Jump to content

Problema Panou Singurate Yamaha R6


Recommended Posts

Buna seara ... O sa incerc sa explic problema mea cat mai pe larg..In aceasta seara in drum spre casa de la munca,am realizat ca nu mai am lumini,bun am ajuns acasa si am zis sa cercetez sigurantele,fiind vorba de una de 15 una de 20 si 2 de 75 si un de 20 paralela pentru semnale,le iau pe toate la puricat si o vad pe cea de 20 topita,Iau o lita o infasor si o pun,luminile merg ...toate bune imi aduc aminte ca mai am una prin pod, o aduc pe cea noua sa pun o scot pe cea cu lita si uit ca aveam contatctul pus se creaza o scateie imediat iau contactul..Din acel moment nu mai am nici un fel de electric..am cercetat toate siguratele toate sunt bune..Nu imi da scateie nu se aprinde nimic nici cel mai mic bec...Cercetat borne toate in regula M-am uitat si la firele care pleaca din sigurante nici unul nu da semene ca ar fi topit/impuscat..Are cumva o sigurata in caz de soc/supratensiune?...Repet in panou sunt 4 sigurate+1 de semanle...Yamaha este din 99 ..Va multumesc mult pentru evetualele lamuriri.O seara buna

Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu gresesc, dar cred ca ai o siguranta centrala, mare, fara de care nu ai nimic electric functional pe motor.

Vezi ca sigurantele nu se verifica la ochi, ci cu aparat de masura sau un bec/led ceva...

Cand se arde o siguranta, ceva e in neregula si te apuci si vezi pe partea afectata unde e hiba.

 

BTW, ai facut recent ceva inginerii la mobra?

Link to comment
Share on other sites

.De ce am zis ca am verificat'o ochiometric prin faptul ca arcul care leaga sigurata + de - era topit asa am dedus ca e e problema.E a doua oara cand schimb acea sigurata..Find vorba de vreo 3000 de km intre ele..Totul a inceput banuiesc eu de cand am schimbat becurile de la bord fiind vorba de 2 becrui(becurile sau ars la perioade diferite de timp)....

Intrebare ..Sigurata asta centrala de care zici e cumva in panou sa este in alta parte?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Redeschid acest topic. Aseara pana am ajuns acasa cu mobra, am ars 3 sigurante. Ce.a de 20A care cred ca este responsabila de faruri. Este vorba despre un r6 din 2000. Faza scurta s.a oprit dintr.o data in mers. Am oprit, am verificat sigurantele si ce.a de 20 era topita, am pus alta tot de 20 si faza scurta a mers din nou vreo 3 4 minute, dupa care s.au oprit dim nou, am schimbat din nou siguranta tot cu una de 20, chestia este ca odata ce aprind faza scurta siguranta se incinge foarte tare.  Firele par ok, nu sunt impuscate.

Link to comment
Share on other sites

Acum 54 minute, megamotoreta a spus:

Releul regulator cat baga? Daca ti-a ars si becurile si impusca siguranta...

Nu mi se ard becurile, nici pe faza lunga nici pe scurta. Doar ca se incinge  siguranta pana se topeste. Din cate am constatat vizual, nu sunt fire impuscate. Iar cat despre releul regulator..nu am verificat, trebuie sa caut  un multimetru

 

Becurile sunt halogen de 55w si au si faza lunga si scurta, daca ajuta cu ceva. Chestia e ca se intampla de cand a dat caludra. Sa fie consume foarte mult becurile si sa se inchinga asa rau? As putea pune o siguranta de 25sa vad daca mai face? Macar de proba sa vad cum reactioneaza.

20210626_112657.jpg

Edited by Albert1995
Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, megamotoreta a spus:

Daca pui siguranta mai mare nu se mai arde siguranta,dar se arde instalatia. iti ia foc in mers.

Am scos o mufa de la becul din dreapta, sa mearga decat cu un bec.nu se mai incinge. Am scos si mufa din dreapta  si am bagat.o pe cea din stanga. Nu se inchinge nici asa. Am crezut ca fi de vina vreo mufa. Dar nu este. In schimb se incinge daca tin pe faza lunga  pe oricare dintre becuri , stanga sau dreapta. (Vorbesc ca se incinge siguranta rau)

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Albert1995 a spus:

. In schimb se incinge daca tin pe faza lunga  pe oricare dintre becuri , stanga sau dreapta. (Vorbesc ca se incinge siguranta rau)

E posibil sa ai un contact imperfect pe undeva pe cablul de faza lunga .Nu ar strica sa-l iei la "pipait " manual sa vezi daca nu ar putea avea spire intrerupte sau contacte proaste pe  traseu .

Edited by farfuridi
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, farfuridi a spus:

E posibil sa ai un contact imperfect pe undeva pe cablul de faza lunga .Nu ar strica sa-l iei la "pipait " manual sa vezi daca nu ar putea avea spire intrerupte sau contacte proaste pe  traseu .

pai daca nu folosesc faza lunga si sunt conectate ambele becuri tot se incing .

