Sari la conținut

BMW K1600 GT/GTL


KHK
 Share

Postări Recomandate

Acum 22 minute, SenorPink a spus:

Vrei sa zici Kawasaki nu l-a prea imbunatatit 🤪 

 

Ca 'onda face Goldwing-ul 

Da, de GTR ziceam ca e o moto destul de conservatoare, nu a evoluat cu mare lucru , atat cat s-a produs.

De exemplu nema pilot automat, pe un ultra tourer. S-au incapatat o gramada de ani pe tema asta.

Goldwingu nu are ce cauta in discutie, daca vorbim de cele 3 moto de mai sus. Daca vorbim insa de K1600 GTL sau bagger, atunci merge comparatia. Ca GL ul e deja si mai mare, si mai porc, si mai si. Iar pretul in alta liga, la 13k iti iei un GL sh model 2010:))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 419
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dap Goldwing e mai spre touring decat spre sport-touring.  

Pe piata din SUA vad ca inca mai sunt la vanzare si FJR si Concours (cum se cheama la ei). 

De mult ori sunt invidios pe piata alora de acolo care au muuult mai multe modele disponibile decat ce avem noi pe aici 🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, SenorPink a spus:

 

Pe piata din SUA

Pt ca la ei nu se aplica aceleasi norme de poluare. Mai pe romaneste, pe americani ii cam doare in paula. Doar prin zona Florida, California, o ard aia mai soft, salvati natura, fiti toleranti, corectitudine politica, si de acolo incep prima data la ei masurile mai stricte privind poluarea. Au legistlatie per stat mai severa.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 4 ore, Adrian M. a spus:

Da, de GTR ziceam ca e o moto destul de conservatoare, nu a evoluat cu mare lucru , atat cat s-a produs.

De exemplu nema pilot automat, pe un ultra tourer. S-au incapatat o gramada de ani pe tema asta

Sunt multe opțiuni care doar îți scot banii din buzunar și îți gâdilă orgoliul.

Și aici pot puncta exact, am avut K1200LT și am GTR.

Plus că am mers diverse distanțe cu modele noi de BMW.

Hai să punctăm ce nu are GTR:

- Cruise control. La LT nu l-am folosit de de 5 ori în 9 ani și aia pe distanțe de câteva sute de metri.

- Șa încălzită. Dacă mergi mai jos de 5 grade îți trebuie echipament de iarnă serios, apoi layere pe dedesubt.

Iar astfel echipat nu simți nevoia să dai drumul la nimic și nici nu simți căldura prin grosimea mănușilor sau pantalonilor.

- reverse gear. Ok la motoare grele ca LT, la GTR te descurci. Ar fi necesar fost dacă pilotul este mic de înălțime. Prinde însă bine să fie.

- sistem sonorizare. Complet nefolositor. Mie îmi pare și de prost gust să mergi pe motor cu muzica tare. Un sistem intercom este exact ce ai nevoie.

- reglaj electronic suspensii. Util dacă mergi alternativ cu pasager și fără. Altfel îl uiți pe o setare și îți vezi de drum, exact ca la motoarele fără.

- quick shifter. Nu am simțit niciodată nevoia să schimb fără ambreiaj, indiferent cât de sportiv m-am dat. Să nu uitam că mergem pe stradă, nu circuit.

- Hill start assist. Un sistem extraordinar la motociclete. Mi-aș dori așa ceva pe oricare motocicletă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, l.u.v a spus:

Sunt multe opțiuni care doar îți scot banii din buzunar și îți gâdilă orgoliul.

Și aici pot puncta exact, am avut K1200LT și am GTR.

Plus că am mers diverse distanțe cu modele noi de BMW.

Hai să punctăm ce nu are GTR:

- Cruise control. La LT nu l-am folosit de de 5 ori în 9 ani și aia pe distanțe de câteva sute de metri.

- Șa încălzită. Dacă mergi mai jos de 5 grade îți trebuie echipament de iarnă serios, apoi layere pe dedesubt.

Iar astfel echipat nu simți nevoia să dai drumul la nimic și nici nu simți căldura prin grosimea mănușilor sau pantalonilor.

- reverse gear. Ok la motoare grele ca LT, la GTR te descurci. Ar fi necesar fost dacă pilotul este mic de înălțime. Prinde însă bine să fie.

- sistem sonorizare. Complet nefolositor. Mie îmi pare și de prost gust să mergi pe motor cu muzica tare. Un sistem intercom este exact ce ai nevoie.

- reglaj electronic suspensii. Util dacă mergi alternativ cu pasager și fără. Altfel îl uiți pe o setare și îți vezi de drum, exact ca la motoarele fără.

