adrianpurcarin Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Salut, in urma cu vreo 4 zile, un binevoitor conducator auto a ocolit o groapa de pe banda 2 si a intrat peste mine(eram pe banda 1) si m-a impins pana in bordura, cand bineinteles ca am cazut. Ma doare soldul ca dracu(bine ca am avut echipament complet ca altfel cine stie ce mai aveam) iar din punctul de vedere al motocicletei am niste avarii minore ce-i drept printre care si pedala de frana indoita. O sa ma duc la asigurator si apoi o sa schimb pedala cu una noua, dar intrebarea era: pana atunci pot face cumva sa indrept pedala de frana?(este indoita in sensul ca bucata care face in mod normal un unghi de 90 de grade cu bratul a fost indoita spre interior si acum aproape ca atinge bratul). Se poate indoi la cald, avand in vedere ca e din dur-aluminiu, sau ceva de genul asta? . Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Daca e din oțel, se poate îndrepta. Daca e din zamac se vă rupe. Din dural sigur nu este. FoloseÂşte cu încredere frâna față. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Daca e din oțel, se poate îndrepta. Daca e din zamac se vă rupe. Din dural sigur nu este. FoloseÂşte cu încredere frâna față. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 La CBR e dintr-un aliaj de aluminiu. Eu am indreptat-o putin cate putin pana a ajuns la forma initiala desi era foarte stramba. Toata treaba e sa nu fortezi pentru ca se rupe. Indrepti putin pana opune rezistenta mai mare, dai cu sapun pe ea, o tii pe aragaz pana se innegreste sapunul, adica pana ajunge pe la 600 de grade, temperatura la care se elibereaza tensiunea din material, o racesti intr-o galeata cu apa, o mai indrepti cativa mm si tot asa pana ajunge la forma initiala. Asa arata pedala de frana cand am luat motorul. A fost cazut usor pe dreapta. Asa arata acum aceeasi pedala indreptata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 25, 2011 Autor Share Postat Aprilie 25, 2011 Multumesc pentru sfaturi. Din otel sigur nu e, mie imi pare (dar sunt un necunoscator) a fi un aliaj asemanator aluminiului. O sa ma duc un atelier sa vad ce zic ei, oricum imi trebuie sa tine 7- 10 zile pana fac constatarea la asigurari si dupa aia imi cumpar una noua. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Se indreapta la cald ff usor. Si rezista fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Aceeasi problema o am si eu cu pedala, dar mi-a fost frica sa o indrept..Este tot din aluminiu Sper sa mearga indreptarea la cald.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 25, 2011 Autor Share Postat Aprilie 25, 2011 Si daca tot am intrebat o sa intreb pana la capat: ce inseamna la cald? adica cu ce incalzesc si pana cand? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Eu am incercat si la aragaz dar nu prea merge, cel mai bine la autogen, asa am indreptat multe piese din aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Aluminiul nu se comporta ca fierul. Se indreapta usor cativa mm dupa care se intareste si daca e fortat mai mult se rupe indiferent de temperatura. Nu are importanta daca e sau nu cald. Prin incalzire doar se elibereaza tensiunea din material pentru a mai putea fi indreptat putin. Toata smecheria e sa nu incercati sa-l indreptati mult dintr-o data. http://www.technologystudent.com/equip1/heat3.htm Spre deosebire de fier care se inroseste, aluminiul nu-si schimba culoarea cu temperatura, de asta se da cu sapun pe el, pentru ca sapunul se innegreste la aproximativ 600 de grade, cat e necesar sa fie incalzit aluminiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 25, 2011 Autor Share Postat Aprilie 25, 2011 din primul tau post se intelege ca indrepti pedala atunci cand aluminiul este rece cativa mm, apoi incalzesti, racesti in apa apoi mai indrepti si tot asa.... e corect? sau se indreapta atunci cand aluminiul este cald?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Exact. Incalzit pe aragaz pana se innegreste sapunul pe el, racit intr-o galeata cu apa, indreptat cat se poate, si tot asa pana ajunge la forma dorita. Eu nu l-am mai incalzit ultima data sa-l las sa se raceasca incet. Experimentati cu o bara de aluminiu. Initial e moale. Dupa ce e indoit incepe sa se intareasca. Daca e fortat se rupe. Prin incalzire si racire in apa se inmoaie la loc si poate fi din nou indoit fara sa se rupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 Exact. Incalzit pe aragaz pana se innegreste sapunul pe el, racit intr-o galeata cu apa, indreptat cat se poate, si tot asa pana ajunge la forma dorita. Eu nu l-am mai incalzit ultima data sa-l las sa se raceasca incet. Experimentati cu o bara de aluminiu. Initial e moale. Dupa ce e indoit incepe sa se intareasca. Daca e fortat se rupe. Prin incalzire si racire in apa se inmoaie la loc si poate fi din nou indoit fara sa se rupa. Trebuie indreptat imediat