Pelerinul Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Vreau sa reiau traseele de munte. Am facut trasee cu Dr 650, minunate ele au fost. Dar singur eu sunt nu (cum bine graia cineva) si atunci am nevoie de fier pentru doi, sa duca si bagaje. Iar Dr devine cam obositor datorita seii la drumuri mai lungi. Voi ce parere aveti? Ar fi bune cateva idei avizate, de la calareti de Transalp sau F650. E de mare interes fiabilitatea, consumul, confortul, complicatii de intretinere si nu in ultimul rand pretul. Astept cu nerabdare sfaturile dvs. Pace voua! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djidji_duru Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 pentru fiabilitate si confort si cuplu si vibratii blande iti recomand transalpul... ce-i dret nici F650 nu e mai prejos la fiabilitate si cu consumul e mai economic decat Transalpul... dar vibreaza mai mult... ceea ce s-ar putea sa fie incomod la drumuri mai lungi... F650 e mai capra decat transalpul si e mai recomandat pentru enduro F650 = enduro-touring Transalp = touring enduro. Ce-i drept am fost cu transalpul pe un drum forestier si cu pasager (pe drumul vechi din brasov catre poiana brasov) si s-a comportat exemplar... Daca vrei sa te bagi la drumuri de munte, trebuie sa fii atent si la carene in cazul transalpului... solutia e sa le dai jos sau sa le pui bare de protectie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pelerinul Postat Septembrie 5, 2006 Autor Share Postat Septembrie 5, 2006 (editat) De unde pleaca cuplul la transalp? fiind bicilindru,ar trebui sa plece de mai jos, dar cat de jos? La DR ma deranja ca trebuia sa nu-l prea las sub 3000 si mie imi place sa plec de jos. si cum sta cu consumul? la ce viteza de croaziera? Editat Septembrie 5, 2006 de Pelerinul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djidji_duru Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 pai depinde cata greutate cara... cand sunt singurel porneste frumos pe la 2000 - 2500 de ture... iar cu 180 kg pe el ( eu + pasager + MULTE bagaje) porneste de la 2500-3000 de ture abia acolo incepe sa se simta bine consumul cu pasager, pe afara, viteza de croaziera 80-100 km/h este de ~4.5 l/100 km mixt este de de 5.5 l posesorii de transalp sunt invitati sa-si exprime parerea , vezi Smokey, Demostene, etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 pai nu e nici un castig fata de F650 in acest caz. adica tot de acolo pleaca si monocilindrul, peste 2500. iar F-ul bea mai putin si pare ca are pozitia la drum peste transalp, acu depinde de geometria osoasa a fiecaruia. io vad asa treaba: transalpu merita fiindca are 2 cilindri ! asta se traduce in putere si cuplu in plus la aceeasi capacitate. BMW merita din orice alt punct de vedere ! iar daca avantajul transalpului se anuleaza ... hmmm ! sunt plin de dubii, ca si io as fi mers pe mana transalpului, da sunt putin indoit acum ! am mers putin cu transalpul lui marian (JawaTheHut) si am gasit ca DR-ul este mai nervos cumva. e drept ca al lui e de 600 ... uzura e mai mica la 2 cilindrii, se mai distribuie fortele, frecarile. un transalp ar trebui sa reziste mai mult decat un F650 in aceleasi conditii de (mal)tratament. dar pe de alta parte la monocilindru rezolvi totul mai ieftin si mai rapid, daca e nevoie; am auzit ca la bavaria nu ar fi totusi sperietoare, cica sunt preturi decente si servicii nici prea prea dar nici foarte foarte .. ca in romania ! daca mai iei in calcul ca tu cu doamna nu sunteti o povara pe nici un armasar, cat de skilod, io m-as gandi serios la un F650... mai ales un dakar nu am vazut scris pana acum BMW cu litere mici .............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Transalp Rulezzzzzzzz!!!!! Intreaba-l pe Adi Lupes el e cel mai inmasura sa te lamureasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 (editat) da' Adi Lupes nu e pe twin ?? si oricum Adi e mare .. Stefan e mic, sunt diferente de feeling, experienta, etc Editat Septembrie 5, 2006 de ShowNoMercy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kuki Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Nu stiu cati bani ai dar BMW F 650 GS ii merita pe toti si ceva in plus, mai ales daca e nascut in 2004 (2 bujii, alta injectie, trage de la 2000 rpm fara nici un efort). /index.php?...58179&st=30 ...dar sti deja... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn23 Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 (editat) Iata diferite ipostaze cu Transalpul care nu m-a dezamagit niciodata pana acum. Cei drept am facut doar cca. 5000 km pana acum, dar mai avea el destui in spate. E motorul perfect. La drum pe asfalt viteza de croaziera nu mi se pare absolut deloc deplasata la 120 km\ora cand are 5500 rpm adica acolo unde are si cuplul maxim si motorul se simte perfect. La aceasta viteza, cu pasager si bagaje consuma 4.7%. Cu pasager si multe bagaje (cca 120 litri, adica doi coburi si untopcase de aprox 40 litrii fiecare, iar in kg cca 50kg) urca bine serpentinele la munte la peste 3000 rpm. Bicilindrul in V face toti banii. Pe plaja(nisip), drumuri proaste de tara, etc Editat Septembrie 5, 2006 de sabyn23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spd Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Nu vreau sa vorbesc de rau BMW-ul dar eu cred ca adevaratele BMW-uri pornesc de la GS 1150 in sus.Eu am Transalp cumparat de curand si sunt foarte multumit plus ca in perioada cand cautam am gasit nu putine cu 70.000-80.000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 6, 2006 Admin Share Postat Septembrie 6, 2006 De unde pleaca cuplul la transalp? fiind bicilindru,ar trebui sa plece de mai jos, dar cat de jos? La DR ma deranja ca trebuia sa nu-l prea las sub 3000 si mie imi place sa plec de jos. si cum sta cu consumul? la ce viteza de croaziera? Transalp: (graficul pt. cuplu este in Lbf-ft, pt Nm se inmulteste cu 1.355) BMW: (varianta Dakar) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 6, 2006 Share Postat Septembrie 6, 2006 judecand dupa graficele de mai sus, mintea mea de endurist(cred ca e inca plina d noroi d la ultima iesire) deduce ca bmw e mai potrivit pt iesiri off road datorita puterii si cuplului obtinute la turatii mai mici. e bine??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat Septembrie 6, 2006 Share Postat Septembrie 6, 2006 andrei, bine ca nu intrebi cat mai costa clona kinezeasca de ceas rolex SH, sau un lot de 5 prajini extravilan pe langa buzau ... desi ar avea tot atata relevanta pt topicul omului !! consumul inteleg ca e mai mic pe F650, cuplul pare mai mare si intra in forta cam tot pe langa transalp. elasticitatea totusi cred ca e mai mica ... fiabilitatea nu se discuta la nici una, ambele sunt super. dar costurile de intretinere ? confortul pasagerului ? posibilitatea de agatat bagaje multe ? la care din ele sunt mai scumpe cutiile sau se adapteaza mai greu ? care e mai joasa la sa ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 6, 2006 Admin Share Postat Septembrie 6, 2006 Graficul pt. transalp este in Lbf-ft, deci pt. Nm se inmulteste cu 1.355. Transalpul trage constant in toate turatiile, imediat cum iesi din relanti, un monocilindric trebuie tinut un pic mai turat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Septembrie 6, 2006 Share Postat Septembrie 6, 2006 Offtopic: @Smokey : Graficul pt TA e luat din manualul Haynes . Mi se pare un pic prea "ideal" facut,mai ales ca am mai vazut grafice de culplu pt acelasi model facute de altii,si nu era asa de plata curba de cuplu MAi jos am curba de cuplu de la Africa Twin,dar nici asta nu stiu cat e de exacta: Mai am si de la SuperTenere: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 7, 2006 Admin Share Postat Septembrie 7, 2006 Offtopic: @Smokey : Graficul pt TA e luat din manualul Haynes . Mi se pare un pic prea "ideal" facut,mai ales ca am mai vazut grafice de culplu pt acelasi model facute de altii,si nu era asa de plata curba de cuplu Asa e, pe undeva pe pagina scrie ca masuratorile sunt facute de MCM. Un test pe Dynojet cu un model din 98: (valorile sunt cele masurate la roata) Comparatie in tre modelul de 650 (>2000) si cel de 600: (cu linie punctata e modelul de 650) si astea (ceva comparatii cu tuning si fara) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pelerinul Postat Septembrie 7, 2006 Autor Share Postat Septembrie 7, 2006 Dar domnilor, m-ati coplesit. Nu ma asteptam la asa prezenta pe umilul meu topic. Dar e bine si frumos. Insa, problema ramane: Transalp su F 650? Dilema persista, caci ambele fiare (vorbesc de ani rezonabili financiar si calitativ, adica 93 - 97) au plusuri si minusuri. Voi incerca sa sintetizez ce am acumulat pana acum: 1. Confort - ambele sunt ok, poate saua la F sa fie oleaca mai lata; dar ramane capitolul vibratie, unde in teorie Vtwin nu poate fi mai naravas ca monocilindrul. Cu F am mers, e mai cuminte ca DR650, care nici el nu da din copite prea des; ramane de vazut Honda 2. Bagaje - ambele iau coburi si top box, ramane de vazut cat costa la fiecare. 