- quick shifter. Nu am simțit niciodată nevoia să schimb fără ambreiaj, indiferent cât de sportiv m-am dat. Să nu uitam că mergem pe stradă, nu circuit.

- Hill start assist. Un sistem extraordinar la motociclete. Mi-aș dori așa ceva pe oricare motocicletă.

 

 

Cati oameni atatea gusturi. 

 

- Cruise control: eu il folosesc mereu la drum lung

- Saua incalzita: magie cand e mai racoare afara. Chiar si pirin lunile de vara gen iunie care sunt mai ploioase, cand te prinde ploaia si e racoare isi face toti banii. 

- Reverse gear: foarte util la astfel de motoare, l-am folosit mereu.

- Mie imi place sistem audio pe moto. poate sa fie de prost gust cum o fi, imi place. 

- Mai mereu jonglez cu suspensia si schimb setarile.

- Nici nu imi mai aduc aminte cand am schimbat "clasic" vitezele. Numai quickshifter, iar la drum lung e foarte util.

- Senzatie optiune de Hill Hold.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Da, depinde de fiecare.

Dar asta nu înseamnă că sunt indispensabile.

Iar faptul că te joci la suspensii este pentru că ai opțiunea, altfel nu ai avea de ce să o faci.

 

Si asta asa e dar spre exemplu pe K: pe curbe puneam pe modul Dynamic. Pe dum drept/autostrada puneam pe Road ca sa fie mai confortabil. 

 

Suspensia electronica e foarte utila, dupa cum ai zis, cand mergi ba solo, ba cu pasager si trebuie sa ajustezi preload tot timpul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am spus doar ca unele au, altele nu au. Nu ca sunt bune sau rele, utile sau smecherii de vandut la cei cu bani. Decide fiecare ce isi doreste sau nu de la moto, respectiv ce buget are :)

Toate moto enumerate sunt bune. Dar asta nu inseamna ca fac acelasi lucru la fel. 

Quickshifer, este grozav. Daca ai unul care merge bine, evident.  Este super distractiv, nici nu ma gandesc sa mai iau moto fara. Da, la categoria balene, nu i neaparat un must, ca oricum cu alea mergi altfel, dai a 3 a si o uiti acolo :)))

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Adrian M. a spus:

Eu am spus doar ca unele au, altele nu au. Nu ca sunt bune sau rele, utile sau smecherii de vandut la cei cu bani. Decide fiecare ce isi doreste sau nu de la moto, respectiv ce buget are :)

Toate moto enumerate sunt bune. Dar asta nu inseamna ca fac acelasi lucru la fel. 

Quickshifer, este grozav. Daca ai unul care merge bine, evident.  Este super distractiv, nici nu ma gandesc sa mai iau moto fara. Da, la categoria balene, nu i neaparat un must, ca oricum cu alea mergi altfel, dai a 3 a si o uiti acolo :)))

 

Hai ca iti mai dau eu o optiune si mai buna ca quickshifter: DCT. Sa vezi acolo distractie 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, SenorPink a spus:

Hai ca iti mai dau eu o optiune si mai buna ca quickshifter: DCT. Sa vezi acolo distractie 🤭

Stiu ca esti indragostit de ea :)))

Poate ne vedem la un moment dat sa vad si eu cum schimba.

Automata la masina, all the way. Dar la moto....sunt in dubii. 

insa pe mine configuratia motorului de pe Africana ma lasa ...meh. Nu s fan 2 in linie. Daca era V....era o treaba :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Stiu ca esti indragostit de ea :)))

Poate ne vedem la un moment dat sa vad si eu cum schimba.

Automata la masina, all the way. Dar la moto....sunt in dubii. 

insa pe mine configuratia motorului de pe Africana ma lasa ...meh. Nu s fan 2 in linie. Daca era V....era o treaba :))

 

Dai o bere si mergi pe ea si mai vorbim dupa. Ideea este ca exista optiune de a pune pedal shifter si poti schimba ca si cand ai avea quickshifter. Marele plus este ca nu mai trebuie sa fii atent la ce rpm esti sau sa tai gazul cand dai downshifting, schimbi cum te taie capul 🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, SenorPink a spus:

Dai o bere si mergi pe ea si mai vorbim dupa. Ideea este ca exista optiune de a pune pedal shifter si poti schimba ca si cand ai avea quickshifter. Marele plus este ca nu mai trebuie sa fii atent la ce rpm esti sau sa tai gazul cand dai downshifting, schimbi cum te taie capul 🤪

Aaa, misto asta cu pedal shifter. Ca la butoane mi se pare aiurea. Pune pe africana, sa vedem cum e:)))))

 

Dupa cum am spus, daca ai un qs bun, se scimba datele problemei. Am probat bavarezele, nu mi-a placut deloc cum misca al lor.

