Sari la conținut

Minsk


cosminv46
 Share

Postări Recomandate

Da, avansul e in regula, cca 2,5 mm.Ai mare grija cu aprinderea asta sa ai contacte foarte bune, sa fie prinsa masa cum trebuie, nu improvizatii, cu fire innadite si cu contacte imperfecte, altfel va da mai multe scantei si aiurea.

Am crezut ca a mers bine si e totul OK, dar acum a aparut aceasta simptomatica cu relantiul.

Distanta e de cca 0,3mm(vezi poza!).Daca ai reglat aceasta distanta corect (0,3--0,35, e OK)- poti sa pornesti cu statorul pozitionat pe la jumatatea zonei de reglaj si va porni.

Deci atentie mare la legaturile electrice, sa ai contacte ferme si curate!Deasemenea o bujie buna cu distanta de 0,8mm.

E greu de dat sfaturi asa de la distanta, dar sa speram ca merge.

 


» Post actualizat in 19 Jul 2015 13:22

Merge?

post-33773-0-85116600-1436848734_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 325
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

va multumesc frumos pentru ajutor dar am gasit unde e problema

S-a dus cimentarea de pe rulmenti si s-au spart bilele din cauza asta aveam joc in ambielaj 3-4mm si se deregla aprinderea

clipul aste e chiar prima data cand l-am pornit http://tinypic.com/r/20r0im0/8

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Buna seara,cine are numarul lu vulturul din reghin?

am avut numarul da s-a stricat telu si l-am pierdut


» Post actualizat in 18 Dec 2015 22:03
Nu știți unde găsesc piston de cotă 2 minsk cu segmenți, bolț și siguranțe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

 

Buna seara,cine are numarul lu vulturul din reghin?

am avut numarul da s-a stricat telu si l-am pierdut

» Post actualizat in 18 Dec 2015 22:03

Nu știți unde găsesc piston de cotă 2 minsk cu segmenți, bolț și siguranțe

Exista pistoane si segmenti de diferite cote de reperatie pt Minsk? Nu am stiut. Ar fi bine pentru ca am cilindru ce ar merge alezat le alta cota. Daca reusiti sa gasiti, spuneti-mi si mie.

» Post actualizat in 03 Feb 2016 07:10

Salut, vreu sa pun p foaie mai mare pe spatela minsk si nu stiu daca merge cat de mare.Astept idei si sfaturi

Mulțumesc (urgent)

O modificare in plus a numarului de dinti de la pinionul spate va aduce micsorarea vitezei si un plus de tractiune pentru aceeasi turatie a motorului. In principiu cred ca se poate face un pinion cu 1 pana la 3 dinti in plus, dar va trebui sa renuntati la carcasa (protectia) pinionului deoarece diametrul exterior al pinionului se va mari considerabil. Se va modifica si pozitia de intrare a lantului in capacul motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta bine si gasesti, cam 15 lei, nu cred ca faci tu asa ieftin - material + strung+ masina de danturat + tratament termic. Fumezi un pachet de tigari doar pana gasesti meseriasul si iesi mai scump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu am rezolvat cu niste saibe distantier montate pe ax in cutie in partea cu ambreiajul. Trebuie insa testat ce grosime supota. La mine a trebuit ca la o grosime de 1mm sa pun o garnitura mai groasa la capacul mic care inchide cutia. Dupa strangere trebuie sa existe un mic joc al axului de minim doua zecimi.

» Post actualizat in 13 Mar 2016 03:58

Stie cineva un piston care sa se potriveasca in locul celui de Minsk. Sau piston bun pentru Minsk? Tot ce am cumparat sunt dintr-un material cate se gripeaza imediat ce motorul se incalzeste. Probabil materialul din care sunt produse nu este bun si se dilata mai mult decat ar trebui. Poate stiti ceva de o alta provenienta. La motorul de Hoinar am folosit un set de Honda dio care a mers perfect. Poate stiti ceva si pentru Minsk.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut,am o problema, nu porneste motorul!

