Jump to content
Sign in to follow this  
vmm

Ce Ulei Sa Folosesc Pentru Depozitare De Iarna

Recommended Posts

Salutare,

Am un F650 pe care ma gandesc sa il "impachetez" in iarna asta. Una dintre operatiile necesare depozitarii este schimbarea uleiul dar... in primavara va trebui schimbat iar impreuna cu filtrul. Intrebarea mea este: pot sa folosesc doar pe perioada cat sta linistita pe cric 2-3 luni ulei normal de masina?? NU am de gand sa o mai pornesc in iarna. Ambreiajul este umed deci uleiul recomandat este diferit de cel folosit la motoarele de masini.

Ei? Ce ziceti? Pun sau nu ulei de masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa pastrezi uleiul vechi, ar fi de preferat sa mai pornesti motoreta din 2 in 2 saptamani, o tii cam 10-15 min.

Pe restul poti sa pui vaselina :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru e sigur... Pastrarea uleiului vechi in motor pe timpul depozitarii nu face bine. Cel putin astea sunt sfaturile primite pe toate saiturile de specialitate.

 

 

------------------

Oil in Storage:

 

• You don't want to store a bike with contaminated oil. Synthetic or not, change it first. The contaminants in old oil make the oil acidic, which is not good for metal engine parts.

• While I had my bike in to the shop for repairs I asked that they change the oil. During the discussion the service manager said it's best to change the oil before winter, then when you start riding again, change the oil a 2nd time plus the filter.

......

----------------------

De aici am luat info. Insa nu-mi spune daca pot sa pun sau nu ulei de masina (si nu de motocicleta) in motor...

 

http://faq.f650.com/FAQs/WinterizingFAQ.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

contaminated cu ce?

sunt banii tai.. daca tot i'l golesti de ce mai pui ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca chiar vrei, poti sa pui ulei mineral, e cel mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

contaminated cu ce?

sunt banii tai.. daca tot i'l golesti de ce mai pui ulei?

 

Dracu stie cu ce !! Probabil cu particule de aluminiu si fier, combustibil nears, apa, antigel, tot felul de gume si alti compusi chimici rezultati in urma utilizarii lui la temperaturi ridicate si in conditii de stres mecanic... cine poate sti cu ce e contaminat. Ideea este ca devine acid in conditiile in care nu mai este invaartit prin motor la temperaturile de functionare optima, iar acest ulei cu proprietati acide incepe sa atace partile metalice si garniturile de etansare. Acu'... n-o manca el acolo sa faca gaura dar... cine stie? Poate duce la uzuri premature.

 

Pai...cum sa nu mai pun ulei???!!!?Sunt convins ca glumesti...

 

Pana la urma...ce se poate intampla daca pun mineralu' de auto in motor?

Edited by vmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

atat vreme cat nu are aditivi care sa atace discurile de ambreiaj poti sa ii pui ce vrei. intrebarea mea este ce cantitate vrei sa ii pui? :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

atat vreme cat nu are aditivi care sa atace discurile de ambreiaj poti sa ii pui ce vrei. intrebarea mea este ce cantitate vrei sa ii pui? :peace:

Pai un schimb normal de ulei 1,7L sau poate ceva mai mult. De ce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca ii faci schimb normal de 1,7L acesta ramane pe fundul carterului si partile superioare raman ca si cum nu ar avea ulei.. deci de ce mai pui ulei?

 

opinia mea personala ti-am prezentat-o in primul post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca n-o mai pornesti deloc poti s-o golesti de ulei. scoate-i bujiile, pune-i cate o lingurita de ulei in cilindri, pune-i bujiile inapoi, noapte buna. la primavara baga mai intai un ulei ieftin, fierbe-l 5 minute si schimba-l cu unul bun. pofta buna.

 

edit: pardon, ai F650. fa operatiile de mai sus pentru un singur cilindru. :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar daca motocicleta va fi pornita saptamanal sau la cel mult doua saptamani mai este necesar schimbul de ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multzam de sfaturi. Cred ca varianta ultima e cea mai buna sau...daca o sa ma dea banii afara din casa voi pune ulei in ea pana o sa dea p-afara :peace:

 

 

dar daca motocicleta va fi pornita saptamanal sau la cel mult doua saptamani mai este necesar schimbul de ulei?

 

Daca o pornesti si o duci la temperatura normala de functionare si o lasi asa 15-20 min pana se incalzesc toate cele in ea nu cred ca ar mai fi necesar schimbul de ulei, insa ar fi indicat sa o pui pe central si sa schimbi si cateva trepte de viteza sa invarti uleiul mai bine :)

 

Eu asa am facut iarna trecuta dar.... pe timpul cat o depozitezi e bine sa scoti combustibilul din carburator (practic sa il usuci) pentru ca in urma evaporarii raman tot felul de gume ce pot infunda traseele din carburator. La 2 saptamani mi se pare cam rar.

Uite aici daca vrei sa iti arunci un ochi. http://faq.f650.com/FAQs/WinterizingFAQ.htm Este pentru BMW F650 dar sfaturile sunt in general pentru orice tip de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multzam de sfaturi. Cred ca varianta ultima e cea mai buna sau...daca o sa ma dea banii afara din casa voi pune ulei in ea pana o sa dea p-afara :peace:

 

Nu-l umple pana da pe-afara, ca nu-i pahar sa-l umpli cu bere.

