ZLI Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 io ma duc sa iau drobu ala de pe soba ca nu mai suport. Jagi, da am avut accident..... Lasa-ma sa ghicesc: Ghinion! Nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 nu, bafta curata. putea fi mult mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 mon cher Zaleu, eu am spart 4 (2AGV, 1SHOEI,1AIROH asta ca sa nu zici ca umblu cu prastii) casti de cros pana acum si pot vorbi un pic si din stomac cat despte celelalte proprietati ale castii de cros... nu a deschis nimeni discutia PS: O casca buna se sparge la un anumit impact pentru a disipa energia socului, distanta dintre creierul uman si cutia craniana e de aproximativ 1mm iar la un soc puternic.... e bun si pane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_tro Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 Daca tu din pozele alea mizere vezi calitatea cauciucurilor... Eu nu vad la ele decat ca au carne destula. exact..si eu la fel, chiar m am uitat atent..nu inteleg de unde isi da el seama ca sunt proaste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 exact..si eu la fel, chiar m am uitat atent..nu inteleg de unde isi da el seama ca sunt proaste I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 (editat) I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur. Jagi, eu am alt test pentru tine, daca esti de acord. Mergi cu 70 km/h si franeaza cat poti tu de tare, ca sa te opresti cat mai repede... franezi cat mai perfect posibil, asa cum crezi si cum sti tu. Tine cont de locul unde ai inceput franarea si masoara distanta pana in locul in care te-ai oprit. Mentionez ca ai voie sa faci testul cu ce cauciucuri doresti (de preferat cauciucuri moi). Si spune-ne si noua te rog distanta parcursa pe franare. Eu fac acelasi test, cu gume tari, de touring, si tocite si vechi de 3 ani (gasesc eu pe undeva ). Cu siguranta ma voi opri mult mai departe decat tine. Dar acum, concluzia testului: daca la doar 2-3 m dupa locul unde am inceput amandoi franarea, ar fi fost o masina care sa presupunem ca ne-ar fi iesit brusc in fata, cu ce te avantajau pe tine gumele mai moi? Acum ai inteles de ce oamenii de pe aici spun ca o guma de compozitie moale nu mai conteaza in cazul unui astfel de accident? Nu cred ca spune nimeni ca e mai aderenta pe franare o guma veche si tare, dar asta am incercat noi sa iti spunem, ca in unele accidente (ca si cel din acest topic), o guma performanta nu ar fi facut diferenta. Editat Mai 30, 2011 de bogdan_gba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 Deci numa' este cauciucul de vina, este casca acum ? Pacat ca s-a julit cineva , altfel era chiar amuzant topicul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 (editat) Jagi, eu am alt test pentru tine, daca esti de acord. Mergi cu 70 km/h si franeaza cat poti tu de tare, ca sa te opresti cat mai repede... franezi cat mai perfect posibil, asa cum crezi si cum sti tu. Tine cont de locul unde ai inceput franarea si masoara distanta pana in locul in care te-ai oprit. Mentionez ca ai voie sa faci testul cu ce cauciucuri doresti (de preferat cauciucuri moi). Si spune-ne si noua te rog distanta parcursa pe franare. Eu fac acelasi test, cu gume tari, de touring, si tocite si vechi de 3 ani (gasesc eu pe undeva ). Cu siguranta ma voi opri mult mai departe decat tine. Dar acum, concluzia testului: daca la doar 2-3 m dupa locul unde am inceput amandoi franarea, ar fi fost o masina care sa presupunem ca ne-ar fi iesit brusc in fata, cu ce te avantajau pe tine gumele mai moi? Acum ai inteles de ce oamenii de pe aici spun ca o guma de compozitie moale nu mai conteaza in cazul unui astfel de accident? Nu cred ca spune nimeni ca e mai aderenta pe franare o guma veche si tare, dar asta am incercat noi sa iti spunem, ca in unele accidente (ca si cel din acest topic), o guma performanta nu ar fi facut diferenta. Pui problema complet ireal. La 2-3 m daca apare, tre sa fie mascata de obstacol, sau sa ai ochelari de cal. Au spuso si altii, o repet si eu la infinit: Ce e mai scump? Sanatatea sau un amarit de cauciuc de maxim 150euro???Intreaba-i si tu pe toti care au ghinionul sa le iasa ceva neprevazut, brusc, in fatza, cam care au fost urmarile. Ai sa remarci foarte usor ca majoritatea au pierdut