Sari la conținut

Clasice- made in japan


Jean_Taxi
 Share

Postări Recomandate

Acum 29 minute, GoodKat a spus:


Man, apreciez efortul pe care il faci, dar sa lucrezi atat fara sa rectifici scaunele de valve si sa schimbi ghidurile imi pare a cui batut in talpa de unul singur. Dar este parerea mea de ageamiu, nu sunt mecanic, doar unu care mai citeste una alta si isi mai baga nasul. Ai luat o compresie? Un leakdown test? Se planeaza chiulasele?

compresie e de fabrica pe un singur piston..restul sunt cu o,5 bari sub limita admisa.

mecanicul mi a spus si explicat ca nu e ok sa faci rectificare la chiuloasa. Omu a garantat cu manopera ca motocicleta va fi perfect functionala.  daca nu, sa nu i dau nici un ban.

ps si o veste buna , se pare ca nu desface motorul in doua. lanturile de distributie au sigurante deschise care se capseaza.  doar chiuloasele le va da jos sa schimbe oringurile la supape si sa le curete.

 

20220120_182454.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dacă prin rectificat se înțelege planat nu are sens atâta timp cât nu sunt deformate, se poate măsura simplu. Scaunele însă eu unul le-aș rectifica, sau măcar le-aș verifica atent. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca mecanicul tau nu este ce trebuie.

O diferenta de 0.5 bari de compresie intre cilindri o gasesti si la un Rolls Royce abia iesit din rodaj...

Parerea mea este ca ati desfacut-o degeaba, te-a pus sa platesti o avere pe piese care nu trebuiau schimbate.

 

Cel mai de bun simit era sa iti schimbe consumabilele, sa iti curete si sincronizeze carburatoarele si apoi sa mergi cateva mii de km. Dupa aceea, daca ti se parea ca merge ciudat trebuia vazut ce si cum...

 

La un motor nepornit de mult, poti sa ai depuneri pe supape, pe scaune si daca mergi cu el si il incingi bine... se curata... Evident, pana nu se curata, supapele au probleme de etansare... dar nu sunt o problema.

 

Cum a masurat compresia? La rece, cu ulei in cilindri, fara ulei...

A incercat sa bage aer sub presiune in cilindri cu compresorul si apoi sa vada pe unde pierde?

 

Tare mi-e frica ca tocmai ti-a mutilat motocicleta, si asta pe banii tai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Papa_Bear a spus:

Parerea mea este ca mecanicul tau nu este ce trebuie.

O diferenta de 0.5 bari de compresie intre cilindri o gasesti si la un Rolls Royce abia iesit din rodaj...

Parerea mea este ca ati desfacut-o degeaba, te-a pus sa platesti o avere pe piese care nu trebuiau 

 

Nu era diferenta de 0,5 bari intre cilindri, ci trei cilindri avand compresia cu 0,5 sub limita de service!

 

 

... sau asa am inteles eu.

Ce n-am inteles e cum a distrus-o proprietarul anterior in doar 400km. Ce a facut gresit? A mers numai in limitare, sau cum?

 

In fine, sa ai spor, Jane! Sa iasa dupa cum iti doresti, asta conteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GodKat...V Max ul are 15.000 mile pe ceas. da cine ar baga mana in foc ca sunt reali?!. ce pot spune e ca in 2014 avea cu 300 mile mai putin.  Omu a facut itp un in 2017 acnd avea la statia itp tot 15.000 mile si mi a spus ca a mers cu ea dar ii facea probleme deja, intrrrupea si dadea rateuri cu fum negru. mecanicul mi a spus ca daca a tras de ea asa e suficient ca in 300 mile sa slabeasca lanturile de la distributie. A lovit in ceea ce a gasit mai slab. 

Eneos..mi a explicat, argumentat serios problema asta dar pt mine mecanica e un domeniu cunoscut doar teoretic, asa ca am uitat. era vorba de un risc cu planarea chiuloaselor.  Merg pe mana mecaniculu pt ca mi a garantat cu neplata manoperei, nereusita. 

Acum 13 minute, Jean_Taxi a spus:

GodKat...V Max ul are 15.000 mile pe ceas. da cine ar baga mana in foc ca sunt reali?!. ce pot spune e ca in 2014 avea cu 300 mile mai putin.  Omu a facut itp un in 2017 acnd avea la statia itp tot 15.000 mile si mi a spus ca a mers cu ea dar ii facea probleme deja, intrrrupea si dadea rateuri cu fum negru. mecanicul mi a spus ca daca a tras de ea asa e suficient ca in 300 mile sa slabeasca lanturile de la distributie. A lovit in ceea ce a gasit mai slab. 

