Sari la conținut

Accident foarte usor ...


vane
 Share

Postări Recomandate

Si io cred ca faci bine, uite ce are de zis Pat Hahn in "Ride Hard, Ride Smart" despre intersectii si semafoare cu semnal galben:

 

 

"Lightly dragging your brakes when approaching busy intersections on a yellow light - especially if you won a taillight modulator - always puts you at a relative advantage and can greatly decrease your risk. For one thing, you flashily alert the vehicle behind you that you intend to stop and therefore they should too. Without an extra effort on your part, your rear lens lights up repeatedly as if you're speaking directly to that person, "Stopping! Stopping! Don't hurt me! Yellow light! Yellow light!"

 

It doesn't matter whether you intend to stop or not. You're keeping your options open. I'll tell you why.

 

By lightly fanning the brake you're not only sending a strong signal to the driver behind you but by braking only imperceptibly, you're also sending a message to the oncoming cars. "Coming through! Rider trying to clear the intersection! Please wait your turn! Right of way!" You're giving those ahead of you a reason to stop, at the same time you're giving the vehicle behind you a reason to stop. This leaves you the most possible options when deciding whether to stop for, or run, a yellow. You now have the option: you can stop or you go. Note: braking and dipping your headlight in heave traffic is just begging for the Other Guy to make his or her move. Be careful about being too enthusiastic when covering your brakes.

 

But here's the rub: lightly using the brakes to alert the driver behind you has more than one benefit. By dragging the brakes you've already begun the process of stopping the bike. Part of the transition from moving forward to being stopped has been accomplished. The oncoming vehicle is your bigger risk factor, but in dragging your brakes you've also eliminated the half - second reaction time of getting your fingers to the lever, and you've begun to compress the forks and build traction on the front tire. Your bike is just aching for a quick stop, and you're ready for either stop or go. Your options are open. If one of the vehicles makes a bad move, you get to make the choice rather than being forced into it."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa credeam si eu. Iata insa ca unii ori isi fac gresit calculul ori au impresia ca ai de gand sa le dai prioritate, sa fie ai dreaq !

Nici nu ma enerveaza ca sunt idioti, ma deranjeaza ca sunt idioti fiecare in felul lui, de nu mai stii cum sa faci ...

 

 

Vane, chestia asta de ți-am bolduit-o, eu aÂş face-o abțibild Âşi mi-aÂş lipi-o pe tot Ecuatorul motocicletei, dacă o avea vreunul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rvltng_bstrd: Pana la urma chiar asa a fost: masina a facut miscarea proasta dar am putut opri la timp.

 

@HWI: :angryfire: Tot Parazitzii o spun mai frumos: "Facem slalom printre cretini, zi de zi "

 

O ultima idee n-am apucat sa aduc in discutie: Nu stiu ce rol au avut anvelopele mele (fabricate 2004 / montate 2005 / 6000 km la activ )... prietenii spun ca unele mai noi m-ar fi tinut vertical pana la capat ...

Editat de vane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rvltng_bstrd: Pana la urma chiar asa a fost: masina a facut miscarea proasta dar am putut opri la timp.

 

@HWI: :angryfire: Tot Parazitzii o spun mai frumos: "Facem slalom printre cretini, zi de zi "

 

O ultima idee n-am apucat sa aduc in discutie: Nu stiu ce rol au avut anvelopele mele (fabricate 2004 / montate 2005 / 6000 km la activ )... prietenii spun ca unele mai noi m-ar fi tinut vertical pana la capat ...

 

Îmi pare rău să te contrazic, dar i-ai depăÂşit de departe. Asta cu slalomul n-are pic de subtilitate Âşi de expresivitate, pe când a ta, eheeeei....

 

Cât despre anvelope, chiar dacă nu ai făcut decât 6000 de kilometri cu ele, mie îmi par la limită ca vechime. În Âşase ani, cauciucul ăla are tot timpul să se întărească Âşi să piardă destul din aderență. Poate cineva care se pricepe bine la anvelope ne poate confirma dacă ăsta e un factor foarte important sau unul doar... important...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O ultima idee n-am apucat sa aduc in discutie: Nu stiu ce rol au avut anvelopele mele (fabricate 2004 / montate 2005 / 6000 km la activ )... prietenii spun ca unele mai noi m-ar fi tinut vertical pana la capat ...

