banicaiulian Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 un lucru nu stiu eu in schimb si anume cum reglez amestecul astfel incat sa fie cat mai bun Exista anumite simptome care spun cum este amestecul : -culoarea bujiilor (albicioase prea sarac, negre prea bogat, maronii numa bune) -accelerarea ferma dar nu brusca de la ralanti trebuie sa aiba loc fara balbaieli -temperatura motorului, daca se incinge cam tare (sarac) sau se incalzeste greu(bogat) De exemplu, la primul enduro de 125 2T mergeam pe 2 ture la aer, la GS cu filtru de aer sport cu 3.5 ture iar la Banditul de 250 merg la 0,75 ture. Depinde doar de tine sa ai rabdare pana iese cum trebuie. Toate reglajele trebuie facute cu motorul cald, cel putin 10 minute de mers. Pentru reglarea amestecului la ralanti, se regleaza mai intai la ralanti urmarind ce am scris mai sus si pentru reglarea in sarcina( ture mai mari), este nevoie sa cureti bujiile, pornesti motorul si mergi cu el la o turatie constanta (sa zicem 4500 in a 2-a) timp de 30 sec- 1 min, moment in care opresti din intrerupatorul rosu motorul si tragi ambreiajul, tragi pe dreapta si vezi cum sunt bujiile. Daca sunt albicioase, mai ridici cuiul de dozaj cu o treapta(cobori siguranta) iar daca sunt negricioase, cobori cuiul(urci siguranta). Cam asta e toata treaba dar mereu se porneste motocicleta, reglezi ralantiul si pe urma in sarcina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danib Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 salutare domnilor; am un necaz acela ca my carburatoare nu le pot regla este un kava ltd 440 din 82 in 4t si as dori sa ma invatati cum fac reglajul amestecului sau mai bine zis cum se regleaza carburatoarele merci..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Exista anumite simptome care spun cum este amestecul :-culoarea bujiilor (albicioase prea sarac, negre prea bogat, maronii numa bune) -accelerarea ferma dar nu brusca de la ralanti trebuie sa aiba loc fara balbaieli -temperatura motorului, daca se incinge cam tare (sarac) sau se incalzeste greu(bogat) De exemplu, la primul enduro de 125 2T mergeam pe 2 ture la aer, la GS cu filtru de aer sport cu 3.5 ture iar la Banditul de 250 merg la 0,75 ture. Depinde doar de tine sa ai rabdare pana iese cum trebuie. Toate reglajele trebuie facute cu motorul cald, cel putin 10 minute de mers. Pentru reglarea amestecului la ralanti, se regleaza mai intai la ralanti urmarind ce am scris mai sus si pentru reglarea in sarcina( ture mai mari), este nevoie sa cureti bujiile, pornesti motorul si mergi cu el la o turatie constanta (sa zicem 4500 in a 2-a) timp de 30 sec- 1 min, moment in care opresti din intrerupatorul rosu motorul si tragi ambreiajul, tragi pe dreapta si vezi cum sunt bujiile. Daca sunt albicioase, mai ridici cuiul de dozaj cu o treapta(cobori siguranta) iar daca sunt negricioase, cobori cuiul(urci siguranta). Cam asta e toata treaba dar mereu se porneste motocicleta, reglezi ralantiul si pe urma in sarcina. merci mult , sper sa fie careva pe aici care sa fi reglat si la CB ca sa stiumai exact cate ture este admis, pentruca in manual se dau 1 - 2 desurubari , nu pomeneste de maximum dar ma gandesc ca 1 - 2 inseamna probabil 2 desurubari maxim , asa o fi ,un prieten o are reglata cu 2,5 desurubari , asa a cumparat motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danib Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 ideea ar fi sa stiu macar cum se face n reglaj standard pentru carburatoatre duble adic pt fiecare cilindru ideea e ca am tot incercat si la service sitot naspa le-au facut poate ma luminati voi multam fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 ideea ar fi sa stiu macar cum se face n reglaj standard pentru carburatoatre duble adic pt fiecare cilindru ideea e ca am tot incercat si la service sitot naspa le-au facut poate ma luminati voi multam fain la cate serviceuri ai incercat? daca doar la unul ai sanse sa fiti doar tu si mecanicul varza. daca la mai multe e mult mai degraba vreo membrana sau motorul muci. oricum... motociclistii "de pe vremea mea" (si nu-s batran deloc) erau mult, mult mai destepti.