3. Consum - se pare ca F merge pe la 3.5 si Transalp lpe la 4.5, pentru croaziere la cca 95 - 110 km/h 4. Fiabilitate - Honda are in spate ani multi cu acest model, toata lumea vb bine de el; F 650 se bazeaza pe 2 nume - BMW si Rotax; sa presupunem ca e de bine 5. Costuri de intretinere - Honda vine din Japonia, BMW este prin definitie scump; cred ca voi intreba la obiect, pe cateva consumabile pentru o comparatie 6. Mai ramane pretul de achizitie, unde din ce vad cele doua sunt cam pe acolo, adica cca 3500 euri. Astept completari /corectii Pace voua! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kuki Postat Septembrie 7, 2006 Share Postat Septembrie 7, 2006 http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2...kes/f650gs.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pelerinul Postat Septembrie 7, 2006 Autor Share Postat Septembrie 7, 2006 Iar legat de grafice, presupunand ca nu sunt electorale, ar trebui prelucrate oleaca si suprapuse, pentru a vedea clar unde si ce. O parere. Kuki suna frumos textul din linkul tau. Este vorba insa de model recent, si nu cred ca intra in discutia prezenta. Din pacate. Dar multam de link. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Septembrie 7, 2006 Share Postat Septembrie 7, 2006 Iar legat de grafice, presupunand ca nu sunt electorale, ar trebui prelucrate oleaca si suprapuse, pentru a vedea clar unde si ce. O parere. daca intradevar te pasioneaza de ce nu faci tu prelucrarea grafica, astfel vezi si tu ce si cum vor graficele alea. O parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pelerinul Postat Septembrie 7, 2006 Autor Share Postat Septembrie 7, 2006 daca sunt sigur de grafice poate incerc, dar garanteaza cineva ca sunt reale? inca nu ajunsei la reala pasiune; acum e doar interes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Septembrie 7, 2006 Share Postat Septembrie 7, 2006 (editat) In afara de design si consum eu unul nu vad nici o diferenta in favoarea lui f 650.In rest sunt la fel. Si ma refer la diferente notabile pentru un motociclist obisnuit. Hai sa fim seriosi....Exact de graficele alea o sa tii cont cand o sa fii pe coclauri cu vreuna din ele..... Alegerea este subiectiva de cele mai multe ori. Mai ales la achizitii second hand si tin mai mult de pret sau ocazii.Parerea mea. Asta daca nu ai fixatii pe un anumit model, cum am avut eu..... Editat Septembrie 7, 2006 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pelerinul Postat Septembrie 7, 2006 Autor Share Postat Septembrie 7, 2006 Poate ai dreptate; daca apare o ocazie in adevaratul sens al cuvantului, alegerea se simplifica radical. Vom vedea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 7, 2006 Admin Share Postat Septembrie 7, 2006 Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru. Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure. Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket. F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe. Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager. Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Septembrie 7, 2006 Share Postat Septembrie 7, 2006 (editat) Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru. Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure. Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket. F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe. Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager. Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate..... Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru. Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure. Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket. F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe. Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager. Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate..... Hai ca este tarziu si sunt obosit ,ma duc sa ma culc...... Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate... Editat Septembrie 7, 2006 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.