Culmea, pe moto din dotare, qs ul este unul foarte bun. La urcat, e important sa deschizi macar pe jumate gazul, hotarat-ce rpm, auzi motorul cum face, ai gaz deschis cum trebuie, bam superioara. La inferioara e simplu, gaz taiat si gata. Doar din 1 in 2 nu merge fin, si este de evitat. in rest, oricum.

 

Pai nu dau eu bere, aia era problema:P

Gata, scuze de offtopic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.10.2022 la 22:17, Lup69 a spus:

Multumesc amandorura pentru sfaturi si mai ales pentru viteza de reactie... serios.

Inca nu sunt 100% hotarat sa il iau, mi-a placut motorul in sine, rafinamentul si senzatia data de raspunsul acceleratiei, foarte smooth, ma gandesc daca merita efortul, nu de a-l cumpara ci de a-l avea in batatura langa un pian V4, raspunsurile voastre la aceasta problema ar fi desigur pur subiective...Inca o data multumesc frumos! 

In privinta GTR-ului, m-ar atrage mai degraba un Vaquero...sau de ce nu un alt pian, Venture Transcontinental, dar nu sunt pentru piata noastra ....

Ce ai facut? luat bestia? :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, AWD a spus:

 

153.000 de km, GT din 2011.  
Am schimbat doar pompa de apa si o bobina de inductie. 
In rest, apa, paie si bataie.

 

Uaa, tu esti printre cei norocosi.

Nu cutie, nu ambreiaj, nu altele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Adrian M., nu, nu sunt hotarat/convins pe deplin. Am deja doua in fata casei, a treia mi-ar place foarte mult, dar e un efort prea mare la momentul asta. 

Poate cand o sa revin in tara o sa iau un GTL dupa mine, trebuie timp serios sa ma bucur si de el, timp care abia nu-mi ajunge acum pentru cele doua ...🙃

Inca o data multumesc pentru parerile voastre!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, AWD a spus:

 

Nu, si mi-ar placea sa prindem 200.000 împreună in aceeasi configuratie. Merge ceas. Elvețian, nu chinezesc. 

Doar ca exista tentatii mari din zona enduro touring. Triumph Tiger, GS, poate si Ducati Multistrada.

Iar doua nu prea imi vine sa țin...

Anul viitor iau decizia.

nice!

Tigerul e foaaaarte tentant. Si ceva mai jos la pret vs Multi, echipat similar. Dar clar, e decizie de facut buget vs performante-dotari etc.

La mine ramane in radar, dar peste vreo 2 ani probabil.

Recallul anterior făcut de BMW pentru cutiile k1600 ...are recall. Se pare că nu au făcut ok ceva:

Week 43 – BMW – K 1600 GT, K 1600 GTL and K 1600 B. Production dates: 21 March 2017 – 16 September 2020. Improper sixth gear sets were installed on gearboxes that were replaced during an earlier workshop intervention. This can lead to excessive wear of the control intervals in the event of prolonged driving at full load in sixth gear. In the event of a malfunction, the gear change would not be performed correctly or two gears may be changed at the same time. The rear wheel may lock and/or the gears may be damaged, increasing the risk of an accident. Click here for the original listing

https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10006911?lang=en

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
On 10/11/2022 at 2:47 PM, Escanor said:

 

 

 

- Cruise control: eu il folosesc mereu la drum lung

- Saua incalzita: magie cand e mai racoare afara. Chiar si pirin lunile de vara gen iunie care sunt mai ploioase, cand te prinde ploaia si e racoare isi face toti banii. 

- Reverse gear: foarte util la astfel de motoare, l-am folosit mereu.

- Mie imi place sistem audio pe moto. poate sa fie de prost gust cum o fi, imi place. 

- Mai mereu jonglez cu suspensia si schimb setarile.

- Nici nu imi mai aduc aminte cand am schimbat "clasic" vitezele. Numai quickshifter, iar la drum lung e foarte util.

- Senzatie optiune de Hill Hold.

Dupa vreo  7-8k km si rodajul aferent cateva impresii la cald (rece de fapt :) ) 

Folosit preponderent pe autostrada , zilnic cam 100km pot sa zic ca e geniala , nu conteaza ca e ploaie,vant , tiruri - ridici nitel parbrizul si ajungi curat /uscat la destinatie .

Cruise control - excelent , mi-as fi dorit si adaptive de pe RT , dar asta e , isi face treaba la naveta zilnica , dau drumul la radio/spotify si ma relaxez ghidonand :D

Reversegear - no comment , eventual daca esti un Hulk mai mic probabil sa nu-i simti lipsa 

Audio - fara discutie , un pic in surdina ,serpentine prin alpi , ce ti-ai putea dori mai mult ?

