Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 937
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut

Tocmai ce am facut prima sincronizare "in regie proprie" folosind aparatul cu vasele comunicante. Am etansat bine toate conexiunile, am avut stuturi facute la strung la exact aceleasi dimensiuni, eu zic ca am fost prevazator si am pregatit totul cum trebuie.

Acum, motorul din profil, Honda CB 500, nu avea semne de desincronizare: consum de 4,6 - 5%, relanti stabil, vibratii putine. Cand am pus prima data aparatul am obsevat ca cilindrul drept tragea mai mult decat cel stang. Dupa ce mi-am dat seama cum sa rotesc surubul de sincronizare astfel incat sa echilibrez coloanele am observat ca se micsorase mult relantiul, undeva sub 1000 rpm de abia invartea motorul, si a trebuit sa-l cresc la valorea standard. Am rotit de cateva ori acceleratia, am mai ajustat putin si acum e ok. Nu vibreaza anormal, urca in ture bine, iar consumul urmeaza sa-l verific.

Am insa cateva intrebari pentru cei mai experimentati: e normal sa se reduca relantiul atunci cand s-au sincronizat carburatoarele? De ce nu se vad diferente notabile inainte si dupa (excluzand deocamdata consumul)? In afara de consum, vibratii, relanti stabil, ce as mai putea urmari sa vad daca am facut cum trebuie?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu nu e anormal. Explicatia este simpla, observata pe mobra mea in 2 cilindri, 2 carburatoare. Clapeta carburatorului din stanga e actionata direct de cablul de acceleratie. Printr-o tija, clapeta acestui carburator se leaga de clapeta celui de-al doilea, intre ele existand acel surub de sincronizare care permite modificarea pozitiei clapetei carburatorului din dreapta fata de cea a carburatorului din stanga. In momentul in care desincronizam carburatoarele, la mine clapeta carbului din stanga ramanea pe loc insa cea a carbului din dreapta se deschidea, astfel ca el tragea mai mult amestec iar relantiul crestea. Motorul avea un sunet placut, ceasurile mele sincronizatoare erau cu totul anapoda, asa ca eu eram ferm convins ca sincronizam carburatoarele cand de fapt eu le desincronizam, pur si simplu dadeam mai mare relantiul la carburatorul din dreapta.

 

Pana la urma am renuntat la porcaria aia de ceas si am sincronizat la ochi, folosind ca reper orificiul de relanti, ba chiar am si masurat cu o lera de 0,1 deschiderea clapetei si am verificat deschiderea clapetei privind prin difuzoare in lumina. Reglajul ochiometric mi s-a parut ok. Reglajul l-am facut chiar ieri, cand am dat jos carburatoarele pentru a micsora nivelul in camerele de nivel constant si am reglat (sau dereglat) un pic si deschiderea clapetei de acceleratie la actionarea tijei de soc. Deocamdata n-am apucat sa vad daca socul functioneaza cum trebuie sau cat consuma cu nivelul mai scazut in carburatoare si sincronizarea dupa ureche, insa dupa ce "sincronizasem" cu ceasurile si ajustasem nivelul in CNC-uri dupa manual, bujiile erau negre cu depuneri si mobra consuma cat un ARO 10.

Editat de Tom Cat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Pana la urma am renuntat la porcaria aia de ceas si am sincronizat la ochi, folosind ca reper orificiul de relanti, ba chiar am si masurat cu o lera de 0,1...

Sincronizarea carburatiei inseamna sa alimentezi toti cilindrii unui motor identic, cu aceiasi cantitate de amestec asigurand o depresiune egala in toate galeriile de admisie. Saracirea sau imbogatirea amestecului modifica turatia motorului - tu asta ai btinut - turatia dorita pe un motor ce functioneaza asincron.

Evident aceasta operatie se face pentru circuitul de relanti obtinand un echilibru perfect al motorului, un raspuns la accelerare foarte bun mai ales la trecerea in sarcina si satisfactia utilizatorului. Sunt de acord ca poti face carburatie cand ai experienta si un singur carburator la o galerie comuna. Cand ai carburatoare individuale operatia nu poate fi facuta la ureche, oricat de bun meserias te crezi! Insa daca esti de principiul "merge si asa" este "ok".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa se reduca relantiul atunci cand s-au sincronizat carburatoarele?

da, daca invirtind surubul ai inchis una din clapete.

daca te uiti in manual o sa sa observi ca trebuie crescuta turatia o idee din surubul de ralanti (la mine zice 1750 rpm). probabil asta e ca sa ajungi la o turatie la care motorul merge mai "rotund", incit indicatorul sincronizatorului sa nu "tremure".

