Sari la conținut

Ij Versus Dnepr


Liviu Pavel
 Share

Postări Recomandate

Un priten de-al meu vrea sa isi ia motor..... comunist, si nu se hotaraste intre

nipru

400x215.dnepr.xaki.jpgsi ij IZh_Jupiter_5.JPG. Cu ocazia asta facem si o discutie despre astea doua motoare ff des intalnite pe laanoi. Daca puteti spune cateva cuvinte despre ele, care cum si ce ati patzit cu fiecare dintre ele, bile albe, bile negre, etc.

Eu personal o sa imi pastrez parerea deocamdata in speranta sa nu influentzez in vreun fel lucrurile (nu ca as putea daca stau sa ma gandesc putin).

HAI bagatzi din top!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca tu ai nipru banuim parerea ta (cred :hug:) oricum eu nu am avut de nici unu dar am prieteni si cu Ij si cu Nipru si din dicutii clar Nipru ar fi ai bun, si mie personal imi place mai mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde care model de ij versus care model de nipru ... dar, orice e mai bun decat un ij jupiter [ca cel din poza pusa de tine]

 

eu am avut si ij si dnepr si pot sa-ti spun ca dnepr nu m-a dezamagit nici la drum lung ... si nici in oras ... de cazi - nu se stramba / de se stramba - se indreapta cu ciocanul ...

 

niprul este un motor in 4 timpi / ijul este in 2 [adica la benzinarie stai sa torni ulei in rezervor cu grija, ca sa faci amestecul ok]

 

alt avantaj al niprului ar fi cardanul - nu stai sa cureti/ungi la lant toata ziua

 

dezavantaj la nipru - are doi cilindrii => deci, 2 probleme, nu un cilindru-o problema ca la IJ Planeta

 

alt avantaj pe care il vad la nipru este ca trage bine ... adica daca dai de o panta mai zdravana, cu ij-ul cam trebuie sa dai treapta IIa sau chiar Ia, pe cand cu niprul urci de nu simti nimik

 

mai este si sunetul, cel de IJ ma distruge psihic ..., pe cand sunetul unui nipru bine intretinut e o melodie superba

 

cam astea imi vin acum in minte ... daca vrei sa stii mai multe ... intreaba-ma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai ajungi la capitolul sondaje?

stii parerea mea,comparativ nepra e mai buna din toate punctele de vedere,te streseaza putin pana ii dai de modul optim de exploatare...in rest...eu am de 3 ani si nu am ce sa-i reprosez...anu asta ii fac o mica revizie.

e un topic despre iernatul jivinei mele,o sa mai postez cat de curand.

salutari si mai da un semn de viata,sa ne vedem la o socata/bere/vin,etc(orice cu alcool peste 4,5%).

:hug: spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

incearca un MIJ SPORT-ENDURO... AI SA FII SOCAT DE CUM FUGE CU 140KM/H... NICI NU SE UITA LA NIPRU... la drum intins, bine...sunt si parti rele: daca nu esti atent cand o sa incerci sa-l pornesti intr-o dimineata mai devreme , s-ar putea sa se lase cu fracturi...de la compresia aia mare :hug:

bafta!

 

da e mai greu de gasit...in stare buna(are un amic de-a meu) da nu se apuc deloc de el!....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si alte avantaje are? Ca sincer Nipru cam are mai multe avantaje. Eu unu sunt f multumit de al meu.

Si oricum, Ivane, nu e neaparat o problema faptul ca are 2 cilindrii, ca am avut vreo 2 situatii cand Nipra mea a mers doar intr-un cilindru si tot m-a dus la destinatie, cu tot cu pasager (Buc - Targoviste).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omu nu are vreo pasiune pentru Nipru,recomand din tot sufletul Ij Planeta5.

De ce?

mai:

-simplu

-fiabil

-economic

-usor

-bun de offroad

-ieftin de reparat

-cel putin la fel de rapid la drum

-tot la fel de rezistent in caz de accident

 

Ijul Planeta trage bine,NU retrogradezi cand urci. Totul depinde de pinion: la 18 dinti trage bine dar e turat, la 21 de dinti, fugi constant 120 dar nu accelereaza. 19 dinti e varianta optima.

 

Niprul e frumos ca motor, frumos ca sunet, placut in mers dar e bine sa il ingrijesti des, sa stii sa repari sau sa aiba cine.

 

 

Ijul Planeta te va duce la destinatie si in urmatoarele situatii:

segment rupt, bolt cu bataie mare, ambielaj muci: biela freaca in manetoane, decompresorul cazut si infipt in piston...

 

La Nipru exista foarte multe scenarii de defectiune, simplu de remediat, dar care iti fac viata amara daca nu esti dispus sa te murdaresti.

 

 

La ij lantul tine vreo 15000km, il ungi rar fiindca e protejat de cauciuc si carcase. Cand il iei il bagi in ulei sa stea, si cand mai schimbi pinionul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omu nu are vreo pasiune pentru Nipru,recomand din tot sufletul Ij Planeta5.

