Sari la conținut

Tura prin Europa ultra low budget


binox
 Share

Postări Recomandate

Felicitari pentru tura,sunt sigur ca nu o sa uitati prea curand peripetiile astea.In legatura cu Matterhornul imi pare rau ca nu ati reusit sa-l urcati dar a fost mai bine ca ati avut puterea sa renuntati la timp decat sa se intample o catastrofa.

Sunt doua vorbe dupa care ma ghidez eu "Muntele nu pleaca de acolo" si "Cei mai buni alpinisti sunt cei care sunt in viata"

O zi buna,succes in viitoarele proiecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Măi băieți, sunteți nebuni, dar țin să vă felicit și eu din inimă, și pentru (aven)tură și pentru Matterhorn. Sper ca experiența asta să vă fie de mare folos pe viitor și să vă scutească de problemele care nu prea v-au ocolit de data asta.

Cel mai important este că v-ați întors pe propriile roți (deși se putea ca tura să nu mai fie chiar atât de "ultra low budget" dacă ați fi fost nevoiți să schimbați roata aia păcătoasă) și mai ales întregi!

Bravo! :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu bordura a fost ceva neprevazut si sunt sigur ca si o roata cu spite s-ar fi strambat+ s-ar fi spart camera(cel putin pe fata) .

O roata cu spite de 21 ar fi urcat bordura - nu s-ar fi strambat. :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O roata cu spite de 21 ar fi urcat bordura - nu s-ar fi strambat. :hurt:

Depinde de unghi. In plus, sa ziceam ca la un unghi de atac mai shallow roata fata ar fi trecut cu putin gaz, dar spatele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de unghi. In plus, sa ziceam ca la un unghi de atac mai shallow roata fata ar fi trecut cu putin gaz, dar spatele?

 

In general daca roata fata urca, nu se pune problema ca spatele sa nu o faca.

Asta pentru ca motocicleta si-a schimbat unghiul odata ce fata a urcat.

Chiar daca e un obstacol mic si roata fata coboara inainte ca cea spate sa il urce, n-am intalnit vreu caz in care sa se opinteasca spatele.

Poate si pentru faptul ca de cele mai multe ori, la un asemenea impact esti cel putin pe franare usoara (aici nu vorbim de enduristi care stiu ca trebuie sa accelereze), deci greutatea mare e pe fata.

 

Problema majora e cand roata fata trece si obstacolul sparge blocul motor, mai ales la genul asta de motoare, fara scut si cu garda joasa.

 

Nu conteaza doar dimensiunea rotii, daca era turnata sau cu spite ci si tipul sau unghiul furcii, complicata problema.

 

Pana una alta, a avut foarte mult noroc la incidentul ala.

 

Parerea mea,

 

Andrei..

Editat de namaste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Muntele nu pleaca de acolo"
Fix asa am gandit si eu.

Mesaj completat

O roata cu spite de 21 ar fi urcat bordura - nu s-ar fi strambat.

Posibil, desi nu sunt sigur, initial ma gandisem la o roata cu spite de aceiasi dimensiune. Bordura era una cu marginea dreapta nu deaia rotunjita. Daca intri intr-o astfel de bordura cu un mountainbike fara sa tragi de ghidon sigur distrugi roata, si aia e de 26 nu de 21.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Da, uite, e sfarsitul lui septembrie si abia azi am prin acest topic.

Zau ca nu-mi pare rau, l-am parcurs intreg, fara a mai astepta adaugarea inca unei bucatele si a inca uneia, si tot asa.

Felicitari , mi-a facut placere sa parcurg expunerea voastra si ati reusit sa ma acaparati 100%.

Atat naratiunea , cat si imaginile sunt la inaltime.

Succese maxime in realizarea planurilor viitoare !

 

\m/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uite, e sfarsitul lui septembrie si abia azi am prin acest topic.

Zau ca nu-mi pare rau, l-am parcurs intreg, fara a mai astepta adaugarea inca unei bucatele si a inca uneia, si tot asa.

Felicitari , mi-a facut placere sa parcurg expunerea voastra si ati reusit sa ma acaparati 100%.

Atat naratiunea , cat si imaginile sunt la inaltime.

Succese maxime in realizarea planurilor viitoare !

