Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 937
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Un amic incerca sa-si sincronizeze carburile la un bandit de 600 si a gasit un surub de amestec defect , filet dus.

Stie cineva pe unde se poate gasi un surub de amestec pentru keihin prin Bucuresti, sau daca il are cineva prin vreun sertar? Stiue ca e cam OT, dar am zis sa nu fac un topic nou pe tema asta.

 

te pot ajuta sa ti fac unu la strung sau sa-l rectificam pe asta daca vii cu carburatie si surub la atelierul meu

Editat de opreasandu64
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot topicul si aproape ca n-am inteles nimic. Sincronizare? Ce-i aia? Cu exceptia a 2-3 postari (si alea foarte vagi si confuze), totu-i poezie. Sincronizarea nu inseamna doar reglare carburatie la ralanti! Am citit cu mirare parerea unui “specialist”(asta crede el), care nu a spus nimic logic si argumentat, afara de faptul ca lucreaza la un service moto… ei si? Mai departe un mare “fass”…

Vacumetrele cu bila in pixuri sunt debitmetre si este o “mare frectie”, pacat de munca celor ce le-au conceput. Oricat de perfecte sunt facute pe linga bila trece aer, aer ce ajunge in galeria de admisie, adica aer fals. La o scula profesionala “pixurile” sunt conice iar bila urca mai mult sau mai putin, functie de debitul de aer. In cazul acesta este nevoie de un aparat care sa masoare presiunea absoluta(unii-i spun vacuum), un manometru ce nu-mi altereaza masuratorile, trimitandu-mi aer fals.

Nimeni nu stie ce trebuie masurat si reglat ca sa avem carburile sincronizate pe toata plaja de lucru al motorului, in toate curbele de sarcina/turatie. Apoi conditiile ce trebuiesc indeplinite inainte de a efectua aceasta operatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot topicul si aproape ca n-am inteles nimic. Sincronizare? Ce-i aia? Cu exceptia a 2-3 postari (si alea foarte vagi si confuze), totu-i poezie. Sincronizarea nu inseamna doar reglare carburatie la ralanti! Am citit cu mirare parerea unui “specialist”(asta crede el), care nu a spus nimic logic si argumentat, afara de faptul ca lucreaza la un service moto… ei si? Mai departe un mare “fass”…

Vacumetrele cu bila in pixuri sunt debitmetre si este o “mare frectie”, pacat de munca celor ce le-au conceput. Oricat de perfecte sunt facute pe linga bila trece aer, aer ce ajunge in galeria de admisie, adica aer fals. La o scula profesionala “pixurile” sunt conice iar bila urca mai mult sau mai putin, functie de debitul de aer. In cazul acesta este nevoie de un aparat care sa masoare presiunea absoluta(unii-i spun vacuum), un manometru ce nu-mi altereaza masuratorile, trimitandu-mi aer fals.

Nimeni nu stie ce trebuie masurat si reglat ca sa avem carburile sincronizate pe toata plaja de lucru al motorului, in toate curbele de sarcina/turatie. Apoi conditiile ce trebuiesc indeplinite inainte de a efectua aceasta operatie.

