Sari la conținut

Baterie moarta?


Postări Recomandate

Probabil e descarcata complet, dar poti sa o pui pe redresor sa vezi daca se incarca, eventual completat un pic de acid

Pe de alta parte daca a stat atata timp ne folosita, chiar si daca o incarci se va descarca mai repede ca una folosita corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

presimt ca o sa apara pe topicul tau o gramada de cunoscatori care o sa-ti dea sfaturi foarte pertinente, in "cunostinta" de cauza. cel mai bine cauta specificatiile de incarcare ale bateriei pune-o la incarcat sau cum a spus cineva mai sus verifica si daca este cazul completeaza nivelul de electrolit apoi pune-o la incarcat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eventual completat un pic de acid

off topic

ai incercat tu sa pui ACID in baterie.. rectific sa COMPLETEZI CU ACID???

 

onn topic : verifica nivelul electrolitului din baterie, daca este cazul completezi cu APA DISTILATA si o pui pe redresor.

 

daca ai redresor bun in 24/48 de ore bateria o sa fie ok.

 

chiar ... ce redresor ai?

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off topic

ai incercat tu sa pui ACID in baterie.. rectific sa COMPLETEZI CU ACID???

 

onn topic : verifica nivelul electrolitului din baterie, daca este cazul completezi cu APA DISTILATA si o pui pe redresor.

 

daca ai redresor bun in 24/48 de ore bateria o sa fie ok.

 

chiar ... ce redresor ai?

Redresor moto SAITO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Redresor moto SAITO.

perfect. verifica nivelul la electrolit ( eventual completezi cu apa distilata) pui clestisorii pe borne , bagi in priza .. siiii.. daca e de ala cu leduri o sa te anunte el cand e gata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca este compromisa din pacate.

Poti incerca o resuscitare dar nu o sa mai fie ca noua o sa se descarce des si nu o sa mai aibe aceisi capacitate de pornire.

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o incarci la 10% din capacitatea ei in curent (daca e de 12Ah o pui la 1,2A) intre 12 si 24 ore, cu verificarea din ora in ora sa nu depaseasca 55grade celsius. Daca dupa faza asta ajunge intre 13V si 14V o mai pui pentru inca 6 ore la 13,7V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o incarci la 10% din capacitatea ei in curent (daca e de 12Ah o pui la 1,2A) intre 12 si 24 ore, cu verificarea din ora in ora sa nu depaseasca 55grade celsius. Daca dupa faza asta ajunge intre 13V si 14V o mai pui pentru inca 6 ore la 13,7V

 

deci tre sa isi cumpere si un termometru de proximitate si un ampermetru.. si mai ce ? sa mearga din ora in ora la baterie intre 12 si 24?

colegul a zis ca are un saito... fie ca o fi de ala ... fie ca o fi de alalalt saito isi face treaba ... iar daca bateria nu mai poate fi "adusa la viata " o sa zica ...

 

off topic...

 

astia atotstiutori.... "completat cu acid.... etc" cat de mult ati lucrat cu o baterie .... si cat de mult ati gugalit??

 

ati turnat vreo borna cu plumb si electrod de baterie?.. ati resuscitat baterii..???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ca daca te mira asa mult ca iti trebuie ampermetru pentru a incarca o baterie asa cum se cuivine nici tu nu te-ai apropiat mai mult de grosimea seii de o baterie, si atunci doar cu c-uru....

Ce face "un saito" habar nu am, poate face ce trebuie, poate nu, dar am mari dubii ca "un saito" (zici ca e sforta lu jedi saito asta..)incarca bateria cum trebuie. Un incarcator automat de baterie cu plumb si acid e o treaba mai complicata decit pare. Asa ca-ti urez spor la "gugalit"

 

limita aia de 55 grade se simt la mina....

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Redresor moto SAITO.

Daca nu ai Redac nu faci nimic ... :laugh:

 

Cu ocazia acestui topic am si eu o intrebare ...

 

Cand si de ce se pune apa calda pe borne si isi revine la viata ? E adevarat ? In ce situatie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu :)

dar daca vrei pot sa te ajut cu niste intepaturi sau ironii ca vad ca si pe topicurile astea se poarta.

:)

 

deh, n a inceput sezonul si e lumea stauta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Cand si de ce se pune apa calda pe borne si isi revine la viata ?

