TNG Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Foarte tare mi-ai inveselit ziua! Sa traiesti Cesar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 un lucru important la care vad ca nu s-a facut referire la noi este calitatea asfaltului de pe strazi...este cu mult sub ce e in alte tari,eu am mers pana acum cu 2,9 cat scrie in carte la RECE,dar cand am setat suspensia am scazut-o la CALD la 2,9 si se comporta mai bine.Asfaltul nostru are prea putin bitum si prea mult pietris,ceea ce la o presiune mare poate cauza derapaj. :scratch: Bai Cesar, mergi si te reisuieste tu cu 1.8 cu cauciucuri primite in dar de la bunica si lasa oamenii in pace. @TNG, te credeam mai cu capu pe umeri... @Cesar - daca ai cunoaste putin legile fizice, de exemplu cea a frecarii, ai stii ca aderenta nu are nici o legatura cu marimea suprafetei de contact ci doar cu componenta N a G, aka.. forta de apasare dintre cele 2 suprafete si indicele de frecare.. Daca e asa, de ce plm, nu fac aia cauciucuri in forma de ROMB pt curse, cand esti aplecat ai pata pe asfalt de 20cm, ce plm sa-ti mai trebuiasca. Sau daca e cum zici tu ar rtrebui cei cu biciclete cursiere cu cauciuc lat de 1cm sa zboare de pe asfalt la fiecare curba sau pe pietricele din asfalt de care zicea colegu mai sus (alta aberatie - creca n-a vazut asfalt de circuit, sa vada cat pietris si cat bitum contine ) Asa mare reisar esti tu de nu ti-ai dat seama pana acum ca motocicleta pierde din MANEVRABILITATE cand ai roti dezumflate, adica se comporta ca o roaba cu 2 roti. Singurul lucru pe care il castigi cand dezumfli rotile la curse este ca incalzesti mai repede si mai mult cauciucul, de asta ai aderenta sporita, nu ca ai suprafata de contact mai mare. Vrei sa-ti explic si de ce se incalzesc mai mult cand sunt moi? Apoi, din cunostintele tale de aviator NU ai cum sa stii ca IARNA se prefera o suprafata mai MICA de contact decat una mai mare pt a spori aderenta. Vezi cum merge un matiz pe zapada cu roata de 140 fata de o dacie logan cu roata de 180... Dar tu nu mergi cu masina si nu ai de unde sa stii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Cred ca am capul bine fixat pe umeri. Am facut remarca la cantitatea de umor din textul lui Cesar, atat. Umor,acea stare de fapt care te binedispune,si care este pe cale de disparitie la noi.Cat despre topic si discutie ma rezum la citit,am avut destule discutii pe aici contradictorii,nu mai vreau sa ma supar fara motiv. Pace! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat August 12, 2011 Autor Share Postat August 12, 2011 Sau daca e cum zici tu ar rtrebui cei cu biciclete cursiere cu cauciuc lat de 1cm sa zboare de pe asfalt la fiecare curba sau pe pietricele din asfalt de care zicea colegu mai sus (alta aberatie - creca n-a vazut asfalt de circuit, sa vada cat pietris si cat bitum contine ) Omule eu ma refeream la dimensiunile pietrelor din asfaltul de pe strazi, ca daca il iei la polisat faci mozaic.. Pe mine pe strada ma intereseaza setarile nu pe circuit.Stiu ca este foarte abraziv asfaltul de circuit dar mai lasa Spania si mai vino si tu prin Romania sa vezi ce e pe la noi pe strazi...Cand se uda putin pe jos iti aluneca talpile ca pe patinoar Iti dau dreptate ca nu pot merge cu 1.8 cand producatorul recomanda 2.9 dar nici cu 2.9 pentru ca avem asfalt foarte prost Adevarul cred ca e pe undeva pe la mijloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 motocicleta pierde din MANEVRABILITATE cand ai roti dezumflate, adica se comporta ca o roaba cu 2 roti. pina si la barca mea cu ciclistica din alt secol se simte enorm diferenta dintre presiunea din manual (2.2 fatza) si 1.7. la frinari puternice ai senzatia ca motorul are chef sa se duca in toate partile si in general e greu de urmat o trasa. totul se schimba radical in bine la presiunea corecta. sa mergi cu presiune mai mica decit cea din manual mi se pare ca inseamna sa o cauti cu luminarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Bai Cesar, mergi si te reisuieste tu cu 1.8 cu cauciucuri primite in dar de la bunica si lasa oamenii in pace. Intotdeauna mi-am pus cauciucuri noi. Ce impertinenta, stiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Omule eu ma refeream la dimensiunile pietrelor din asfaltul de pe strazi, ca daca il iei la polisat faci mozaic.. Pe mine pe strada ma intereseaza setarile nu pe circuit.Stiu ca este foarte abraziv asfaltul de circuit dar mai lasa Spania si mai vino si tu prin Romania sa vezi ce e pe la noi pe strazi...Cand se uda putin pe jos iti aluneca talpile ca pe patinoar Iti dau dreptate ca nu pot merge cu 1.8 cand producatorul recomanda 2.9 dar nici cu 2.9 pentru ca avem asfalt foarte prost Adevarul cred ca e pe undeva pe la mijloc. Asfaltul e la fel peste tot in general. Din contra, asfaltul cu pietris e mai abraziv si mai aderent decat cel cu continut mare de bitum, care arata lucios si catifelat. Cel de pe circuit e abraziv nu lucios, cu continut mare de pietris. Intotdeauna mi-am pus cauciucuri noi. Ce impertinenta, stiu Stiu ca pe Amkart ca sa ramai pe 2 roti tre sa mergi cu 1,8 dar incearca si tu un circuit.. real. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 (editat) deci cum ramane ca nu am priceput! moto 636 (2002) cauciucuri Dunlop sportmax (au 2 ani) presiune? la manual am : fata 2,5 spate 2,9 este corect asa? eu merg cu 2,2fata 2,5 spate Editat August 12, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 @Cesar - daca ai cunoaste putin legile fizice, de exemplu cea a frecarii, ai stii ca aderenta nu are nici o legatura cu marimea suprafetei de contact ci doar cu componenta N a G, aka.. forta de apasare dintre cele 2 suprafete si indicele de frecare. Eu cred ca tu nu stii exact legea frecarii. Dar mai bine ar fi sa te intreb: la care lege a frecarii faci referinta si pentru ce fel de corpuri faci respectiva afirmatie. Am niste banuieli dar pana nu primesc feedback nu am cum sa mi le confirm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Frecarea intre cauciuc si asfalt e cea care te tine pe 2 roti. La aia ma refeream, daca stii tu alta formula in afara de N x coef de frecare, esti binevenit sa o expui. Sau vrei sa spui ca modelul lui Coulomb al fortei de frecare nu e complet ci doar ideal, si in realitate frecarea depinde si de marimea suprafetei de contact, da, stiu si asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 motocicleta pierde din MANEVRABILITATE cand ai roti dezumflate, adica se comporta ca o roaba cu 2 roti. Ai dreptate daca te referi la roti dezumflate. Eu nu ma refer la asta. Exista o plaja ingusta de presiuni unde poti avea si aderenta si manevrabilitate. Dezumflat este altceva. Poti determina acest lucru doar incercand. De ce crezi ca un weekend de curse dureaza un weekend? De ce nu vin toti cu presiunea rotilor "din manual" si motocicleta nou nouta, abia scoasa din cutie? De ce se testeaza intr-una si se concureaza abia in ultima zi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Ok, si zici ca Mistode a testat de la 1.5 in sus... A mers apoi cu 1.5 in cursa? Asta l-ai intrebat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Apoi, din cunostintele tale de aviator NU ai cum sa stii ca IARNA se prefera o suprafata mai MICA de contact decat una mai mare pt a spori aderenta. Vezi cum merge un matiz pe zapada cu roata de 140 fata de o dacie logan cu roata de 180... Dar tu nu mergi cu masina si nu ai de unde sa stii.. N-ai inteles absolut nimic Daca mergem la raliu Suediei, se poate aplica. Dar daca mergi pe polei sau pe asfalt la -10 grade, te rog sa faci un experiment si sa vezi unde tine frana mai bine. Ba da, am si doua masini pe langa motocicleta..... pfff Stiu ca pe Amkart ca sa ramai pe 2 roti tre sa mergi cu 1,8 dar incearca si tu un circuit.. real. Nu prea merg pe amkart.... anul sta deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Saracu de mine. Man, tot ce voiam sa zic este: Nu recomanzi unui om care are 2,9 in carte sa mearga cu 1,8. OK? Pt cei cu 2,9 in carte eu personal as recomanda un 2,5 MAXIM. Atat - cu asta macar esti de acord? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 (editat) Ok, si zici ca Mistode a testat de la 1.5 in sus... A mers apoi cu 1.5 in cursa? Asta l-ai intrebat? Da. Presiune pusa la cald dar numai pe cauciucuri Ntec. Asta inseamna Dunlop (Sportmax este categoria, adica exact ce n-ai tu habar) GP (nu GP racer). Pentru celelalte gume sunt alte valori si sunt mai mari decat la Dunlop. Ntec este o subclasa de Sportmax cu carcasa foarte foarte rigida care permite umflarea anvelopelor la o presiune scazuta. Editat August 12, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Eu iti recomand sa mergi legal si sa respecti pietonii Cand e iarna si zapada sau polei dezumflu rotile la masina pentru ca e mai buna aderenta. Cand merg pe autostrada umflu rotile mai mult pentru ca nu am nevoie de aderenta crescuta ci de un consum bun. Pai promit sa te respect... Si cauta si tu un forum auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Inteleg ca cea de-a doua ta personalitate se zbate ardent sa compenseze lipsurile fizice ale celei dintai si iti doresc sa ai numai prieteni bogati care atunci cand ti se strica tigaia, sa iti imprumute doar 1198, ZX14, BMW M3 