In afara de consum, vibratii, relanti stabil, ce as mai putea urmari sa vad daca am facut cum trebuie?

din ce-am observat eu desincronizarea cauzeaza revenirea mai lenta din ture si scaderea sub valoarea de ralanti, urmata de o usoara crestere. dar asta depinde si de amestec, deci nu e chiar cel mai relevant factor.

Insa daca esti de principiul "merge si asa" este "ok".[/font]

eh, daca as mai spune inca o data ca sincronizatorul cel mai eficient e si cel mai ieftin si simplu de incropit... :) Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor,

 

Am un GSX-R 750 din 94 pe carburatie, si vreau sa imi fac un dispozitiv de sincronizat carburatoare, modelul comparator (furtune cu ulei in ele).

Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi la constructia lui? Ma refer aici la cat de lungi sa fie furtunele, cat de mare sa fie coloana de ulei in ele, si daca e neaparat nevoie de supape pentru reducerea vibratiilor de nivel.

Mentionez ca nu sunt nici pe departe expert in ale mecanicii dar imi place sa surubaresc eu cand vine vorba de "Suzi" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce-mi amintesc cam 3 metri de tub (1,5 metri pus in doua), cam 50 cm de ulei 10W40/coloana si neaparat (de fapt cam asta e partea cea mai importanta) sa fie cu pereti grosi, sa nu se gituie. nu e nevoie de nici un fel de supape sau chestii, o fi greu de crezut dar chiar merge fara probleme. eu am pus tubul atit de lung ca sa nu risc sa traga ulei in carburi si ca sa fie mai usor de manipulat in utilizare. o sa ti se ridice una din coloane tare doar daca e extrem de desinconizat motorul. dar daca ar fi fost cazul ti-ai fi dat seama pt. ca asta inseamna muci in functionare (un 4L suna a 2V, vibreaza, revine f lent din ture etc).

 

edit: si, evident, atentie sa fie perfect racordul cu stuturile de la carburi ca altfel pierzi vremea si-l dereglezi mai tare. merge pus un colier pe furtun cit sa-l stringa o idee si sa intre cit de cit fortat

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce-mi amintesc cam 3 metri de tub (1,5 metri pus in doua), cam 50 cm de ulei 10W40/coloana si neaparat (de fapt cam asta e partea cea mai importanta) sa fie cu pereti grosi, sa nu se gituie. nu e nevoie de nici un fel de supape sau chestii, o fi greu de crezut dar chiar merge fara probleme. eu am pus tubul atit de lung ca sa nu risc sa traga ulei in carburi si ca sa fie mai usor de manipulat in utilizare. o sa ti se ridice una din coloane tare doar daca e extrem de desinconizat motorul. dar daca ar fi fost cazul ti-ai fi dat seama pt. ca asta inseamna muci in functionare (un 4L suna a 2V, vibreaza, revine f lent din ture etc).

 

edit: si, evident, atentie sa fie perfect racordul cu stuturile de la carburi ca altfel pierzi vremea si-l dereglezi mai tare. merge pus un colier pe furtun cit sa-l stringa o idee si sa intre cit de cit fortat

Multumesc de sfaturi. Nu am cititi ultima parte a mesajului tau legata de coliere la racorduri, decat dupa ce am testat aparatul si imi tragea uleiul intr-o parte de tot....Dupa ce il modific revin cu rezultate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat din nou sa-mi sincronizez carburile, de data asta urmand toate sfaturile. Totusi fara succes.

Coloana de ulei(10w40 de 45 de cm) se ridica intr-o parte din ce in ce mai mult. Am vazut lucrul asta pe ambele perechi de carburatoare indiferent de cum conectam dispozitivul(cu/fara coliere).Ce-i drept cand puneam colierele coloana de ulei urca mai greu.