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 la cate serviceuri ai incercat? daca doar la unul ai sanse sa fiti doar tu si mecanicul varza. daca la mai multe e mult mai degraba vreo membrana sau motorul muci. oricum... motociclistii "de pe vremea mea" (si nu-s batran deloc) erau mult, mult mai destepti.... asa o fi , daca spui tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Asa este din pacate cum zice bine si stress_L&P. Am constatat problema asta la 2 insi, amandoi cu GS500, proaspat veniti de la mecanic si cu probleme rezolvate decat partial. Unul dintre ei avea suruburile de aer reglate prost iar celalalt avea nivelul prea mare in bolurile carburatoarelor (partea de jos, capacul in care sta benzina). Apropo de asta, daca iti afuma bujiile tare, sa iti verifici nivelul in carburatoare, sa fie ca la carte, de obicei cel mai simplu de verifcat este sa pui un furtunel pe stutul de purjare a benzinei din carburatoare, dai drumul la surubul de purjare si pui furtunelul pe langa carburatoare.. in general, nivelul trebuie sa fie in dreptul imbinarii dintre capacul carburatorului si corpul carburatorului. Pentru membrane imbatranite, poti proba cu un spray de pornire, sa dai cate putin pe la imbinarile dintre carburatoare si motor... si la imbinarile dintre carburator si cutia filtrului de aer. Daca observi vreo modificare a turatiei inseamna ca pe acolo trage aer fals dintr-un motiv oarecare (legatura slaba, crapaturi, etc) si vezi cum rezolvi problema, pentru ca altfel reglajele de aer si sincronizare sunt degeaba. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Sincronizator de genul DIY (Fati-l singur ).. Elemente componente : furtun de gradina, cca 3-3.5 m(cat sa intre fix peste furtunul de benzina de dacie), una bucata scripete care il aveam agatat de o grinda, 1 bucata furtun de benzina dacie si cam juma de L de apa (da, apa). Instructiuni de folosire.. Pornesti motorul, te asiguri ca nu este prea putina apa in furtun (adica nu e pericol sa traga apa in motor, accelerand usor). Dupa toate astea, se poate face sincronizarea cu precizie destul de mare. Pozele pe la sfarsitul saptamanii, cand dau de ele, ca le-am uitat prin alt calc Si pozele promise Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 (editat) Si pozele promise pa youtube este un tutorial exact la fel , autorul sincronizeaza un CB 500, tot cu apa Editat Mai 1, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Si pozele promise 'ai de capul meu, nu era cu (mult) mai simplu cu cele 2 vase comunicante? si mai ieftin dealtfel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 'ai de capul meu, nu era cu (mult) mai simplu cu cele 2 vase comunicante? si mai ieftin dealtfel? eu chiar nu vad rostul furtunelor asa de groase si atat de lungi poate asa e mai bine daca pui apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 (editat) uite cateva poze cu sincronizatorul meu cu ulei Editat Mai 3, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Arata profi al tau oricum. Ce am incercat eu sa fac era ceva ce se poate asambla in cateva min cu obiecte de prin curte si care foloseste apa. Nu e complicat deloc si functioneaza chiar bine de fiecare data (nu intentionez oricum sa o folosesc de prea multe ori, ca nu am service acasa). Felicitari pentru rabdare