fatza. NU TOTI, majoritatea. Pune altfel problema. Presupui ca mergi cu 70h si-ti apare in 20m perpendicular o masina. Esti incepator si te panichezi. Ce sanse ai ? Frinezi mai putin sa nu aluneci? Iei in plin masina. Nu mai zic ca masina daca merge in aceeasi directie cu tine si schimba banda brusc, la fel, te panichezi, stringi frina si cazi. Nici macar nu atingi masina si esti bun de plata. I-i rog pe veteranii care merg preventiv si nu au accidente sa nu se simta ofensati in urma citirii posturilor mele. Normal ca daca mergeti calculat si aveti experientza traficului salbatic nu aveti prea multe evenimente neplacute. Cei vizati sint incepatorii, carne de tun cum spune statistica. Editat Mai 30, 2011 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 o guma performanta nu ar fi facut diferenta. Eu am avut un accident acum doi ani... Tot asa, in scurt. Am franat puternic, dupa care am sarit de pe motor. Daca aveam gume proaste, eram 200% sub masina care nu mi-a dat prioritate, sau ma loveam cu corpul de ea, pentru ca sigur pierdeam fata. In momentele alea reactionezi instinctual si te bagi singur in sah, inainte de impact. La 30kmh poti sari peste masina, sau poti intra cu capu-n bara. Asta poate fi diferenta intre viata si moarte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 (editat) @ stulewa Mie imi pare rau de experienta ta cu spartul castilor dar iti spun ca ar fi bine sa cercetezi exact de ce au cedat castile alea si sa nu te bazezi pe rationalizarea asta cu "ca sa disipeze energia". Asta e folosita dar in alte situatii nu la o casca. O casca functioneaza in felul urmaretz. Invelisul exterior "reflecta" cit se poate de mult din energie si in acelasi timp impiedica patrunderea obiectelor contondente la partea moale... recte omu din interior si boticul lui. Invelisul interior (spuma aia) este facut sa absoarba din energia impactului netransmitind decit un minim capatinei nefericitului accidentat. Ciocul nu are decit niste cauciuc... asta e. Tehnologie spatiala din anii 60 vinduta sub branduri de renume pentru fani marketing. Asta in timp ce materiale care chiar ar ajuta... zac. Energia impactului poate fi mare si e nevoie sa nu fie transmisa omului... dar in nici un caz cu riscul de a-l expune la alte accidentari. Odata sparta o casca... invelisul exterior adica... fie si doar ciocul... expune acum omul la pericolul de se baga cu botul direct intr-o cioata de care nu il mai protejeaza nimic. Pentru ca nimeni nu iti garanteaza mai ales la enduro ca dai cu botu de o piatra si gata. Chestia cu "disipatul" ai auzit-o la Formula 1 legat de faptul ca masina se dezintegreaza pentru a disipa energia impactului iar nasul masinii la fel explodeaza. Masina se dezintegreaza pentru a consuma prin rupere a pieselor (roti, motor) din energia impactului si pentru a lasa pilotul intr-o copaie cit mai usoara in momentul in care se va izbi de un viitor obstacol. Nasul masinii are rol de "amortizor"... dezintegrarea lui frinind practic cockpitul la impactul cu obstacolul. Pentru asta... nasul este facut din carbon copt intr-un anume fel astfel incit prin spargere sa consume cit mai multa energie din impact astfel frinind sandramaua in care e pilotul si protejindu-i cit de cit picioarele... s-au intimplat citeva accidente de astea in care a ramas ala cu picioarele libere pe afara... nu aia au vrut inginerii dar cam aia a rezultat... oricum... picioarele sint mai "expendable" decit capul. Ei bine... Treaba asta nu merge la casca... la nici una. Nici macar nu sint facute din carbon... si mai ales din carbon copt dupa "formula" celui din formula 1. Alta chestie pe care e posibil sa o fi mixat tu in "rationalizarea asta" este faptul ca cozorocul de la castile enduro este facut sa se rupa pentru a nu se agata de ceva si sa iti rupa gitul dindu-ti capul peste... cap . Acuma... tu crezi ce vrei... doar ai experienta si iti permiti. Dar vezi ca e o vorba... "convingerile sint un inamic al adevarului mai mare decit minciunile". Aviz si lu Jagi. Pericolul paste nu numai pe cel pe care il sfatuiti gresit printr-o convingere asupra unui adevar discutabil ci si pe voi. Acu... de aci e treaba voastra ce credeti. PS Poti sa te iei dupa standardele DOT ECE si SNELL care nu au in teste casti care sa se sparga. Din