Sari la conținut

Rodaj la rece/stationar


Axa cu Scame
 Share

Postări Recomandate

Ma intereseaza ce stiti in privinta asta...in afara de metoda clasica de rodaj a unui motor (in cazul care ma intrereseaza e in 2 timpi) - mers solo,drum lung,pe racoare,fara sa fortezi - am auzit de rodaj "la rece". Asta presupune ca rotesti arborele cu un motor electric sau ceva ,cu bujiile scoase si ii pui din cand in cand ceva ulei sa nu frece pe uscat.Ma intereseaza cat timp se face chestia asta, la ce turatie se invarte motorul, solutii tehnice de realizare banal de simple de nici nu-mi dau prin cap :( ,etc.

 

O alta varianta de care am auzit e rodajul in relanti, cu motorul pe loc...racirea fiind facuta "pe apa" , adik lasi un furtun sa curga pe motor, eventual motorul invelit in carpe care sunt udate tot timpul. A facut cineva asa ceva????

 

Ma intereseaza pentru ca nu am chef si timp sa fac rodaj in mers, mai ales ca nu m-as abtine sa nu-i dau in gura si sa ma ridic pe o roata cand vad ca motorul trage tare :) :) Acuma motorul merge chiar bine (Jawa)- are @ 10.000 km de cand e facut setul,mai duce inca 10.000 lejer, dar maniacul din mine :) vrea sa aiba din nou motor nou-noutz daca tot tin fierul si sezonul asta.Mai ales ca toata operatiunea nu ma costa prea mult...

 

Sugestii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, eu cand mi-am facut motorul acum ceva vreme, rodajul am inceoput sa fac asa: pornit motorul in ralanti si varsat apa periodic pe cilindru (se infierbea destul de repede!)

 

Un alt metod mai practic (am auzit su eu): scoti bujiile, bagi inauntru ceva ulei, bagat cutia in treapta 2 (3 sau 4) si tractezi motocicleta cu masina (sau cu o alta motocicleta). Cat timp? :( Nu stiu. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai n-am facut eu rodajul la simson asa inainte de sibiu! cu o zi!!!! a fost metoda indicata de pedro si chiar a functionat doar ca n-am apucat sa-l las indeajuns ca mi-au sarit vecini in cap dupa juma de ora..

pus cateva carpe care sa-l inveleasca bine si udate. ideea e sa fie ceva, stropitoare.. nu furtun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am facut rodaj d'asta... am tras motorul cu masina. fara bujie. oprit din 10 in 10 km sa bag cu siringa cca. 1 ml ulei in cil. atentie!: bujia trebuie lasata in fisa si prinsa intim de cadru, sa faca scanteie. altfel se beleste magnetoul sau ce alta aprindere o fi... am parcurs cca. 60 km. viteza maxima - 50 km/h. motorul in viteza a IV-a. asta ar fi echivalentul primilor 500 km facuti prin rodaj normal. atentie la militie!!!!!!!

 

un prieten a facut altfel: a prins motorul fix de un banc (se poate si direct pe cadru daca asta sta bine in loc), a atasat o fulie de la o masina de spalat de un capat de ambielaj - curea de trensmisie si motor electric de la aceeasi masina de spalat - cca. 1500 rot./min. la motorul de motocicleta - cca. 5 ore. din cand in cand a oprit motorul sa se mai raceasca.

 

rodajul facut in felul asta este chiar mai bun decat cel clasic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca-i bagi dura-lube si-i dai in gura pe dealuri ce-are, nu se rodeaza ? Care-i riscul daca fortzezi un motor nerodat si ai grija sa nu-l incingi prea mult. Iar cu turnatul galetzii de apa pe motor DIN CAND IN CAND mi se pare cea mai sadica barbarie pe care o potzi aplica unui material, fie el chiulasa, cilindru, motor, tabla etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu de unde afli raspunsul:ti-am dat un CD in iarna cand ai fost pe la mine.Pe el gasesti manualul de motociclete din anii 60 si acolo vezi ce si cum.E manualul pus de baiazid pe pro-bike la capitolul motoare=>rodaj.Uite ca ti-am fost si eu de folos odata :( .Vezi ca e un CD de culoare rosie(ca si Jawa). :)

 

 

Din cate stiu eu,rodajul la rece nu il exclude pe cel la cald.Dar il scurteaza mult cred.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axatule,

nu te juca cu focu'

de faci jucaria cu racitu' cu cîrpe, stropitori sau mai stiu eu ce inventii, s-ar putea sa-ti apara fiste fisuri de toata frumusetea pe care le vei remarca "prea tîrziu".

 

Ia-o la drum pe ea cînd (de ex.) e soseaua aglomerata si nu mai ai cum sa-i dai în gura, prea rau, dar iesti în miscare si ai racire "naturala".

 

Daca te mai duci în ture, dar scurt, nu e chiar asa de rau.

DECI: urcate pe ea si fa rodaj "ca la carte".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun peste doua zile cum se face, am carte despre asta si e destul de complex: invarti motorul cu un motor electric 20 min la o turatie, apoi inca 15 min la alta...etc, e o treaba complexa. Se pun cate 50g ulei in capul cilindrului la nu stiu cate rotatii. Nu te juca cu carpe si alte improvivtii, iti tanscriu eu ceva din cartea aia. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am facut cu apa si n-a avut nici o treaba, a iesit super! Sunt si aici niste reguli bineinteles.. Intai uzi carpele si dupa aia pornesti motorul pt ca altfel bineinteles ca-ti crapa sau apar fisuri..!! Si cel mai bine merge cu multe sticle de 2L umplute cu apa si date cateva gauri intr-un capac. Asa poti controla sa nu dai pe alaturi si sa uzi doar carpele..

Ridici motorul asa incat sa fie roata din spate libera si bagi intr-a 4-a ca sa fie in sarcina. Nu e sarcina propriu-zis dar simuleaza cat de cat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ MOSHULIK:

in nici un caz sa nu bagi dura-lube in motor cat e in rodaj!!! un prieten d'al meu a facut-o si nu s-a mai realizat rodajul... a desfacut motorul dupa 1500 km (fiindca prea scotea el fum) si spre stupoarea noastra - cilindrul arata exect ca si dupa honuire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 2 timpi nu ai ungere la vibrochen daca faci rodaj la rece
:(

 

Asta da argument!!!!!!Cum dreq de nu mi-a trecut prin cap pana acum???Asa e, daca se invarte motrul fara sa se alimenteze,canci vapori de ulei la rulmentii ambielajului si la rolele de la biela!!!!Chiar daca din cand in cand ungi segmenti/pistoane/cilindri...

 

In concluzie, cand va veni vremea sau mai devreme daca ma trece cheful :) , voi face rodajul in mers.

Multumesc de pareri !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parafrazându-l p'ăl de zise.."somnu' raţiunii naşte monştrii"... :D preatrezia chiţibuşelii naşte...idei trăznite.

Pei monşer, pentru rodaj musai trebe temperatură optimă de regim, realizată prin răcire cu aer prin aripioare..dilataţii de piese în mişcare la temp. de regim. prea rece-jocuri mari-uzaje mari. ungerela 2 timpi-temp de regim-uleiul din amestec se separă rapid de benzină-ungere optimă în toate cotloanele.

 

Bref:..utei un rodaj seara pe răcoare, cu sarcină minimă (un pasager), cu variaţii minime de turaţii (drum lung-un Ploieşti sau un Piteşti-ţi se lungesc urechile, dar asta e), apoi încărcare progresivă, amestec mai bogat, fără blăniţe în acceleraţie. F'o câteva sute de Km acolo! So, do'it m' man!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...