Mai incerc, voi schimba furtunul cu ceva mai gros, si revin cu rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca e destul de convingator (umblam la surubul de sincronizare in timp ce filmam): http://www.myvideo.ro/watch/9144688/sincronizator_de_carburatoare_DIY

 

daca s-a schimbat treaba cu coliere, probabil problema e de la racord, trage aer pe acolo. totul trebuie sa fie perfect etans, altfel e pierdere de vreme. eventual racordeaza la capatul furtunului de sincronizare un furtun de diametru mai mic, care sa intre cit mai fortat.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru Sfaturi!Am schimbat furtunul si s-au rezolvat problemele :). Urca mult mai frumos in ture, merge motorul mai rotund, si nu stiu daca mi se pare dar dupa ce am dat o tura cu ea am observat ca se schimba vitezele mult mai usor decat inainte.Mai trebuie totusi un reglaj fin...eventual si o schimbare de filtre intrucat de la 3000 rpm parca coboara un picutz mai greu pana la 1200 rpm....dar doar atat cat sa ma bazaie pe creier....

Nah...cum garajul meu e in aer liber...a venit ploaiasi a trebuit sa intrerup activitatile...Oricum rezultatul e pe masura. Device-ul asta merge chiar foarte bine.

 

Multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi.

 

Off topic: Furtunul dintre vasul de lichid si pompa de frana trebuie sa fie dintr-un material special sau se poate folosi un cauciuc ordinar(furtun de benzina)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva un manometru diferential de genul asta (link)?

Principiul este similar cu TwinMax sau furtunul cu lichid, doar ca TwinMax e mult mai scump iar cu furtunul am eu o obsesie referitor la ce se intampla daca ajunge lichidul in motor (iese accidental un capat al furtunului de ex).

Prima data ma gandeam sa fac eu unul cu un senzor diferential si microcontroller, dar ies mai scump - doar senzorul e in jur de 100 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca aparatul nu e proiectat pt. functia de sincronizare, nu cred. daca senzorul are raspuns rapid si nu face o mediere gen...

oamenii fac orice ca sa evite de varianta cea mai ieftina si cea mai eficienta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

oki doki, cum nu aveam casca sa merg la service, dar aveam 2 sticle de sticla, 2 doape de laborator cu cate 2 gauri, si ceva metri de furtun de acvariu, am purces conform schemelor sa imi fac un sincronizator. Sambata asta m-am jucat un pic si am reusit sa fac nivelul in cele 2 sticle sa stea ok, insa relantiul sta cam jos (~1100 fata de 1100-1250) si nu pot sa il reglez calumea din balaria aia de rotita. Motorul pare ca merge rotund, nu foarte, dar oricum mult mai bine decat l-au reglat MECANICII (p.la mea am invatat la 'mecanica' din cauza unor incompetentilor de pe la noi... a nu se citit ca toti sunt asa, sunt si mecanici super in oraselul asta). Chestia e ca tuburile alea de acvariu erau foarte moi si se strangeau, deci mai mult ca sigur nu sunt sincronizate ok, dar ideea parca ca functioneaza. Ceva idei de tubulete din astea gen fi=0.5?

 

PS: Oare o merge cu furtun de benzina cu insertie? Dar parca are diametrul ceva mai mare...

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca lumea ar mai si citi ce s-a scris...

sint in magazinele de bricolaj (cred ca din Praktiker am luat) tuburi cu pereti grosi (cel putin 3 mm) si ranforsate cu fir textil. nu se gituite alea de la depresiune de nici o culoare. si ca bonus diametrul interior e fix cit pt. stutul de la carburator, daca il convingi sa stea bine cu un colier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

In principiu nu e anormal. Explicatia este simpla, observata pe mobra mea in 2 cilindri, 2 carburatoare. Clapeta carburatorului din stanga e actionata direct de cablul de acceleratie. Printr-o tija, clapeta acestui carburator se leaga de clapeta celui de-al doilea, intre ele existand acel surub de sincronizare care permite modificarea pozitiei clapetei carburatorului din dreapta fata de cea a carburatorului din stanga. In momentul in care desincronizam carburatoarele, la mine clapeta carbului din stanga ramanea pe loc insa cea a carbului din dreapta se deschidea, astfel ca el tragea mai mult amestec iar relantiul crestea. Motorul avea un sunet placut, ceasurile mele sincronizatoare erau cu totul anapoda, asa ca eu eram ferm convins ca sincronizam carburatoarele cand de fapt eu le desincronizam, pur si simplu dadeam mai mare relantiul la carburatorul din dreapta.

