Sari la conținut

Crash pads - montare pe cadru sau pe motor


razor_
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

va rog sa impartasiti experienta pe care o aveti cu crash pad-uri montate pe cadru sau direct pe motor.

 

M-ar interesa cateva lucruri:

 

- eficienta fiecarui sistem

- pt cele montate pe motor nu e riscul de a rupe suruburile ce tin capacul de la ambreiaj / alternator?

- cele pe cadru nu au doar un punct care poate ceda mai usor?

- ...

 

Vreau sa imi iau zilele urmatoare un set insa la Louis am gasit cu prindere pe motor si ma gandes sa nu fie probleme cu sistemul asta.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu eu,crash-padurile se monteaza pe suruburile groase M 10-12 care tin motorul pe cadru,in nici un caz pe suruburi M 6 care tin capacele(alea din poza au ceva gen bolturi care intra in vreo gaura ceva !!

Oricum ele trebuie sa cedeze pentru a nu deteriora cadrul !!!

La genul asta de paduri te referi ????

 

post-15897-1296375740_thumb.jpg

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crash-urile, trebuiesc fixate cu suruburi lungi si groase....dar cu o elasticitate maxima, adica....duritate minima.

de preferat pe cadrul motocicletei, iar daca nu ai cum....pe prinderea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit la Louis, doar varianta cu prindere pe motor de la LSL pentru RR '08.

 

Ma gandesc daca sa le iau ca e cam riscant totusi sa fie prinse pe suruburile alea de la capacele alternator / ambreiaj... sa nu fac mai mult rau decat bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Direct pe suruburile care se prinde motorul fara extensii si prelungiri.

Daca este nevoie sa se gaureasca carena,asa sa fie nu merita prelungiri.

Este ok sa se foloseasca piese de calitate, studiate,cu zone de coprimare stabilite(bucse si surubur icu duritate stabilita) in asa fel sa cedeze ele fara sa afecteze cadrul .

O imagine de la o cazatura cu bulone cu prelungiri...

Capac ambreiaj spart, resturile au ajuns in baia de ulei..etc

post-15340-1296403738_thumb.jpg

post-15340-1296403755_thumb.jpg

post-15340-1296403776_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cu o elasticitate maxima, adica....duritate minima.

In cazul otelurilor afirmatia asta nu prea are logica, otelurile elastice au si duritate mare. (vezi de exemplu otelurile din care se fac arcurile)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TNG: super exemplul !!! excelent posting !!! :)

 

Ca si info, am vorbit cu cineva care se da in competitii si zicea ca exista 2 tipuri de protectie:

- cele pentru capace: cu prinderea evident de capace -> aici mai este si varianta cu protectie sub forma de mulaj de carbon peste capace, dar eu ma refeream la cea folosind suruburile de prindere

- cele pentru cadru + partea de sus a motocicletei: rezervor, ghidon, cadru, motor -> aici prinderea e pe cadru

 

Asa ca de dorit e varianta cu prindere pe cadru care oricum are un punct mai inalt de prindere si care ajuta la mai buna protejare a motorului, fata de solutiile prinse pe capace care d.p.d.v. al protectiei sunt cu precadere pe partea inferioara a motorului -> scarite, ambreiaj / frana, ...

Editat de razor_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint multe smecherii pe care trebuie sa le stiti la protectiile acestea. Cel mai important: cumparatile de la cei ce se DAU cu adevarat pe circuit si pot sa le testeze real. 1cm mai lungi poate insemna catapultarea motocicletei in aer la intilnirea unui mic obstacol in timp ce se duce culcata. Un material prea dur(SA TZINA LA MULTE CAZATURI) poate aveau acelasi efect de decolare). Tubul de plastic trebuie sa se sparga cind motocicleta cade de sus sau a alunnecat in curba si intilneste o groapa, vibrator, bordura.

 

Suruburile trebuie sa fie din otzel moale, deformabil usor. Un shurub tare zmulge filetul din urechea motorului. Montati numai protectii prinse direct de prinderea motorului pe cadru. Orice adaptare cu pirghii va poate strica iremediabil propulsorul. Daca vreti sa arate bine la terasa, impingeti-o pina acolo decit sa-i puneti protectii cu adaptoare.

Un 1000RR 2007 am vazut si eu la Amckart dupa ce a luat o trinta de i s-a spart capacul de ambreiaj din cauza protectiei de " fitze". A mai si murdarit pista cu tot uleiul din motor(alte 2 milioane paguba). Mai am un prieten care a fisurat blocul cilindrilor cind a agatza la 30-40/h un stilp din parcare. Avea tot de fitze, Baracuda, cu adaptoare. Sa-l vezi acum pe amicul cum da instant gaura in carene sa monteze protectiile.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut si eu un RR 2008 care avea astfel de prinderi pe capacele motorului si la o cazatura la 20-30 a spart carcasa rezervor, codita, rupt manete, ...

Conteaza si pozitia unde e montat acel crash pad referitor la planul motocicletei.

 

Am fost pe la Louis si Polo ieri si am intrebat de astfel de protectii si mi-au zis cei de acolo ca nu exista pentru nicio moto prindere pe cadru ca se indoaie si ca mai multe pb fac daca il prind pe cadru... incredibil. Oricum le-am spus toata povestea si am cautat impreuna pe net de la B&G care au prindere pe cadru si pana la urma mi-au multumit de clarificari, asa cum va multumesc tuturor celor care ati postat informatii utile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B&G nu sint nici pe departe bune.

Sint 2 baieti destepti in USA care au o scoala de trackday, ei vind unele dintre cele mai bune protectii. Mai sint si in UK cel putin 2 producatori care le studiaza intens inainte de a le vinde.

Mesaj completat

Am vazut si eu un RR 2008 care avea astfel de prinderi pe capacele motorului si la o cazatura la 20-30 a spart carcasa rezervor, codita, rupt manete, ...

Conteaza si pozitia unde e montat acel crash pad referitor la planul motocicletei.

 

Am fost pe la Louis si Polo ieri si am intrebat de astfel de protectii si mi-au zis cei de acolo ca nu exista pentru nicio moto prindere pe cadru ca se indoaie si ca mai multe pb fac daca il prind pe cadru... incredibil. Oricum le-am spus toata povestea si am cautat impreuna pe net de la B&G care au prindere pe cadru si pana la urma mi-au multumit de clarificari, asa cum va multumesc tuturor celor care ati postat informatii utile.

 

Exact cum am spus: nu mai cumparati de la negustori, ei stiu doar sa vinda, asta e talentul lor. Cumparati de la cei care le si testeaza , chiar daca nu stiu sa vorbeasca in limbaj negustoresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere ai despre R&G?

 

Bun, clar ca negustorii vor profit, ... dar de unde pot sa iau un set asa cum zici tu, testat pentru a fi eficient NU pentru a da bine pe terasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut RG pe motoreta pe care am trantit-o tare. Si-a facut treaba. Surub indoit, filet cadru nedeteriorat. RG parca vin cu suruburi grupa 6.8, deci nu prea tari. Plasticul nu e nici tare nici moale... se comporta bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Punctul de contact intre tubul de plastic si cadru trebuie sa fie cit mai mare ca suprafatza pt ca fortza sa fie disipata . Cele care se sprijina pe motor doar pe supafatza ingusta a unei bucse nu e cea mai indicata.

Mai e si aspectul pretului.

Cele de care ziceam mai inainte ajung 60-70$ aduse aici. Am adus chiar pt 600rr vreo 3 seturi , sint destule 600rr in rosbk.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...