totusi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 ideaa lui mariusspuneceva mi se pare mult mai buna insa tu nu ai specificat k pe acele furtunase ale tale mai exista altele mai mici ce impiedica absortia uleiului in motor, asa am avut si eu inainte de a-mi cumpara vacumetre originale, insa daca vrei sa faci un lucru bun ori iti cumperi ori mergi la cineva si ti le sincronizeaza si cateva mii de kilometri nu vei mai avea probleme.eu am 2 tipuri de vacumetre in atelier insa pt sincronizat le folosesc pe cele din poza sunt mult mai stabile la cat m-a costat sa le fac sunt foarte multumit de ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 ideea cu furtunasele nu mi-a venit mie , trebuie sa recunosc , am vazut un tutorial , ceva asemanator , sincroniza un 2v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) Iaca azi m-a apucat iar o mincarime-n zona aia cu nume cenzurat pe forum, drept pentru care m-am apucat sa-mi dereglez si eu carburile la Bandit, ca tot planuiam de multa vreme asta Am confectionat mai multe dispozitive experimentale: 1. Luat manometrul de la un tensiometru, scos limitatorul acului (pentru a putea masura si depresiunea). Am facut in furtunul pe care i l-am atasat o gaura mica, cu un bold, pentru a micsora depresiunea (altfel acul depasea limita maxima). Conectat un mini-robinet luat de la un pet-shop (pentru acvarii), pentru a reduce fluctuatiile acului. In teorie toate bune si frumoase, doar ca... Doar ca astfel am reusit doar sa-mi dereglez carburile. Initial nu m-am prins de ce, dar dupa ceva vreme mi-am dat seama ca mini-robinetele, fiind de proasta calitate, scapa aer pe la racorduri, iar debitul aerului care scapa varia functie de pozitia furtunului: la o mica tensionare in zona shtutzului indicatiile variau destul de mult. In plus, nu am reusit sa obtin un compromis intre deviatia de la 0 a acului (adica sa fie destul de mare incit sa am o precizie aceptabila a citirii) si "tremuriciul" lui decit la o turatie de 3000-4000, ceea ce a facut reglarea si mai grea (e greu de tinut acceleratia la turatie fixa si de umblat simultan la surubul de ajustare fara un ajutor). In plus, avind un singur manometru, am decis sa renunt la aceasta metoda. Chiar daca as fi avut doua manometre, am mari indoieli in legatura cu precizia lor, deci oricum masuratorile ar fi fost compromise. Asadar, dupa ce m-am chinuit vreo 20 de minute cu manometrul, am reusit doar sa-mi fac motorul sa mearga ca un c.ur. Neavind experienta am si rotit unul din suruburile de ajustare vreo 2 ture, trebuind sa-l dau inapoi "la ghici". Rezultat: pirtiia la turatii mici ca un chopper, revenea la ralanti lent si cu ezitari, frina de motor era mai slaba, vibratii etc. Drept pentru care am trecut la dispozitivul 2: 2. Luat 2 sticle de Pepsi de 0.25 litri (din alea "de pe vremuri"), dat gauri in niste dopuri de cauciuc, trecut niste tuburi de plastic de la pixuri prin ele, etansat bine cu Poxipol, conectat furtune la tuburi, umplut sticlele cu apa colorata cu cerneala (altfel e foarte greu de observat nivelul apei in tub). Nu am mai gaurit furtunele pentru ca mi-ar fi fost imposibil sa obtin 2 gauri de acelasi diametru in ambele. Incercat din nou artificii din robinete, pentru a stabiliza fluctuatiile lichidului, dar mi-am dat seama ca pur si simplu sint inutilizabile. Le-am scufundat in apa si am suflat aer in tuburi ca sa-mi dau seama pe unde scapa si mi s-a confirmat ca scapa destul de mult aer, si mai mult de atit, cantitatea de aer care scapa variaza mult functie de pozitia robinetului. Avind in vedere si ca am reusit din neatentie sa bag oleaca de apa intr-un carburator (contrar opiniei unora n-a plesnit motorul, apa se amesteca cu benzina si e oricum eliminata repede), am renuntat si la aceasta metoda. Metoda are potential, dar se manifesta problema valabila si la punctul 1): e nevoie de niste robinete de calitate (am cautat peste tot dar n-am gasit). Asadar, in disperare, am trecut la metoda numarul 3, motorul meu cu 4 cilindri in linie nu va suna ca un chopper niciodata! 