contra... lovitura in mandibula face parte din test si nu trebuie sa cedeze. Daca cedeaza pica testul si certificarea. Deci... PS 2 Sorry daca e offtopic... practic e o sueta pornita de la accidentul omului asta. Discutam asa... civilizat pina aflam vesti de la el. Editat Mai 30, 2011 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 (editat) @tarka2: tare rau comentariul tau, mare dreptate maestre ce sa iti zic.... daca le sti tu mai bine... acum nu te supara pe mine dar casca mea actuala este facuta din carbon(marushin), cat de coapta e nu stiu sa iti spun pt ca nu m-a interesat. cat despre experientele anterioare pot sa spun ca nu imi pare rau ca s-au spart castile, daca tie iti plac cele care nu se sparg... problema ta. apropos, cate casti ai spart dand cu capul de diverse ??? apropos, f1 e alt sport, nu poti compara fotbalul cu baschetul desi amandoua se joaca cu mingea. Editat Mai 30, 2011 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 30, 2011 Share Postat Mai 30, 2011 Alea care s-au spart erau de carbon? presupun ca nu... asa ca faptul ca asta intreaga e din carbon nu are importanta. Ideea este ca spargerea carbonului nu ajuta mult in ceea ce priveste "absorbtia energiei impactului... tre sa intelegi ca acea spargere este "un consumator de energie" ca un bec... o casca... mai bine zis o biata si amarita de mandibula are capacitati foarte reduse de absorptie... in caz ca vrei sa explodeze... si atunci mai bine pui spuma in ea ca aia absoarbe... altfel si calota ar fi fost tot exploziva . Repet... riscurile spargerii mandibulei sint foarte mari... expunere la noi lovituri pentru ca de multe ori omul se loveste nu doar odata intr-un accident... se duce de-a dura etc... in plus... cioburile insele ar putea lovi fata purtatorului... etc etc... De exemplu ideea asta e buna in F1... dar in autoturismele obisnuite nu e implementata pentru ca "cioburile" pot sari pe pietoni etc... la fel si aici... ramai cu cioburi de carbon in bot ca sa ce? sa scapi de 3 Jouli? Sint solutii mai ieftine care nu te expun apoi la accidentari. Cit despre necompararea sporturilor... pai nu eu le-am comparat... tu l-ai "mixat"... ce ti-am zis eu a fost o parere de unde cred eu ca ti-a venit tie ideea ca explodeaza mandibula cu folos... Si... cheastia asta cu "nu se compara"... ar trebui interzisa prin lege... am mai zis-o de 1 milion de ori. Totul se compara... asa functioneaza mintea umana... prin comparatii... "Dom'le... nu poti compara mere cu pere"... zau asa? Cit costa kilu de mere? cit ala de pere? opaaa... iaca se compara (nu, nu cumpara). La fel si baschetul cu fotbalul sau cu inotul daca vrei. La fel F1 si motociclismul... Partea importanta e ca eu nu le-am comparat pentru ca nu asta era discutia... ci ti-am spus de unde ti-a venit ideea asta cu mandibula exploziva de te agati de ea acum... ca deh... tu ai facut greseala sa faci conexiunea intre "experienta/faima ta" si acea mica idee eronata. E clar ca daca iti accepti eroarea in emiterea ideii aleia... ti se anuleaza partea cealalta nu? Eu stiu ca nu vei recunoaste in veci... dar tu deja stii ca ai gresit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 @ stulewa Mie imi pare rau de experienta ta cu spartul castilor dar iti spun ca ar fi bine sa cercetezi exact de ce au cedat castile alea si sa nu te bazezi pe rationalizarea asta cu "ca sa disipeze energia". Asta e folosita dar in alte situatii nu la o casca. Invelisul exterior se "sparge" pentru a absorbi energie (sa nu-ti imaginezi ca se sparge ca un pahar, sau ca o casca din plastic) Se toaca, dar ramane intreg (legat) nu trece nimic prin el. O casca rigida are un varf de forta foarte mare si foarte ascutit (forta vs timp) O casca elastica are acel varf defazat pana la momentu deformarii maxime dupa care scade aproape simetric (zic aproape pentru ca absoarbe si ea ceva energie, datorita histerezisului. "si aproape" asta e foarte relativ in functie de material) Casca ideala (spre care tind toti fabricantii imparte o forta constanta (dar mica) pe toata distanta deplasarii (ca un palier) astfel absoarbe mult mai multa energie, si transfera, evident, mai putin. Incearca sa-ti imaginezi forte de 10-20000N si energie de 100-200J Daca nu gandesti limpede intr-un domeniu, informeaza-te