itc Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 Am si eu o curiozitate: de ce nu-si pun pe japoneze cei carora li se defecteaza releul, combinatia de releu/punte de diode de Dacie si dau suta(e) de epuroi pe unul? Care sunt caracteristicile "speciale" ale releelor alea, in comparatie cu astea autohtone? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 Compacte si Mult mai fiabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 23, 2006 Autor Share Postat Octombrie 23, 2006 Daca ar fi doar atat, uite contraargumente: - compacte??? au cam aceleasi dimensiuni releele, puntea de diode are loc oriunde - fiabile: se pot face releu & punte cu piese mult mai fiabile decat alea (adica tranzistori si diode ca lumea) Deci: intr-o cutie de 60x50 mm incap toate piesele, adica si tranzistori si diode de putere, la un cost sub jumatate din costul unui releu second!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 din cate stiu eu japonezele au alternatoare cu magneti permanenti si dacia/ij/simson/bla bla bla au cu camp electromagnetic! si din cate stiu eu releele sunt altfel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 din cate stiu eu japonezele au alternatoare cu magneti permanenti si dacia/ij/simson/bla bla bla au cu camp electromagnetic! si din cate stiu eu releele sunt altfel... Sunt atat pe alternator,cat si pe magnetou. De la masina poti sa folosesti numai pt moto cu alternator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 din ce stiu eu se poate face din cel de oltcit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 Multe japoneze au rotorul de la alternator cu magnet permanent, nu cu infasurare de excitatie; la alternatoarele astea nu se potriveste releul de dacie care functioneaza pe alt principiu decat cel original Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 24, 2006 Autor Share Postat Octombrie 24, 2006 (editat) Pai am rezolvat-o si p-asta; uite aici: http://www.otherpower.com/pmgreg.html va trebuie doar un carucior legat de japo Editat Octombrie 24, 2006 de itc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
najnaj Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 nu sunt priceput la mecanica, electronica si alte asemenea indeletniciri asa ca pun o intrebare directa: merge pus releul de incarcare de dacia pe un kawasaki gpz500?(si dupa aia sa mai si mearga motorul ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Nu merge, gpz-ul are alternator cu magnet permanent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 26, 2006 Share Postat Octombrie 26, 2006 nu se poate nu ca s-ar supara motoreta pe tine si nici pt ca nu ai avea loc ci pt ca este alt sistem masinile in general folosesc alternator cu rotor bobinat si releu care controleaza curentul de excitatie motocicletele moderne (cea mai mare parte a lor) folosesc rotor cu magneti permanenti si releu care intrerupe curentul produs atunci cand tensiunea depaseste o anumita valoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 26, 2006 Autor Share Postat Octombrie 26, 2006 (editat) Am gasit explicatia, si nu e asa cu intreruperea; curentul suplimentar este transmis catre niste tiristori care pur si simplu il "consuma", incalzindu-se (asa am gasit eu schema); deci in curand o sa fac un releu pentru alternator cu magnet permanent, care o sa coste cel mult 20 euroi. La cele cu excitatie, releul comanda excitatia alternatorului. @mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce ) Editat Octombrie 26, 2006 de itc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Octombrie 26, 2006 Share Postat Octombrie 26, 2006 @mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Octombrie 27, 2006 Share Postat Octombrie 27, 2006 Am gasit explicatia, si nu e asa cu intreruperea; curentul suplimentar este transmis catre niste tiristori care pur si simplu il "consuma", incalzindu-se (asa am gasit eu schema); deci in curand o sa fac un releu pentru alternator cu magnet permanent, care o sa coste cel mult 20 euroi. La cele cu excitatie, releul comanda excitatia alternatorului. @mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce ) 20 de euro o sa fie costul de productie sau atat o sa ma coste pe mine sa-l cumpar de la tine ? Poate te ajuta cu ceva , iti vin idei , etc : http://faq.f650.com/FAQs/VoltageRectifierF...%20for%20faults Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 27, 2006 Share Postat Octombrie 27, 2006 (editat) @mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce ) sal ! nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin! inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !! ce vreau sa spun e ca releul tine ! si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea Editat Octombrie 27, 2006 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaDoG Postat Octombrie 27, 2006 Share Postat Octombrie 27, 2006 sal ! nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin! inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !! ce vreau sa spun e ca releul tine ! si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea bla bla bla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 27, 2006 Share Postat Octombrie 27, 2006 sal ! nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin! inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !! ce vreau sa spun e ca releul tine ! si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea bla bla bla sal ! unii mai sint si sinceri "nemtudom" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 28, 2006 Autor Share Postat Octombrie 28, 2006 @ticalosu Da, ai dreptate, nu se strica din senin. Da, ai dreptate, tine cat motocicleta, daca e bine intretinuta. De obicei, ele se strica in urma interventiilor aiurea asupra instalatiei electrice (montaj de alti consumatori ex: semnale smechere, manere incalzite sau ce-i trece omului prin cap) in urma carora apare pe undeva un scurt, o inversare de fire etc. Atunci proprietarul si eventual cativa prieteni binevoitori repara ei mobra si strica mai rau decat era la inceput. Nici electricienii moto nu-si dau mare silinta, eu am vazut cateva mobre duse la "electrician" care au venit cu snopuri de fire si carpeli aiurea. Eu sunt de principiul ca daca nu stii de unde e defectiunea, sa se inlocuiasca toata instalatia, ca nu e greu. Nu cred ca pun multi relee luate de la reprezentanta, si nu lor li se adresa postul asta, ci acelora care pun relee luate din vitan care "seamana" cu cel stricat, si care intr-adevar majoritatea nu elimina intai defectiunea care a cauzat stricarea releului. Pretul de productie este de aprox 20 euro dupa cum am vazut eu ca vor costa piesele (are 3 tiristori a 20 RON bucata din start). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 29, 2006 Share Postat Octombrie 29, 2006 Eu sunt de principiul ca daca nu stii de unde e defectiunea, sa se inlocuiasca toata instalatia, ca nu e greu. Nu o fi greu sa schimbi instalatia la o motocicleta simpla gen comunista( desi nici acolo nu e chiar usor daca faci treaba cum trebuie) in schimb la o motocicleta moderna nu e deloc simplu sa schimbi toata instalatia ( asta daca nu cumperi cablaraia originala cu totul ), e mult mai usor sa cauti defectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 30, 2006 Share Postat Octombrie 30, 2006 Nu o fi greu sa schimbi instalatia la o motocicleta simpla gen comunista( desi nici acolo nu e chiar usor daca faci treaba cum trebuie) in schimb la o motocicleta moderna nu e deloc simplu sa schimbi toata instalatia ( asta daca nu cumperi cablaraia originala cu totul ), e mult mai usor sa cauti defectul si mult mai practic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.