Link to comment
Share on other sites

Becul e cel recomandat sau e mai mare (55W ?)

Acum 35 minute, Albert1995 a spus:

pai daca nu folosesc faza lunga si sunt conectate ambele becuri tot se incing .

 

Acum 6 ore, Albert1995 a spus:

Nu se inchinge nici asa. Am crezut ca fi de vina vreo mufa. Dar nu este. In schimb se incinge daca tin pe faza lunga  pe oricare dintre becuri , stanga sau dreapta. (Vorbesc ca se incinge siguranta rau)

Pai se incinge pe faza lunga sau nu ?Cand treci butonul pe faza lunga? Sau si cand e faza scurta dar merg ambele becuri se incinge?Atunci ai un cunsumator prea mare undeva ?sunt becurile mai tari  fata de ce e recomandat?

 

La cum arata soclul ala nu e de loc in regula.Cum zicea si cineva mai sus verifica incarcareapoate "baga "curent prea tare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, farfuridi a spus:

Becul e cel recomandat sau e mai mare (55W ?)

 

Pai se incinge pe faza lunga sau nu ?Cand treci butonul pe faza lunga? Sau si cand e faza scurta dar merg ambele becuri se incinge?Atunci ai un cunsumator prea mare undeva ?sunt becurile mai tari  fata de ce e recomandat?

 

La cum arata soclul ala nu e de loc in regula.Cum zicea si cineva mai sus verifica incarcareapoate "baga "curent prea tare.

Scuzele mele, nu stiu sa ma exprim corect. Deci daca funnctioneaza ambele becuri pe faza scurta cat se pe faza lunga se incing. Daca scot bEcului din stanga de ex. Nu se mai incinge. Este valabil si pt partea din dreapta.  Daca dau faza lunga chiar si cu un singur bec tot se incinge.

Link to comment
Share on other sites

Eu deduc faptul ca la un singur bec circuitul nu e asa de solicitat,cu doua becuri sau cu faza lunga "suge "mai mult curent si se incinge.

Eu nu sunt specialist, mi-am dat doar cu presupusul,ar fi bine sa te sfatuiasca cineva mai priceput,era bun  userul easy la astfel de cazuri ,dar din pacate nu mai e activ.Poate  se gaseste vreun coleg dispus sa ajute.

Link to comment
Share on other sites

Dacă se încinge siguranța poate fi contact imperfect (oxidat și supraîncălzit în timp). Dar nu ar trebui să se ardă siguranța, s-ar încălzi și s-ar topi plasticul. 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Dacă se încinge siguranța poate fi contact imperfect (oxidat și supraîncălzit în timp). Dar nu ar trebui să se ardă siguranța, s-ar încălzi și s-ar topi plasticul. 

Se incinge pana se opresc farurile.

Link to comment
Share on other sites

Eu as incerca sa alimentez in paralel pe rand fir cu fir toate firele care  ajung la becuri,incercand sa observ daca vreuna din variante nu mai incinge siguranta ,adica sa "sar" peste contactul eventual imperfect.Si as incepe cu minusul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, farfuridi a spus:

Eu as incerca sa alimentez in paralel pe rand fir cu fir toate firele care  ajung la becuri,incercand sa observ daca vreuna din variante nu mai incinge siguranta ,adica sa "sar" peste contactul eventual imperfect.Si as incepe cu minusul.

am sa incerc de dimineata, multumesc

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Albert1995 a spus:

Becurile sunt halogen de 55w si au si faza lunga si scurta, daca ajuta cu ceva. 

 

Incearca cu becuri normale, s-ar putea ca cele halogen sa nu fie de 55w cat scrie pe ele ci mai mari(ceva de genul no use of the road made in RPC)

si atunci se suprasolicita circuitul ,probabil efect accentuat de vremea  calda.Desi atunci in mod normal ar fi trebuit sa inceapa sa se topeasca mufele de plastic de la pinii becului.

Acum 7 ore, farfuridi a spus:

Eu as incerca sa alimentez in paralel pe rand fir cu fir toate firele care  ajung la becuri,incercand sa observ daca vreuna din variante nu mai incinge siguranta ,adica sa "sar" peste contactul eventual imperfect.Si as incepe cu minusul.

Daca ai la indemana poti folosi un fir cu siguranta pe fir de valoarea adecvata.

Link to comment
Share on other sites

fara suparare, dar nu ai cunostintele necesare pentru treaba asta. Un mecanic e mai ieftin decat sa iti ia foc motocicleta sub tine. Din poza se vede clar ca ai contact imperfect pe papucii din panou, aia se schimba daca nu gasesti panou nou, nu mai ai ce curata pe acolo. In plus, dupa atata mers supraincarcat pun pariu ca si rezistenta firelor a crescut. Trebuie un multimetru si cunostinte de fizica de scoala generala acolo...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...