Suspensia reglabila - pe autostrada road all day , se simte diferenta cu dynamic pe curbe /oras 

Quickshifter - nici nu ma asteptam sa schimbe asa fin tinand cont de cutia "silentioasa" a k-urilor , super practic , inclusiv in trafic , am scapat de tras de o  maneta 

Incalzirea in sa e un must have,nu vorbesc de perioada asta cu temperaturi zilnice de 0-5 grade dar si cand e mai racoare dimineata isi face treaba cu brio iar    butonul pt incalzirea seii pasagerului e plasat la indemana atat pt pilot cat si pt pasager . Fun fact - la temperaturi negative  afiseaza o avertizare cu un fulg de zapada :))

Fara cutiile laterale e chiar agila as spune , se strecoara fara probleme prin trafic, doar rabatarea oglinzilor e cam dificila (ar merge un sistem electric la buton ;) ) mai ales pt cei cu maini mai scurte , aici ma refer la blocaje pe centura/autostrada . Merge si in oras doar  daca nu stau conservele lipite de axul drumului.

Displayul e generos , destul de ok in lumina puternica dar atrage pietricele / diverse proiectile - am deja cateva crapaturi in folia pe care am aplicat-o initial.Probabil suficient sa lase niste zgarieturi enervante in reflexia soarelui 

Navigatia e ok,hartile sunt updatate periodic / gratis (inca :) )  si exista si o navigatie rudimentara doar cu directii de navigare / fara harta  daca nu vrei sa faci casting la app-ul lor  dar mi-ar fi placut un adroid auto/applecarplay, folosesc destul de mult waze si mi-ar fi placut sa-l vad ruland pe ditmamai displayul . 

Uleiul inca e ok , dar inca n-am facut drumuri de 2-3k dintr-o bucata , urmeaza sa testez.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Emperor a spus:

Dupa vreo  7-8k km si rodajul aferent cateva impresii la cald (rece de fapt :) ) 

Folosit preponderent pe autostrada , zilnic cam 100km pot sa zic ca e geniala , nu conteaza ca e ploaie,vant , tiruri - ridici nitel parbrizul si ajungi curat /uscat la destinatie .

Cruise control - excelent , mi-as fi dorit si adaptive de pe RT , dar asta e , isi face treaba la naveta zilnica , dau drumul la radio/spotify si ma relaxez ghidonand :D

Reversegear - no comment , eventual daca esti un Hulk mai mic probabil sa nu-i simti lipsa 

Audio - fara discutie , un pic in surdina ,serpentine prin alpi , ce ti-ai putea dori mai mult ?

Suspensia reglabila - pe autostrada road all day , se simte diferenta cu dynamic pe curbe /oras 

Quickshifter - nici nu ma asteptam sa schimbe asa fin tinand cont de cutia "silentioasa" a k-urilor , super practic , inclusiv in trafic , am scapat de tras de o  maneta 

Incalzirea in sa e un must have,nu vorbesc de perioada asta cu temperaturi zilnice de 0-5 grade dar si cand e mai racoare dimineata isi face treaba cu brio iar    butonul pt incalzirea seii pasagerului e plasat la indemana atat pt pilot cat si pt pasager . Fun fact - la temperaturi negative  afiseaza o avertizare cu un fulg de zapada :))

Fara cutiile laterale e chiar agila as spune , se strecoara fara probleme prin trafic, doar rabatarea oglinzilor e cam dificila (ar merge un sistem electric la buton ;) ) mai ales pt cei cu maini mai scurte , aici ma refer la blocaje pe centura/autostrada . Merge si in oras doar  daca nu stau conservele lipite de axul drumului.

Displayul e generos , destul de ok in lumina puternica dar atrage pietricele / diverse proiectile - am deja cateva crapaturi in folia pe care am aplicat-o initial.Probabil suficient sa lase niste zgarieturi enervante in reflexia soarelui 

Navigatia e ok,hartile sunt updatate periodic / gratis (inca :) )  si exista si o navigatie rudimentara doar cu directii de navigare / fara harta  daca nu vrei sa faci casting la app-ul lor  dar mi-ar fi placut un adroid auto/applecarplay, folosesc destul de mult waze si mi-ar fi placut sa-l vad ruland pe ditmamai displayul . 

Uleiul inca e ok , dar inca n-am facut drumuri de 2-3k dintr-o bucata , urmeaza sa testez.

 

 

Ai varianta asta noua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Emperor a spus:

E blanitzaaaa:))

IMG_5151.MOV

Intr-adevar pacat ca nu au pus si Pilot adaptiv. Le-a fost lene sa mai faca modificari. 

