Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

 

 

Rulmetii sunt pusi pe 2 randuri, fix sub sigla Kawa, cea care iti tine ghidonul. Am pus si o poza. Sunt chiar acolo unde e "gatul" cadrului.

Totusi, daca zici ca ai schimbat cauciucurile, vezi sa-ti fi echilibrat aia rotile.

 

Sarumina' domnita,

 

De echilibrat... mai mult ca sigur ca nu. Nu-i duce pe astia capul la asa ceva. trebuie tu sa le zici pas cu pas ce si cum. Tu le zici si ei doar fac. De asta mai intii intreb aici si dupa aia plec la "mecanic". Acu 2 zile am fost de mi-am schimbat radiatorul si mi-au pus unul nou. Azi m-am intors la mecanic ca si asta curgea....

 

Am sa fac precum mi-ati poruncit sa vad daca se amelioreaza problema. Ms fain de tot de poza ca eu cu mecanica cam 0 plus ca toti termenii in stiu in engleza si nu in rom.

 

Va salut si va multumesc cu respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

atentie mare daca vrei sa strangi rulmentii de la jug:

 

nu se strang puternic, se strang chiar foarte putin, comparativ cu orice alt filet pe care l-ai mai strans.

eu zic ca daca nu s-a umblat la ei, nu-i de acolo problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am umblat la ei, dar dupa 100 000 km + cu motoru in vobla ca dracu.Am strans cat sa nu se miste greu ghidonul si acum e parfum de roze!

Trebe supendata motocicleta astfel incat sa fie liber ghidonul.Trebuie desfacute si piulitele de la jambe, cele de jos, de la triplu T-ul ala, ca sa poata urca furca pe masura ce o strangi. Se strang piulitele alea doua de sus (cu cheia speciala)la simt, pana ce ghidonul incepe sa mearga ceva mai greu, adica sa aiba o usoara rezistenta. Si aia e!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am umblat la ei, dar dupa 100 000 km + cu motoru in vobla ca dracu.Am strans cat sa nu se miste greu ghidonul si acum e parfum de roze!

Trebe supendata motocicleta astfel incat sa fie liber ghidonul.Trebuie desfacute si piulitele de la jambe, cele de jos, de la triplu T-ul ala, ca sa poata urca furca pe masura ce o strangi. Se strang piulitele alea doua de sus (cu cheia speciala)la simt, pana ce ghidonul incepe sa mearga ceva mai greu, adica sa aiba o usoara rezistenta. Si aia e!

 

Acum ca stiu ce e , sint pregatit sa o duc la mecanic. Am sa incerc un altul de data asta. Problema aici ca la scootere se baga toti si chiar stiu treaba, cind vinde vb de o motocicleta... Toti zic ca se pricep dar defapt nici unu nu stie cu ce se mininca..

 

Salut,

 

Dupa ce v-am ascultat sfaturile, mi-am dus azi potaia la mecanic sa-mi rezolv problema cu vibratiile la peste 90-100km/h. Au verificat (si am stat cu ochii pe ei) si strins piulite jug si tot ce mai era pe acolo si i-au facut si ei si i-am facut si eu un test si tot aceeasi problema.

Ei zic ca ar fi de la uleiul din furca, ca ar trebui schimbat ( eu nu l-am schimbat si nu stiu daca fostul propietar a facut aceasta operatiune) si ca asta ar rezolva tot.

Nu ma pricep la mecanica, dar pot sa gindesc logic. Problema a aparut dupa un alt mecanic mi-a schimbat radiatorul si verificat instalatia de racire. Daca ar fi fost de la uleiul din furca, nu cred ca ar fi fost asa de brusc si cu acesta coincidenta.

Concomitent cu vibratiile, a mai aparut un zgomot ciudat. In viteze mici (1,2 ,3), cind las ambreiajul se aude un fel de ciriala ( nu stiu cum sa-i zic altfel). Zgomotul asta mi se pare ca vine chiar din rezervor sau undeva exact sub el. Dupa ce am debraiat si acelerez dispare pina cind iar schimb viteza. Nu conteaza daca urc sau cobor in viteze.

 

Eu unul ma cam dau batut si in mecanicii de aici nu prea am sperante. Nu as vrea sa arunc banii ( desi stiu ca din cind in cind trebuie facuta si operatiunea asta) sa schimb uleiul din furca, iar problema sa fie altundeva.

 

Cine are o experienta/sfat, il rog sa-si dea cu parerea.