Compresia e mare ,carburatorul e curat ca lacrima, filtru de aer nou,semeringuri si garnituri schimbate de 5 luni

,cred ca e de la aprindere la minsk nu imi da scanteie de loc,napolitana e buna,bobina e buna(am pus si de dacie),magnetoul da curent,contactele sunt bune

Totul incepe asa:

am plecat intr-o seara la plimbare si din truna a murit motorul(ca si cand as scoate fisa) am sunat un prieten sa imi aduca o bujie buna pana nu se raceste motorul,a adus bujia am montat-o sus si dupa 1km iar a murit si nu a mai pornit de loc!

l-am impins pana acasa,acolo am mai incercat sa il pornesc dar nimic

am schimbat vreo 7 buji si tot nimic,nu stiu unde e problema am umblat si la senzor(traducator,bobina cea mica)

la magnetou pana e bine pusa,nu e forfecata ,nu sa deplasat avansul de loc,nu am joc in ambielaj

Editat de K-18
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Daca nu ai scanteie e greu sa gasesti cauza avand doar un magnetou, dar se poate cu ajutor.

Magnetoul are 2 seturi de bobine (de fapt sunt 3, dar le consideram ca fiind 2), cele pentru aprindere:-2 bobine inseriate (cele cu sarma subtire) si 2 perechi de cate 3 bobine ce sunt apoi legate in paralel ce dau curentul pentru lumini, respectiv ele ajung la borna 3 pentru aprindere si 02 cea de lumini.Pentru infasurarile de lumini e simplu, deoarece daca pui un bec de 12V 5W intre borna 02 si masa, dai la pedala, becul se aprinde, nu si la borna 3, unde avem o tensiune mult mai mica (nici nu recomand sa incerci aici).

Deoarece eu am avut o problema asemanatoare pe magnetou de Minsk, cred ca una din cele 2 bobine de la aprindere e intrerupta, nu se ard propriuzis, dar cedeaza fie din cauza trepidatiilor, fie din dilatari, nu stiu exact, dar avand sarma subtire s-a intrerupt (mecanic).La mine a functionat si dupa oprire nu a mai dat scanteie, probabil la racirea magnetoului datorita dilatarilor s-a intrerupt.

Verificarea se face cu un ohmetru, dar ar fi bine sa ai referinte cat trebuie sa fie, prin comparatie (daca e intrerupta, mai simplu de depistat deoarece nu ai continuitate, asta fiind ca o prima verificare posibil a fi facuta si cu o baterie si un bec).

Eu am preferat sa rebobinez ambele bobine ca sa fiu sigur ca sunt identice si functioneaza OK.Atentie la demontare si cum sunt legate cele 2 bobine, e important, deoarece daca sunt legate "invers" curentul produs de o bobina va fi anulat de cealalta (in ideia ca datorita campului magnetic se va genera un curent in bobine cu "+" si "-" corespunzator, iar cum cele 2 bobine sunt una langa alta, avand in acelasi timp camp magnetic asupra lor vor genera in acelasi timp curent pe care-l dorim inseriat).Poate ca explicatia asta a mea o inteleg doar eu, dar important este atentie la legarea bobinelor daca e una intrerupta si le vei rebobina.

Ar mai fi si senzorul in ecuatie, dar ai zis ca e bun.

In foto e un magnetou de Voshod unde se vad bobinele, diferite putin de cele de Minsk, dar se vede diferenta dintre bobine.

Sper sa te ajute sfatul meu.


» Post actualizat in 09 May 2016 06:14

Am uitat sa-ti propun ca o prima testare sa scoti mufa de iesite din "napolitana" si sa folosesti doar 2 fire cu papuci legate ca in schema, respectiv la "K"(ce va da impulsul la bobina" si inca unul la"M", pentru masa (si sa fie bine fixat si firul de masa de la bobina, ce e legat la cadru.Deasemenea mare atentie ca contactele sa fie bune la toate conectoarele, altfel nu merge.

E o aprindere putin pretentioasa, dar mai apar uneori probleme.