Pune-i orice ulei de moto (fara friction modifiers adica, ca sa nu contaminezi ambreiajul), lasa-l sa mearga pana se incalzeste bine, pt ca uleiul proaspat sa spele tot motorul, dupa care faci chestia aia cu bujia...pui o lingura de ulei (sau un spray cu fogging oil, special pt asta si nu mai demontezi nimic) in el si-l invarti de cateva ori din starter, cu bujia scoasa, dupa care pui bujia la loc si nu-l mai pornesti pana in primavara, ca nu-i face bine deloc.

Inainte de a face astea, umpli rezervorul si pui stabilizator de benzina ca sa nu faca gume si cat te joci cu el sa faci schim de ulei, benzina cu stabilizator ajunge in injector. Rezervorul plin nu va face condens si deci nu va rugini.

 

Bateria o scoti si o tii acasa la caldura si o incarci din cand in cand, dar nu cu redresorul de masina. Sunt niste redresoare mici, speciale pt. bikes, care tin bateria incarcata tot timpul..."battery tender" ii zice...

 

http://motorcycles.about.com/cs/maintenanc...nterizebike.htm

Edited by Wanderer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce stabilizator de benzina sa pun si de unde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasesti pe la benzinariile mai rasarite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba uleiul inainte de "hibernare". si fa pe cat posibil sa o pastrezi la temperaturi rezonabile. bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca aveti comunista demontati-o de tot si tineti-o intr-un cearceaf pana la primavara (cunoscatorii stiu de ce) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am un F650 pe care ma gandesc sa il "impachetez" in iarna asta. Una dintre operatiile necesare depozitarii este schimbarea uleiul dar... in primavara va trebui schimbat iar impreuna cu filtrul. Intrebarea mea este: pot sa folosesc doar pe perioada cat sta linistita pe cric 2-3 luni ulei normal de masina?? NU am de gand sa o mai pornesc in iarna. Ambreiajul este umed deci uleiul recomandat este diferit de cel folosit la motoarele de masini.

Ei? Ce ziceti? Pun sau nu ulei de masina?

Eu ,unul ,o tin in casa(norocul meu :D ) in sufragerie la cel putin 15-20 grade si o mai si pornesc din cand in cand....oare mai este necesar schimbul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fii atent cu pornitul in spatii inchise - aka in camera - de la gaze....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mai mergi cu ea din cand in cand, doar nu suntem in Alaska. Cate zile din iarna e absolut imposibil sa mergi cu motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din documentarile pe care le-am facut anii trecuti ar trebui avute in vedere urmatorele aspecte pentru "conservarea" motocicletei peste iarna:

- intretinerea bateriei - se poate efectua prin: porniri periodice ale motorului (contraindicat din alte motove), efectuare unor cicluri de incarcare-descarcare partiala cu un redresor si un bec sau cea mai buna solutie, pentru cei care isi pot procura, folosirea unui "battery tender", un redresor mai sofisticat care simuleaza utilizarea regulata.

- oxidarea (ruginirea) rezervorului si formarea depunerilor rezultate in urma evaporarii benzinei in carburatoare (exclus motoarele cu injectie) - se preintampina prin umplerea rezervorului inainte de hibernare cu benzina si adaugare unui stabilizator care impiedica evaporarea, urmata de un rulaj scurt care asigura patrunderea benzinei "stabilizate" in carburatoare: umplerea rezervorului se face pentru ca peretii acestuia sa fie acoperiti (nu mai sunt expusi ruginirii) iar daca nu se pune stabilizator se pot goli carburatoare pentru a nu mai avea ce sa se evapore.

- posibilul efect nociv al uleiului "uzat" asupra componentelor mecanismului motor - se poate inlatura prin folosirea unui ulei ieftin (de preferat moto pentru a avea siguranta ca discurile de ambreiaj nu au de suferit) sau prin folosirea unui "oil flush", un aditiv de curatare care inlatura pelicula cu potential nociv.

- formarea condensului datorat variatiilor de temperatura (motivul pentru care este contraindicata pornirea motorului periodic pentru regenerarea bateriei) - cel mai bun remediu il constituie gasirea unui garaj (sufragerie, dormitor...) cu tempratura relativ constanta; in lipsa acestuia se poate introduce ulei sau spray lubrifiant prin gaura bujiilor, se pot acoperii admisia filtrului de aer si esapamentul sau se poate acoperi motocicleta un cearsaf (folie) introducand in interior absorbanti de umiditate asemanatori cu cei folositi la geamurile termopane.

 

PS: acestea fiind zise, eu inca nu am nici o certitudeine ca-mi voi putea conserva motorul in bune conditii peste iarana... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal !

 

nu va inteleg de sau pentru ce va face-ti atitea probleme!

iei motocicleta ii golesti garb de benzina (surubulala ascuns de pe camera de nivel) ii dai bateria jos si o pui la caldurica,si gata o bagi in garaj!

primavara pui bateria pe redresor (daca e nevoie) o pornesti o lasi sa se incalzeasca si in functie de cit de vechi e uleiul il schimbi! (citind literatura de specialitate.... un ulei isi pierde calitatile de ungere in timp de doi ani chiar daca e depozitat, adica nefolosit !)

chestiile astea cu bagat de ulei special de "iernat" se mai poate numi facere de bani!

am avut si mai am mai multe moto dar daca faci ce ti-am spus nu cred sa ai probleme!

pina azi nu a fost nevoie sa pun bateria pe redresor e o yuasa si o am din 1999

la cz tot yuasa de vreo doi ani si merg cu el o data la 4 luni .... n-am avut nici o data probleme! (anul asta am facut cu el doar vreo 300 de km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...