the_tavi Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 Salutare. Datele dilemei: se da un Suzuki SV650 2001. La carte scrie: tensiunea pe baterie in sarcina (faza lunga on), la 5000 rpm trebuie sa fie intre 13,5 si 15 V. Masuratori: 1000 rpm - fara consumator - 18V - faza scurta - 14V - faza lunga 13,5V 4000 rpm - 16,5-17-18V Masuratorile pe bobina cu motorul oprit si pornit sunt ca la carte, masuratorile pe releu par a fi ok (masurarea se face ca la manual, cu aparatul pe domeniul dioda si intre terminalele la care se face referire in manual). Nu reusesc sa pornesc motocicleta la 2 zile dupa ce o folosesc. Porneste instant cu curent de la masina, merge ok, opresc, pornesc, o ia la cheie, totul perfect. O las peste noapte, se schimba povestea. Tensiunea pe baterie inainte de pornirea motorului 12,40V. De fapt, motorul nici nu mai porneste singur. Bateria pare a fi obosita, dar problema mea este urmatoarea: este releul meu de incarcare (regulatorul de tensiune) ok sau nu? Sunt tensiunile de incarcare prea mari, de unde imi poate veni si oboseala bateriei? Multam de opinii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 La prima vedere pare releul defect(asta daca aparatul de masura e bun) si probabil ti-a stricat si bateria. Exista insa si o sansa (destul de mica) ca doar bateria sa aiba probleme ceea ce poate influenta si functionarea releului. Ca sa fii sigur repeta masuratorile cu o alta baterie moto sau macar cu cea auto cu care-l pornesti ( de preferat fara ca bateria moto cu problema sa fie conectata). Daca tensiunea de incarcare e tot mare schimba releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat Martie 13, 2011 Autor Share Postat Martie 13, 2011 Voi incerca maine doar cu bateria masinii. Multam de sugestie. Dar pare greu de crezut sa fie doar bateria bolnava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 Voi incerca maine doar cu bateria masinii. Multam de sugestie. Dar pare greu de crezut sa fie doar bateria bolnava. Ai dreptate,sansele ca releul sa fi scapat,parerea mea,sunt zero. Verifica si nivelul electrolitului la baterie;din cauza supraincarcarii,e posibil ca nivelul sa fie foarte mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dublu JACK Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 ceea ce recomand eu: 1.porneste moto cum vrei tu, mergi cu el, apoi ajungi acasa, scoti o borna de la baterie, revii dimineatza, masori bateria daca tensiunea din bornele bateriei este de sub 12.6 V, nu trebuie sa te impacientezi...schimba bateria , pt comfortul tau 2. masoara tensiunea in timpul mersului la relati a moto si in ture..... daca tensiunea este de peste 13,6.....este ok, incarca , nu sunt probleme daca nu ajunge la nivelul specificat, probleme la incarcare, urmarit, identificat, schimbat acesta este punctul meu de vedere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 15.2 am la rf. nu mi-a papat nici o baterie. fara consumatori 17.6... cred ca asa merg ele. eu sincer sa fiu merg pe baterie, mai ales ca spui 12.4... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 (editat) Daca la 4k RPM iti baga 16-17V (sper ca masurai cu faza scurta pornita - nu se masoara niciodata fara consumatori), fi sigur ca releul ala e pa. Chiar si la japoneze, daca iti sare de 15.5V inseamna ca ai sau o sa ai probleme. Incearca (doar cu motorul incalzit in prealabil) o masuratoare undeva la cuplu max (presupun 6-7k rpm, nu?). Daca vezi 19, opreste motoru, da jos releul si arunca-l la gunoi Editat Martie 14, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat Martie 14, 2011 Autor Share Postat Martie 14, 2011 (editat) La 4000 rpm valorile masurate (17-18V) erau facute cu faza lunga aprinsa. Incarcarea merge, as zice insa ca merge mult prea mult. Am sa mai fac niste teste astazi si revin cu rezultatele. Multumesc pentru suport! Editat Martie 14, 2011 de the_tavi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 La 4000 rpm valorile masurate (17-18V) erau facute cu faza lunga aprinsa. Incarcarea merge, as zice insa ca merge mult prea mult. Am sa mai fac niste teste astazi si revin