Multumesc in avans pentru orice sfat bun si va doresc un weekend placut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care variantã ai tu ? C-ul ?Modelul cu bord pe rezervor ? Cã dacã e-asta,si zici cã-ti cârâie de sub rezervor,atunci e posibil sã-ti vibreze masca bordului sau chiar ceva din bord,la o anumitã turatie.Intrã-n rezonantzã,ca sã zic asa. N-ai decât sã mai tragi usor de firele si cablurile care trec pe-acolo,si evident,sã mai strângi suruburile pe care le gãsesti slãbite.

Cu voblajul,numa' Alex cred cã stie,cã doar e mama si tata EN-urilor.bigstar.gif. Cred cã dacã-l trezesti la 03.00 dimineata,s-l întrebi de cum se regleazã nu-siu-ce,asa,pe jumãtate adormit,si-ti zice exact cum...biggrinbounce2.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu jugul, la socuri se aude fier pe fier, si parca e un joc acolo; clavi (mecanicul) zice ca sunt rulmentii, am dat comanda sa-i schimb; dar mie nu imi vibreaza ghidonul, am dat si 150 acu o saptamana pe autostrada; din pacate nu e singura problema, am capacul baie ulei fisurat, exact deasupra filetlui unde intra surubul; abia luni o duc la clavi, inca nu stiu daca se poate suda, daca e nevoie de dat motorul jos, daca trebuie sa iau alt capac; preventiv, daca stiti pe cineva care vinde asa ceva sa ma anuntati. Un prieten din turda zicea ca ar mai fi o varianta, se poate suda cu o lampa si un electrod special nu stiu de care, dar nu vreau sa fac improvizatii si sa raman cu motorul in drum cine stie pe unde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta nu este vb de uleiul din furca . Chiar daca trebuie schimbat etc tot nu se manifesta asa . Am un prieten care are la o furca upsidedown aproape tot uleiul scurs dintr-unul din bratele furcii si pana ii vin semeringurile merge linistit cu ghidonul stramb dar fara ai vobla chiar si la viteze de 120 km/h . Posibile motive de voblaj .. pai presiunea in pneu ( cel mai frecvent) roata descentrata ( mai putin frecvent si este usor sa iti dai seama / nu de altceva dar groapa trebuie sa fie mare ca sa iti descentrezi roata ) si rulmentii de la jug . Totusi ar putea fi si rulmentii de la roata ... Verifica , verifica , verifica :)

 

Mihai in principiu se poate suda . Se sudeaza capace intregi de la motoare si nu se sudeaza o fisura la o baie de ulei ?

Cum exact se manifestau rulmentii tai de jug ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care variantã ai tu ? C-ul ?Modelul cu bord pe rezervor ? Cã dacã e-asta,si zici cã-ti cârâie de sub rezervor,atunci e posibil sã-ti vibreze masca bordului sau chiar ceva din bord,la o anumitã turatie.Intrã-n rezonantzã,ca sã zic asa. N-ai decât sã mai tragi usor de firele si cablurile care trec pe-acolo,si evident,sã mai strângi suruburile pe care le gãsesti slãbite.

Cu voblajul,numa' Alex cred cã stie,cã doar e mama si tata EN-urilor.bigstar.gif. Cred cã dacã-l trezesti la 03.00 dimineata,s-l întrebi de cum se regleazã nu-siu-ce,asa,pe jumãtate adormit,si-ti zice exact cum...biggrinbounce2.gif

Da e C-ul cel cu bord pe rezervor. Am sa dau rezervorul jos sa vad daca se balangane ceva pe acolo.

Ms de pontul cu Alex. Mi-a mai dat el niste sfaturi bune, dar in ultima vrem nu prea a mai aparut pe forum..

 

Cu siguranta nu este vb de uleiul din furca . Chiar daca trebuie schimbat etc tot nu se manifesta asa . Am un prieten care are la o furca upsidedown aproape tot uleiul scurs dintr-unul din bratele furcii si pana ii vin semeringurile merge linistit cu ghidonul stramb dar fara ai vobla chiar si la viteze de 120 km/h . Posibile motive de voblaj .. pai presiunea in pneu ( cel mai frecvent) roata descentrata ( mai putin frecvent si este usor sa iti dai seama / nu de altceva dar groapa trebuie sa fie mare ca sa iti descentrezi roata ) si rulmentii de la jug . Totusi ar putea fi si rulmentii de la roata ... Verifica , verifica , verifica :)

 

 

 

Pai de asta am zis si eu ca nu sint mare mecanic, dar nici eu nu cred sa fie de la ulei. Presiune verificat si e ok, cum iti dai seama daca roata fata e descentrata?