Buna! Nu vreau sa ma bag ca musca in lapte, dar as incerca sa te "luminez"putin cu privire la operatia de sincronizare a carburatoarelor sau sistemelor de injectie ce echipeaza motocicletele sau automobilele.Aceasta operatie este necesara cand motorul respedctiv are mai mult de un cilindru si fiecare cilindru este dotat cu carburator sau injector propriu. Deci aceasta operatie nu este necesara daca ai un motor cu mai mult de un cilindru dar ai un singur carburator sau sistem de injectie care deserveste acel motor.Operatia in sine consta in pozitionarea simetrica a clapetelor de admisie in mersul la "ralanti", astfel incat cantitatea de amestec carburant care intra in cilindrii sa fie egala, pentru a asigura un mers "rotund" a motorului, adica fara dezechilibre,adica sa nu se"tarasca" cilindrii unul pe altul.De asemenea aceasta operatie este necesara si pentru o accelerare corecta a motorului, adica fara intarzieri,poticneli , care apar din cauza nealimentarii concomitnte a tuturor cilindrilor cu aceeasi cantitate de amestec carburant. De aceea un motor bine intretinut, reglat si sincronizat , va functiona corect ,la randament maxim in orice situatie.Deci acel vacuumetru, pentruca asa se numeste,va masura valoarea depresiunii creata in galeria de admisie a fiecarui cilindru, valoare care in cazul ideal este egala intre toti cilindrii acelui motor. Dar cum stim bine de la fizica studiata la scoala c aceasta stare "ideala " de fapt este teoretica, la fiecare motor ,in cartea de servis, se va da de catre fiecare producator,un "dezechilibru"admis intre valorile de vacuum ale cilindrilor acelui motor. De asemenea vei vedea tot in cartea de servis, ca inaintea operatiei de sincronizare a cilindrilor,este necesara in primul rand reglarea corecta a jocurilor supapelor,verificarea si remedierea eventualelor anomalii a bujiilor, reglarea pozitiei surubului de mers in gol(amestecul,nu turatia)si toate procedurile necesare pentru acrl motor.Inca odata imi cer scuze daca am fost prea indraznet . Succese!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe ceasurile alea sunt niste valori, exprimat in nu stiu ce ca sunt bata la fizica.... important e ca acele valori sa fie egale, pentru toti cilindrii, indiferent de valoarea indicata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna! Nu vreau sa ma bag ca musca in lapte, dar as incerca sa te "luminez"putin cu privire la operatia de sincronizare a carburatoarelor sau sistemelor de injectie ce echipeaza motocicletele sau automobilele.Aceasta operatie este necesara cand motorul respedctiv are mai mult de un cilindru si fiecare cilindru este dotat cu carburator sau injector propriu. Deci aceasta operatie nu este necesara daca ai un motor cu mai mult de un cilindru dar ai un singur carburator sau sistem de injectie care deserveste acel motor.Operatia in sine consta in pozitionarea simetrica a clapetelor de admisie in mersul la "ralanti", astfel incat cantitatea de amestec carburant care intra in cilindrii sa fie egala, pentru a asigura un mers "rotund" a motorului, adica fara dezechilibre,adica sa nu se"tarasca" cilindrii unul pe altul.De asemenea aceasta operatie este necesara si pentru o accelerare corecta a motorului, adica fara intarzieri,poticneli , care apar din cauza nealimentarii concomitnte a tuturor cilindrilor cu aceeasi cantitate de amestec carburant. De aceea un motor bine intretinut, reglat si sincronizat , va functiona corect ,la randament maxim in orice situatie.Deci acel vacuumetru, pentruca asa se numeste,va masura valoarea depresiunii creata in galeria de admisie a fiecarui cilindru, valoare care in cazul ideal este egala intre toti cilindrii acelui motor. Dar cum stim bine de la fizica studiata la scoala c aceasta stare "ideala " de fapt este teoretica, la fiecare motor ,in cartea de servis, se va da de catre fiecare producator,un "dezechilibru"admis intre valorile de vacuum ale cilindrilor acelui motor. De asemenea vei vedea tot in cartea de servis, ca inaintea operatiei de sincronizare a cilindrilor,este necesara in primul rand reglarea corecta a jocurilor supapelor,verificarea si remedierea eventualelor anomalii a bujiilor, reglarea pozitiei surubului de mers in gol(amestecul,nu turatia)si toate procedurile necesare pentru acrl motor.Inca odata imi cer scuze daca am fost prea indraznet . Succese!!!

:) :) :lol:

 

Poate cel mai la subiect post din tot topicul, un fel de rezumat.

 

 

Eu folosesc in continuare furtunul cu ulei :)

Mesaj completat

Am citit tot topicul si aproape ca n-am inteles nimic. Sincronizare? Ce-i aia? Cu exceptia a 2-3 postari (si alea foarte vagi si confuze), totu-i poezie. Sincronizarea nu inseamna doar reglare carburatie la ralanti! Am citit cu mirare parerea unui “specialist”(asta crede el), care nu a spus nimic logic si argumentat, afara de faptul ca lucreaza la un service moto… ei si? Mai departe un mare “fass”…

Vacumetrele cu bila in pixuri sunt debitmetre si este o “mare frectie”, pacat de munca celor ce le-au conceput. Oricat de perfecte sunt facute pe linga bila trece aer, aer ce ajunge in galeria de admisie, adica aer fals. La o scula profesionala “pixurile” sunt conice iar bila urca mai mult sau mai putin, functie de debitul de aer. In cazul acesta este nevoie de un aparat care sa masoare presiunea absoluta(unii-i spun vacuum), un manometru ce nu-mi altereaza masuratorile, trimitandu-mi aer fals.