Eneos..mi a explicat, argumentat serios problema asta dar pt mine mecanica e un domeniu cunoscut doar teoretic, asa ca am uitat. era vorba de un risc cu planarea chiuloaselor.  Merg pe mana mecaniculu pt ca mi a garantat cu neplata manoperei, nereusita. 

exact!..avea 14 pe un cilimdru si restul de trei aveau 11,5. Manualul specifica foarte clar ca sub 12 bari per cil nu se poate face reglajul in vederea functionarii optime. ca dovada, am incercat si veaba!..pornea doar cu spray dat in gurile de aer, accelera, decelera teribil de greu. Practic, era imposibil sa pot merge cu ea! Imposibil! Distributia este devansata din cauza uzurii excesive la lanturi. am vb si aratat la inca doi mecanici acel filmulet si i au dat dreptate, mecanicului meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai ca nu inteleg ceva: la manual cat zice sa ai pe fiecare cilindru? Si cum adica sub 12 nu se mai poate face reglajul? Gen e imposibil de reparat sau cum vine asta, ca eu asa inteleg din ce ai scris

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Papa_Bear a spus:

Parerea mea este ca mecanicul tau nu este ce trebuie.

O diferenta de 0.5 bari de compresie intre cilindri o gasesti si la un Rolls Royce abia iesit din rodaj...

Parerea mea este ca ati desfacut-o degeaba, te-a pus sa platesti o avere pe piese care nu trebuiau schimbate.

 

Cel mai de bun simit era sa iti schimbe consumabilele, sa iti curete si sincronizeze carburatoarele si apoi sa mergi cateva mii de km. Dupa aceea, daca ti se parea ca merge ciudat trebuia vazut ce si cum...

 

La un motor nepornit de mult, poti sa ai depuneri pe supape, pe scaune si daca mergi cu el si il incingi bine... se curata... Evident, pana nu se curata, supapele au probleme de etansare... dar nu sunt o problema.

 

Cum a masurat compresia? La rece, cu ulei in cilindri, fara ulei...

A incercat sa bage aer sub presiune in cilindri cu compresorul si apoi sa vada pe unde pierde?

 

Tare mi-e frica ca tocmai ti-a mutilat motocicleta, si asta pe banii tai...

Asa am si facut, cum zici tu aici..dar, surpriza!..nu poti merge cu ea, efectiv! si surpriza nu a mai foat surpriza dupa ce am vazut uzura mare la distributie..adica s a explicat de ce nu merge deloc bine. Distributia este uzata si devansata iar supapele nu mai inchid. suficient ca motorul sa nu poata functiona optim.

Am increxere in acest mecanic, ne stim de 20 de ani mai bine, stie ce face, el s a ocuoat si de Vf ul lui Senor Pink de aici, luat de la mine.

Are compresie 14 pe un cil si 11 5 pe celelalti trei cil.

papa bear, cum esti pe facebook, te rog? sigur ne stim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Papa_Bear a spus:

Pe FB ma gasesti ca Alexandru Serbanescu.

 

Cu mai merge reparatia?

Inca nu s a apucat de ea. Sunt fericit pt ca se pare ca nu va mai trebui sa crape motorul in doua. 

lanturile sunt cu clema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Acum 2 ore, TETEA. a spus:

Ceva vesti, @Jean_Taxi?

Nimic nou, ambii mecanici au facut Covid, abia ieri au revenit la munca dupa doua saptamani de pauza!

E vorba sa se apuce de ea saptamana care vine, cam asta e! astept, n am ce face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Acum 2 ore, SenorPink a spus:

Incepe ușor ușor să intre pe ultima 100 de metri: 

Amortizor spate de la Wilbers nou nout:

 

20220228_120506.thumb.jpg.242c137ca385b10a82f7d1e65cbe3ca8.jpg

 

Sablare și vopsire jante: 

 

IMG-20220302-WA0004.thumb.jpg.50441bebf2378c2cba4035f70428814c.jpgIMG-20220302-WA0003.thumb.jpg.f2429297e7f7c39f92f035a461188ef4.jpgIMG-20220302-WA0005.thumb.jpg.a29dc93c576283bf29fe2c814312bab9.jpg

 

Chiulasele sablate: 

 

IMG-20220225-WA0027.thumb.jpg.c26ae2f482fa9d5698af7447142099a3.jpg

Salutam! Mi-a sarit in ochi poza....ai planat chiulasa cumva?

Lantul unui astfel de motor nu se uzeaza in 15k km, inici in 150k ,in schimb pot aparea probleme cu intinzatorul, unele automate cu con unisens, altele mecanice cu corectie si mentenanta periodica.

Restul sunt .....detalii. 

Daca te indoiesti de ceea ce spun te invit sa vezi un motor din 1976, sa vezi ce uzura au lanturile, cilindrii si km cat Berila.

Tehnica japoneza nu a fost facuta pentru rectificari , planari si alte cele....astea sunt tehnologii specifice altor natiuni.

Nu am vazut cuzineti de reparatie sau garnituri de chiulase majorate la Japan Made ( discut de manuale de repatatie), dar asta nu inseamna ca nu sunt.

Daca ai corectat chiulasa ai micsorat camera de ardete si inclusiv ai marit compresia....de aici povestea poate continua. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, SenorPink a spus:

 

Dap

Inainte de a purcede la un astfel de gest ai studiat manualul motocicletei?

Este descrisa acolo aceasta operatiune cat si cea ce presupune ea?

Te intreb pentru ca sunt surprins ca o chiulasa atat de mica sa necesite aceasta operatie.