De ce?

mai:

-simplu

-fiabil

-economic

-usor

-bun de offroad

-ieftin de reparat

-cel putin la fel de rapid la drum

-tot la fel de rezistent in caz de accident

 

Ijul Planeta trage bine,NU retrogradezi cand urci. Totul depinde de pinion: la 18 dinti trage bine dar e turat, la 21 de dinti, fugi constant 120 dar nu accelereaza. 19 dinti e varianta optima.

 

Niprul e frumos ca motor, frumos ca sunet, placut in mers dar e bine sa il ingrijesti des, sa stii sa repari sau sa aiba cine.

Ijul Planeta te va duce la destinatie si in urmatoarele situatii:

segment rupt, bolt cu bataie mare, ambielaj muci: biela freaca in manetoane, decompresorul cazut si infipt in piston...

 

La Nipru exista foarte multe scenarii de defectiune, simplu de remediat, dar care iti fac viata amara daca nu esti dispus sa te murdaresti.

La ij lantul tine vreo 15000km, il ungi rar fiindca e protejat de cauciuc si carcase. Cand il iei il bagi in ulei sa stea, si cand mai schimbi pinionul...

:hug: Eu unu nu am avut DNEPR DAR am fost un fericit posesor de IJ "planeta sport" -"planeta sportul" asta are mai mare importantza decat pare in comparatie cu DNEPR si celelalte Ij-uri..

-mi-am dorit DNEPR datorita masivitatii si a faptului ca era un moto "mai mare",

-dpdv fiabiliatete, reglaje si intretinere/costuri - merita un IJ planeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca il vezi(fara sa-l auzi) parca...parca te incanta mai mult un planeta 5 cu frana fata p disc...da atunci cand vrei motor iti iei nipru...devii shi mecanic amator(nu ca la ij n-ai deveni)...devii shi "membru" al unui "club" in care este stiut ca toti "membrii" se ajuta intre ei...mai cu sfaturi,mai cu piese...shi in caz ca t pierzi in unele "tuninguri" necesare...s gaseste totdeauna cineva care sa-ti dea o mana d ajutor...NIPRU SAU URAL...MASIV...GALAGIOS(TUNA :( )...SHI CU MARSARIER :hug: (CINE STIE CUNOASTE) util mai ales la parcarea celor 250 d kg...asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un priten de-al meu vrea sa isi ia motor..... comunist, si nu se hotaraste intre

nipru

400x215.dnepr.xaki.jpgsi ij IZh_Jupiter_5.JPG. Cu ocazia asta facem si o discutie despre astea doua motoare ff des intalnite pe laanoi. Daca puteti spune cateva cuvinte despre ele, care cum si ce ati patzit cu fiecare dintre ele, bile albe, bile negre, etc.

Eu personal o sa imi pastrez parerea deocamdata in speranta sa nu influentzez in vreun fel lucrurile (nu ca as putea daca stau sa ma gandesc putin).

HAI bagatzi din top!!!

 

o intrebare foarte importanta zic eu: solo sau cu atas?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4T RULES

io sincer nu suport sunetul de 2t.nu suport fumul din urma,nu suport sa bag ulei

in benzina, nu suport sa dau aceiasi bani pe un ij.

am nipru de aprox 4 luni.am mers si cu ij inainte.am facut in jur de 5 000 km

in timpul asta cu nepra.nu m-a dezamagit niciodata.are un cuplu de tractor.se repara mai usor(parerea mea)

 

are dezavantajul ca este grea, dar te obisnuiesti si devii expert...

consumul il are ca la ij.

 

asa se intampla cand nu ai decat central:trebuie s-o ingropi

post-3031-1161888321_thumb.jpg

Editat de madcox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate si din cauza ca am nipru, votez pt boxer, 4T. inainte, si eu m-am documentat. am invatat din experienta altora ca niprul te duce si te aduce, despre ij nu auzeam atatea cuvinte de lauda. da, trage ca tractorul, consuma mai mult, e usor de reparat etc. ii las pe altii mai cunoscatori sa isi dea pareri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fost posesor de nipru si om care am umblat ani de zile cu "IJ-ari" la capitolul fiabilitate as vota cu IJ Planeta clar.De ce?Pt. ca-i simplu de intretinut si merge in orice conditii,cu niprul e mai complicat 2 cilindri,2 carburatoare,aprinderea,intelegeti voi.Piesele de schimb is oarecum artizanale la nipru,adica de proasta calitate.Consumul e mult mai mare la nipru,degeaba incearca unii sa ne faca sa credem ca al lor ar consuma 4 l ca stim noi despre ce ii vorba,pe cand IJ-ul chiar consuma 4l si merge acceptabil.Una peste alta niprul are sound-ul ala frumos de boxer pe cand IJ-ul suna ca porcu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