Nimeni nu stie ce trebuie masurat si reglat ca sa avem carburile sincronizate pe toata plaja de lucru al motorului, in toate curbele de sarcina/turatie. Apoi conditiile ce trebuiesc indeplinite inainte de a efectua aceasta operatie.

Apai nu cred ca ai citit tot topicul de la cap la coada :P

 

Din cand in cand sunt posturi ca si a lui gtr1000 in care se explica clar ce si cum; tu practic trebuie sa te asiguri ca toti cilindrii primesc acceasi cantitate de amestec aer/gaz in acelasi timp; asta s-ar traduce prin pozitiile paralele ale aclpetelor de acceleratie. Ei, ca sa faci asta, fie masori depresiunea pe fiecare cilindru, fie o compari intre 2 cilindri. La faza cu masuratu, treaba e mai relativa, ca aparatele care masoara depresiunea se pot decalibra, apar erori, etc. La faza cu comparatu e mai usor, ca e mai ieftin de facut un astfel de "divais" si singura treaba de calibrat este sa aflii exact unde este jumatatea furtunului. Si aia o faci o data numai, cand construiesti ingineria :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...as incerca sa te "luminez"putin cu privire la operatia de sincronizare a carburatoarelor sau sistemelor de injectie ce echipeaza motocicletele ......Operatia in sine consta in pozitionarea simetrica a clapetelor de admisie in mersul la "ralanti", astfel incat cantitatea de amestec carburant care intra in cilindrii sa fie egala, pentru a asigura un mers "rotund" a motorului, adica fara dezechilibre,adica sa nu se"tarasca" cilindrii unul pe altul...

M-tam pt "luminarea" palpaita as zice! Sefu' nu sunt in pozitia unui macelar sau vanzator de urzici cum s-ar crede, evident ca sincronizarea se refera la o operatie ce priveste alimentarea mai multor cilindri cu mai multe carburatoare(asta-i sensul sincronizarii), ce ai scris tu stiam si eu, ba chiar mai multe. La injectie nu ai nevoie de sincronizare, o face calculatorul automat(nu stapanesti bine injectia). Aceleasi lucruri repetate mereu(dar incomplet), nu inseamna ca-i suficent. Apoi un V2 este normal sa nu fie intr-un echilibru perfect. Asteptam un comentariu mai profesional, fara "carte de servis" unde oricum nu spune nimic(pe care le-am citit de mult timp). Cred ca la cate pagini s-au tot scris nu se poate face un rezumat, ma acuzi degeaba ca n-am citit. Inainte de a srie am pierdut vreo 3 zile citind fiecare postare, fiind foarte interesat de acest subiect(avand un XV 535).

Nu-ti cere scuze pt indrasneala, dar daca ce ai scris e tot ce stii, atunci e prea putin(3 conditii in 13 randuri scrise)! Totusi faci parte din cei putini pe care i-am pomenit anterior, chiar daca in cele 13 randuri sunt si 2-3 greseli de principiu fundamentale.

 

Ce se inampla cu un motor la care compresia este inegala cu mai putin de 10%? Crezi ca nu mai poate fi reglat ralantiul? Apoi dupa ce reglezi totul OK si inversezi carburile crezi ca v-a mai functiona? Ce zici poti explica ce se intampla si de ce?

 

...tu practic trebuie sa te asiguri ca toti cilindrii primesc acceasi cantitate de amestec aer/gaz in acelasi timp; asta s-ar traduce prin pozitiile paralele ale aclpetelor de acceleratie...

Aha... pai tocmai ai pus punctul pe "i" si culmea, n-ai dreptate! Adica: faptul ca(,)clapetele sunt identice pot intradevar sa trimita aceeasi cantitate de aer in cilindrii, dar nu si de amestec(amestecul poate fii mai bogat sau mai sarac in cazul carburatoarelor-amestec stoechiometric).