 

\m/

@Binox-ule, @dhamzea a spus exact ce gîndeam Âşi eu citind acum topicul întreg. E cea mai frumoasă tură de anul acesta, care se apropie cel mai mult felului meu de a fi. Matterhorn-ul e pe lista mea de cînd am citit cartea lui Alexandru Brăduț ÂŞerban - CUXI : "Singurătatea Verticalelor" (adică de aproape 20 de ani). Chiar vorbeam cu @Dacul despre acest munte, Âştiind că el a reuÂşit să-l urce. Faptul că ai mers cu tine cu un începător într-ale motociclismului poate părea surprinzător pentru unii, chiar pentru prieteni de-ai mei, dar eu o compar cu inițierea în alpinism, pe care mulți nu au făcut-o cu montaniarzi cu experiență, aÂşa cum ar trebui, ci Âşi-au făcut-o singuri Âşi au avut mult de tras mai apoi pentru a-Âşi corija greÂşelile. Tu l-ai inițiat pe @Vishe în motociclism, aÂşa cum Âşi eu am dus pe munte pe cîțiva prieteni care n-au mai trecut prin chinul de a învăța singuri (adică fără profesor Âşi/sau manual) bazele temeliei fundamentului (pleonasm extrem de intenționat!) alpinismului, aÂşa cum este acceptat termenul la noi.

Acum doi ani am vrut să plec pe bicicletă către Matterhorn, împreună cu un prieten alpinist braÂşovean. Planurile au fost schimbate deoarece am devenit tătici amîndoi (eu cu un an înainte, el în devenire la acel moment). Între timp, el a devenit Âşi motociclist, aÂşa că sînt Âşanse să reluăm planurile, de data asta încercînd să "repetăm" tura voastră. Adică în acelaÂşi fel ca tine, voi avea un însoțitor începător ca motociclist, dar alpinist cu experiență. Vom trăi Âşi vom vedea...

Încă o dată, felicitări pentru parcurs, pentru Matterhorn, pentru că ați fost cu capul pe umeri! Ultimul lucru e cel mai important! Pentru asta aÂş vrea să-ți dau o bere, precum Âşi amicului @Vishe, nu doar virtuală! Facem cumva să ne întîlnim pe biciclete, poate la o plimbare către Comana, vedem noi...

 

Toate bune! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minunata tura, mi-ati dat idei si sperante ptr. la anu. Am si o intrebare. Ce ap foto ati folosit? Congrats inca o data.

Si eu zic ca sint cele mai faine poze din Alpi pe care le-am vazut si multe altele faine, care au insa in spate o tura splendida si multa bravura, atit pe latura moto cit si pe cea de catarare. Asi zice si un car de bafta, pentru ca totusi nu sfatuiesc pe nimeni sa repete performanta lui Vishe, chiar alaturi de un prieten adevarat si plin de rabdare. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte frumos ! ma bucur mult pentru nebunia voastra. impartim acelasi sange banuiesc.

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minunata tura, mi-ati dat idei si sperante ptr. la anu. Am si o intrebare. Ce ap foto ati folosit? Congrats inca o data.

Aparatul a fost un D90 cu obiectiv 16-85.

Mesaj completat

Ma bucur ca v-au placut povestea si pozele si nu v-am plictisit

 

 

@cicloburu

La comana vreau neaparat sa mai ajung pana da zapada, da si tu un semn cand mai iesi la ture cu bicla.

Ideea de a merge cu bicla pana la Matterhorn e super din pacate deocamdata nu am timp suficient pt asa ceva, sper sa va iasa si voua tura cu motorul si sa aveti noroc de vreme pe munte cel putin cum am avut noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un singur cuvant

 

RESPECT ! emotii pana la lacrimi.

 

La tura urmatoare sa ma chemati si pe mine. deja am inceput sa-mi pun bagajele in ordine ;).

din experienta proprie : dak ai cat de cat capul pe umeri(exceptand cazurile cand nu e vina ta,sau nu ai fost observat si ai fost dat pe jos), cred ca poti sa te incumeti(ca incepator), la o tura mai lunga/serioasa, atat timp cat iti acorzi cateva ore incercand sati cunosti calutul, si impunandu-ti o limita pe care trebuie sa o respecti - cazul meu ; 5600 km facuti in 3luni(iulie-august-septembrie)ca incepator(2010), direct in trafic,ture pe munte, tot tacamul facuti cu dragstar de 6 jumate-din fericire fara evenimente(cu exceptia unei curbe in rampa pe la straja, cand nevoit find sa ma opresc, miau cam trebuit vreo 20 minute, sa reusec/invat singur, plecarea de pe loc in rampa(dak imi dadea cineva banii pe motor atunci,il vindeam fara regrete-era a 2a zi de cand imi luasem carnetul.acum, dupa 3 luni sunt pe cale sa mai achizitionez si un naked. masina? unde? ce e aia ?

nenorociri se pot intampla multe, la tot pasul, sa speram ca avem norocul sa le putem povesti, intr-o seara, la un foc, intr-o tura prin lume :) ...

multumesc zeilor ca exista oameni ca voi !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
In primul rand pentru Croatia nu trebuie pasaport, nici noi nu am avut.

