Sari la conținut

Primul vostru accident...


Nashu'
 Share

Postări Recomandate

Cred ca ar fi interesant si util de stiut cum a fost primul vostru accident/eveniment pe motor, cum s-a intamplat, din ce cauza si ce ati invatat ?

Eu nu am inca A-ul, nici motor, dar am microbul in sange si o sa ma apuc de scoala cat mai repede (sper in 2 saptamani cand incep cei de la MOTO TT).

Va pun intrebarea asta pentru ca la inceput cand am intrat pe forumul PRO-BIKE (acum 1 an) ma gandeam ca eu nu o sa cad niciodata, ca o sa merg usor, ca o sa ma stapanesc, dar am ajuns la concluzia ca e inevitabil ca cazi si sa ai tot felul de evenimente, chair si dupa ce treci de perioada critica de la inceput...asa ca ar fi util sa aflam si noi (astia incepatorii) prin ce ati trecut voi si sa bagam la cap!

 

Cu tot respectul pentru motoristi,

 

RADU

 

PS: Off-topic, cred ca o sa trec si eu astazi (miercuri) pe la ARC sa va admir motoarele...BAFTA !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....cred ca trebuie sa fie dureros iar daca nu ai echipament ffffff dureros

De cazut inca nu am cazut :P :( dar de cateva ori era sa.... :) :) ;)

Am scapat capra dintre picioare si a fost fffffffffffffffffff dureros pt mine :( :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul accident...hm....am scos motorul la primele probe dupa RK...si faceam teste....si nus'cum dreq mi-a venit mie cheful sa testez puternic frana fata :) pe langa bordura, unde se aduna tot praful si nisipul...In secunda urmatoare eram pe jos, din fericire fara urmari ca aveam @ 10kmh :( :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine primul eveniment a fost la 18 ani. Veneam dinspre Izvorul Rece spre Roseti, cand ma depaseste o ambulanta cu sirena pornita. Primul meu gand (sau nu stiu cum sa-i zic, deoarece gandurile implica gandit, ceea ce a lipsit in momentul acela) a fost: "Asta e in misiune, sigur trece pe rosu, asa ca hai sa stau in coada lui!"

Si apuca-te, nene, de alergat dupa ambulanta cu Tula (primul meu motor) de se mira si lumea de ce fuge ala de mine. Va dati seama ca omu' a franat la rosu (in scurt), iar eu:

1. Trag dreapta (eram pe banda 1)

2. Trag un genunchi in spoilerul ambulantei

3. Ajung pe trotuar (eram la Roseti, vara, ora 14 aprox - full de omenire)

4. Ma apuc si jonglez printre oameni

5. Ma opresc elegant cu roata fata stalpul de beton care sustine semaforul.

In afara de genunchiul care mult timp a scos tot felul de sunete cand mergeam, chestia cu adevarat trista a fost ca din cauza impactului cu stalpul, strambai Tula, de cand treceam printr-o baltoaca, de ex., lasam 2 urme de roti in spate.

Asta a fost!

Don't try this at home!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant topic...

Eu nu am avut nici un incident pe sosea, in schimb am facut ceva motocross (la nivel de amator). Am avut un KX125 din 1995 care dadea spre 40CP. La o saritura gen "table top" mi-a ramas acceleratia agata, asa ca m-am trezit cu motorul iesit dintre picoare in poziti vericala, eu ma tineam de ghidon si "falfaiam" ca steagul pe la 3-4 metri inaltime. Am avut prezenta de spirit sa imping ghidonul si am reusit sa cad in picioare. Rezultatul: fractura de platou tibial drept => operatie 295 grame de fier pe tibie +6 saptamani convalescenta + inca o operatie pentru scos fiarele si acum nu mai pot face motocross.

Trebuie sa spun ca am avut echipament de motocross complet. Motorul nu a patit absolut nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul primul prim eveniment...eram in clasa a 6-a si alergam la tara de zor o MiniMobra. Unul din copiii care jucau fotbal undeva pe marginea drumului mi-a sarit in fata. Am tras cat am putut ambele frane, doar ca spatele nu tinea deloc...asa ca a trebuit sa pun in practica ce invatasem la karate despre caderi... Eu cateva vanatai (am aterizat pe iarba), copilul speriat, mobra cu ghidonul stramb si farul spart..