si 911 Turbo. Si-ti dau cu blestem ca atunci sa ai in minte doar codul rutier V-ati gasit mah si aici? Ce va mai plictisiti, Doamneeeeee! Pentru ceilalti, va rog eu nu mai ziceti Dunlop Sportmax, ca Sportmax au fost toate la un moment dat. Deci daca vrei sa zici modelul de cauciuc trebuie mai mult de atat. De exemplu eu am Dunlop Qualifier RR care tot sportmax e. Am mers aproape cu presiunea din carte, 2-4-2.8 cam asa. Cand ai si suspensia setata mai hard tzopaie pe gropile autohtone de numa numa. Si se uzeaza cauciucul spate pe mijloc si se patrateste foarte repede. Am plecat si eu urechea la ce zic baietii si am mers cu 2.0-1.9. Nu mi-a placut nici asa. Nah, eu am si 125kg in viu , deci cred ca trebuie presiune un pic mai mare. Asa ca ma dau de catva timp cu 2,2-2.3, presiune care mi se pare ideala pentru Romanica, curbe, rulaj mixt. Cand am pasager si bagaje mai bag pana la 2,5. Qualifier RR nu este Ntec d-asta asa ca nu stiu cum o fi la GP racer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Da. Presiune pusa la cald dar numai pe cauciucuri Ntec. Asta inseamna Dunlop (Sportmax este categoria, adica exact ce n-ai tu habar) GP (nu GP racer). Pentru celelalte gume sunt alte valori si sunt mai mari decat la Dunlop. Ntec este o subclasa de Sportmax cu carcasa foarte foarte rigida care permite umflarea anvelopelor la o presiune scazuta. Omu intreba cum sa mearga cu 929 pe strada... si deja am ajuns la Ntec, Piz-tec, etc.. Presiune roti: 2,5/2,9 la CALD Mers 95% in oras V-ati gasit mah si aici? Ce va mai plictisiti, Doamneeeeee! Pentru ceilalti, va rog eu nu mai ziceti Dunlop Sportmax, ca Sportmax au fost toate la un moment dat. Deci daca vrei sa zici modelul de cauciuc trebuie mai mult de atat. Corect, si eu am tot qualifier.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Corect, si eu am tot qualifier.. Vezi ca nici tu nu esti atent? De care cauciuc ai: Qualifier,Qualifier RR sau Qualifier II? Pentru ca daca zici "si eu am tot Qualifier" ma duce gandul ca ai Qualifier simplu pe cand eu am Qualifer RR, e diferenta mare intre ele, le-am avut pe amandoua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 cred ca simplu, habar nu am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 (editat) Astept sa-mi spui la care legi ale frecarii te-ai referit. Te rog sa nu folosesti google, stii prea bine ca nu ai nimic de demonstrat Frecarea uscata depinde direct de apasarea normala si coeficientul de frecare. Frecarea este intotdeauna mai mica sau egala decat produsul celor doua marimi. Egalitate exista doar pentru forta de frecare maxima. orice cauciuc insa nu este un corp rigid sau solid clasic pentru care se studia frecarea la clasa a 6-a. Este putin mai special, se numeste vasco-elastic. Carevasazica nu-i nici solid, nici lichid. Ti-am mai spus despre cauciuc ca are in el un liant. Daca te uiti atent la manevre de powerslide sau derapaje controlate, ai sa vezi iesind un fum alb din roti. Ala este uleiul din guma care a atins punctul de fum. Min 1.26 te rog http://www.youtube.com/watch?v=oAhwHquOeQE Daca la frecarea intre un corp vascoelastic si asfalt (sa-l luam in prima ipoteza solid, desi nu este tocmai asa), sunt valabile legile frecarii uscate, atunci nu s-au luat in calcul cateva aspecte esentiale. Anvelopa nu este doar un corp deformabil (la mecanica de liceu se studia frecarea intre corpuri nedeformabile, tii minte?) dar isi si schimba compozitia in timpul utilizarii. Un alt aspect care nu e luat in calcul este cel al profilului gumei (nu decupajul) care este gandit sa se deformeze pe suprafata asfaltului dupa un anumit model, conceput la proiectarea gumei. De aici si recomandarile de presiune. Cum nu exista doua tipuri de gume la fel, eu nu cred deloc in indicatiile de pe bascula agregatului, pentru ca, compromisul cel mai bun se obtine prin experimentare. Omu intreba cum sa mearga cu 929 pe strada... si deja am ajuns la Ntec, Piz-tec, etc.. Exista NTEC si pt strada domnu boss GP racer, Sportsmart. Si tot putin se umfla si astea. Nu exista bere mai buna ca berea ceheasca, nu-i asa? Editat August 12, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 ok ok gata gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 Pentru ceilalti, va rog eu nu mai ziceti Dunlop Sportmax, ca Sportmax au fost toate la un moment dat. Deci daca vrei sa zici modelul de cauciuc trebuie mai mult de atat. Uite, asa da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 12, 2011 Share Postat August 12, 2011 ok ok gata gata Man, asculta-l pe Cesar cand zice de frecare, stie ce vorbeste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.