t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 Salut , in august 2010 am achizitionat o HONDA CBR 600 F2 din 94' si acum vreau sa o pregatesc de primavara , e prima mea motocicleta si nu prea stiu ce sa aleg in materie de lubriafianti , asa ca v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta cu o recomandare pentru un ulei bun si sa-mi spuneti si la cati kilometri se schimba uleiul .Eu ma gandeam sa-i bag motul 300v am vazut ca ar fi cam cel mai bun , daca stiti alternative mai ieftine , eventual ceva magazine prin constanta . Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 La vechimea motorului sigur nu vei avea probleme cu niciun Motul, asa ca poti lua lejer un 5100 10W-40 si sa'l schimbi la 5-6000km sau 1 an. Daca vrei musai full sintetic atunci poti lua 7100, cu aceeasi vascozitate. 300V nu are rost de nicio culoare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 La vechimea motorului sigur nu vei avea probleme cu niciun Motul, asa ca poti lua lejer un 5100 10W-40 si sa'l schimbi la 5-6000km sau 1 an. Daca vrei musai full sintetic atunci poti lua 7100, cu aceeasi vascozitate. 300V nu are rost de nicio culoare.. tocmai din cauza asta am intrebat sa vad daca se merita sau daca sunt alternative mai bune am inteles ca daca mergi mai tare cu ea e recomandat un full sintetic .... dar la cat s-a facut benzina acum nu cred ca mai merg tare Ms mult pentru sfat Mesaj completat La vechimea motorului sigur nu vei avea probleme cu niciun Motul, asa ca poti lua lejer un 5100 10W-40 si sa'l schimbi la 5-6000km sau 1 an. Daca vrei musai full sintetic atunci poti lua 7100, cu aceeasi vascozitate. 300V nu are rost de nicio culoare.. inca ceva , daca optez pentru un 7100 tot la 5000-6000 de km il schimb ? sau duce mai mult ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 la 6000km e recomandat sa schimbi uleiul,dar se schimba la 5000km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 la 6000km e recomandat sa schimbi uleiul,dar se schimba la 5000km aha , multumesc mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 Schimbi la cat scrie in manual, uleiul oricum poate mai mult. Eu de exemplu 7100 fiind full sintetic nu as avea nicio greata sa'l schimb la 10000 (in manual la mine scrie 12000/1an), dar cum intrun an nu fac atat, il schimb la fiecare inceput de sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 Schimbi la cat scrie in manual, uleiul oricum poate mai mult. Eu de exemplu 7100 fiind full sintetic nu as avea nicio greata sa'l schimb la 10000 (in manual la mine scrie 12000/1an), dar cum intrun an nu fac atat, il schimb la fiecare inceput de sezon. nu am manual , de aceea am intrebat , are cam 8000 de km cu uleiul actual din care 6000 facuti de mine , motocicleta a fost a varului meu , dar el e total paralel cu orice se deplaseaza pe roti si nu a stiut sa-mi spuna nici macar ce ulei a avut ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 (editat) Uite aici intervalele de mentenanta la F2, vad ca si la a ta tot 12000km e dat. Daca imi dai un mail pe PM iti trimit pe tranfer manualul de service. Editat Martie 20, 2011 de strumfuadi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 Nu inteleg de ce bagi alt tip de ulei, in cazul de fata full sintetic. De ce oare fabricantul spune 10w 40? Am avut si eu CBR 600 si sa ma dau mare bagai un full sintetic. Patina ambreiajul in draci. Odata cu schimbul de ulei, nevoi fiind de circumstante totul a revenit la normal. Se recomanda full sintetic la mobrele fara ambreiajul in ulei. Recomand sa urmati sfatul producatorului de mobra vizavi de uleiul care trebuie bagat in motor, nu dupa sfaturile unuia sau altuia de pe aici. Fiecare e liber sa faca experiente pe fierul lui, eu am facut si nu a iesit bine. La fel mi-au spus si altii vizavi de experienta mea si nu i-am dat importanta. Acum sigur nu voi urma decat sfaturile care sunt data de producator in cartea tehnica a mobrei. Punct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 Nu inteleg de ce bagi alt tip de ulei, in cazul de fata full sintetic. De ce oare fabricantul spune 10w 40? Am avut si eu CBR 600 si sa ma dau mare bagai un full sintetic. Patina ambreiajul in draci. Odata cu schimbul de ulei, nevoi fiind de circumstante totul a revenit la normal. Se recomanda full sintetic la mobrele fara ambreiajul in ulei. Recomand sa urmati sfatul producatorului de mobra vizavi de uleiul care trebuie bagat in motor, nu dupa