Senzorul se va regla ca in schema atasata aici.

post-33773-0-69317500-1462772726_thumb.jpg

post-33773-0-58485500-1462772772_thumb.jpg

post-33773-0-40618600-1462774440_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RULMENTII

In caz ca are cineva nevoie:

3X6303 ambielaj

1X6203 pe pardea cu ambreajul

1X6004 pinion lant fata

2x6201 sunt cei mici unde vie prins tenul fix si cerl mobil(daca grecesc corectati-ma)

cei mai buni sunt SKF sau romanesti dinaia vechi ca si an de fabricarie dar in stare buna daca gasiti pe la batrani


» Post actualizat in 10 May 2016 14:12

Salut,

 

Daca nu ai scanteie e greu sa gasesti cauza avand doar un magnetou, dar se poate cu ajutor.

Magnetoul are 2 seturi de bobine (de fapt sunt 3, dar le consideram ca fiind 2), cele pentru aprindere:-2 bobine inseriate (cele cu sarma subtire) si 2 perechi de cate 3 bobine ce sunt apoi legate in paralel ce dau curentul pentru lumini, respectiv ele ajung la borna 3 pentru aprindere si 02 cea de lumini.Pentru infasurarile de lumini e simplu, deoarece daca pui un bec de 12V 5W intre borna 02 si masa, dai la pedala, becul se aprinde, nu si la borna 3, unde avem o tensiune mult mai mica (nici nu recomand sa incerci aici).

Deoarece eu am avut o problema asemanatoare pe magnetou de Minsk, cred ca una din cele 2 bobine de la aprindere e intrerupta, nu se ard propriuzis, dar cedeaza fie din cauza trepidatiilor, fie din dilatari, nu stiu exact, dar avand sarma subtire s-a intrerupt (mecanic).La mine a functionat si dupa oprire nu a mai dat scanteie, probabil la racirea magnetoului datorita dilatarilor s-a intrerupt.

Verificarea se face cu un ohmetru, dar ar fi bine sa ai referinte cat trebuie sa fie, prin comparatie (daca e intrerupta, mai simplu de depistat deoarece nu ai continuitate, asta fiind ca o prima verificare posibil a fi facuta si cu o baterie si un bec).

Eu am preferat sa rebobinez ambele bobine ca sa fiu sigur ca sunt identice si functioneaza OK.Atentie la demontare si cum sunt legate cele 2 bobine, e important, deoarece daca sunt legate "invers" curentul produs de o bobina va fi anulat de cealalta (in ideia ca datorita campului magnetic se va genera un curent in bobine cu "+" si "-" corespunzator, iar cum cele 2 bobine sunt una langa alta, avand in acelasi timp camp magnetic asupra lor vor genera in acelasi timp curent pe care-l dorim inseriat).Poate ca explicatia asta a mea o inteleg doar eu, dar important este atentie la legarea bobinelor daca e una intrerupta si le vei rebobina.

Ar mai fi si senzorul in ecuatie, dar ai zis ca e bun.

In foto e un magnetou de Voshod unde se vad bobinele, diferite putin de cele de Minsk, dar se vede diferenta dintre bobine.

Sper sa te ajute sfatul meu.


» Post actualizat in 09 May 2016 06:14

Am uitat sa-ti propun ca o prima testare sa scoti mufa de iesite din "napolitana" si sa folosesti doar 2 fire cu papuci legate ca in schema, respectiv la "K"(ce va da impulsul la bobina" si inca unul la"M", pentru masa (si sa fie bine fixat si firul de masa de la bobina, ce e legat la cadru.Deasemenea mare atentie ca contactele sa fie bune la toate conectoarele, altfel nu merge.

E o aprindere putin pretentioasa, dar mai apar uneori probleme.

Senzorul se va regla ca in schema atasata aici.

