in dimineata asta am constatat ca mi-am uitat costumul de ploaie in benzinaria in care-l asteptam pe Vishe, il scosesem cu gandul sa-l imbrac,l-am pus pe o bordura si cand am plecat repede l-am uitat. Nu era cine stie ce, era defapt un echipament de protectie la apa teoretic de unica folosinta. Practic stiu ca-i f eficient si merge folosit de mai multe ori si tare bine mi-ar fi prins acum. Inca nu ploua, dar era inorat si asi fi vrut sa-l pun ca e bun si de protectie la frig. Si Vishe are unul la fel dar initial a crezut ca l-a pierdut o data cu tankbagul pt ca mare parte din calatoria asta l-a tinut acolo. (defapt acum il avea intr-o geanta) La putini kilometri de parcarea unde am plecat a inceput sa ploua. Am oprit intr-o benzinarie si peste costumele moto ne-am pus si pe cele de munte. Chestia asta a ajutat cat de cat dar cum ne-a plouat continuu peste 500km pana la Szeged nici chiar uscati n-am fost. Am tinut manerele incalzite pe start( treapta cea mai puternica) tot timpul si tot nu era deajuns. Cand am iesit de pe autostrada in Ungaria s-a mai potolit, au inceput sa se observe si ceva nori pe cer si un pic de culoare. De 2 zile cerul era de un gri uniform. Eu tineam neaparat sa intram in tara si pana la urma am intrat. Imi aduceam aminte ca undeva dupa Arad spre Deva era un loc potrivit de campare. Am mers vreo 30km dupa ce am trecut de Arad, n-am mai gasit locul ala de care-mi aminteam si am oprit in primul loc pe care l-am gasit, o limba de pamant intre sosea si linia de tren. Daca eram singur nu as mai fi oprit in noaptea asta , as fi mers direct spre Bucuresti. Hainele de munte care au fost deasupra se uscasera deja dar cele de piele erau inca umede. In bagaje am mai gasit haine curate si uscate, ne-am schimbat am facut repede o supa am mancat ne-am incalzit si ne-am culcat. Ploaia de la unguri ne-a ajuns din urma, iar a plouat noaptea si s-a facut numai noroi in jurul nostru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floreaandrei Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Felicitari baieti. Tot respectul din lume pentru tura voastra si pentru atitudinea exemplara. Motociclism frumos made in Romania Mai rar, dar uite ca exista. Numai bine, Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2010 Autor Share Postat Septembrie 7, 2010 Ziua 19 miercuri 1 septembrie. Dimineata eram inconjurati de noroi, unul deala naspa , lipicios, am mai si scapat rucsacul in el de s-a noroit tot. Vremea in Ro era promitatoare, nu mai ploua si soarele dadea semne ca ar iesi din nori, insa tot frig . De data asta am pus hainele de munte pe sub cele de motor ca sa se usuce si astea. Drumul dintre Arad si Deva, foarte frumos, asfalt foarte bun si nu a fost deloc atat de aglomerat pe cat il stiam eu de obicei, chiar liber pot sa spun. De la Deva am urmat ruta clasica Sibiu-Valea oltului - Pitesti. Aici m-am despartit de Vishe eu m-am indreptat spre Bucuresti si el s-a dus acasa la Campul Lung Cam asta a fost tura pe 2010 ,pentru la anul deja ne gandim la ceva asemanator dar prin Rusia, probabil Elbrus PS Restul de concluzii observatii , impresii, buget etc le postez maine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Edgji Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 (editat) Nu puteai si tu sa te limitezi doar la pozele de "afara" ..?!..."peisajul" din ultimele doua poze este ca o musca intr-o ciorba calda.... ..am glumit . Super excursie, felicitari pt ea, pt relatare si poze!!!!!!! PS Topicul tau m-a determinat sa caut de ieri un Honda Transalp sau un Ducati ST 2 .....un drum ca acesta este aproape imposibil cu GSX-R-ul. Editat Septembrie 8, 2010 de Edgji Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.