 

apa (nu neaparat calda) se toarna pe borne pentru a indeparta stratul de oxizi , nu isi revine nimic la viata doar fac mai bine contact bornele, poti incerca si cu apa sfintita , am auzit ca merge mai bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu :)

dar daca vrei pot sa te ajut cu niste intepaturi sau ironii ca vad ca si pe topicurile astea se poarta.

:)

 

deh, n a inceput sezonul si e lumea stauta

true

 

 

 

 

On topic.

Ce fel de baterie e ? De-aia fara mentenanta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ca daca te mira asa mult ca iti trebuie ampermetru pentru a incarca o baterie asa cum se cuivine nici tu nu te-ai apropiat mai mult de grosimea seii de o baterie, si atunci doar cu c-uru....

Ce face "un saito" habar nu am, poate face ce trebuie, poate nu, dar am mari dubii ca "un saito" (zici ca e sforta lu jedi saito asta..)incarca bateria cum trebuie. Un incarcator automat de baterie cu plumb si acid e o treaba mai complicata decit pare. Asa ca-ti urez spor la "gugalit"

 

limita aia de 55 grade se simt la mina....

mda..

 

nu ma mira ca trebuie ampermetru, nici ca trebuie voltmetru ( partea cu termometrul a fost noua pt mine insa)

cat despre partea cu apropiatul de baterii...am inlocuit suficienti elementi la bateriile cu bac de ebonita, am pus la incarcat/formatat suficiente baterii ..

daca nu stii ce face un "saito" nu tre sa te apuci sa zici ca e sforta lui jedy, intai te documentezi, vezi ce stie sa faca, ce electronica are sau nu are in el abia apoi poti sa arunci cu magiun in saito.. da??

un incarcator automat de baterie cu plumb si acid nu e o treaba asa de complicata pe cat crezi

 

si "la mana" simti diferenta intre 48 si 55 grade celsius?? cu acuratete de ...?

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria a stat cam prea mult neincarcata. Formatarea este un termen impropriu. Este de fapt prima incarcare a bateriei. Cand se adauga acidul peste gratarele bateriei, din diferenta de potential electrochimic, bateria are o oarecare incarcare (nu as putea sa izi zic clar in procente cata capacitate are dupa turnarea acidului desi unii producatori zic 60%-80%). Cert este ca trebuie incarcata dupa ce s-a turnat acid in bateria noua.

Ca regula de capatai - bateriilor cu acid "le place" sa stea incarcate aproape de maximum. Ciclurile de descaracare nu le fac deloc bine, aparand fenomenul numit sulfatare care distruge intr-un final o baterie.

Tu poti pune bateria la incarcate, vezi cum se comporta, vezi daca dupa o saptamana sau doua mai poti porni motocicleta... cam atat. Daca n-o sa tina capacitate, ai sa-ti dai seama singur. Daca incerci nu ai nimic de pierdut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea cu 55 grade e pur teoretica, daca sta la 20,4 e foarte bine asa cum e si la 60, trebuie doar sa nu se incinga sa curga pasta de pe elementi. Totusi incarcarea bateriilor nu e chiar cel mai SF lucru de pe Pamint, respecti 2-3 lucruri si se incarca, daca se mai incarca, daca nu dai 1,5 bulioane si-ti iei alta si macar stii data urmatoare ce nu trebuie sa mai faci.

Poate un saito din asta e foarte bun, asa cum am si spus habar nu am ce face, dar atita timp cit o sa am un transformator cu iesire intre 13 si 20V si care sa-mi tina in jur de 2A si un multimetru chiar nu am de ce sa ma uit la un saito sau mai stiu eu ce redresor automat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea cu 55 grade e pur teoretica, daca sta la 20,4 e foarte bine asa cum e si la 60, trebuie doar sa nu se incinga sa curga pasta de pe elementi. Totusi incarcarea bateriilor nu e chiar cel mai SF lucru de pe Pamint, respecti 2-3 lucruri si se incarca, daca se mai incarca, daca nu dai 1,5 bulioane si-ti iei alta si macar stii data urmatoare ce nu trebuie sa mai faci.