Nu e intrerulta nici o bobina ,am umblat la senzor(traducator) si acum da scanteie dar mica de 3mm si subtire alba spre albastra dar nu musca cum trebuia


» Post actualizat in 10 May 2016 19:28

nu stie numeni cat cost un motor nou de minsk?

am auzit ca se gaseste

am gasit ceva:http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7140/7140acmain.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De astazi ma pot numara si eu printre posesorii de Minsk ai acestui forum fiind ca motocicleta din imagine parcheaza la mine in garaj.


» Post actualizat in 24 May 2016 15:07

In curand voi mai lua inca una.

post-27109-0-38247900-1464096665_thumb.jpg

post-27109-0-84511600-1464096678_thumb.jpg

post-27109-0-96517000-1464096681_thumb.jpg

post-27109-0-01113600-1464096685_thumb.jpg

post-27109-0-29361800-1464096688_thumb.jpg

post-27109-0-22630200-1464096691_thumb.jpg

post-27109-0-70720100-1464102433_thumb.jpg

post-27109-0-25357900-1464102439_thumb.jpg

post-27109-0-04040300-1464102442_thumb.jpg

post-27109-0-80423900-1464102445_thumb.jpg

post-27109-0-95621300-1464102449_thumb.jpg

post-27109-0-76281800-1464102452_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Sa-l stapanesti sanatos!

Si "spor la treaba" daca ai de gand sa-l "actualizezi" putin.

Din fericire se mai gasesc si piese noi dar si multe SH, din dezmembrari.

Stiu ca daca e pregatita OK e fiabila (desigur in functie de exploatare).

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-l stapanesti sanatos!

Si "spor la treaba" daca ai de gand sa-l "actualizezi" putin.

Din fericire se mai gasesc si piese noi dar si multe SH, din dezmembrari.

Stiu ca daca e pregatita OK e fiabila (desigur in functie de exploatare).

Bafta!

 

Multumesc :) Momentan este in afara Bucurestiului. Trebuie sa-l aduc in oras zilele urmatoare si apoi sa il duc undeva unde ii pot face o "evaluare". Eu am "mecanicul meu", de pe vremea cand am avut Honda si Kawasaki, dar inca nu l-am abordat. Nu cred ca se pricepe la comuniste. Am gasit, intamplator, pe net, o firma ce zice ca face reparatii, reconditionari, restaurari... le-am dat un mesaj pe FB, pana acum n-au raspuns. http://www.motom.ro/ Stiti ceva de ei? Sau... mai bine, unde-mi recomandati voi? In principiu, motorul nu are probleme, dar dupa ce nu a functionat peste 15 ani ma gandesc ca ar fi bine sa-i verific/schimb simeringuri, garnituri si alte chestii ce ar putea fi atinse de patina timpului. Ca si piese, cam care mai este "piata"? Eu am gasit site-ul cu piese de drujba si minskparts.com...

 

Ah, ca si prima chestie,... am vazut pe Vietnam Minsk Club ca cei de pe acolo si-au pus pe fata frana pe disc. E dificil, costisitor?

» Post actualizat in 16 Nov 2016 08:10

Exista vreun alt forum din Romania unde sa se "intalneasca" cei ce au "comuniste"? Unde sa fie ceva mai multa "viata", sa existe discutii...?

» Post actualizat in 19 Nov 2016 21:01

Exista vreun alt forum din Romania unde sa se "intalneasca" cei ce au "comuniste"? Unde sa fie ceva mai multa "viata", sa existe discutii...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sa pui o frana cu disc e cam complicat de adaptat, la furca de minsk, e mai usor sa schimbi furca complet. cu noroc si fara graba, poti gasi la dezmembrari o furca completala cca 200 de lei. eu am cumparat o furca de honda rebel de 150 de kg cu 150 de lei. completa, cu treverse, cu roata, etrier. doar pompa lipsea. atentie mare la alegere! intrebi de la ce model provine si verifici pe net ce greutate are donatoarea, altfel resoartele vor fi prea tari, cauta la modele mici.


» Post actualizat in 30 Dec 2016 16:04

voi ati vazut noul minsk, cu motor de 250cmc in patru timpi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...