3. Luat un furtun de 4 metri, indoit la jumatate in forma de U, prins cu scotch in citeva locuri ca sa stea fix. Umplut cu ulei de motor (10W40) pina la o inaltime de circa 50 cm pe fiecare ramura, asteptat sa se scurga bine uleiul. Conectat capetele tubului la stuturile carburilor. In mod surpinzator, aceasta metoda, cu toate ca e cea mai simpla, a fost cea care a dat rezultate, si inca foarte bune. Pe linga simplitate, are urmatoarele avantaje: - nu ai dureri de cap cu robinete si gauri in furtune; - depresiunea fiind mai mica in fiecare ramura a tubului, exista un risc mai mic de a trage ulei in carburator; in plus, uleiul fiind mai viscos "calatoreste" mai incet in sus; - datorita viscozitatii uleiului nu exista riscul de a se face bule care compromit masuratoarea (lucru care se intimpla cu apa sau orice alt fluid subtire); aceeasi viscozitate asigura si un "tremurici" mai mic; - sensibilitatea este uimitoare, sint vizibile in diferenta de inaltime dintre coloanele de ulei rotiri de citeva grade ale suruburilor de ajustare; functionarea corecta a dispozitivului este confirmata si de sunetul motorului, care se apropia de cel corect pe masura ce diferenta de inaltime dintre coloane se micsora; Am folosit si niste coliere pentru a fi sigur ca nu scapa aer pe la shtutzurile carburilor. Furtunul folosit este cumparat din Dedeman, are peretii de 3-4 mm grosie si ranforsari, pare destul de tare incit sa nu fie probleme legate de gituire sau deformarea sub actiunea depresiunii. Acum despre procedura de ajustare in sine... Am folosit pe post de rezervor temporar de benzina un flacon de detergent de vase, virful dopului pare facut special pentru furtunul de benzina de la Bandit. Initial am uitat sa dau o gaura in fundul lui, si nu stiam de ce pe masura ce se consuma benzina turatia incepea sa scada (se crea vid in recipient), dar am remediat problema. Am urmat intocmai instructiunile din manualul Haynes: reglat ralantiul pe la 1700-1800, dupa care am echilibrat intii carburile 3 si 4, apoi 1 si 2, iar in cele din urma 2 cu 3. Dupa care am tras de acceleratie pentru a se aseza arcurile, si am repetat procedura. Nu am apucat sa testez motorul in sarcina pentru ca a inceput sa ploua imediat ce am terminat de montat totul inapoi, dar la mers in gol pare ok. Sunetul e in ordine, revenirea la ralanti e rapida si fara ezitari, turatia nu scade sub ralanti dupa ce e turat. Editat Mai 12, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Iaca azi m-a apucat iar o mincarime-n zona aia cu nume cenzurat pe forum, drept pentru care m-am apucat sa-mi dereglez si eu carburile la Bandit, ca tot planuiam de multa vreme asta Am confectionat mai multe dispozitive experimentale: 1. Luat manometrul de la un tensiometru, scos limitatorul acului (pentru a putea masura si depresiunea). Am facut in furtunul pe care i l-am atasat o gaura mica, cu un bold, pentru a micsora depresiunea (altfel acul depasea limita maxima). Conectat un mini-robinet luat de la un pet-shop (pentru acvarii), pentru a reduce fluctuatiile acului. In teorie toate bune si frumoase, doar ca... Doar ca astfel am reusit doar sa-mi dereglez carburile. Initial nu m-am prins de ce, dar dupa ceva vreme mi-am dat seama ca mini-robinetele, fiind de proasta calitate, scapa aer pe la racorduri, iar debitul aerului care scapa varia functie de pozitia furtunului: la o mica tensionare in zona shtutzului indicatiile variau destul de mult. In