Am sa stau pe ei sa verifice fiecare piulita si rulment in parte innainte de a-mi schimba uleiul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai cric central pui motorul pe el , urci pe cineva pe seaua din spate ca sa iti tina suspendata roata din fata , te pui in poponeata in fata motocicletei si invarti de roata . In mod normal poti observa cu ochiul liber orice diferenta sau "anormalitate". daca nu , inainte de a invarti de roata pui o rigla pe ea , odata lateral si odata pe cauciuc si in timp ce roata se invarte poti observa cat si unde se distanteaza cauciucul/janta de rigla .

 

Rulmentii de la jug i/ai verificat ?

Ai si in partea superioara si in partea inferioara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost si eu weekendul asta intr-o excursie cu motorul (prima asa de lunga) cluj-alba-arieseni-alba-cluj. ma indragostesc tot mai mult de mersul pe motor si de EN-ul meu. m-a dus fara probleme. imi place tare mult diferenta fata de masina, la depasiri la strecurat + ca senzatia nu va putea fi egalata nicicand.

totusi am avut un fel de "problema" si vreau sa va intreb si pe voi ce nu fac eu bine (daca e de la mine problema). baieti, voua ma adresez: eu dupa cam 40-50 min de mers nu mai pot de durere de oo...

pantalonii nu ma strang sunt loose fit. fiind primul meu motor va rog sa imi spuneti daca EN-ul fata de alte modele e mai confortabil sau si voi aveti probleme de genul. colegul care mi-a adus motorul de la oradea spunea ca ii se parea al naibii de inconfortabil (el are un bandit) dar mie pe bandit mi s-a parut ca stau ca draq. va rog dati unui incepator niste sfaturi despre mers la drumuri lungi pe motor si protejatul oolelor, multumesc :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce v-am ascultat sfaturile, mi-am dus azi potaia la mecanic sa-mi rezolv problema cu vibratiile la peste 90-100km/h. Au verificat (si am stat cu ochii pe ei) si strins piulite jug si tot ce mai era pe acolo si i-au facut si ei si i-am facut si eu un test si tot aceeasi problema.

Ei zic ca ar fi de la uleiul din furca, ca ar trebui schimbat ( eu nu l-am schimbat si nu stiu daca fostul propietar a facut aceasta operatiune) si ca asta ar rezolva tot.

Nu ma pricep la mecanica, dar pot sa gindesc logic. Problema a aparut dupa un alt mecanic mi-a schimbat radiatorul si verificat instalatia de racire. Daca ar fi fost de la uleiul din furca, nu cred ca ar fi fost asa de brusc si cu acesta coincidenta.

Ce treaba sa aiba uleiul cu vibratiile?

POATE, doar TEORETIC, daca vrei sa duci la extrem ideea, te poti gandi ca neavand ulei in furca (uniform), bratele se pot purta diferit la o anumita viteza si de aici dezechilibrul, ca una se lasa mai mult, alta mai putin si nu mai "rezoneaza"... Dar cum ziceam, este dusa la extrem ideea, eu am mers o bucata de timp cu uleiul neschimbat, intr-una aproape fara, si nu am avut probleme niciodata.

 

Rotile au fost echilibrate si cauciucurile umflate cat trebuie?

 

Ms de pontul cu Alex. Mi-a mai dat el niste sfaturi bune, dar in ultima vreme nu prea a mai aparut pe forum..

Citeste dar nu vorbeste; tipic... :ph34r:

Daca are ceva de zis, va transmit eu. :P

 

am fost si eu weekendul asta intr-o excursie cu motorul (prima asa de lunga) cluj-alba-arieseni-alba-cluj. ma indragostesc tot mai mult de mersul pe motor si de EN-ul meu. m-a dus fara probleme. imi place tare mult diferenta fata de masina, la depasiri la strecurat + ca senzatia nu va putea fi egalata nicicand.

totusi am avut un fel de "problema" si vreau sa va intreb si pe voi ce nu fac eu bine (daca e de la mine problema). baieti, voua ma adresez: eu dupa cam 40-50 min de mers nu mai pot de durere de oo...

pantalonii nu ma strang sunt loose fit. fiind primul meu motor va rog sa imi spuneti daca EN-ul fata de alte modele e mai confortabil sau si voi aveti probleme de genul. colegul care mi-a adus motorul de la oradea spunea ca ii se parea al naibii de inconfortabil (el are un bandit) dar mie pe bandit mi s-a parut ca stau ca draq. va rog dati unui incepator niste sfaturi despre mers la drumuri lungi pe motor si protejatul oolelor, multumesc :cheers:

Pune si o poza cu saua si cu motoru' mai din departare.