 

Pana la urma am renuntat la porcaria aia de ceas si am sincronizat la ochi, folosind ca reper orificiul de relanti, ba chiar am si masurat cu o lera de 0,1 deschiderea clapetei si am verificat deschiderea clapetei privind prin difuzoare in lumina. Reglajul ochiometric mi s-a parut ok. Reglajul l-am facut chiar ieri, cand am dat jos carburatoarele pentru a micsora nivelul in camerele de nivel constant si am reglat (sau dereglat) un pic si deschiderea clapetei de acceleratie la actionarea tijei de soc. Deocamdata n-am apucat sa vad daca socul functioneaza cum trebuie sau cat consuma cu nivelul mai scazut in carburatoare si sincronizarea dupa ureche, insa dupa ce "sincronizasem" cu ceasurile si ajustasem nivelul in CNC-uri dupa manual, bujiile erau negre cu depuneri si mobra consuma cat un ARO 10.

ce ai facut tu e bataie de batjocura...e exact ce nu trebuie facut...nici cand era nou nu cred ca erau asa reglate..

1..diferenta de uzura intre pistoane

2..diferente de dozaj intre carburatoare..sa nu crezi tu ca cele 2 carb ale tale merg la fel..niveluri de benzina pierderi de vid si alte chestii.

la tine sunt doar doua ma intreb ce te faceai de erau 4..cred ca-l dadeai peste cap

in primul rand dupa ce motorul e cald se urca turatia din surubul de rpm la peste 1500 pentru a nu avea o fluctuatie mare ceasurile si pe urma din robinetii de reglare ai ceasurilor reglezi pana ce ceasurile abia mai variaza..dupa ce ai facut aceasta treaba reglezi perechile de carburatoare in functie de ceasuri..primele 2 perechi ci pe urma celelalte 2 perechi si pe urma perechile intre ele..asta la moto cu 4 carb...tu aveai doar o pereche de reglat..de cele mai multe ori motorul trebuie sa sune bine dupa ce e reglat la relanti...si chiar daca nu suna te asigur ca e in parametri..daca galo peaza dupa sincronizare e din piloti de aer sau mai sunt cateva chesti care raman o enigma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Confirm faptul ca varianta cu furtunul indoit de la jumatate functioneaza. Nu am verificat cu alt aparat dupa, dar dupa ce carburatoarele au fost demontate bucatele, schimbate cele necesare in ele, nu mai corespundea absolut nici un reglaj. Am sincronizat cu furtunul de 4m indoit in care am pus ulei 2t cu benzina si functioneaza mult mai bine decat atunci cand am luat-o de la mecanic. Am dat 20ron pe furtun la Mymoto si 8ron pe ulei asta a fost toata cheltuiala. Furtunul e de alimentare transparent verzui.

Deci functioneaza. La un moment dat imi trasese si mie amestecul in carburator, dar am mai adaugat amestec ulei-benzina(f. putina benzina) si apoi am putut regla.

 

O sa incerc sa pun o poza, dar nu prea pot direct de pe tel. mai incerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am "sincronizat" carburatoarele.

Cand am pus furtunele erau toate aiurea…le.am reglat cat de cat dupa care am oprit.o am pornit.o iar naspa iar reglat…am facut de cateva ori asa pana nu a mai pornit acum trb la mecanic.

Concluzia: daca nu aveti aparatura nu va apucati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, ai incercat sa reglezi dupa o logica, sau pur si simplu ai invartit la suruburi pana ce ti s-a parut ca e ok?

In mod obisnuit, cele 4 carburatoare sunt in perechi de cate 2. Trebuie sincronizata intai o pereche, apoi cealalta si la sfarsit sincronizarea intre cele 2 perechi.

Iar cand folosesti un sistem cu lichid, nu e neaparat nevoie ca lichidul sa fie la acelasi nivel, important este ca nivelul sa fie stabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa fac lichidul sa stea la acelasi nivel in toate 4 furtune.

Am reglat 3+4 dupa 1+2 si dupa intre ele dar nust dc cand il porneam din nou erau altfel ,furtunele au fost toate de aceeasi lungime… cred ca iti trb multa pricepere ca sa reglezi cu asa cv corect

Editat de alexdx09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa fac lichidul sa stea la acelasi nivel in toate 4 furtune.

Am reglat 3+4 dupa 1+2 si dupa intre ele dar nust dc cand il porneam din nou erau altfel ,furtunele au fost toate de aceeasi lungime… cred ca iti trb multa pricepere ca sa reglezi cu asa cv corect

unealta aia e facuta aiurea mise pare mie...trebuie sa ai 2 furtune separate nu cred ca ai facut bine ca le-ai innodat acolo cu crucea aia...cred ca de aici ti se trage...2(doua) coloane separate te ajutau mult mai mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...