cu rezultatele.Multumesc pentru suport! Tensiunea masurata de tine,17-18V,nu e de loc in regula,indiferent de ce sfaturi primesti pe aici. Schimba releul,altfel cu putin noroc, mai poti schimba si altele pe langa el (de ex CDI-ul) Indiferent in ce conditii masori,tensiunea pe baterie nu are voie sa depaseasca 15V. Ai verificat daca mai ai electrolit in baterie?Daca nivelul e mult scazut,e semn sigur ca bateria a fost supraincarcata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 La 4000 rpm valorile masurate (17-18V) erau facute cu faza lunga aprinsa. Incarcarea merge, as zice insa ca merge mult prea mult. Am sa mai fac niste teste astazi si revin cu rezultatele.Multumesc pentru suport! In general incarcarea se masoara cu consumatori normali: luminile de faza scurta aprinse. Daca iesi din parametrii producatorului, incarcarea NU merge. A merge "prea" bine e totuna cu a "nu" merge. Rezultatul e acelasi: f*ti bateria, ba chiar risti sa arzi alte componente ale sistemului electric. Asteptam verificarile suplimentare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat Martie 14, 2011 Autor Share Postat Martie 14, 2011 (editat) Salutare, multumesc pentru opiniile foarte pertinente expuse, revin cu date noi. Rezultatul masuratorilor de azi: - masurat baterie inainte de orice incercare: 12,2V - incercare de pornire: esec total - desfacut bateria moto, conectat bateria auto; incercare de pornire fara motor masina pornit (stiu ca e incorecta modalitatea de pornire, dar am vrut sa vad daca o ia): esec total; - pornit motor masina; motocicleta porneste dupa multe incercari succesive (peste 10). E prima oara cand o pornesc cu cabluri dar fara bateria proprie, doar cu energie de la masina. De obicei, cand nu pornea, puneam cablurile de la masina direct pe bateria motocicletei si o lua din prima. Sunt pierderi pe cablu sau de ce a pornit mult mai greu fara bateria motocicletei conectata? - incarcarea doar cu bateria masinii pare perfect OK: 14,5V la 5000 rpm cu consumatorii recomandati de manual: concluzie bateria moto varza, aparent releul de incarcare (regulatorul) OK. Toate cele bune! Editat Martie 14, 2011 de the_tavi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 Poate sa o ia greu chiar si cu o baterie de masina din mai multe motive> mobra ''statuta'' mult timp, contact imperfect la borne, cabluri cu sectiune prea subtire, etc Cel mai probabil bateria aia e moarta, da daca n ai de lucru poti sa incerci sa o reinvii completand nivelul electrolitului, pusa pe un smartcharger. Dar efortul s ar putea sa nu merite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LordRhadoo Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 incearca direct cu o baterie noua si ai rezolvat problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat Martie 15, 2011 Autor Share Postat Martie 15, 2011 OK, pasul urmator va fi incercarea cu o baterie ok. Va tin la curent. Multam fain si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 Eu am fost scartzar si am revigorat bateria mea: adus electrolit la nivel, fiert putin pe redresor, readus la nivel. Curatat borne si contacte, fixate si uns cu dielectric. Rezultat? Bateria 12.62V si invate sanatos. De mentionat ca asta iarna am gasit bateria odata cu 3V pe ea, odata cu 0.9V pe ea. E totusi vorba de o baterie pe acid clasica, cu intretinere. Ai putea incerca asta, daca stai in 120RON. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat Aprilie 3, 2011 Autor Share Postat Aprilie 3, 2011 Multumesc din nou pentru sfaturile utile, am mai invatat unele lucruri. Si sa nu raman dator cu rezolvarea: din pricina bateriei care nu era chiar in scurt, dar in sarcina se comporta ciudat, facand ca regulatorul de tensiune sa "impinga" vreo 18V, aveam problemele mentionate. Asa am ajuns sa suspectez regulatorul. M-am prins de problema cu bateria facand testul de incarcare pe bateria masinii, cu cea moto deconectata. Azi am schimbat bateria. Mere ca unsa... Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viteza ucide Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 salutare tuturor! am o Honda CBR 600F din '97(PC31) la care de curand am constatat ca releul de incarcare s-a bulit(la 4-5k ture incarca 13,2 v iar la relanti incarca 11 v). la inceput m-am gandit ca instalatia xenon de pe scurta mi-a facut vre-o bucurie pe undeva, insa in urma discutiilor cu mai multa lume am inteles ca releul de incarcare este buba. rugamintea mea ar fi sa-mi spuneti daca pe mobra mea se potriveste acel releu mai maricel ca dimensiune si cu "gratar" pentru racire(eu am unul mic si patratos care seamana cu o cutie de chibrituri care se incinta extrem extrem de tare). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 Legaturile-s universale,trei fire albe sau galbene dinspre alternator,negru la masa si rosu la plus. Daca e mai mare ar trebui sa mearga cu conditia sa nu fie mare si prost provenit din China. Fa un montaj in care sa-l ai la indemana si pe cel vechi ca sa ai cu ce te intoarce acasa in caz de probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viteza ucide Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 Legaturile-s universale,trei fire albe sau galbene dinspre alternator,negru la masa si rosu la plus. Daca e mai mare ar trebui sa mearga cu conditia sa nu fie mare si prost provenit din China. Fa un montaj in care sa-l ai la indemana si pe cel vechi ca sa ai cu ce te intoarce acasa in caz de probleme. fiind mai mare ma gandesc ca exista posibilitatea sa nu pice pe aceleasi gauri de prindere. cat despre provenienta, intentionez sa-mi iau unul second hand original(nu stiu unde sunt facute, dar macar respecta specificatiile honda).aaa...si inca ceva....am inteles ca exista mai multe tipuri de mufe. e adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 SH la releele de incarcare nu inseamna neaparat "vechi da bun".. inseamna ca poate sa fie cu un picior in groapa. daca nu l poti testa direct pe mobra ta, mai bine optezi pt unul aftermarket(cc 100 $) sau pt 2-3 chinezarii(50 ron), sa nu ramai in drum. Mufele nu sunt o problema, ba chiar e de preferat sa cositoresti firele pe direct decat sa lasi mufe care in timp se oxideaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viteza ucide Postat Aprilie 4, 2011 Share Postat Aprilie 4, 2011 SH la releele de incarcare nu inseamna neaparat "vechi da bun".. inseamna ca poate sa fie cu un picior in groapa. daca nu l poti testa direct pe mobra ta, mai bine optezi pt unul aftermarket(cc 100 $) sau pt 2-3 chinezarii(50 ron), sa nu ramai in drum. Mufele nu sunt o problema, ba chiar e de preferat sa cositoresti firele pe direct decat sa lasi mufe care in timp se oxideaza. am doua variante de achizitie si ambele presupun teste pe mobra mea. eventual poate imi si spune cineva care ar fi valorile optime pt regulatoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irip Postat Aprilie 4, 2011 Share Postat Aprilie 4, 2011 Tavi e sigur releul, tot ce pot sa spun e ca mai bine iti iei unul nou, eu am facut prostia sa-mi iau second si l-am luat de pomana , acum trebuie sa-l schimb din nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 Masuratoarea se face doar cu farul aprins,la ralanti minim 13.2 si turat maxim 15, altfel inseamna ca are probleme. Alternatorul se masoara decuplat de la releu,trebuie sa dea intre fire cam de la 18 la 80,principalul e sa fie valorile egale in toate cele 3 variante. Eu prefer sa am un releu de rezerva montat in apropiere si in caz de probleme pe drum sa schimb doar mufa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leonidos Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 o schema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 o schema va salut. am achizitionat de curand o CBR 919 si se pare ca am avut 'norocul' ca dupa numai cateva zile sa trebuiasca sa ii schimb releul de incarcare. Nu prea le am cu mecanica. Puteti sa-mi spuneti daca e complicat sa il schimb singur, pentru ca nu ma pot deplasa cu moto la mecanic- am ramas cu ea pe drum, si am dus-o impinsa acasa. Unde este releul asta, si ce trebuie sa fac ca sa il schimb, trebuie sa iau masuri speciale, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.