 

Mai recent, adica ieri, era sa pun jos proaspatul zxr 400 al colegului meu de apartament (o parte din posturi sunt ale lui pe nickul asta) dupa ideea magistrala dde a incerca sa o urc pe linia de tramvai. Atrag atentia cu ocazia asta ca pe bulevaredul Ghencea, pe sensul spre iesirea din buc, este o ditamai gramada de nisip, si nu se circula decat pe linia de tramvai. Eu pana la urma am urcat-o chiar pe marginea gramezii de nisip, langa linie, pe o urma de roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima data cand am cazut de pe moto...(de fapt moto sa enervat si a zburat de sub noi ) conducea fratele meu fie-i tzara usoara...urcam un deal cu panta de vreo 12%-15% (adica destul de mare chiar si pt botosani)..urcam cu a2-a si mi se parea mie ca mergeam prea incet...asa ca ii zic..da-i bai frate a 3 aca ne prinde noaptea...tureaza cu simtz de raspundere..da a3 a si da drumu brusc la ambreiaj....am mers pe o roata vreo catziva metri dupa care am pus picioarele jos l-am prins pe cosmin de tricou si l-am tras si pe el...moto a ajuns intr-un gard eu initzial eram in picioate dar cand a cazut cosmin peste mine am cazut in fund iar el mi-a venit in brate...nu am patzit nimic nici noi nici moto

a doua faza si ultima pe care am paztit-o a fost cand am cazut la vreo 5km/h pentru ca am franat intr-o mocirla de 1m patrat...nu am patzit nimik..moto doar o semnalizare belita...in rest m-a ferit Dumenzeu de alte cazaturi

sa avetzi totzi bafta pe care am avut-o si eu pana acum :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima cazatura am luat-o cu o Jawa, pe la tara, eu fiind pasager. A fost destul de usoara, pe pamant si nu s-a lasat cu julituri prea multe nici pentru noi, nici pentru moto. Cel mai serios accident l-am avut acum 2 ani, cu o Honda (CBR 900). Seara, ora 10, deja intuneric.Echipament : casca, geaca, blugi.Strada europeana, eu vreau sa fac stanga sa intru la parinti acasa. Vad ca din spate vine o masina, semnalizez si ma incadrez pe axul drumului, gandindu-ma ca ala ma depaseste prin dreapta cum era normal. N-am mai apucat sa virez, am auzit niste frane puternice si m-am trezit aruncat de pe moto. Mi-am revenit (dar tremuram f. tare), moto era la la 3-4 m de mine. M-am ridicat si m-am dus s-o ridic. Atunci am vazut ca nu pot - aveam piciorul stang rupt. Urmari : eu - o luna gips, dupa aia inca 2 luni carje, moto - manete, partea din spate cadru, carene - rupte si indoite, parintii - in soc (accidentul a avut loc in fata casei lor); ala cu masina - dosar penal pentru masina neinmatriculata.

Bineinteles ca parintii au inceput dupa accident : cred ca ti-a venit mintea la cap si o lasi draqu de motocicleta. Efectul a fost exact invers : am reparat Honda, m-am mai dat un an cu ea, dupa care am dat-o, mi-am mai luat o Honda de 400, iar acum un kawasaki ZX12R nou-nout (multumesc pe aceasta cale D-lui Oresti care l-a adus din Germania).In schimb am devenit mult mai prudent dupa accident. Daca e sa virez sau sa depasesc ma asigur de 2 ori si de multe ori ii las pe aia din spate sa ma depaseasca ei primii. Oricum accidentul a fost o experienta neplacuta, sper ca nimeni sa nu pateasca asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul accident, sper si ultimul: La Academia militara, sus, pe sensul spre Eroilor. Ce'i drept, am luat curba, mie mi s'a parut, un pic cam tare => derapaj spate, alunecare stinga vreo 5-10m, eu m'am rostogolit cred de vreo trei ori, n'as putea sa spun exact. Tin minte ca eram foarte surprins, si am incercat sa tin motorul, nu stiu ce'a fost in capul meu. Mare prostie, pt. ca mi'a mai dat un impuls de rostogolire. Culmea e ca n'am avut nici o zgirietura, nici pe haine, doar mina stinga un pic lovita (m'a durut incheietura vreo saptamina) si la soldul sting o mica vinataie. M'am ridicat, am oprit motorul, l'am ridicat, am tras dreapta, am evaluat un pic pagubele: semnale sparte, scara stinga indoita. Cam atit. La vremea aia era o trecere de pietoni exact acolo, si se pare ca m'a ajutat si aia in derapaj..