Tehnologia de corectie, planare chiulasa este specifica unor chiulase lungi, spre exemplu motoarele D24 de la VW, 6 cilindrii în linie.

După operație se montează garnituri majorate tocmai pentru a nu modifica parametrii camerei de ardere.

Spor!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, m72story a spus:

Inainte de a purcede la un astfel de gest ai studiat manualul motocicletei?

Este descrisa acolo aceasta operatiune cat si cea ce presupune ea?

Te intreb pentru ca sunt surprins ca o chiulasa atat de mica sa necesite aceasta operatie.

Tehnologia de corectie, planare chiulasa este specifica unor chiulase lungi, spre exemplu motoarele D24 de la VW, 6 cilindrii în linie.

După operație se montează garnituri majorate tocmai pentru a nu modifica parametrii camerei de ardere.

Spor!

 

 

Salut, 

 

Nu fac eu operațiunile am dus-o la niste unii care se pricep și care da au studiat și manualul de servire a motocicletei și toate schemele tehnice ale ei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.03.2022 la 17:05, SenorPink a spus:

Incepe ușor ușor să intre pe ultima 100 de metri: 

Amortizor spate de la Wilbers nou nout:

 

20220228_120506.thumb.jpg.242c137ca385b10a82f7d1e65cbe3ca8.jpg

 

Sablare și vopsire jante: 

 

IMG-20220302-WA0004.thumb.jpg.50441bebf2378c2cba4035f70428814c.jpgIMG-20220302-WA0003.thumb.jpg.f2429297e7f7c39f92f035a461188ef4.jpgIMG-20220302-WA0005.thumb.jpg.a29dc93c576283bf29fe2c814312bab9.jpg

 

Chiulasele sablate: 

 

IMG-20220225-WA0027.thumb.jpg.c26ae2f482fa9d5698af7447142099a3.jpg

Salutare,

 

Arata foarte bine.

Poti te rog sa imi dai si mie 3 informatii?

 

1. Unde ai vopsit electrostatic

2. Unde ai planat chiulasele

3. Cu ce mecanic lucrezi pentru restaurare

 

Spor la treaba... va iesi ceva frumos

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Papa_Bear a spus:

Salutare,

 

Arata foarte bine.

Poti te rog sa imi dai si mie 3 informatii?

 

1. Unde ai vopsit electrostatic

2. Unde ai planat chiulasele

3. Cu ce mecanic lucrezi pentru restaurare

 

Spor la treaba... va iesi ceva frumos

 

 

Salut,

 

Lucrez in intregime cu cei de la Pepper Studio. Daca vrei iti dau pe pm mai multe detalii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.03.2022 la 23:31, SenorPink a spus:

 

Salut,

 

Lucrez in intregime cu cei de la Pepper Studio. Daca vrei iti dau pe pm mai multe detalii

Iti multumesc pentru raspuns.

In linii mari, ii stiu pe cei de la Pepper. Nu stiam, in schimb ca se ocupa si de mecanica.

Iti doresc spor la restaurare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Papa_Bear a spus:

Iti multumesc pentru raspuns.

In linii mari, ii stiu pe cei de la Pepper. Nu stiam, in schimb ca se ocupa si de mecanica.

Iti doresc spor la restaurare!

 

Nu se ocupau, au început recent și colaborează cu Florin (care este un fel de proiect manager și mecanic șef plus inca un tip pe care nu am ajuns inca sa îl cunosc). Când a fost sa aleg unde sa restaurez motoreta am fost in mai multe locuri - la Honda, la Ace Customs și încă un loc, plus Pepper. Am ales pe Pepper pentru că e inginer de profesie (aerospațiale și director tehnic la o companie de transport aerian) și pasionat de motoare. Așa că am zis sa merg pe mana inginerului pasionat decat pe mâna mecanicilor plictisiți 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, SenorPink a spus:

 

Nu se ocupau, au început recent și colaborează cu Florin (care este un fel de proiect manager și mecanic șef plus inca un tip pe care nu am ajuns inca sa îl cunosc). Când a fost sa aleg unde sa restaurez motoreta am fost in mai multe locuri - la Honda, la Ace Customs și încă un loc, plus Pepper. Am ales pe Pepper pentru că e inginer de profesie (aerospațiale și director tehnic la o companie de transport aerian) și pasionat de motoare. Așa că am zis sa merg pe mana inginerului pasionat decat pe mâna mecanicilor plictisiți 🤭

Iti multumesc pentru clarificare.

Mi se pare cea mai buna solutie sa mergi pe mana pasionatilor.

Probabil voi apela si eu la PEPPER pentru vopsit. Mecanica o fac singur.

Acum restaurez un vw broscuta 1302S, varianta sportiva, cu motor de 1600.

Am fost surprins sa descopar ca in Bucuresti nu mai poti sa faci galvanizari de calitate si nici sa vopsesti electrostatic la preturi rezonabile si cu calitate buna.  Am platit o galagie de bani pentru vopsit electrostatic si calitatea a fost mediocra.

 

Spor la proiect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...