comparati ij-ul si nepra 1 pic cam aiurea... dar sa va spun ceva: niprul este mai tolerant decat ij-ul la reparatii! ij-urile si-au capatat renumele de motociclete stricacioase din cauza ciocanarilor care au umblat la ele si care n-au habar de 2t... nu au auzit de deschiderea la segmenti (chiar, stiati ca la jupiter este de 0.30 pt. segmentul de sus si 0.25 pt. ala de jos? asta daca faceti rodajul vara, daca il faceti iarna sau ma rog, sub 10 grade se pot scadea distantele la 0.25, respectiv 0.20), stiati ca la un motor 2 t comunist nu e bine sa-l segmentezi decat odata sau de 2 ori, maxim de 3 ori daca a fost mers frumos hai.... unii sunt f. conservatori cu mersul si mai merge si a patra oara? stiati ca trebuie masurata toleranta piston-cilindru de fiecare data cand se dau jos cilindrii? ca daca este desfacut motorul in 2 trebuie schimbati rulmentii chiar daca ei par sa nu aiba joc? simeringurile la fel? ca aprinderea TREBUIE reglata la 5-600 de km? ca pistoanele trebuie cantarite cu tot cu segmenti si bolturi si sigurante si echilibrate inainte de a fi puse in motor? si multe altele da' mi-e lene sa scriu acum? sunt sigur ca multi nu stiau!

 

 

p.s. in cazul unui ulei prost cum ar fi cel romanesc si a 2 motoare bine facute ij-ul castiga pt. ca il are proaspat tot timpul iar nepra se incinge ca dreq si il buleste! cu un ulei bun situatia se schimba dar nu cu mult! evident, stilul de mers sa fie acelasi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele motocilete iti ofera o groaza de neplaceri...lipsa piese de schimb, calitate proasta..etc..etc..

Eu asi alege Nepra..macar cand merge este cel mai tare din parcare.. sunet beton..motor mare...greu...

Dar se uita lumea altfel! :P

Eu admir pe cei care au nipru si reusesc sa-l tina in stare de functionare, si se folosesc zi de zi de ea.. :hug: nu cunosc personal pe nimeni dar am vazut la intruniri si mai citesc despre ei aici pe forum..

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba planeta e cea mai tare comunista,indestructibila, piEse se gasesc ,nu se deregleaza repede,consum ok

DEVIL"S WORK PLANETA :hug:

Editat de bykerkess
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma, cine v-a zis voua ca Ij-urile sunt motociclete? Hahaha.

 

Ps: votez cu toata increderea Niprul.

 

ai uitat cati km ai reusit" sa faci" cu dnepra :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe cand IJ-ul suna ca porcu'.

 

:hug: 'Aide dom'ne, nu fi rau! Un Ij bine reglat are un sunet placut. E drept, nu se compara cu sunetul scos de un boxer, dar....

IJ-ul 'guita' cind il accelerezi in gol, fara sarcina :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut .Eu sunt incepator , posesor al unui IJ Planeta 5 .E singura motocicleta pe care am mers in afara de minsk (pe care am mers aproape o ora la scoala) asa ca nu pot sa compar .Ce pot sa va zic este ca am facut in 3 luni aproape 4000 Km(avea 6000 cnd am cumparat-o) fara nici o problema, nu am schimbat decat toba ca nu avea site si deranjam vecinii dimineata.Poate am fost eu norocos dar Ij Planeta nu mi se pare o motocicleta proasta.

Viteza medie in afara localitatii 80-100Km/h,maxim nu stiu... nu am incercat, consum 3,5-4%.Fum scoate cand e rece motorul ,probabil conteaza si uleiul eu folosesc Stihl.

Concluziile le trageti voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

la fum la 2t conteaza uleiul... la sunet toba finala sau silencer-ul cum se spune! hai ca va inregistrez eu planeta mea de o sa ingenunghez toate leprele si urinalele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fratilor, sunt atatea discutii pe tema asta pe forum... E normal ca unu care are ij sa zica ca iju e mai bun unu cu nepra , ural sa zica ca boxeru lui e mai bun. Fiecare motor are avantajele si dezavantajele lui ex: iju e mai usor de intretinut, consuma mai putin etc, nepra trage o idee mai bine cica fuge o idee mai tare, dar cosuma mai mult .. si tot asa

 

Eu unu am ij ( pe care l-a aranjat fratemiu ) si nu m-a lasat absolut niciodata in drum ( si am facut destul de multe drumuri lungi) De facut reglaje numai spun ca are cred mai mult de un an de cand nu i-am m-ai facut nimic ( decat cablu de ambreiaj care se mai rupe din cand in cand ). Si nepra si iju sau uralu daca sunt aranjate BINE nu cred ca ai probleme cu ele.

 

P.S Eu am o aprindere smechera facuta de fratemiu deci nu am treaba cu reglat platinii etc :(

:hug:

 

PPS: Nu am urcat in viata mea o panta cu viteza I ,cum afirma cineva pe aici ,si am uracat cu iju pante destul de abrupte ( an fost cu fratemiu pe muntii baiului alt aprox 1800 m )

Editat de misha'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...