macar... inainte sa emiti teorii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 (editat) Mane ZLI tu drept cine ma iei? Un copil de 16 ani de la tine de la bloc? Nu se "sparge" se "toaca"... Tu cum cojesti un ou? Prin tocare este??? Mori de ris frate pe aici... Unde ai citit tu astea dom'le? La SNELL te pomenesti... Ai impresia ca daca scrii simbolurile de la Newtoni si de la Jouli se uda cineva pe aici? Vezi-ti de treaba... Frate... orice casca daca se sparge la testele SNELL ECE DOT pica testul si nu e certificata. Nu punem aici cozoroc, cornite etc. De asemenea in teste nu intra vizorul (la rezistenta). Uite cum vine treaba ca sa nu existe dubii. invelisurile castilor NU SE SPARG! OK? Se sparg... casca e de rahan. Arata-mi tu mie o autoritate in domeniu care spune ca e altfel si apoi mai discutam despre castile alea care s-au spart in particular. in rest... lasa-ma cu aliura superioara ca ma umfla risu. Daca nu gandesti limpede intr-un domeniu, informeaza-te macar... inainte sa emiti teorii... Editat Mai 31, 2011 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 nu in optice... in fibre sonice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Uite cum vine treaba ca sa nu existe dubii. invelisurile castilor NU SE SPARG! OK? Se sparg... casca e de rahan. Arata-mi tu mie o autoritate in domeniu care spune ca e altfel si apoi mai discutam despre castile alea care s-au spart in particular. in rest... lasa-ma cu aliura superioara ca ma umfla risu. incearca sa te concentrezi: la 2:28 ai zis bine mai sus, e aproximativ ca un ou cu fibra in el. se sparge marunt, dar ramane intreg PS: Ce te mai distrezi..... bai... tu ai un doctorat in fibre dastea? optice? nu! interioare auto.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Eo zic, ca daca avea riderul Supercorsa si casca cu doua numere mai mica, nici nu mai iesea in in ziua aia taximetristul pe traseu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cumVinAsaPlec Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur. Sa intelegem ca tipul care a facut accidentul a facut testul tau chiar inainte de accident? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 ZLI, Schuberth nu face casti enduro... asa ca chestie... ca vorbeam de mandibulele de la niste casti enduro. Crapaturile din filmul ala sint pe zona scafirliei care este mult mai intinsa si neteda si in cazul fibrei de sticla ii este permisa sa se crape pentru ca in spatele ei este ditai caciula de expandat. Alte casti din alte materiale nu se vor crapa... dar in primul rind nu se vor crapa la mandibula care e diferit gindita tocmai pentru a rezista fara sa se sparga. Are nervuri si forma clar pentru rezistenta. Si ajungem iar la mandibula... o crapatura iti va disipa energia indepartind-o de zona de impact dar iti subrzeste rezistenta la urmatoarele impacte si la eventuale elemente ce pot penetra casca acum.... daca in cazul scafirliei poti miza pe expandat ca v-a opri ce e de oprit... in cazul mandibulei nu te mai poti baza pe nimic. Si atunci o faci diferita de scafirlie. Nush cui i-ar place riscul sa ia cioburi de mandibula in fatzau... Treaba e cam ca la masina... da exista zone de absorptie etc... dar habitaclu e facut sa ramina intreg ca inauntru are ceva moale. La casti la fel... da poti face artificii... dar nu linga fata... acolo te risti degeaba. Personal consider toate castile actuale gresit concepute... dar deh... tre sa fie cit mai usor si ieftin de facut iar apoi vindute la suprapret ca sint vopsite fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Castile pentru BMW nu le face Schuberth? Intreb, nu sunt sigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Castile pentru BMW nu le face Schuberth? Intreb, nu sunt sigur... ba da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 ZLI, Schuberth nu face casti enduro... asa ca chestie... ca vorbeam de mandibulele de la niste casti enduro. Crapaturile din filmul ala sint pe zona scafirliei care este mult mai intinsa si neteda si in cazul fibrei de sticla ii este permisa sa se crape pentru ca in spatele ei este ditai caciula de expandat. Alte casti din alte materiale nu se vor crapa... dar in primul rind nu se vor crapa la mandibula care e diferit gindita tocmai pentru a rezista fara sa se sparga. Are nervuri