 

Apropo de care ca la asta noua vad ca au pus led-uri: cum ti se par? Ca cele de dinainte (xenoane erau ok dar nu sunt la nivelul farurilor mele cu led de pe Africana de acum). 

 

Si da ai dreptate puteau sa puna direct Apple Carplay/Android Auto in loc sa se complice cu sistemul lor :( 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, Escanor said:

Intr-adevar pacat ca nu au pus si Pilot adaptiv. Le-a fost lene sa mai faca modificari. 

 

Apropo de care ca la asta noua vad ca au pus led-uri: cum ti se par? Ca cele de dinainte (xenoane erau ok dar nu sunt la nivelul farurilor mele cu led de pe Africana de acum). 

 

Si da ai dreptate puteau sa puna direct Apple Carplay/Android Auto in loc sa se complice cu sistemul lor :( 

Faza scurta e cam meh, probabil era putin turmentat injinerul care a proiectat luminile si a incurcat ledurile prin cutii,   cu faza lunga se face practic zi  la cativa km in fata  si scurta e asa, sa nu zici ca n-ai lumini, eu circuland destul de mult pe intuneric .Probabil daca nu ai treaba noaptea nici nu bagi de seama plus ca baga si proiectoarele de ceata suficient cat sa te vada toti adormitii prin liveuri pe tiktok/feisbuci .A, si drl-ul (ca forma/pozitionare)e oribil, nu se pupa de nici o culoare cu restul farului.