 

au avut un mare rol si o spun din experienta

o singura cazatura am avut pana acum si s a datorat cauciucului fata sau mai bine zis lipsei lui

cu un cauciuc bun am pus frana de a scartait roata pe asfalt(si am pus doar cu fata ca spatele nu mai prindea, apasam pedala ca disperatu)

lipsa banilor ne face sa cumparam sh uri si cauciucuri vechi dar in stare buna. la chestii de genul asta eu zic ca nu merita sa te zgarcesti.

am avut cuaciuc nou dar era din 2003. mai mult de un sezon nu am putut sa merg cu el. si sub 15 grade afara pierdea aderenta foarte usor. pune ti un cauciuc nou si o sa ti vina sa l pupi dupa fiecare iesire cu mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pina la urma ce motor ai de nu prea folosesti frana spate?

Daca ti-e teama de highsideuri, cand blochezi spatele nu-i mai da drumul la frana sau apasa ambreiajul inainte sa dai drumu la frana, ca sa nu prinda brusc aderenta si sa faci ca la rodeo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am FZ6, iar frana spate o folosesc mai mult ca pe cea fatza in situatii normale.

 

In cazuri de urgenta am observat ca, de multe ori, apas mai tare decat s-ar cuveni si blochez spatele. Asta desi am coborat levierul de frana cu un cm tocmai sa preintampin astfel de probleme.

 

Acum un an la o trecere de pietoni pe Fundeni, cu ochii la unu' care iesea de pe o strada laterala, n-am observat ca papucul din fatza franase. Am vrut sa incep franarea cu spatele apoi sa trec pe fatza insa am blocat spatele iar motocicleta s-a inclinat la 45* intr-o fractiune de secunda. Daca nu dadeam drumul la frana intram in papuc, asa ca am luat piciorul, motorul s-a indreptat destul de violent, am avut noroc sa nu ma arunce, n-a mai fost timp de franat cu fatza asa ca am facut manevra de evitare si am trecut pe rosu, pe contrasens si pe trecerea de pietoni ! Toate astea de mai sus au durat 2 secunde asa ca pietonii nu incepusera inca sa traverseze dar a fost chestie de noroc. Nici viteza nu era mare, in jur de 60/h.

 

Oricum, de atunci nu mai franez cu spatele decat in situatii in care imi permit 1-2 secunde de tatonare.

 

Sa nu ma intelegeti gresit: daca merg cu 200/h pe autostrada si vad ca intra un TIR in depasirea altuia franez cu spatele pentru "asezarea" motocicletei apoi trec pe fatza "cu incredere". Dar asta pentru ca am timp.

 

In oras daca depasesc cu 20/h un autobuz care iese ca idiotu, fara semnal, din alveola si "ma strange" brusc in masinile din stanga franez numai cu fatza !

 

Gresesc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut deloc. Cumpara-ti o anvelopa fatza noua si moale. Supercorsa SC1,Bridg. Batlax 003 type 4, Metzeler Racetec K1. Costa 120euro, estimativ, dar te salveaza de sute de euro cheltuiti mai tirziu. Un cauciuc care are aderentza nu scirtziie, pur si simplu faci tumba. Daca auzi scirtziiala la frinarea fatza cauciucul va ceda cind ti-e lumea mai draga. A mai aparut si Dunlop GP Racer 211, se fabrica in 3 versiuni si exista si varianta soft, excelent.

Uita de teoria ca trebuie acelasi profil fatza spate, la curse unde se merge la maxim se folosesc si anvelopele cu profil puse invers, stiu ca pare incredibil, dar cind i-l vezi pe cineva care merge cu 7-8 secunde pe tur mai repede te hotarasti sa-l intorci.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Uita de teoria ca trebuie acelasi profil fatza spate, la curse unde se merge la maxim se folosesc si anvelopele cu profil puse invers, stiu ca pare incredibil,...