In rest, un maruntis, m'a agatat un conservist cu botul masinii, desi eu eram pe banda de mers la stinga, cu semnalul pus, si aveam rosu in directia mea de mers,deci incepusem sa ma opresc, iar el am constatat ca s'a dus inainte.. eh, mi'am indreptat la loc numarul.. asta intimplindu'se la intersectia cu Andronache, eu vrind sa merg dinspre madam Ghica pe susnumita strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine..... cam urat. Dupa multe motoare conduse, si cred eu destul de multi km, am reusit sa-mi culc motorul pentru care numai eu stiu cat am muncit si economisit sa-l am. Era vorba de un zx9r din 98(era pentru ca l-am vandut). Accidentul a avut loc acu 3 ani pe 31 dec..:P. In pofida datei, tin sa mentionez, ca nu era deloc zapada sau gheata, ci doar un pic de ger. Ma deplasam spre casa cu prietna in spate. Era dupa-amiaza pe la 16 si ceva. Aveam in jur de 50-60 km/h (pe bune vorbind), eram la iesireadintr-un sat. Urmeaza o usoara curba la stanga. De pe contrasens vine tare un mertan "bot de cal" portocaliu plin cu pusti. Datoritra vitezei si neexperientei (cred eu...) nu s-a incadatrat bine in curba si numai ce vad ditamai conserva de 2 T pe banda mea de mers. Trag fuga dreapta, si merg cam 10 m pe marginea soselei pe o banda de pamant lata cam de 30 cm, dupa care urma santul. Nu am incercat sa franez deoarece era pamant inchetat sub mine si am realizat ce se poate intampla. Am incercat sa o repun pe sosea, mare prostie, soseaua era cu 5 cm mai inalta decat partea cu pamantul, rezulta roata fata se incapataneaza sa nu urce, -Âť cadere! eu am cazut primul, i-am dat drumul motorului, prietena cade partial peste mine. Si acum imi reamintesc cum ma uitam prin vizorul castii la motorul ce facea varticusuri pe asfalt. Ma ridic, hainele varza, blugi, geaca, manusi, casca, prietena cu o usoara contuzie la genunchiul stang. Prima mea grija a fost prietena, ca traiesc dupa ideea, "Da-le naibii de fiare ca se indreapta!" Ea speriata, dar mai sigura pe ea decat mine! Primul lucru care mi-a venit in cap a fost ca dracii de copchii au facut-o intentionat, pentru ca la cativa m cand eram in fata masinii soferul era extrem de amuzat si nicidecum speriat. Mai mult ca sigur vazu-se ca am cazut si nici macar nu a schitat vre-un gest de a opri. Fug spre motor sa ma duc dupa draci! Motorul se oprise. Il rirdic, si primul lucru care il vad, ii o balta de ulei sub el! INCREMENESC! :D

Ma uit mai atent, capacul stang de la alternator avea o gaura ca bagai toata mana in motor! Intr-un final ma linistesc, si bucuros ca n-a fost mai rau!

As da 1000 de parai acum sa-l am in fata pe dobitocul de copchil, doar pentru al plimba asa cum stiu eu... ca sigur iii fac mai "bine" decat o bataie tapana. Pana acum cam asta o fost, si sper sa nu mai am, dar....

Toate cele bune... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Primul meu accident l-am avut acum vreo trei ani ( nu aveam permis - l-am luat abia anul trecut ) cu un scuter Yamaha destul de puternic , avea 130 km/h in bord , era al unui prieten ( nu era prima oara cand ma urcam pe el ) , ma urc pe el , eram langa bordura , si cand sa plec accelerez prea tare si in secunda urmatoare ma trezesc lipit cu partea stanga de gard , am mers lipit de gard cam vreo 3 metri , eram in tricou si pantaloni scurti , credeti-ma eram plin de sange pe umar, antebrat, genunchi, glezna. Ce sa zic varza eram , vreo 2-3 zile abia m-am miscat. Gardul era din bare de platband plin de rugina !!!

 

 

Alt accident - de data asta in trafic cu motoru - l-am suferit acum 3 saptamani. Eram pe colentina la intersectia cu Fundeni mergand spre Voluntari. Dupa ce trec de semafor si statia de tramvai aveam in fata la cca 6-7 metri o masina care franeaza brusc , oprindu-se in 1-2 metri. Viteza maxima era cam 30-40 km/h ( si eram in acceleratie), in stanga aveam tramvai in dreapta aveam troleibuz, ma duc pe frana cu ambele roti inghetate exact in bara lui. Impactul ma proiecteaza peste motor lovindu-ma cu capul de potbagajul masinii (traiasca cel care a inventat castile), dar mai dureros a fost ca m-am lovit cu stiti voi ce de rezervor. Avarii am avut decat eu - aripa de la roata de fata -

in rest nimic grav, ceva zgarieturi la carena dreapta.

 

Ce am invatat din asta ? Inainte sa dau in acceleratie ma asigur daca am loc de manevre !!!

 

P.S. : Nashu'le niciodata sa nu spui niciodata !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai n-ai invatat nimic. Morala era ca trebuie sa lasi spatiu de frinare (adecvat viteze si aderentei) totdeauna intre tine si ala din fata. Orice ar face ala din fata (frina brusca, etc), vina e a ta daca intri in el.

Spatiu de manevra cred eu ca se refera si la franare. Cred ca m-am exprimat corect , nu avea rost sa ma mai intind la vorba.

 

P.S. : Nu am zis ca nu a fost vina mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...