si forma clar pentru rezistenta. Si ajungem iar la mandibula... o crapatura iti va disipa energia indepartind-o de zona de impact dar iti subrzeste rezistenta la urmatoarele impacte si la eventuale elemente ce pot penetra casca acum.... daca in cazul scafirliei poti miza pe expandat ca v-a opri ce e de oprit... in cazul mandibulei nu te mai poti baza pe nimic. Si atunci o faci diferita de scafirlie. Nush cui i-ar place riscul sa ia cioburi de mandibula in fatzau... Treaba e cam ca la masina... da exista zone de absorptie etc... dar habitaclu e facut sa ramina intreg ca inauntru are ceva moale. La casti la fel... da poti face artificii... dar nu linga fata... acolo te risti degeaba. Personal consider toate castile actuale gresit concepute... dar deh... tre sa fie cit mai usor si ieftin de facut iar apoi vindute la suprapret ca sint vopsite fain. 1 toti producatorii de casti merg pe acelasi principiu casca trebuie sa absoarba cat mai mult din energie nu numai cu spuma care se comprima, ci si prin carcasa 2 "crapatura nu disipa energia indepartand-o" ci casca transforma energia cinetica in crapaturi (ca sa separi doi atomi, ai nevoie de energie, daca inmultesti numarul de atomi separati de o crapatura cu energia de care-ti vorbeam obtii energia consumata de fisura respectiva) Cu alte cuvinte parte din benzina ta din rezervor s-a transformat in fisuri in casca. Ai vazut ca atunci cand lasi o minge si un pahar sa cada de la un metru, mingea sare mai sus decat paharul? Pentru ca cea mai mare parte a energiei paharului. s-a transformat in fisuri 3 Nu sar cioburi la castile din fibra. Dar daca ar sari, fac urmatoarea propunere. Ai o casca rigida, care-ti trasmite toata miscarea tie si mori la primul impact. Ai alta casca ce se sparge, si nu mori la primul impact, dar dupa aia ai 50% sanse sa-ti intre ceva in cap. Te-ar tenta riscul celei care se sparge? 4 Daca vrei sa compari cu ceva de la masina, compar-o cu centura de siguranta. Sunt sigur ca ai auzit de limitarea fortei in centuri si ti s-a parut o prostie. Centura fixa te tine in scaun, si e un lucru vital universal acceptat. Dar daca forta din centura te omoara sau te raneste? Atunci la o anumita forta incepe sa alunece si sa te lase sa pleci din scaun, un lucru rau, dar e raul mai mic. Castile ar putea fi facute sa reziste la orice impact fara costuri mari. ba da! de parca ar fi contat... nu mai are argumente. mi-am adus aminte. sunt piloti care au cazut pe circuit si nu au simtit ca ar fi dat cu capul, iar cand si-au dat casca jos, stupoare! muci! "tocata" in zona de impact (casca de fibra) (sa vorbeasca daca simt nevoia ) si un baiat care a cazut in frunte dupa un highside, casca (din plastic) nu s-a spart in frunte, ci putin in spate, si avut un hematom in creier. Fara vanatai, fara julituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Vorbim de acelasi lucru atunci dar il consideram aplicat diferit. Parerea mea este ca mandibula nu se sparge, de aia are forma aia. Daca se sparge e ceva in neregula. Oricum tu vorbesti de crapaturi cine pornise discutia vorbea de spart pur si simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Lasati, bre, castile si dati-mi un sfat (apelez la JAGI in primul rand): ce cauciucuri moi on/off imi recomandati pentru vaca mea dual-purpose astfel incat sa nu ma fac muci la prima franare de urgenta ca si baiatul din cazul de fata? Mentionez ca acum am Conti Trail Attack. Tre' neaparat gume racing moi? Se gasesc pe 21", eventual date un pic pe circuit? Ca altfel noi toti astia cu mobre dual purpose/enduro-touring suntem victime sigure pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Lasati, bre, castile si dati-mi un sfat (apelez la JAGI in primul rand): ce cauciucuri moi on/off imi recomandati pentru vaca mea dual-purpose astfel incat sa nu ma fac muci la prima franare de urgenta ca si baiatul din cazul de fata? Mentionez ca acum am Conti Trail Attack. Tre' neaparat gume racing moi? Se gasesc pe 21", eventual date un pic pe circuit? Ca altfel noi toti astia cu mobre dual purpose/enduro-touring suntem victime sigure pe strada. Heidenau K60 Arunca un ochi si pe aici, sau/si pe heidenau.ro /index.php?/topic/224462-cauciucurile-onoff/page__st__740 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.