sfaturile unuia sau altuia de pe aici. Fiecare e liber sa faca experiente pe fierul lui, eu am facut si nu a iesit bine. La fel mi-au spus si altii vizavi de experienta mea si nu i-am dat importanta. Acum sigur nu voi urma decat sfaturile care sunt data de producator in cartea tehnica a mobrei. Punct. Dupa cum am spus mai sus , e prima mea motocicleta , nu am nici un fel de manual la ea si am intrebat aici de un ulei bun ... ca sa zic asa ala de la magazin mi-a recomandat full sintetic . Si in legatura cu 10w 40 , stiu ca sunt indicii de viscozitate ai uleiului iarna si vara si nu prea inteleg de legatura are asta cu faptul ca e full sau semi sintetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 @kato_arad: daca a patinat cu sintetic atunci ambreiajul era pe duca. Nu patineaza nici la cei care au pus duralube si patineaza de la un sintetic? Eu am avut numai FULL sintetic in toate motoarele mele (inclusiv in primul motor - Suzuki GS500) si nu a patinat niciun ambreiaj. Poate la fostul Dvs. F1 era mai pe duca, asa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 @kato_arad: daca a patinat cu sintetic atunci ambreiajul era pe duca. Nu patineaza nici la cei care au pus duralube si patineaza de la un sintetic? Eu am avut numai FULL sintetic in toate motoarele mele (inclusiv in primul motor - Suzuki GS500) si nu a patinat niciun ambreiaj. Poate la fostul Dvs. F1 era mai pe duca, asa.. Nu e asa, mobra merge ok de aproape 3 ani de cand o stiu. Acum am dat-o fiului meu. Ambreiajul e ok. Sincer si eu m-am gandit ca ambreiajul e pe duca atunci. Dar nu a fost asa. Merge inca perfect , doar cu 10 w 40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 ce are sula cu prefectura? 10w40 poate fi mineral semi sintetic sau full sintetic. 10w40 arata un indice de viscozitate, si implicit niste limite de temperatura in care producatorul garanteaza viscozitatea, full sintetic arata procesul prin care e obtinut uleiul respectiv. Baiatul care a deschis topicul e incepator, poate ar fi frumos sa nu-i mai spuneti aberatii si sa-l indrumati cum trebuie. on topic: la mobra ta, ca la toate japonezele mai actuale, producatrul rcomanda 10w40. Cu uleiul asta poti merge de pe la -10 grade pina pe la +45 grade (temperatura exterioara). Deoarece motorul tau e racit cu apa, chiar si vara cind e extrem de cald nu ai de ce sa-ti faci prbleme si sa bagi un ulei cu indicele "2" mai mare. Recomandarea mea, baga cel mai bun ulei 10w40 pe care ti-l permiti, singura restrictie ar fi ca orice ai alege sa fie un ulei special pentru moto. Din experienta proprie, Yacco si Repsol naspa, Mobil si Shell merge, Motul bun. Inca-l mai caut pe ala f bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 ce are sula cu prefectura? 10w40 poate fi mineral semi sintetic sau full sintetic. 10w40 arata un indice de viscozitate, si implicit niste limite de temperatura in care producatorul garanteaza viscozitatea, full sintetic arata procesul prin care e obtinut uleiul respectiv.Baiatul care a deschis topicul e incepator, poate ar fi frumos sa nu-i mai spuneti aberatii si sa-l indrumati cum trebuie. on topic: la mobra ta, ca la toate japonezele mai actuale, producatrul rcomanda 10w40. Cu uleiul asta poti merge de pe la -10 grade pina pe la +45 grade (temperatura exterioara). Deoarece motorul tau e racit cu apa, chiar si vara cind e extrem de cald nu ai de ce sa-ti faci prbleme si sa bagi un ulei cu indicele "2" mai mare. Recomandarea mea, baga cel mai bun ulei 10w40 pe care ti-l permiti, singura restrictie ar fi ca orice ai alege sa fie un ulei special pentru moto. Din experienta proprie, Yacco si Repsol naspa, Mobil si Shell merge, Motul bun. Inca-l mai caut pe ala f bun Cea mai mare aberatie e ce am subliniat cu rosu. Uite aici intre ce temperaturi merge 10W 40. Pentru autor - pune ce ulei e dat in manual si schimba-l la intervalul trecut acolo. Kato - ce zici tu e legenda urbana, ambreiajul de care zici probabil e muci, ia schimba-l si o sa vezi ca o sa ai o alta motocicleta, vezi ca dupa schimb sa nu plece cumva fiul tau cu ea intr-o roata (nu glumesc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 vad ca majoritatea opteaza pentru full sintetic , domnul kato pentru semi sintetic ..... ramane sa ma decid acum ) o recomandare pentru o marca de ulei nu mai cer ca iar se intra in polemici , merg pe motul din cate stiu e destul de bun , mai ales pentru un motor asa vechi . Respectele mele ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Castrol 10w-50 power one racing e full sintetic si e accesibil ca pret, il gasesti la toate magazinele care aduc piese auto de import. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 @belbody.. ce te-ai mai scos, aia era aberatia din tot topicul ca l-am sfatuit eu sa foloseasca 10w40 doar pina la -10 grade cind de fapt el isi dorea sa foloseasca mobra asta la -20 grade. Mesaj completat Iar indicatia ta, "pune ce e dat in manual" este egala cu zero, in manual fix tabelul ala e dat, si recomandarea sa se foloseasca 10w40 dar daca motocicleta se va folosi in alte conditii sa se foloseasca un ulei conform tabelului. Tu ce ulei ai alege pentru motorul ala? (nu trebuie sa-mi raspunzi ca orice ai raspunde iti pot demonstra ca e o alegere gresita) Si ca sa ramin on-topic, personal nu inteleg de ce producatorul recomanda la o motocicleta (cu care este aproape imposibil sa mergi la -10 -15grade) 10w40 si nu un 15w50 care e mai bun din cauza procentului mai mare de lubrifiant pel litru comparativ cu cel de aditivi (practic un 15w50 va "unge" mai bine decit un 10w40) @Bogdis 10w50 e o alegere mai proasta chiar si decit 10w40. Cu cit ecartul dintre numarul mic si numarul mare e mai mare cu atit uleiul este mai bogat aditivat si va contine mai putin lubrifiant. Gata, am terminat polemica, cine are urechi sa citeasca o poate face, materiale despre uleiuri si lubrifiere se gasesc tone, si oricum orice ulei ai alege, atita timp cit e de moto, ori e naspa si lipeste ambreiajul (in nici un caz nu o sa patineze din cauza uleiului) ori e bun si nu se simte in cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 21, 2011 Autor Share Postat Martie 21, 2011 asta voiam si eu sa zic , in manual iti da doar indicii de viscozitate recomandati , nu cred ca iti spune sa bagi full sau semi sintetic . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 asta voiam si eu sa zic , in manual iti da doar indicii de viscozitate recomandati , nu cred ca iti spune sa bagi full sau semi sintetic . La urma urmei cu ce te ajuta daca bagi 300v? in afara ca dai bani mai multi? Eu m-am fixat pe 5100 10W40 si aia e. La 7100 nu ma intelegeam cu vitezele, parea mai putin vascos(in cutie) iar 300v mi se pare destul de scump. Daca pui ulei mai scump nu mai recastigi 20cp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Salut , in august 2010 am achizitionat o HONDA CBR 600 F2 din 94' si acum vreau sa o pregatesc de primavara , e prima mea motocicleta si nu prea stiu ce sa aleg in materie de lubriafianti , asa ca v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta cu o recomandare pentru un ulei bun si sa-mi spuneti si la cati kilometri se schimba uleiul .Eu ma gandeam sa-i bag motul 300v am vazut ca ar fi cam cel mai bun , daca stiti alternative mai ieftine , eventual ceva magazine prin constanta . Multumesc ! la motorul meu batran am pus Motul semi, Motorex full, Mol semi , Castrol full ... cel mai rentabil este cu Mobil 1 semi ... de asta consuma cel mai putin ... cartea "zice" mineral20W40, eu pun semi10w40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Eu am observat ca in general romanii sunt specialisti la: politica, fotbal si ... ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 21, 2011 Autor Share Postat Martie 21, 2011 La urma urmei cu ce te ajuta daca bagi 300v? in afara ca dai bani mai multi?Eu m-am fixat pe 5100 10W40 si aia e. La 7100 nu ma intelegeam cu vitezele, parea mai putin vascos(in cutie) iar 300v mi se pare destul de scump. Daca pui ulei mai scump nu mai recastigi 20cp Vorbea lumea in targ ca 300v ar fi cel mai bun , asta nu inseamna ca e cel mai bun pentru mobra mea , de-asta am si intrebat cat despre putere , chiar nu ma intereseaza , sunt multumit de cum trage Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 Vorbea lumea in targ ca 300v ar fi cel mai bun , asta nu inseamna ca e cel mai bun pentru mobra mea , de-asta am si intrebat cat despre putere , chiar nu ma intereseaza , sunt multumit de cum trage Nu se merita sa bagi in mobra ta 300V,din mai multe motive. Eu unul sunt foarte multumit de BARDHAL XTC C60-10W40,dar tot la fel de bun este si MOTUL 7100-10W40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 (e "nu merita" ) Eu sunt multumit de Repsol Sintetico 10W40. Am mai fost multumit si de Motorex Formula 10W40, si de Denicol 4T.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.