Sari la conținut

Probleme Franare


Mitza123
 Share

Postări Recomandate

Acum cateva zile am plecat cu mobra, Shadow 600, dimineata, dupa o noapte de plouat. Frana pe spate(tambur) era foarte rigida, fiind nevoie de cateva apasari serioase sa se inmoaie cat de cat. Azi de dimi cand am plecat de la munca, frana era foarte moale, mergea pana aproape de capat si abia jos prindea. Se poate sa fie de la umezeala, avand in vedere ca am mers zilele astea putin pe ploaie? Repet, este vorba de frana de pe spate, cea pe tambur.

Motocicleta nu a stat sa fie plouata, a fost acoperita, doar in mers sa fi ajuns apa, daca are vre-o relevanta.

 

Multumesc pentru sfaturi.

 

PS: mi s-a recomandat sa verific cablurile, dar alea eu le-am vazut sa fie bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa butucul sa vezi care e starea tamburilor. Daca mai au carne pe ei, daca nu agata undeva, etc.

 

Habar nu am de frana pe tambur, nu am desfacut niciodata, insa eu asta as face prima data :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam la asta, la 6 ma duc sa pun motorul pe butuci si sa curat lantul, iau si manualul cu mine sa verific.

ideea e ca a fost destul de brusca trecerea, azi franam cum trebe, maine nu. mersi de sfat, o sa vad.

 

alte pareri? sa verific deodata mai multe.

Editat de Mitza123
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici ca se inmoaie cand se usuca, in mers? la mine se intampla pe loc...scoatem motorul de sub husa, fara sa il misc apasam frana si era tare. daca apasam de cateva ori puternic, isi dadea drumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfa tamburul, curata angrenajele si greseaza numai unde trebuie, verifica sabotii, monteaza si o sa ai frana ca lumea. Din cauza ca se mai oxideaza sau rugineste cate ceva, poate sa fie diferita cursa pedalei. Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat acelasi lucru la scuter. Frana pe spate e pe tambur. Cand ploua afara, strange foarte tare si brusc, trebuie sa fiu atent sa nu blochez roata. Cand se usuca afara, se intoarce la normal. Asa facea si cand era nou, deci am o vaga impresie ca asa se comporta franele pe tambur pe vreme uda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bn e sa faci asa......Desfaci roata scoti tamburii ai dai un pic cu smilgher fin.....la fel si oala......dupaia vezi ca e acea pana care departeaza tamburii.....scoate-o smilgheruieste-o un pic sa se miste libera in locas si da cu putina vaselina pe ea.....arculete la fel vezi cum sunt si daca sunt prea moi iar nu e bine ca raman tamburii asa si merge un pic blocata....Verifica cablu daca ai....sa mearga usor daca nu merge usor da-i cu un pic de lichid de frana pe el si dupaia un pic de ulei cu seringa sau mai e un spray da nu mai stiu cum se numeste pt asa ceva.....parghie daca ai vezi sa mearga usor,cum e reglata si daca e stransa cum trebuie.....Legat de frana pe timp de ploaie la mine cand aveam scuter nu prea mai imi tinea.....acum nu stiu nu stau sa ma dau eu mare mecanic sau destept.......BAFTA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit - de mai multe ori- sa mi se blocheze cilindrul care indeparteaza sabotii si i impinge in tambur(cel pe care e montat levierul tras de tija). Din cauza umezelii/ploii ruginea si devenea tot mai teapan. Trebuia sa urc cursa ca sa o mai pot folosi, pana sa bloca de tot. Solutia> vasilina rezistenta la apa. Isi da drumul si aluneca usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Am si eu o problema asemanatoare , da am facut cum am citit pe aici , am dat jos sabotii , i-am smirgluit , am smirgluit si oala , dar tot nimic sabotii par a fi metalici , deloc maleabili , cred ca ultima soutie ar fi sa-i schimb cu altii noi . Desi nu e momentul oportun pt a face noi investitii si sabotii actuali arata binisor , foarte putin uzati . Astept orice sfat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sabotii sigur nu au nimic din ce ai descris. Desfa tot dinspre pedala pana la tija care intra in tambur, curata bine de mizerie, praf, rugina si unge partile ce trebuie unse. Daca tot asa face, desfa si tamburul si verifica, curata, unge la fel mecanismul din tambur. Nu e de la saboti.

Editat de danim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am curatat pirghiile , tijele , le-am uns deci sistemul functioneaza corect doar ca nu e eficienta frina. Am desfacut si smirgluit sabotii cu un smirghel dur , apoi cu unul mai fin , pentru a reduce eventualele bavuri , ciudat dar dupa aceasta operatiune saboti au capatat o culoare ciudata , inainte erau negrii , probabil o culoare normala , acum in schimb au o culoare verzuie , dar ma nelinisteste textura materialului din care sunt confectionati sabotii , e mult mai dur decit imi imaginam , mult mai luciosi , un aspect asemanator cu cel de plastic ieftin , oala , in partea in care actioneaza tamburii e mai subtire decit restul cu 3 mm , e normal ? dar pina la inceputul iernii nu am avut probleme de acest gen , nu am desfacut sa ma uit atent dar nu cred ca erau atit de lucioase suprafetele de frinare. Orice sfat e bine venit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

mai da cu smirghel pe saboti. o sa ii repari de tot... schimba-i daca nu-s buni. dar mai intai verifica si butucul. vezi, mai e rotund?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...