De stat cu cortul fara sa platesti se poate cam pe oriunde, noi nu am avut nici o problema , nu ne-a zis nimeni nimic niciodata. Nu stiu legislatia fiecarei tari din UE cu privire la campat, dar daca pui cortul undeva seara si dimineata ai strans tot si ai plecat nu cred ca ai probleme. In Franta chiar am discutat problema asta cu un motociclist francez si ne-a spus ca nici el nu stie exact cum e legea, dar mi-a spus ca stie sigur ca nu ai voie sa bagi motorul la mai mult de 1m de marginea drumului. Ne-a povestit ca ei au avut o data un conflict cu politia pentru ca-si parcasera motoarele la vreo 10m in afara drumului, dar s-au luat numai de motoare nu de corturi.

 

 

Ziua 12 Miercuri 25 august

 

In campingul asta era asa de fain ca nu prea ne venea sa plecam. Deabia pe la 13 aveam totul strans.

 

Vroiam sa mai luam cidru asa ca am trecut pe la supermarket dar n-am avut noroc, erau in pauza de masa

 

si ar mai fi trebuit sa asteptam 2 ore dar am renuntat.

Trebuia sa gasim o benzinarie cu compresor pt roata lui Vishe numai ca in Franta chestia asta nu e la

 

fel de simpla ca in Italia. Unele nu au de loc, la unele nu functioneaza, la altele trebuie sa

 

salut ia baga un ochi aici este japonezul de care ne-ai povestit /index.php?showtopic=599154 :)

 

platesti. Pana la urma am gasit una cu plata si am rezolvat temporar problema.

Drumul dintre Chamonix si Saint Gervais are o bucata foarte faina, un fel de autostrada, 2 benzi pe

 

sens, sensurile separate , viraje superbe, tuneluri, poduri tot ce trebuie.

La un moment dat am gasit un magazin de tip Bricostore de unde am cumparat un compresor ca sa putem

 

umfla usor roata si sa nu mai depindem de compresoarele din benzinarii.

Am intrat pe Routes des grandes alpes si am inceput sa trecem tot felul de pasuri. In cele mai

 

importante ne-am oprit sa facem poze. Drumul superb , vremea buna. In zona pasurilor inalte raportul

 

intre masini si motociclete intalnite era de 1/5. Pe locul 2 dupa motociclete ca numar veneau

 

bicicletele. Foarte multi biciclisti de toate varstele si sexele.

Peste 50% din motocicletele din zonele astea erau BMW, asta inca n-am inteles de ce. Mai curios era ca

 

posesorii de BMW intalniti nu erau nemti cum m-as fi asteptat iar majoritatea nemtilor intalniti aveau

 

japoneze.

La Col'du Galibier (2645m) ne-am intalnit cu un japonez care venise calare pe o africana din Japonia,

 

trecuse toata Rusia. Pe motor avea o gramada de abtibilde cu multe tari de pe multe continente.

A fost primul care a recunoscut ca avem numere de Romania ( pe al meu nu scrie Ro ca-i mai vechi dar

 

pe al lu Vishe scrie) Ne-a spus ca s-a intalnit prin Rusia cu cei 2 brasoveni plecati pe transalpuri.

Omul era foarte sociabil si foarte fericit ca ajunsese acolo. L-am intrebat unde se duce si ne-a spus

 

"Grand Canion" ,ne uitam ciudat la el si-i spunem ca a gresit continentul. El nu nu nu, Grand Canion,

 

si scoate o harta si ne arata. Intr-adevar scria asa, s-a mai uitat si un motociclist francez care era

 

din zona dar nici el nu auzise de Grand Canion. Cand ne-a vazut cu izoprene ne-a intrebat daca stam cu

 

cortul , noi i-am confirmat si l-am invitat sa stea si el cu noi. (a zis clar ca nu vrea camping, vrea

 

clandestin). Initial a zis OK s-a tinut un pic dupa noi dar mergea foarte incet si a ramas in urma,

 

cred ca vroia sa campeze exact in zona aia, noi vroiam mai jos ca acolo era prea frig.

Dupa pasul asta a mai urmat unul apoi am coborat intr-o vale si am gasit un loc de campare pe marginea

 

drumului langa un fir de apa care se scurgea din munte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari! Foarte tare calatoria, pozele sunt bestiale, povestea e frumoasa si am citit-o cap coada. Cand am ajuns la sfarsit si am vazut bugetul nu mi-a venit sa cred, ma gandeam la mult mai mult. Mereu mi s-a parut ca o astfel de calatorie e scumpa si nu mi-am batut capul sa-mi fac un plan. Multumesc, baieti, de acum incep sa ma gandesc si eu la asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...