Poate un saito din asta e foarte bun, asa cum am si spus habar nu am ce face, dar atita timp cit o sa am un transformator cu iesire intre 13 si 20V si care sa-mi tina in jur de 2A si un multimetru chiar nu am de ce sa ma uit la un saito sau mai stiu eu ce redresor automat.

bun... daca ideea cu 55 e pur teoretica .. atunci ce ai cu bietul om de povestesti de tensiuni timpi si temperaturi luate din ora in ora?? crezi ca asta il ajuta mai mult?? in cel mai negru caz.. se putea spune de un ampermetru inseriat cu bateria si aia era

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca pune ampermetrul si regleaza astazi si mai trece miine sa vada ca a fiert ce rezolva? Normal ca trebuie sa verifici din ora in ora sa vezi ce tensiune mai are, ce curent mai suge, cit de fierbinte e.

Si in plus, alea 12 ore de incarcare nu trebuie sa fie neintrerupte, poti incarca numai in timpul zilei cind ai cum sa o supraveghezi.

"succesuri"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca pune ampermetrul si regleaza astazi si mai trece miine sa vada ca a fiert ce rezolva? Normal ca trebuie sa verifici din ora in ora sa vezi ce tensiune mai are, ce curent mai suge, cit de fierbinte e.

Si in plus, alea 12 ore de incarcare nu trebuie sa fie neintrerupte, poti incarca numai in timpul zilei cind ai cum sa o supraveghezi.

"succesuri"

deci conform teoriei tale ca sa pui o baterie pe redresor musai sa ai zi libera si sa stai acasa , sau sa pui sambata la incarcat , ideea e sa nu pleci departe ca tre sa treci din ora in ora pe la ea .... ba ce chestie

 

si merge pusa cate 10 minute pe zi timp de o luna conform teoriei tale ( daca atat ai timp sa supraveghezi)

 

ce ziceai mai de demult...???

 

o incarci la 10% din capacitatea ei in curent (daca e de 12Ah o pui la 1,2A) intre 12 si 24 ore, cu verificarea din ora in ora sa nu depaseasca 55grade celsius. Daca dupa faza asta ajunge intre 13V si 14V o mai pui pentru inca 6 ore la 13,7V

???

 

 

tu care parte din : incarcator/redresor SAITO nu ai inteles?? rah... sfor.. dracia aia are sistem de control in care zice daca o baterie poate fi incarcata, daca e muci sdau nu, gradul de incarcare al bateriei si iara te anunta cand e gata.... in nici un caz saito nu e transformatorul care te satisface pe tine si la care tre sa pui N'spe ceasuri

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da prietene... Eu imi incarc bateria asa cum am zis, d'asta e forum sa intrebi si sa ti se raspunda, tu ai fost foarte surprins ca-ti trebuie ampermetru si termometru daca vrei sa incarci o baterie ca la carte.. mai studiaza si o sa scapi de surprindere, ce vrei sa-ti zic mai mult? Cursuri nu poti primi pe forum, doar pareri. Daca sunt bune sau proaste asta numai cel ce le primeste poate decide.

De ce te pot asigura eu e ca nu o sa vezi vreun post scris de mine in care sa dau un sfat pe care eu unul nu l-as urma.

 

In concluzie, cine are multimetru si cunostinte, isi poate incarca bateria si fara redresor automat. Altfel, e bine sa-ti iei un redresor automat ca scapi de griji si de riscul de a distruge bateria.

Concluzie 2, daca ai o baterie moarta, incearca sa o incarci; daca se mai incarca si merge e buna, daca nu mai merge e stricata. Partea cu "revigorarea" bateriilor nu prea tine. Atita timp cit are electrolit la densitate, daca nu merge e stricata pt vecie sau nu se merita sa o repari.

 

Serios, nu are nici un rost "cearta" asta aici, mai bine dam o tura ca a iesit soarele (la Bucuresti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind vorba de o baterie clasica cu acid,m-as fi asteptat sa pomeneasca cineva ,pe langa termometre,ampermetre si incarcatoare inteligente si de batranul si banalul densimetru.(se gaseste in mai orice magazin auto si costa vreo ...10 lei)

In cateva minute,se poate afla daca o baterie e descarcata,cat la suta incarcata si cel mai important,ce diferenta de densitate exista intre elementii bateriei.

N-am folosit niciodata un incarcator dedicat,am incarcat si bateria moto si auto cu ce am avut la indemana,ajutat de un multimetru,dar cele mai edificatoare informatii despre o baterie mi le-a dat densimetrul;nici-o alta masuratoare nu va depista un element a carui densitate e 1,20 cand restul au 1,28 care element cu timpul se va sulfata ,chiar daca restul sunt in regula.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...