plus, nu am reusit sa obtin un compromis intre deviatia de la 0 a acului (adica sa fie destul de mare incit sa am o precizie aceptabila a citirii) si "tremuriciul" lui decit la o turatie de 3000-4000, ceea ce a facut reglarea si mai grea (e greu de tinut acceleratia la turatie fixa si de umblat simultan la surubul de ajustare fara un ajutor). In plus, avind un singur manometru, am decis sa renunt la aceasta metoda. Chiar daca as fi avut doua manometre, am mari indoieli in legatura cu precizia lor, deci oricum masuratorile ar fi fost compromise. Asadar, dupa ce m-am chinuit vreo 20 de minute cu manometrul, am reusit doar sa-mi fac motorul sa mearga ca un c.ur. Neavind experienta am si rotit unul din suruburile de ajustare vreo 2 ture, trebuind sa-l dau inapoi "la ghici". Rezultat: pirtiia la turatii mici ca un chopper, revenea la ralanti lent si cu ezitari, frina de motor era mai slaba, vibratii etc. Drept pentru care am trecut la dispozitivul 2: 2. Luat 2 sticle de Pepsi de 0.25 litri (din alea "de pe vremuri"), dat gauri in niste dopuri de cauciuc, trecut niste tuburi de plastic de la pixuri prin ele, etansat bine cu Poxipol, conectat furtune la tuburi, umplut sticlele cu apa colorata cu cerneala (altfel e foarte greu de observat nivelul apei in tub). Nu am mai gaurit furtunele pentru ca mi-ar fi fost imposibil sa obtin 2 gauri de acelasi diametru in ambele. Incercat din nou artificii din robinete, pentru a stabiliza fluctuatiile lichidului, dar mi-am dat seama ca pur si simplu sint inutilizabile. Le-am scufundat in apa si am suflat aer in tuburi ca sa-mi dau seama pe unde scapa si mi s-a confirmat ca scapa destul de mult aer, si mai mult de atit, cantitatea de aer care scapa variaza mult functie de pozitia robinetului. Avind in vedere si ca am reusit din neatentie sa bag oleaca de apa intr-un carburator (contrar opiniei unora n-a plesnit motorul, apa se amesteca cu benzina si e oricum eliminata repede), am renuntat si la aceasta metoda. Metoda are potential, dar se manifesta problema valabila si la punctul 1): e nevoie de niste robinete de calitate (am cautat peste tot dar n-am gasit). Asadar, in disperare, am trecut la metoda numarul 3, motorul meu cu 4 cilindri in linie nu va suna ca un chopper niciodata! 3. Luat un furtun de 4 metri, indoit la jumatate in forma de U, prins cu scotch in citeva locuri ca sa stea fix. Umplut cu ulei de motor (10W40) pina la o inaltime de circa 50 cm pe fiecare ramura, asteptat sa se scurga bine uleiul. Conectat capetele tubului la stuturile carburilor. In mod surpinzator, aceasta metoda, cu toate ca e cea mai simpla, a fost cea care a dat rezultate, si inca foarte bune. Pe linga simplitate, are urmatoarele avantaje: - nu ai dureri de cap cu robinete si gauri in furtune; - depresiunea fiind mai mica in fiecare ramura a tubului, exista un risc mai mic de a trage ulei in carburator; in plus, uleiul fiind mai viscos "calatoreste" mai incet in sus; - datorita viscozitatii uleiului nu exista riscul de a se face bule care compromit masuratoarea (lucru care se intimpla cu apa sau orice alt fluid subtire); aceeasi viscozitate asigura si un "tremurici" mai mic; - sensibilitatea este uimitoare, sint vizibile in diferenta de inaltime dintre coloanele de ulei rotiri de citeva grade ale suruburilor de ajustare; functionarea corecta a dispozitivului este confirmata si de sunetul motorului, care se apropia de cel corect pe masura ce diferenta de inaltime dintre coloane se micsora; Am folosit si niste coliere pentru a fi sigur ca nu scapa aer pe la shtutzurile carburilor. Furtunul folosit este cumparat din Dedeman, are peretii de 3-4 mm grosie si ranforsari, pare destul de tare incit sa nu fie probleme legate de gituire sau deformarea sub