Editat de Emperor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare,

    Am descoperit intamplator pagina asta dupa o pauza de multi ani de pe forum; de fapt cred ca nu am mai scris pe forum de cand am trecut de la FJR la GT 1600 acum vreo 6 ani... Ma bucur mereu cand vad si alti posesori fericiti de GT si nu numai - motociclisti multumiti 'in general' de motoarele pe care le au si care 'beneficiaza' de ele in plimbari frumoase :) Si cum sunt 'nevorbit' motociclistic de ceva vreme - va plictisesc cu cateva randuri :)
   S-au dezbatut mai multe teme pe aici - inclusiv despre fiabilitate si despre modelul/marca X e mai ok decat alta sau nu. In final totul tine de preferinte si compromisurile personale ale fiecaruia. Cu fiabilitatea - da, a scazut la multe modele fata de modelele de acum jda' ani insa trebuie tinut cont ca acum 30-40 de ani informatiile nu circulau asa facil ca acum - nici cele bune si nici, mai ales, cele rele. In general acum pe forumuri si alte cai pe unde informatia ajunge mult mai lejer decat 'pe vremuri' - sunt multi care intra preponderent cand au probleme, cer sugestii/solutii si de aici se poate crea si impresia de volum mare de probleme. Pe de alta parte trebuie tinut cont si de simplitatea motocicletelor de acum 30-40 de ani versus cele de azi; in prezent avem si presiunea economica/strategii de marketing etc pt a umple motocicletele de 'feature-uri' mai mult sau mai putin utile dar care pot creste volumul de vanzari. Exista si presiunea spre normele de poluare mai stricte etc - si toate acestea complica constructia motocicletelor iar complicatiile constructive duc si la sensibilitati ale diverselor modele. Am mai colectat cateva exemplare din reviste germane auto/moto mai vechi ('60s, '70s, '80s) - ei mai faceau teste de fiabilitate motociclete pe durata a 50.000km si nu erau toate din teste atat de 'nepatate'. Plus ca la motocicletele touring de prin anii 2000 acest test de fiabilitate s-a mutat pe 100.000km in loc de 50.000km, deci spune si asta ceva  despre durata de viata asteptata (da, stiu, erau K-uri si R-uri care n-aveau greturi 300.000km). Asadar adevarul e undeva la mijloc despre fiabilitatea celor actuale versus a celor 'de pe vremuri' :)
   Revenind la marci si, mai ales, la BMW - nu uit randurile scrise de un american cu care m-am imprietenit intre timp de pe forumurile FJR si GT (scria pe forumul FJR intr-o zona a celor migrati de la FJR la GT si care se vaitau de diverse probleme intampinate pe GT): "Hate to read this. The problem with Beemers is once you ride one - other bikes kind of feel inferior. There’s something about the ride and sound of a BMW that is sort of addictive." Si apoi continua sa-si enumere problemele cu GT-ul :)))  Apropos de 'addictive' - m-a mirat Luigi care pe vremea cand urmaream mai activ forumul parea BMWist forever. M-a mirat un pic trecerea la GTR; cand mi-am luat FJR-ul ma cam speria Kawa cu ceva zgaibe tehnice (motivul principal pt care am fugit atunci si de 'visul neimplinit' - GT1300). Tot la GTR m-a enervat chestia aia cu treapta a VI-a f lunga care afecteaza reprizele si te cam obliga la retrogradari mai dese la drum lung pe autostrada (daca esti orientat mai spre latura sportiva din SPORT-Touring - ca mine :) ). In rest GTR mi s-a parut oarecum echivalent cu FJR (de fapt un pic mai sprinten in treptele mici) - inclusiv la manevrabilitate (ambele echipate cu anvelopele corecte). Si legat de LT-ul pe care l-a avut Luigi si pe care l-a laudat prin paginile anterioare - ii dau dreptate: acum vreo 12 ani la un drum in Alpi am prins din urma un LT (eram cu FJR-ul) si m-am gandit initial ca o sa ma 'incurce', sa vad cum il depasesc mai repede in acele de par etc ca sa beneficiez de viraje 'in ritmul meu' .  Am ramas masca de cum tragea de el proprietarul italian si cum il manevra ca pe un fulg dintr-un viraj intr-altul. Super motor din toate punctele de vedere; dar, cum spuneam, greu de evaluat - e mai wow/mai putin wow decat modelul X sau Y.
   Dar, ca sa revin oarecum mai 'on-topic' cu GT-ul 1600 - am mers prima oara cu al cumnatului prin 2012 cand abia si-l luase (avea 500km) si am ramas impresionat de cum se manevreaza imediat ce l-ai pus in miscare (gen de la 20km/h in sus). Dispare total ideea de greutate si dificultate la manevrare. Si il comparam cu FJR-ul meu care, desi mai usor cu vreo 15kg - il inaltasem cu vreo 3cm (ca sa nu mai frec cu scaritele si cricurile de asfalt la virajele abordate mai agresiv) iar dupa ridicarea garzii la sol devenise clar mai greu de manevrat - mai ales la parcare, impins spre spate etc. Deci manevrabilitatea mi se pare de exceptie pe GT fata de alte motociclete din clasa si greutatea ei. Eu l-am luat in 2017 'din intamplare': tocmai facusem un drive-test si cu unul nou, obtinusem si confirmarea WAF ('wife approving factor') - ne-a placut amandorura si asta imediat dupa ce am testat si un GT1300 in ideea de a scapa de acel 'vis neimplinit' din trecut. M-am lamurit si eu si sotia ca nu are rost 1300 iar pt 1600 planul a fost mai 'tragem' de FJR inca 1-2 ani (tocmai ii facusem o revizie oarecum majora) si apoi luam un GT generatie 2014-2015 (cel cu 'ringuri' pt luminile de zi, keyless ride, ceasuri bord restilizate etc). Ziceam mai sus 'din intamplare' fiindca dupa ce tocmai facusem planul si revizia FJR-lui - s-a ivit in calea noastra un GT din 2013 in stare super ok, 29.000km si la super pret. Normal ca n-am rezistat si l-am luat :))) . FJR-ul il aveam de nou, ajunsese la 117.000km dar se comporta ireprosabil; l-am dat unui amic la un pret prietenesc, fiind si eu incantat ca ajunge pe mainile unuia aproape la fel de maniac ca mine la capitolul intretinere - dovada ca acum are aproape 160.000km si merge f f ok.
   Revenind iar 'on-topic' - GT-ul nostru luat in 2017 la 29.000km are cum 141.000km, ne-a plimbat prin multe locuri frumoase; mai jos cateva detalii care poate mai intereseaza si pe altii (stiu ca au mai fost intrebari despre intretinere, zgaibe etc):