Ca folosesti furtun sau altceva chiar nu conteaza, eu folosesc 2 vacumetre pt acuratete(vezi foto).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-tam pt "luminarea" palpaita as zice! Sefu' nu sunt in pozitia unui macelar sau vanzator de urzici cum s-ar crede, evident ca sincronizarea se refera la o operatie ce priveste alimentarea mai multor cilindri cu mai multe carburatoare(asta-i sensul sincronizarii), ce ai scris tu stiam si eu, ba chiar mai multe. La injectie nu ai nevoie de sincronizare, o face calculatorul automat(nu stapanesti bine injectia). Aceleasi lucruri repetate mereu(dar incomplet), nu inseamna ca-i suficent. Apoi un V2 este normal sa nu fie intr-un echilibru perfect. Asteptam un comentariu mai profesional, fara "carte de servis" unde oricum nu spune nimic(pe care le-am citit de mult timp). Cred ca la cate pagini s-au tot scris nu se poate face un rezumat, ma acuzi degeaba ca n-am citit. Inainte de a srie am pierdut vreo 3 zile citind fiecare postare, fiind foarte interesat de acest subiect(avand un XV 535).

Nu-ti cere scuze pt indrasneala, dar daca ce ai scris e tot ce stii, atunci e prea putin(3 conditii in 13 randuri scrise)! Totusi faci parte din cei putini pe care i-am pomenit anterior, chiar daca in cele 13 randuri sunt si 2-3 greseli de principiu fundamentale.

 

Ce se inampla cu un motor la care compresia este inegala cu mai putin de 10%? Crezi ca nu mai poate fi reglat ralantiul? Apoi dupa ce reglezi totul OK si inversezi carburile crezi ca v-a mai functiona? Ce zici poti explica ce se intampla si de ce?

 

 

Aha... pai tocmai ai pus punctul pe "i" si culmea, n-ai dreptate! Adica: faptul ca(,)clapetele sunt identice pot intradevar sa trimita aceeasi cantitate de aer in cilindrii, dar nu si de amestec(amestecul poate fii mai bogat sau mai sarac in cazul carburatoarelor-amestec stoechiometric).

Ca folosesti furtun sau altceva chiar nu conteaza, eu folosesc 2 vacumetre pt acuratete(vezi foto).

 

Iaca ca sa vezi ca si injectia se sincronizeaza. Ca sa dau un exemplu, la 1100/1150 de la bmw, trebuie sa sincronizezi si la ralanti, si la turatia cu care mergi la drum lung. Mai exact, la ralanti, ai 2 suruburi pentru fiecare adimisie, care le strangi si apoi le desfaci 2 ture, apoi le ajustezi ca sa obtii nirvana sincronizarii la relanti :) Dupa asta, tii motorul turat la 2500 RPM si te joci de la cabluri, ca sa ajustezi clapetele a.i. depresiunea sa fie la fel in aman2 cilindrii.

 

Pe de alta parte, la modelele de 1200, sincronizarea la ralanti nu mai este necesara, ea facandu-se de niste motorase pas cu pas, care primesc informatia de la ceva debitmetru, dar este un motor mai evoluat din punct de vedere tehnologic. Pentru turatia de mers la drum lung, tot trebuie sa te joci din cablu.

 

 

 

 

 

 

Iar daca compresia la un cilindru este cu 10% mai mica ca la celalalt, rezolvi prima data problema asta, dupa care sincronizezi :) Mai citeste cateva tutoriale despre asta, poate te lamuresti ce si cum daca vezi concret in poze sau filmulete pe youtube.

 

Amestecul nu are a face cu sincronizarea. Amestecul e amestec, sincronizarea e sincronizare! Poti sa ai rapoarte diferite de O2/benzen pe fiecare carburator si sa fie sincronizati cilindrii si viceversa (daca poti controla amestecul pentru fiecare carburator); la injectie mai greu sa ai amestec diferit intre cilindrii, de vreme ce toate injectoarele au rampa comuna si se deschid numai la un impuls electric, deci ori merg ori nu merg :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Maine vreau sa "construiesc" si eu acel dispozitiv de sincronizat, constituit din acel furtun cu doua ramuri si cu ulei. Problema este ca vreau sa sincronizez carburatoarele la un R6 si din cate am analizat eu cum sta treaba pe acolo, nu prea stiu cum sa "cuplez" furtunele. Stiu ordinea de sincronizare, insa la R6 este putin mai ciudat. Sunt 2 furtune care se despart pe la jumatate, unde sunt unite prin 2 stuturi. Nu stiu daca intelegeti, insa daca cineva a sincronizat carburatoare la R6, sigur stie despre ce este vorba. Pe scurt am 4 furtune de unde as putea sa leg dispozitivul, insa doar 3 vin de unde ar trebui. Doua se unesc intre ele, iar al treilea pleaca undeva in jos, pe langa cilindrul nr1. Cum sa le leg? Normal ar trebui 1-2, 3-4 si apoi 2-3 . Dar daca la mine 1 nu prea exista? Sau exista dar porneste de undeva de jos, nu dintre carburatoare si chiuloasa? Ce sa fac? Am analizat si manualul, insa nici de acolo nu inteleg foarte clar cum se leaga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma prea ajuta pentru ca nu sunt la fel. Acolo este pentru modelele dupa 2003, pe injectie. Atasez doua imagini din manual. Acolo apar cele trei furtune care vin de unde trebuie si un capat care se duce in jos, undeva.