Probabil ca stai prea incordat si prea aproape de rezervor. Incearca sa stai in pozitia de "cioparist" si mai relaxat; n-o sa mai ai problemele astea. Zic eu...

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune si o poza cu saua si cu motoru' mai din departare.

Probabil ca stai prea incordat si prea aproape de rezervor. Incearca sa stai in pozitia de "cioparist" si mai relaxat; n-o sa mai ai problemele astea. Zic eu...

 

saua e stok modelul din 94. de mers merg cu fundul si spatele rezemate de "treapta" unde incepe scaunul pasagerului, de relaxat stau relaxat, inaltimea poate sa fie o problema? (am 1.8-si ceva m)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba sa aiba uleiul cu vibratiile?

POATE, doar TEORETIC, daca vrei sa duci la extrem ideea, te poti gandi ca neavand ulei in furca (uniform), bratele se pot purta diferit la o anumita viteza si de aici dezechilibrul, ca una se lasa mai mult, alta mai putin si nu mai "rezoneaza"... Dar cum ziceam, este dusa la extrem ideea, eu am mers o bucata de timp cu uleiul neschimbat, intr-una aproape fara, si nu am avut probleme niciodata.

 

Rotile au fost echilibrate si cauciucurile umflate cat trebuie?

 

 

Citeste dar nu vorbeste; tipic... :ph34r:

Daca are ceva de zis, va transmit eu. :P

 

 

 

Mi-am lasat azi motorul la ( un alt) mecanic cica specializat in kawa, si i-am zis sa-mi dea telefon cind tot e rezolvat. M-am saturat so o frec de la unul la atlul si sa o tin mai mult in service decit pe asfalt.

Am si eu acum niste zile libere, bine ca nu prea duc eu lipsa de zile libere in general, si as vrea sa ma mai plimb si eu un pic.

Ideea cu schimbatul uleiului in principiu si in teorie nu-i f proasta ca nu situ daca s-a umblat pe acolo din '97 de cind s-a nascut potaia mea.

Sa vedem ce si cum. Faza e ca in ultimele zile , de la ultima mea postare, am mai plimbat-o prin oras si acum face urit si la viteze mai mici... Nu stiu ce sa zic.

 

Mersi oricum f mult de sfaturi. Amabila ca intotdeauna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai zicea mai sus ca "Au verificat (si am stat cu ochii pe ei) si strins piulite jug si tot ce mai era pe acolo si i-au facut si ei si i-am facut si eu un test si tot aceeasi problema. " :unsure:

Deci au umblat sau nu, la rulmentii de jug sa-i mai stranga putin? Eu am motor din `85, Alex din `94 si nu cred ca le-au fost schimbati vreodata rulmentii de jug. Si noi am mai facut si "enduro" din cand in cand. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare de baraj: model "90 ( cel cu bord pe ghidon, jante turnate, curea) sau model "97 ( bord pe rezervor, spite, lant) ?? beer.gif am vazut ca sunt si mici diferente la dimensiuni , carburatoare , garda sol. raman dator cu bere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot am cautat pe topicul asta, dar fara succes. Are cineva vreo idee sau indicatie de unde pot achizitiona tobe pentru mobra?

Problema e ca la astea s-au cam stricat sitele din interior. Daca le dau jos si le scutur, pot sa merg cu sorcova de anu nou. Nush ce s-a rupt prin ele.

 

Daca exista vreo posibilitate sa le reconditionez ar fi super, daca nu macar pe cineva care le comercializeaza la un pret decent.

 

Sporuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare de baraj: model "90 ( cel cu bord pe ghidon, jante turnate, curea) sau model "97 ( bord pe rezervor, spite, lant) ?? beer.gif am vazut ca sunt si mici diferente la dimensiuni , carburatoare , garda sol. raman dator cu bere

Depinde STAREA in care se afla fiecare.Eu prefer cureaua pentru ca e fara mentenanta si jantele turnate pentru ca nu au camera care poate face poc.

 

 

Tot am cautat pe topicul asta, dar fara succes. Are cineva vreo idee sau indicatie de unde pot achizitiona tobe pentru mobra?