actiunea depresiunii. Acum despre procedura de ajustare in sine... Am folosit pe post de rezervor temporar de benzina un flacon de detergent de vase, virful dopului pare facut special pentru furtunul de benzina de la Bandit. Initial am uitat sa dau o gaura in fundul lui, si nu stiam de ce pe masura ce se consuma benzina turatia incepea sa scada (se crea vid in recipient), dar am remediat problema. Am urmat intocmai instructiunile din manualul Haynes: reglat ralantiul pe la 1700-1800, dupa care am echilibrat intii carburile 3 si 4, apoi 1 si 2, iar in cele din urma 2 cu 3. Dupa care am tras de acceleratie pentru a se aseza arcurile, si am repetat procedura. Nu am apucat sa testez motorul in sarcina pentru ca a inceput sa ploua imediat ce am terminat de montat totul inapoi, dar la mers in gol pare ok. Sunetul e in ordine, revenirea la ralanti e rapida si fara ezitari, turatia nu scade sub ralanti dupa ce e turat. pana la urma merge bine ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 sticlele alea de pepsi trebuiau sa aiba un furtun intre ele prin care sa comunice iar furtunele care trag sa traga aer, nu apa. principiul vaselor comunicante. ce ai facut tu acolo nu are nici o logica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) pana la urma merge bine ? Cum am spus, merge incredibil de bine. Sint vizibile in inaltimea coloanei de ulei rotiri de citeva grade ale surubului de reglare. Doar ca trebuie sa fii atent la citeva chestii: - sa folosesti un furtun suficient de gros incit sa nu se gituiasca - sa nu scape aer pe la shtutzuri - folosesti coliere (eu am cautat tot orasul pina am gasit coliere de 10 mm) - sa tii partea umpluta cu ulei cit mai aproape de verticala (ar ajuta sa fixezi minunea pe o scindura, ceva) sticlele alea de pepsi trebuiau sa aiba un furtun intre ele prin care sa comunice iar furtunele care trag sa traga aer, nu apa. principiul vaselor comunicante. ce ai facut tu acolo nu are nici o logica. Ba ce am facut eu acolo are o logica foarte buna. E un sistem de masurare a depresiunii. Daca nu ma crezi, improvizeaza unul si trage aer cu gura. Lichidul se va ridica la o inaltime care creste odata cu depresiunea. Singura chestie dificila (dar nu ilogica) e, asa cum am spus, echilibrarea celor doua sisteme sticla/furtun. Sistemul de care vorbesti tu acolo e cu totul altceva. Nu l-am folosit pentru ca nu am gasit dopuri suficient de mari incit sa pot trece doua tuburi prin ele. Totul a fost facut pe fuga, ieri mi s-a pus pata, azi am facut treaba. Destul de logic, nu? Poate odata o sa-mi cumpar un "Morgan Carbtune", am inteles ca e cel mai precis. Editat Mai 12, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Iaca n-am mai avut rabdare si-am iesit cu animala, cu toate ca a plouat si s-a racit foarte tare. Din cite pot sa-mi dau seama merge perfect. Am incercat-o in turatii mici, in turatii mari (pina pe la 11000), accelerare, frina de motor, stat la ralanti, totul pare ok. E greu sa zic daca merge mai bine ca inainte, parca accelereaza oleaca mai bine de la turatii mici, inainte se bilbiia cumva. In rest pare sa mearga cam la fel. Deci improvizatia merge, sincer nu vad de ce s-ar chinui cineva cu sticle (cumunicante sau nu), manometre si mai stiu eu ce minuni. Patru metri de furtuni si citiva mililitri de 10W40 se pare ca fac treaba excelenta. Banui ca urmatoarea scula ca precizie e Carbtune-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Cum am spus, merge incredibil de bine. Sint vizibile in inaltimea coloanei de ulei rotiri de citeva grade ale surubului de reglare. Doar ca trebuie sa fii atent la citeva chestii:- sa folosesti un furtun suficient de gros incit sa nu se gituiasca - sa nu scape aer pe la shtutzuri - folosesti coliere (eu am cautat tot orasul pina am gasit coliere de 10 mm) - sa tii partea umpluta cu ulei cit mai aproape de verticala (ar ajuta sa fixezi minunea pe o scindura, ceva) de o bucata de placaj am prins eu furtunele cu ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Pana la urma merita? E suficient de precisa si corecta treaba incat sa nu mai te duci la specialist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Pana la urma merita? E suficient de precisa si corecta treaba incat sa nu mai te duci la specialist? Eu zic ca merita. De ce? E foarte posibil ca "specialistul" sa le regleze cu shiturile de pe Louis, care, din cite stiu, au devenit celebre ca niste jeguri. Si nici nu ma mir. Un manometru mecanic e o scula de precizie, si nu cred ca e chiar asa usor sa faci unul bun, mai ales la bani putini. Dapai 4 care sa fie calibrate la fel. Din punctul meu de vedere metoda cu tubul nu are nici un punct slab. Daca ar fi sa ma dau mai catolic decit Papa, as zice ca cel mai corect ar fi de folosit un tub rigid in forma de U, care sa contina fluidul, cit mai lung, iar furtunurile sa fie cit mai scurte, folosite doar pentru racordurile cu shtutzurile carburilor. Iar pentru stabilizarea fluctuatiilor fluidului sa se interpuna un tub de diametru mai subtire pe fiecare cele doua ramuri. Si mai e o mica problema legata de fluidul folosit. Uleiul de motor, fiind viscos, luneca mai greu pe peretii tubului/furtunului. Daca ai o diferenta de depresiune mare intre doi cilindri si-ti trage destul de tare pe una din ramuri in sus, pina o sa ajustezi tu surubul incit sa egalezi cit de cit ramurile, o sa ramina ceva ulei pe unul din pereti, care o sa se scurga incet si-o sa afecteze vag citirea. Oricum nivelul se egalizeaza pe masura ce se scurge uleiul, dar... Cel mai potrivit lichid probabil e mercurul, care fiind si greu ar elimina partial si fluctuatiile prin inertie mecanica. Ok, multa vorbarie. Tragind linie, metoda pe care am folosit-o se pare ca da rezultate. Dupa ce am ametit complet carburile cu manometrul, de mergea motorul ca dracu' (sunet aiurea, revenire foarte lenta la ralanti, frina de motor slaba, vibratii), am reusit sa-l fac sa mearga foarte bine. Acum merge cel putin la fel de bine ca inainte. Nici inainte nu mergea deloc rau, dar mi s-a pus pata sa-l verific. Metoda mi se pare si mai potrivita la un motor in 2 cilindri (banuiesc ca la GS te gindesti sa folosesti metoda). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Pana la urma merita? E suficient de precisa si corecta treaba incat sa nu mai te duci la specialist? este foarte precis , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
auto_geo Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 (editat) cum a zis si CalinD treaba cu sticlele e destul de logica. este, de fapt, aceeasi chestie ca si cu furtunurile, doar ca difera forma rezervorului. cred ca faptul ca iese "aparatul" destul de mare este din cauza ca piesele sunt supradimensionate. ia puneti voi un furtun de 1mm diametru interior si o sa vedeti ca nu mai face nici bulbuluci cu apa si nici rezervorul nu mai trebuie sa fie mare cat sticla de pepsi. eu cred ca din 4 termomete de camera, daca s-ar gasi un lichid mai stabil dpdv termic s-ar face niste sincronizatroare super. @CalinD: ai incercat sa intervii cu o seringa prin dopul de cauciuc sa reglezi cumva presiunea din sticla de pepsi? daca scoti acul nu cred ca trece aerul, dupa operatiune. folosesti un ac subtire. carbtune-ul este pe acelasi principiu. calibrarea trebuie apoi facuta cu un manometru etalon. p.s. vezi ca nu toate corectiile gramaticale pe care le prezinti in semnatura ta sunt corecte Editat Mai 22, 2009 de auto_geo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.