 

Totusi, din link-ul postat mai sus, as putea intelege ca acela este un reper, dupa care trebuie sa reglez pe celelalte. Am inteles bine?

post-14332-1268250999_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Mai citeste cateva tutoriale despre asta, poate te lamuresti ce si cum daca vezi concret in poze sau filmulete pe youtube...

Aha, prima data doreai sa ma "luminezi", acum ma trimiti sa citesc "tutoriale" la fel de confuze, sa vizionez filme ce nu spun nimic... Sa inteleg ca nu sti sau ca nu poti da o explicatie coerenta pe un forum moto intr-un topic deschis pe acesta tema.

Carburile vacumatice moto ma intereseaza in mod direct, si nu numai pe mine. Cum functioneaza, ce si cum reglam, cu ce scule si dispozitive, de ce trebe facut un anumit procedeu, ce conditii trebe indeplinite inaintea sincronizarii, etc. Vezi o seama de necunoscute! Apoi apar confuziile si uitate in urma la ce s-a scris, sa vezi aberatii cu robinete si cu bile...

Asa zisa "sincronizare" cu bucla inchisa pe doi cilindrii am facuto si eu, fara sa am satisfactii. Motorul merge bine, porneste prompt in orice conditie, are performanta, accelereaza prompt fara balbaieli, insa consumul este usor marit, iar tobele sunt negre(in sarcina). Asta inseamna amestec bogat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, prima data doreai sa ma "luminezi", acum ma trimiti sa citesc "tutoriale" la fel de confuze, sa vizionez filme ce nu spun nimic... Sa inteleg ca nu sti sau ca nu poti da o explicatie coerenta pe un forum moto intr-un topic deschis pe acesta tema.

Carburile vacumatice moto ma intereseaza in mod direct, si nu numai pe mine. Cum functioneaza, ce si cum reglam, cu ce scule si dispozitive, de ce trebe facut un anumit procedeu, ce conditii trebe indeplinite inaintea sincronizarii, etc. Vezi o seama de necunoscute! Apoi apar confuziile si uitate in urma la ce s-a scris, sa vezi aberatii cu robinete si cu bile...

Asa zisa "sincronizare" cu bucla inchisa pe doi cilindrii am facuto si eu, fara sa am satisfactii. Motorul merge bine, porneste prompt in orice conditie, are performanta, accelereaza prompt fara balbaieli, insa consumul este usor marit, iar tobele sunt negre(in sarcina). Asta inseamna amestec bogat.

Din ce imi zici, un lucru e clar - ori nu ai citit ultimele pagini, ori nu intelegi nimic, pentru ca nu vrei!

 

Reglarea amestecului e ceva, iar sincronizatul e altceva! Amestecul il reglezi cu bujie transparenta, sau analizezi culoarea bujiei dupa ce motorul a atins temp optima de functionare; sincronizatul e altceva.

 

Consider ca explicatiile mele sunt desul de clare, daca nu te poti prinde de ce se intampla, du-l la mester decat sa ii faci mai mult rau.

 

Sau mai bine ia manualul de reparatii la mana!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul Cristi, amestecul bogat la orice carburator indiferent ca e vacuumatic sau nu se regleaza in 2 feluri.

Ori se micsoreaza nivelul in camera de nivel constat.

Ori se coboara acul de dozaj. (daca exista posibilitatea) - daca e uzat se schimba.

 

La amestec bogat un rol covarsitor il are si filtrul de aer.