 

Foarte tare si surprinzator de corect ! Spatele trebuie sa te impinga, fatza sa te opreasca ! ;)

 

Cat despre topicul in sine, eu m-am cam lamurit. Lasand la o parte indisciplina si lipsa de pricepere a soferilor, incidentul de mai sus evidentiaza 2 lucruri:

 

1. Nevoia anvelopelor cat de cat noi (de curiozitate o sa intru pe topice dedicate sa vad exact cat timp e safe sa tii o pereche de gume)

2. Problema progresivitatii si la sfarsitul franarii nu numai la inceputul ei (alte topice dedicate :angryfire: )

 

Multumesc tuturor celor ce au scris mai sus; vad ca au fost opinii de o calitate mult peste medie !

 

Sarbatori fericite si o iarna frumoasa dar scurta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua frane "e mai bune" decat una! ;) Timpul pierdut e ala in care nu franezi sau franezi tarziu, nu invers. Consider-o o franare de urgenta reusita daca nu te-ai imprastiat, ci doar ai culcat calul. Treaba cu high-side, cauciucuri uzate, raport cutie-biela/manivela/evacuare, DOT3 in loc de DOT 4 si alte fizicarii nu cred ca se pot pune in discutie la 20-30 km/h. Te poti obisnui sa franezi intai spatele si pe urma fata si la viteze mici, iti va intra in reflex si numai asa vei frana in orice conditii. Bafta. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Consider-o o franare de urgenta reusita daca nu te-ai imprastiat, ci doar ai culcat calul. ..

 

Ajuta mult la moral/mandrie ce ai scris tu aici ! :angryfire:

 

 

 

... Te poti obisnui sa franezi intai spatele si pe urma fata si la viteze mici, iti va intra in reflex si numai asa vei frana in orice conditii. Bafta. ;)

 

O sa fac slow-in-ul cu frana spate ;)

 

__________________________________

 

La modul general mi se pare aiurea sa "acoperi" in permanenta si frana spate. Picioarele trebuie sa stea pe varfuri pe suporti; sunt 1000 de motive pentru asta si toata lumea de la piloti la easy riders o spune.

 

Iar, daca ai frana fatza "acoperita" iar cea spate, nu, e la fel de aiurea sa franezi intai cu spatele: la ce dreaq mai acoperi fatza ca ai timp berechet sa pui degetele pe maneta in timp ce faci manevrele cu piciorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te poti obisnui sa franezi intai spatele si pe urma fata si la viteze mici, iti va intra in reflex si numai asa vei frana in orice conditii. Bafta. ;)

In practica nu cred ca se poate face franarea de care zici..adica sa incepi direct cu spatele, pierzi foarte mult timp, timp in care daca ai bagat deja fata scazi metri buni.

Daca sa zicem ca eu merg cu 2 degete pe frana, iar piciorul e pe scarita..si te sperie ceva pe ce calci prima oara? ;)

Cred ca e ok sa incepi franarea cu fata iar intre timp face si creierul calculul daca e nevoie de o frana mai puternica si poti baga si spatele in timp ce mai eliberezi fata.

Dar asta e doar teorie, in practica fiecare face cum poate, cum am invatat. Daca e bine mai traim si sa mai povestim, daca nu :angryfire:

Cand am pasager franez cat se poate de tare cu spatele fara sa-mi fie frica ca se blocheaza, cred ca din cauza greutatii suplimentare pe spate se blocheaza roata mult mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modul general mi se pare aiurea sa "acoperi" in permanenta si frana spate. Picioarele trebuie sa stea pe varfuri pe suporti; sunt 1000 de motive pentru asta si toata lumea de la piloti la easy riders o spune.

 

Iar, daca ai frana fatza "acoperita" iar cea spate, nu, e la fel de aiurea sa franezi intai cu spatele: la ce dreaq mai acoperi fatza ca ai timp berechet sa pui degetele pe maneta in timp ce faci manevrele cu piciorul ?

nu stiu daca esti la curent cu sistemele de franare la motociclete, dar de cel putin 10 ani exista sisteme interconectate, adica daca franezi fata, automat iti franeaza si spatele intr-o proportie mai mica si invers.

