Sari la conținut

Releu Si Punte Dacie


itc
 Share

Postări Recomandate

Am si eu o curiozitate: de ce nu-si pun pe japoneze cei carora li se defecteaza releul, combinatia de releu/punte de diode de Dacie si dau suta(e) de epuroi pe unul? Care sunt caracteristicile "speciale" ale releelor alea, in comparatie cu astea autohtone?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi doar atat, uite contraargumente:

- compacte??? au cam aceleasi dimensiuni releele, puntea de diode are loc oriunde

- fiabile: se pot face releu & punte cu piese mult mai fiabile decat alea (adica tranzistori si diode ca lumea)

Deci: intr-o cutie de 60x50 mm incap toate piesele, adica si tranzistori si diode de putere, la un cost sub jumatate din costul unui releu second!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

din cate stiu eu japonezele au alternatoare cu magneti permanenti si dacia/ij/simson/bla bla bla au cu camp electromagnetic! si din cate stiu eu releele sunt altfel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se poate

 

nu ca s-ar supara motoreta pe tine si nici pt ca nu ai avea loc ci pt ca este alt sistem

 

masinile in general folosesc alternator cu rotor bobinat si releu care controleaza curentul de excitatie

 

motocicletele moderne (cea mai mare parte a lor) folosesc rotor cu magneti permanenti si releu care intrerupe curentul produs atunci cand tensiunea depaseste o anumita valoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit explicatia, si nu e asa cu intreruperea; curentul suplimentar este transmis catre niste tiristori care pur si simplu il "consuma", incalzindu-se (asa am gasit eu schema); deci in curand o sa fac un releu pentru alternator cu magnet permanent, care o sa coste cel mult 20 euroi. La cele cu excitatie, releul comanda excitatia alternatorului.

 

@mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce :hug: ) :(

Editat de itc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce :hug: ) :(

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit explicatia, si nu e asa cu intreruperea; curentul suplimentar este transmis catre niste tiristori care pur si simplu il "consuma", incalzindu-se (asa am gasit eu schema); deci in curand o sa fac un releu pentru alternator cu magnet permanent, care o sa coste cel mult 20 euroi. La cele cu excitatie, releul comanda excitatia alternatorului.

 

@mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce :hug: ) :(

 

20 de euro o sa fie costul de productie sau atat o sa ma coste pe mine sa-l cumpar de la tine ?

 

Poate te ajuta cu ceva , iti vin idei , etc :

http://faq.f650.com/FAQs/VoltageRectifierF...%20for%20faults

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce :hug: ) :(

 

 

sal !

 

nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin!

inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !!

ce vreau sa spun e ca releul tine !

si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea

Editat de ticalosu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin!

inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !!

ce vreau sa spun e ca releul tine !

si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea

bla bla bla

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

nu vreau sa le iau apararea japonezilor sau producatorilor de relee nici sa pun la indoiala priceperea ta dar daca o sa schimbi in continuare doar releul,fara a incerca sa gasesti motivul pentru care s-a stricat, o sa-l schimbi si pe cel construit de tine la fel de des .... dar de e mai ieftin!

inca nu am intilnit nici o motocicleta la care sa se fi stricat releul din senin (adica fara motiv) !!

ce vreau sa spun e ca releul tine !

si in ce priveste pretul .... da nene e scump ala original dar in general tine cit motocicleta daca e intretinuta ca lumea

 

bla bla bla

 

sal !

 

unii mai sint si sinceri

 

"nemtudom" :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ticalosu

Da, ai dreptate, nu se strica din senin. Da, ai dreptate, tine cat motocicleta, daca e bine intretinuta.

De obicei, ele se strica in urma interventiilor aiurea asupra instalatiei electrice (montaj de alti consumatori ex: semnale smechere, manere incalzite sau ce-i trece omului prin cap) in urma carora apare pe undeva un scurt, o inversare de fire etc. Atunci proprietarul si eventual cativa prieteni binevoitori repara ei mobra si strica mai rau decat era la inceput. Nici electricienii moto nu-si dau mare silinta, eu am vazut cateva mobre duse la "electrician" care au venit cu snopuri de fire si carpeli aiurea.

Eu sunt de principiul ca daca nu stii de unde e defectiunea, sa se inlocuiasca toata instalatia, ca nu e greu.

Nu cred ca pun multi relee luate de la reprezentanta, si nu lor li se adresa postul asta, ci acelora care pun relee luate din vitan care "seamana" cu cel stricat, si care intr-adevar majoritatea nu elimina intai defectiunea care a cauzat stricarea releului.

 

Pretul de productie este de aprox 20 euro dupa cum am vazut eu ca vor costa piesele (are 3 tiristori a 20 RON bucata din start).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de principiul ca daca nu stii de unde e defectiunea, sa se inlocuiasca toata instalatia, ca nu e greu.

 

Nu o fi greu sa schimbi instalatia la o motocicleta simpla gen comunista( desi nici acolo nu e chiar usor daca faci treaba cum trebuie) in schimb la o motocicleta moderna nu e deloc simplu sa schimbi toata instalatia ( asta daca nu cumperi cablaraia originala cu totul ), e mult mai usor sa cauti defectul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o fi greu sa schimbi instalatia la o motocicleta simpla gen comunista( desi nici acolo nu e chiar usor daca faci treaba cum trebuie) in schimb la o motocicleta moderna nu e deloc simplu sa schimbi toata instalatia ( asta daca nu cumperi cablaraia originala cu totul ), e mult mai usor sa cauti defectul

si mult mai practic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...