 

Si inca un lucru de care uita toata lumea pe acest topic.

 

Sincronizarea carburatoarelor nu se face numai pentru ca se desincronizeaza ele in sine ci mai ales pentru a compensa uzura inegala a cilindrilor/segmentilor/pistoanelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum apare in manual. Si asa este si in realitate.

The #3 cylinder is the reference point because it cannot be adjusted. #3 is the control in the process.

 

Tu la care carburator nu vezi stutul ca sa legi furtunul?

 

la 1 nu gasesti tu... vezi ca acolo trebuie sa fie... baga o lanterna sau ceva. serios!

Mesaj completat

vezi ca poate e acoperit de un capacel de cauciuc, asa ar trebui sa fie; adica in regim de mers normal, stuturile sa fie astupate, sau cum e la tine, legate unu de altu.

 

nu am mai vazut un astfel de sistem... poate un cunoscator intr-ale r6-urilor sa ne lamureasca?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce imi zici, un lucru e clar - ori nu ai citit ultimele pagini, ori nu intelegi nimic, pentru ca nu vrei!...

Nu inteleg pentru ca nu exista explicatii calare! Am si bujie transparenta, acum pe ce site-uri ma mai trimiti?

 

...Sincronizarea carburatoarelor nu se face numai pentru ca se desincronizeaza ele in sine ci mai ales pentru a compensa uzura inegala a cilindrilor/segmentilor/pistoanelor...

Sefu' multi cred altceva, nu degeaba am pomenit de acea diferenta de compresie!

Apoi stiu sa saracesc amestecul, stiu si de influenta colmatarii filtrului... am vrut insa sa readuc topicul pe linia de plutire provocand "greii" si sper sa nu va opriti aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg pentru ca nu exista explicatii calare! Am si bujie transparenta, acum pe ce site-uri ma mai trimiti?

 

 

Sefu' multi cred altceva, nu degeaba am pomenit de acea diferenta de compresie!

Apoi stiu sa saracesc amestecul, stiu si de influenta colmatarii filtrului... am vrut insa sa readuc topicul pe linia de plutire provocand "greii" si sper sa nu va opriti aici.

 

Salutare baieti, k sa faci o rglare perfecta a concentratiei oxigen benzina iti trebuie un analizor de gaze sau acea bujie transparenta care te ajuta, am montat carburatoare noi pe motociclete ce au venit reglate din fabrica nu cum zic unii k dai la 2 tura inapoi sau 3 asta nu e o reglare perfecta, un carburator poate sa aibe 1 tura data inapoi la unu iar la alt carb 2, insa pe acest topic e vorba de sincronizare care asta e alta mancare de peste.

Mesaj completat

The #3 cylinder is the reference point because it cannot be adjusted. #3 is the control in the process.

 

Tu la care carburator nu vezi stutul ca sa legi furtunul?

 

la 1 nu gasesti tu... vezi ca acolo trebuie sa fie... baga o lanterna sau ceva. serios!

Mesaj completat

vezi ca poate e acoperit de un capacel de cauciuc, asa ar trebui sa fie; adica in regim de mers normal, stuturile sa fie astupate, sau cum e la tine, legate unu de altu.

 

nu am mai vazut un astfel de sistem... poate un cunoscator intr-ale r6-urilor sa ne lamureasca?

 

la toate r6 si r1 pe carburatie furtunele de sincronizare sunt grupate 2 cate 2. prin ele nu e voie sa intre aer in timpu functionarii motorului, cum spunea dori x la tine ai grija k al treile sa nu fie smuls din acel stut sau sa fie uitat de cine a mai facut sincronizare inainte, la modelele mai vechi sau cele ce nu au pompa de benzina se foloseste unul dintre furtunase la rezervor (de obicei cele laterale) pt a deschide o membrana (supapa) ce da drumul benzinii sa curga in carburatoare, despre improvizatu acelor vacumetre sunt impotriva, in primul rand uleiul e gros si ramane pe lateralul tubului si nu va iesi o sincronizare perfecta, insa daca chiar nu ai ce face e bunicel, eu folosesc 4 tipuri de vacumetre la atelier , na le am luat sa vad ce stie fiecare, printre care si cele cu ceasuri de pe lois care nu sunt asa performante dar na poti gadila putin carburatoarele cu ele si iti faci si damblaua