dupa ce este racit, sau se poate si dupa mai multe ore ? Tu cum ai facut indreptat, ai pus pedala la o menghina, ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Aprilie 26, 2011 Share Postat Aprilie 26, 2011 Am prins-o intr-o menghina iar pe varful pedalei am bagat o teava sa am forta sa trag. Cred ca merge si dupa un timp. Eu am incalzit-o de vreo 5-6 ori pana am adus-o la forma initiala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 26, 2011 Share Postat Aprilie 26, 2011 Spre deosebire de fier care se inroseste, aluminiul nu-si schimba culoarea cu temperatura. ei hai. orice corp radiaza lumina de aceeasi culoare incalzit la o temperatura data, de aici notiunea de culoare de temperatura (6000K ala de la xenoane). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 27, 2011 Share Postat Aprilie 27, 2011 esti plin de intelepciune ca o reclama la UNIREA ) sa inteleg ca tu nu esti? just sayin'... Mesaj completat am uitat sa mentionez: am deschis mai demult un topic intitulat chiar "indreptarea pieselor din aluminiu". mi-amintesc ca a explicat bogdan harea toata teoria indreptarii si se aplica si-n practica (pe testate). daca totusi va apucati sa faceti treaba asta va cautati singuri bucluc. aluminiul ala se poate rupe cind ti-e lumea mai draga fara nici un fel de avertisment. la dezmembrari e 50 de lei o pedala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 28, 2011 Autor Share Postat Aprilie 28, 2011 Nu imi caut de lucru; cum am spus si mai sus problema mea este una temporara, adica 1-2 saptamani pana rezolv treaba cu asigurarile, apoi o sa montez una noua. O sa incerc si varianta cu indreptatul si daca imi iese e bine, pentru ca o sa am o pedala de rezerva, iar daca nu imi iese, 2 saptamani o sa merg fara frana spate...asta e nu o sa mor(sper). Multumesc oricum tuturor pentru sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 (editat) ei hai. orice corp radiaza lumina de aceeasi culoare incalzit la o temperatura data, de aici notiunea de culoare de temperatura Numai ca daca ajunge aluminiul sa radieze lumina vizibila nu mai e demult in stare solida O sa incerc si varianta cu indreptatul si daca imi iese e bine, pentru ca o sa am o pedala de rezerva, iar daca nu imi iese, 2 saptamani o sa merg fara frana spate...asta e nu o sa mor(sper) Daca se rupe poti da o gaura in bratul care ramane si sa pui acolo un surub prins cu 2 piulite ca sa ai pe ce sa apesi sa nu mergi fara frana spate, va fi pedala ceva mai scurta dar tot e mai bine decat deloc Editat Aprilie 28, 2011 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 28, 2011 Autor Share Postat Aprilie 28, 2011 hmmm, o idee foarte buna, merci; sper insa sa nu se rupa si apoi sa ma pot lauda ca am reusit; va anunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 Fratilor nu se rupe absolut nimic! am indreptat pedala de frana indoita la 90 de grade fara nici-o problema si merge si acum si nici nu se vede absolut nimic. Am indreptat si sudat si manete de frana si dupa ce le-am smirgheluit si le-am vopsit aratau ca noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 cel mai probabil este din dur aluminiu f rar gasesti din otel?,se poate indrepta si sfatul meu sa incerci cu un ciocan din cauciuc ,si eu am avut probleme asemanatoare cu vreo 2 ani in urma ,numai sa nu o lovesti foarte tare usor cu rabdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianpurcarin Postat Aprilie 29, 2011 Autor Share Postat Aprilie 29, 2011 Sigur nu este din otel; pare a fi un aliaj de aluminiu; o sa incerc intai varianta cu incalzitul apoi va anunt - poate mai foloseste cuiva vreodata(sper sa fie cat mai putina lume, dar asta e, cand pui casca in cap.....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 Sigur nu este din otel; pare a fi un aliaj de aluminiu; o sa incerc intai varianta cu incalzitul apoi va anunt - poate mai foloseste cuiva vreodata(sper sa fie cat mai putina lume, dar asta e, cand pui casca in cap.....) este dur aluminiu,sa nu te gandesti la zamac,si daca se rupe sunt o gramada de firme care sudeaza in argon. Mesaj completat daca esti din bucuresti mergi cu ea la baietii de la Rebels group.sunt super meseriasi si poate te ajuta ei .in Brasov m-au ajutat de multe ori cu suduri etc. Bucuresti Adresa: Str AtomiÂştilor nr. 70 Telefon:+40 21 4050715 Telefon/Fax: +40 21 2245490 Email: rebelsbucuresti@rebels-grup.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 Solutie temporara: mergi fara frana spate, oricum nu ajuta la nimic. Cumpara pedala originala SH sau noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 Solutie temporara: mergi fara frana spate, oricum nu ajuta la nimic. Cumpara pedala originala SH sau noua. asta depinde cat de des foloseste frana spate.fiecare cu stilul lui sunt multi care o folosesc si altii care nici nu se ating de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.