- pe la 44.000 am schimbat intrerupatorul de semnalizare - inlocuit cu cel 'revised' cu buton de claxon mai mare - vad ca dupa aproape 100.000 a rezistat ok (am auzit pe altii ca au schimbat si 2-3 switch-uri dupa numar mai mic de km)
- pe la 60.000 un pivot, rulmentii pe fata si o bobina; acea bobina functiona ok, nu avea niciun simptom dar parte din carcasa conectorului ii fusese deteriorata (probabil la o revizie anterioara) - exista riscul sa intre apa in conector etc etc si am preferat sa schimb preventiv ca sa scap de temeri
- la 120.000 schimbat iar rulmentii fata (am auzit si la altii ca au patit sa cedeze pe la fiecare 60-70.000km :( - subdimensionati); lant/intinzator/patine distributie (ca mentenanta preventiva - si la FJR l-am schimbat pe la 110.000km), 2 pivoti si... upgrade suspensie la Wilbers. Suspensia originala incepuse de pe la 100-110.000km sa 'pompeze' usor pe NORMAL in virajele largi luate in viteza. Super ok upgrade-ul la Wilbers, mai ales ca e la 50% din pretul suspensiei originale. Tot atunci am schimbat si radiatorul din cauza supraincalzirii cu cel anterior; in zona de jos, desi incercasem sa il curat la fiecare incheiere de sezon, se cam pietrificase mizeria in profunzime si bloca o buna parte pe zona inferioara din care aspira aer ventilatorul. Poate careva f migalos l-ar fi mai recuperat dar era riscul de perforare cand incercai cu ceva ascutit sa intepi si cureti fiecare celula din fagure etc. Una peste alta - 400 si ceva de Euro pe radiator - suma usturatoare dar am scapat in Alpi de momente jenante de tras pe dreapta cand se supra-incalzeste etc :)))
- 140.000 - cireasa de pe tort... - cardanul! :( Partea oarecum funny: era ultima iesire pe sezonul 2022 si tocmai ma intorceam seara dintr-o tura de vreo 600km pe ziua aia. La 10km de casa aud o bataie infundata cand ciupeam acceleratia in sarcina. Simteam ca o iau razna fiindca suna ca bataie de lagare (biela etc) - mi se derula clar scenariul 'alt motor'. Si asta dupa ce tocmai investisem cateva mii de Euro in motocicleta cu 6-7 luni inainte la revizia de 120.000 (ce scrisesem mai sus: rulmentii fata, suspensie Wilbers, radiator, distributie, pivoti plus revizia obisnuita cu bujii, reglat supape, filtre, toate lichidele etc etc). Opresc si ma linistesc cand ambalez motorul si suna perfect normal; pe cricul central cand invart roata spate aud cloncanituri in tubul cardanului plus senzatia de 'ingradeala'. Am mers cuminte cei 10km pana acasa si i-am multumit motocicletei ca nu mi-a facut figura asta in mijlocul verii si ca m-a adus cuminte pana acasa :))) . Mi-am adus aminte de MarceBV care a patit ceva similar acum ceva ani cu RT1200 pe la 120.000 la doar 20km de casa/Brasov cand se intorcea din Norvegia :)))  Intre timp am schimbat singur cardanul si acum suntem din nou prieteni. Posibil la mine sa fi cedat cardanul si fiindca merg doar pe DYNAMIC si in modul asta smuceala aia enervanta de la acceleratie ON/OFF este cea mai agresiva; plus ca merg mult in zone virajate unde la fel alternez mult frana de motor/gaz/frana de motor cu smuciturile aferente care 'lovesc' direct in cardan.