post-55152-1268257479_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am gasit toate cele 4 furtunase la R6. Cel care ziceam ca se duce undeva in jos, pe langa cilindrul unu, de fapt se ducea acolo unde trebuie, dar nu se vedea pentru ca era pozitionat in lateral stanga, nu ca celelalte, spre spate. :wacko: Acum, am intampinat alta problema. Am facut acel sistem, dintr-o bucata de furtun indoit, am pus ulei in el, am asteptat sa se scurga uleiul, l-am conectat la cilindrii 1 si 2, insa, uleiul nu misca. Vacuum-ul functioneaza, pentru ca la deget se simte ca trage. De pierdut, de tras aer fals, nu trage pentru ca le-am strans cu, coliere. Eu m-am gandit la 2 posibilitati: ori furtunul este prea lung sau prea larg ( are 5 metri si diametrul interior cam de 8-10 mm), ori uleiul este prea gros. Uleiul era intradevar cam gros, l-am incalzit putin, insa poate nu suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am gasit toate cele 4 furtunase la R6. Cel care ziceam ca se duce undeva in jos, pe langa cilindrul unu, de fapt se ducea acolo unde trebuie, dar nu se vedea pentru ca era pozitionat in lateral stanga, nu ca celelalte, spre spate. :wacko: Acum, am intampinat alta problema. Am facut acel sistem, dintr-o bucata de furtun indoit, am pus ulei in el, am asteptat sa se scurga uleiul, l-am conectat la cilindrii 1 si 2, insa, uleiul nu misca. Vacuum-ul functioneaza, pentru ca la deget se simte ca trage. De pierdut, de tras aer fals, nu trage pentru ca le-am strans cu, coliere. Eu m-am gandit la 2 posibilitati: ori furtunul este prea lung sau prea larg ( are 5 metri si diametrul interior cam de 8-10 mm), ori uleiul este prea gros. Uleiul era intradevar cam gros, l-am incalzit putin, insa poate nu suficient.

Mi se pare mie sau nu ai stutul ala de la carburi asa de mari? 8 mm e destul de mult, la mine daca e maxim 6 mm stutul unde are buza aia ca sa nu iasa capacelul.

 

Si da, e cam lung 5 metri... 2 metri consider ca e suficient. Eu am folosit ulei 10w40, ramas de la schimbul de la motorul prietenei, unii zic ca sa pui ulei de amestec, ca daca cumva trage accidental, sa nu aiba motorul de suferit pe dinauntru.

 

Cel mai bine, cauta un furtun care sa aiba diametrul interior cat ai tu stutul, si sa poata sa stea singur agatat acolo, dar ii pui si colier. Si 2 metri e de-ajuns ;)

 

 

Dan Cata :)

Editat de gabriela25
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stau bine sa ma gandesc acum, intradevar, cred ca e cam larg furtunul. La R6 nu se cupleaza direct la stuturile de pe motor. De acolo, vin niste furtunase care apoi se unesc doua cate doua, 1-3, 2-4. Acolo unde se unesc, sunt niste...stuturi, niste tevi subtiri. E, eu am "bagat" furtunul pentru sincronizare peste acel stut si peste furtun si apoi l-am strans cu, colier. Cred ca ar trebui sa gasesc furtun cu diametrul interior exact cat au si furtunasele acelea, sa intre exact pe stut. Furtunul meu este mult mai larg. Si cred ca si uleiul este mult prea gros. Si, diametrul mare al furtunului, combinat cu grosimea uleiului........ normal sa nu mearga, nu? :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia din practiker sau baumax sau unde gasesti furtun care ti se potriveste :wacko: Nici nu ii asa scump, mai scump ii gazu ca sa ajungi acolo. Si il iei o data si gata ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cu cat citesc mai mult aberatiile de aici cu atat mai mult mi se face dor de forumul vechi, de prin 2003-2005 si imi aduc aminte si de ce nu mai postez nici un sfat...

Editat de Belbody
offtopic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cat citesc mai mult aberatiile de aici cu atat mai mult mi se face dor de forumul vechi, de prin 2003-2005 si imi aduc aminte si de ce nu mai postez nici un sfat...

Am observat si eu incarcarea spirituala si emotionala din topicurile de care amintesti tu...

 

/index.php?...ult_type=topics

 

Sa imi vars cafeaua pe mine, nu alta :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...