Problema e ca la astea s-au cam stricat sitele din interior. Daca le dau jos si le scutur, pot sa merg cu sorcova de anu nou. Nush ce s-a rupt prin ele.

 

Daca exista vreo posibilitate sa le reconditionez ar fi super, daca nu macar pe cineva care le comercializeaza la un pret decent.

 

Sporuri.

 

Se pot reconditiona, dar depinde cat sunt de riginite. Eu as cumpara altele SH de pe e-bay, pentru ca daca pui ceva aftermarket sau ceva manufacturate motorul o sa aiba de suferit si trebuie sa rejetezi si carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@reverend.... sfatul meu e sa schimbi cauciucuri cu cele noi... si n-o sa mai voleze sau sa "vibreze".... ai verificat discuri de frana? sunt "perfecte" sau asa si asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare de baraj: model "90 ( cel cu bord pe ghidon, jante turnate, curea) sau model "97 ( bord pe rezervor, spite, lant) ?? beer.gif am vazut ca sunt si mici diferente la dimensiuni , carburatoare , garda sol. raman dator cu bere

`90 clar! :D

1. Bordul pe ghidon este cel mai practic. Pentru mine cel putin e enervant sa-mi iau ochii de la drum ca sa vad cu ce viteza merg sau daca am vreun beculet aprins.

2. Jante turnate - s-a zis mai sus

3. Curea - fara mentenanta. O schimbi la ~30.000km si ai terminat cu ea. Lantul trebuie uns la fiecare 600-700km. E trist rau, iti zic din experienta (e trist oricum, chiar daca nu-l ung eu :crack:).

 

Plus ca pozitia mi se pare mia buna pe primul. Si partea buna e ca iti poti modifica unghiul ghidonului in caz ca nu te simti bine.

 

Dar normal, depinde de motoare.

Mai bine hotareste-te ce vrei si cauta numia acel model.

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

saua e stok modelul din 94. de mers merg cu fundul si spatele rezemate de "treapta" unde incepe scaunul pasagerului, de relaxat stau relaxat, inaltimea poate sa fie o problema? (am 1.8-si ceva m)

 

 

Salut.

Ce interesant, Beatrice iti da un sfat despre cum sa faci sa nu te doara ouale...

 

 

Trecand peste gluma, cred ca ai probleme cu amortizoarele (sunt terminate ) sau cu seaua (modificata, neasezata corect in calusul ei), nu cred sa fie pozitia, pantalonii sau altceva de vina.

Am acelasi motor,am aceeasi inaltime ca tine, iar legat de mobra, am condus vreo 5 diferite pana acum , aduse din Germania la comanda pe firma mea (EN 500 A si B ), si la nici una nu am simtit ca e incomoda sau altceva.Si nici nu am auzit vreun prieten cu acelasi motor sa se planga...

 

Inafara de usoare dureri de spate (zona lombara) , dar dupa vreo 500 km facuti in aceeasi zi, nu am resimtit altceva in zona ,,importanta''

Insa durerile de spate sau de ,,noada'' se simt pe orice motor, sa vezi cum e pe speed-uri dupa vreo 300 km.

Asa ca ce spui tu pare destul de nefiresc , mai ales pt un choper confortabil cum e EN 500.

 

Daca nu ii dai de capat , mai scrie...dar treci si pe la un mecanic sa verifice cele de mai sus.Daca iti spune ca totul e ok la mobra, inseamna ca problema e la tine.Vezi ca durerile de testicole se pot datora pietrelor la rinichi sau herniei inghinale, probleme de circulatie,s.a.

 

Cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare de baraj: model "90 ( cel cu bord pe ghidon, jante turnate, curea) sau model "97 ( bord pe rezervor, spite, lant) ?? beer.gif am vazut ca sunt si mici diferente la dimensiuni , carburatoare , garda sol. raman dator cu bere

 

Existã kit de curea pt. varianta C,asta cu lantz.Doar cã-i destul de scump,peste 500 $,fãrã transport.M-am interesat,nu de alta,da'la anu' probabil c-o sã-mi aduc din Jermãnica,un "C".Si din pãcate,NU se potrivesc jentile de "A ",pe "C"...Taaaare mi-ar fi plãcut jenti turnate si tubeless....!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si drumuri de 18 ore cu motorul (cu opririle de rigoare), prin tot felul de gropane, si nu am avut decat dureri de spate si de genunchi; problema e de la pozitie, ai grija cand te asezi sa nu te stranga nimic, de ex, daca te freci de "spatar" cand te asezi, pantalonii urca in sus si e normal sa te stranga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...