   Cam cele de mai sus sunt zgaibele intampinate; stiu - unele pot parea inaceptabile pt un motor care se vinde nou la un pret de X... Teama de zgaibe din astea m-a tinut departe BMW si cand am cumparat FJR-ul; gandul a ramas atunci la GT1300 dar am preferat FJR-ul tocmai pt a pleca fara griji in concedii la drumurile lungi. Ca sa nu mai zic ca diferenta de pret dintre GT1300/1600 versus FJR nu e chiar neglijabila... Sau simplitatea constructiva a FJR-ului: cat de usor ii faci mentenanta versus GT1300/1600 sau GTR. Cu toate astea ii cam dau dreptate americanului pe care l-am citat mai sus: dupa ce mergi cu GT (1600) devine usor addictive si uiti de aspectele mai putin placute ale colaborarii proprietar/GT :))) . Strict pt gusturile/criteriile mele (sportivitate/manevrabilitate/confort) il consider peste FJR si GTR (chiar daca cu GTR am mers doar vreo 200km si n-am o parere completa; cu FJR Gen 2 am mers 117.000km, deci mi-am facut o parere :))  ).
   De fapt exista un concurent pt GT: RT1250. In 2020 am inchirat 2 weekenduri consecutive intai un GS1250 si apoi un RT1250. Cu GS-ul am vrut sa ma lamuresc de ce e atat de popular; si sincer... nu m-am lamurit. Am mers vreo 1100km cu el - intai pe autostrada vreo 200km si mi se pare chin (versus un sport-tourer, normal) - imi aducea aminte de anii cu CBR-ul si cum facut eu si sotia in primii 3 ani de moto vreo 50.000km de touring pe un CBR incarcat peste masura de bagaje si in etape de 1000+ km pe zi uneori. Eh, tinerete :))) . Asa- ziceam de GS: am mers si pe curbe aproape 1000km si nu-mi prea place senzatia de motocicleta ultra-usoara, danseaza de fund la retrogradari agresive inainte de viraj. Si legat de marele plus al ei - suspensia si valentele usor enduristice - am mers pe un drum mai incretit si nu mi s-a parut wow. Ma rog, poate sunt si 'biased' dar strict pe gusturile si nevoile noastre nu e ce ne trebuie; dar macar l-am bifat in lista fiindca in toate concediile dezbateam cu sotia cand vedeam procent asa mare de GS-uri ca poate ne luam vreodata sau macar probam etc. Si acum bomboana de pe tort: RT1250. Si cu el am mers exact pe acelasi traseu pe care mersesem cu o saptamana inainte cu GS1250 - tot vreo 1100km si mi s-a parut aproape perfect. In afara de vibratii (pe care, probabil, te obisnuiesti sa le ignori in cateva mii de km) - pare perfect. Nu am testat f incarcat sa ma lamuresc de chestia auzita si de la Doru si de la altii (incarcat mult pe spate descarca fata pe urcare cu efecte f neplacute) dar este un motor f fain. Mai mersesem tot 1000 si ceva de km cu RT1200 prin 2010 dar era mult sub ce urmaream eu; de fapt m-am mirat atunci cu ce tupeu BMW arunca prin pliante ca GS/RT1200 au deja nu stiu ce cuplu la 2000rpm cand, in realitate, sub 3500-4000 rpm nu aveai ce face cu motorul ala - vibratii fara nici un zvac, nimic. Dar motorul boxer de 1250 este WOOOW! Au eliminat total smuceala din acceleratie ON/OFF. Nu stiu pe termen lung (100.000km+) cum se comporta la fiabilitate mecanismul de distributie variabila insa trage incredibil. Am facut si un filmulet cu sprint/repriza 100-160 in treapta a VI-a eu pe RT1250 si un amic pe GT 1600 si ramane clar in urma GT-ul. Pt cei speriati de greutatea GT-ului dar care vor tourer puternic RT1250 este un bun candidat.
   Legat de greutate - da, mars-arier ar fi fost util si pe GT-ul meu. Cat a fost pe suspensia de fabrica il tineam pe pozitia 'ridicata' (si cand mergeam singur) fiindca polizasem pana la protectia de cauciuc scaritele (ba chiar am stricat si 2 perechi de cizme de la polizare excesiva :( ); acum cu Wilbers  e ok suspensia si pe 'rider only' si nu mai frec cu scaritele asa rau. Adusesem in discutie chestia cu pozitia inaltata fiindca asta afecteaza manevrarea spre inapoi a motocicletei (mai ales in parcari pe iarba, criblura etc). La fel am patit si la FJR - dupa ce am ridicat-o de spate ca sa nu mai frece scaritele/cricurile - a devenit dificila 'parcarea cu spatele' . M-am obisnuit sa evit intrarea cu fata in vreo parcare usor inclinata spre fata pt a evita chinul la iesirea din parcare - ne adaptam :)
   O recomandare pt cei care aveti model dinainte de 2014 (la care farul sta aprins permanent): pt a evita frecusul inutil motorasului din farul adaptiv cand circulati ziua - setati farul pt circulatia pe stanga/UK. In acel moment se dezactiveaza functia de adaptive pt curbe, oglinda ramane fixa si nu mai uzati inutil motorasul. Trec farul pt circulatie normala doar cand se intuneca. Bat in lemn dar pana acum nu mi-a dar vreo eroare farul si aplic solutia asta in toti cei 110.000km facuti de mine (peste  cei 30.000km pe care ii avea cand am luat-o); cumnatul are erori de pe la 40.000km cu al lui 2012 si alt amic cu un GT 2011 la fel de pe la 20.000km are din cand in cand eroare de far adaptiv.
   Si o chestie legata de parbriz: am incercat  vreo 3 - in final cel mai bine m-am impacat cu unul 'custom' facut la comanda de o firma din UK. Practic are formatul celui original dar 'drept' pe latura de sus (fara scobitura aceea in centru) si adaugat inca 5cm pt inaltime (latimea a ramas OEM). Este cat de cat un compromis bun pt mine si sotie dar si aici exista n solutii si preferinte.
   Legat de modelul 2022 - sper sa se mai gandeasca la abordarea asta cu harta incarcata din telefon versus ce-au avut pana acum harta locala si navigatie care poate functiona total independent de telefon. Pe langa faptul ca papa rapid baterie din telefon erau ceva plangeri ca sunt usor instabile conexiunile telefon/Navi; sau da, sa treaca la CarPlay/AndroidAuto ca Honda etc. In rest f util panoul de bord - mult mai complet dpdv info afisate etc. Pacat ca se incapataneaza, ca si la auto BMW, sa nu faca mai customizabila afisarea. Daca ai TFT poti jongla cum vrei cu ce afisesi - cat de greu e sa ai poti include printre modurile de afisare si un mod 'clasic' cu ceasurile rotunde (vitezometru/turometru).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...