Cred ca ideal este sa franezi cu ambele deodata, iar forta sa fie dozata diferit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In practica nu cred ca se poate face franarea de care zici..adica sa incepi direct cu spatele, pierzi foarte mult timp, timp in care daca ai bagat deja fata scazi metri buni.

Daca sa zicem ca eu merg cu 2 degete pe frana, iar piciorul e pe scarita..si te sperie ceva pe ce calci prima oara? ;)

Cred ca e ok sa incepi franarea cu fata iar intre timp face si creierul calculul daca e nevoie de o frana mai puternica si poti baga si spatele in timp ce mai eliberezi fata.

Dar asta e doar teorie, in practica fiecare face cum poate, cum am invatat. Daca e bine mai traim si sa mai povestim, daca nu :angryfire:

Cand am pasager franez cat se poate de tare cu spatele fara sa-mi fie frica ca se blocheaza, cred ca din cauza greutatii suplimentare pe spate se blocheaza roata mult mai greu.

Renuntati la ideea ca pierdeti timp cu franarea, ca e fata sau spate..Bun, cum zici tu, te sperii de ceva si ai piciorul pe scarita in schimb degetele pe levierul de frana. Ce te faci daca e ud pe jos sau alte situatii de aderenta slaba ? Pui frana fata din sperietura, nu dozezi bine apasarea si faci buf in juma' de secunda. Nu ? Diferenta la o sperietura nu o face numai franarea propriuzisa ci si conditiile carosabilului, de asta e bine sa te obisnuiesti sa franezi corect indiferent de vreme, viteza sau altele.

La sperietura creierul actioneaza instinctiv, iar daca instinctul e obisnuit prost, prost vei frana. Parerea mea este ca mai repede iesi cu fata curata dintr-o blocare a rotii spate decat din cea a fetei. Dar acum fiecare face cum il taie capul, si dupa cum s-a lovit sau nu de situatii neprevazute. Eu unul am ajuns la concluzia ca utilizarea ambelor frane da mult mai mult randament decat a uneia singure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modul general: N-a zis nimeni ca pierzi timp cu franarea, ci cu renuntarea la franarea pentru care esti deja pregatit in favoarea celei pentru care nu esti !

Daca esti deja pregatit pentru amandoua sau nepregatit pentru niciuna, secventa cea mai buna este (spate \ ) (fata /.......$. \) (spate /).

Slash-urile incearca sa spuna in ce sens e progresivitatea, punctele - secundele din mijlocul franarii, iar $ momentul cand ai ajuns la viteza mica.

 

Pana la evenimentul care a generat acest topic eu nu faceam ce scrie dupa $, cel putin nu pe baza de antrenament. Evident ca nu tranteam mobra la fiecare trecere de pietoni, in mod normal eliberez maneta cum trebuie. Problema intervine in situatii de urgenta cand nici la masina nici la motocicleta nu-ti vine sa eliberezi frana pana nu esti oprit ! Deprinderea ASTA trebuie antrenata !

 

Si, ca sa nu fiu inutil de autocritic, am facut tabelul cu timpii de franare si distantele de oprire, iar rezultatele sunt aproape fara comentarii:

 

De la 40-50/h pentru a opri in 5-10 m cat am avut eu la dispozitie (n-am masurat exact de aia consider limite foarte largi) trebuie sa utilizezi o deceleratie de 0.8-1.2g si franarea dureaza intre 1.4 si 0.9 secunde !

 

Intrucat la viteza aia faci 11-14 m intr-o secunda utilizarea unei frane pt care nu esti pregatit inseamna ca pierzi 3-5 m la 0.3s timp de reactie.

 

Slow-in-ul si acoperirea franei fatza m-au ferit de facut Craciunul in spital.

 

Acesta a fost cazul meu. Invataturile le-am tras deja - caucicuri bune si acoperirea ambelor frane plus tehnica asta de ping-pong intre fata si spate in functie de faza franarii.

 

Pentru alte situatii exista topic dedicat.

 

Ramane cum am stabilit: Sarbatori Fericite :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...