Jump to content

Recommended Posts

Cel mai bun motor pt orice incepator e 250 4 timpi.ktm, yamaha , honda .. Daca iti iei 2 timpi o sa fie ceva mai usoara, dar prea brutala, iar un 4 timpi mai mare e destul de greu pt un incepator , mai ales pt o fata . Vb in cunostinta de cauza, ca de abia ce nu mai sunt si eu incepator , si m-am chinuit cu un 200 2t pana l-am dovedit ...

 

PS: pt o fata neaparat trebuie pornire la buton !

Edited by eustaces
Link to post
Share on other sites

cauta un flacau priceput care sa te ajute . in alta parte , nu pe forum :) aici pune o poza cu tine si apoi o sa ne dam toti cu parerea daca vrei . dar n-o sa te ajute . bafta multa !

Trist, dar adevarat. Nu prea am vazut sfaturi utile date fetelor. Doar replici rasuflate. Iar baietilor, doar mistori de maidan.

Link to post
Share on other sites

ca sa pot lua pe cineva sa ma ajute, trebuie sa cumpar mai intai. ma gandeam la ktm exc 125. e prea mic motorul ?adica..ajung prea repede sa ma plictisesc de 125 cm ? am mai gasit Gas Gas ec 125, la 2000 lire.

vreau sa o pot inmatricula, in primul rand. iar cu motorizarea, sa o pot dirija eu, nu invers.

Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles tu vrei enduro. Lumea s-ar putea sa inteleaga ca vrei enduro-touring. D-aia recomanda XT, DR, XR si alte d-astea. Pt enduro, la ce te-ai gandit tu (125 2T), mi se pare foarte potrivit. Nu cred ca iti va ramane mic prea curand la 65 kg ale tale. Alta varianta ar fi 250 4T. Dar e mai greu. Cat despre inaltime, toate sunt inalte. Mai putin alea de 50, 65, 85 cc. Dar persoanele scunde am vazut ca au o tehnica deosebita ca sa calareasca capre inalte de enduro (sau motocross). Nu stau niciodata cu ambele picioare pe pamant. Stau doar cu unul, iar cu celalalt sprijinit cu coapsa pe sa.

Link to post
Share on other sites

Uita-te cu ce se dau fetele de la noi la enduro.

Andrea Goga cu 125 2T, Sorina Sandu cu 250 4T, Adriana Neaga am vazut-o cu 250 4T ultima data, si toate au rezultate foarte bune.

Un 125 2T e perfect pentru o fata, dar e la fel de bun e si 250 4T.

Orice alt motor e prea puternic sau prea greu.

Ca si marca, ramai la KTM, YAMAHA, HONDA, nu neaparat in ordinea asta. Este OK si Gas Gas 250 4T, cum foloseste Sorina, pentru ca, spun ei, foloseste un motor de Yamaha. Eu am Yamaha, m-am dat si cu Gas Gas, si spun ca seamana motorul doar pe dinafara, in rest nu e nici asemanare intre motociclete.

Link to post
Share on other sites

In comparatie cu restul (Honda,Yamaha,Kawasaki) piesele sunt apropiate ca si pret, de multe ori mai ieftine la ktm si gasesti cam orice piesa destul de repede.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

honda cr230f - perfect pt incepatori

 

Zice bine Vagoneti. Honda CRF230F e super alegere. Mentenanta usoara si ieftina, are electro starter, putere suficienta, urca rape excelent, rezistenta. pret mic

Daca vrei sa te dai la concursuri ia in calcul motoarele facute pt. hard enduro care sunt usoare si au putere mare, dar mentenanta e mai costisitoare si fiabilitatea ceva mai scazuta.

Link to post
Share on other sites

In comparatie cu restul (Honda,Yamaha,Kawasaki) piesele sunt apropiate ca si pret, de multe ori mai ieftine la ktm si gasesti cam orice piesa destul de repede.

 

piesele care se schimba des sunt mai scumpe la ktm decat la yamaha

dar

la yamaha sunt mai scumpe piesele care se schimba rar... :blink:

 

motoarele facute pt. hard enduro care sunt usoare si au putere mare, dar mentenanta e mai costisitoare si fiabilitatea ceva mai scazuta.

 

exact asa cred si eu! :cheers:

vorbesti de ktm, nu-i asa...?

Edited by _Dexter
Link to post
Share on other sites

ca sa pot lua pe cineva sa ma ajute, trebuie sa cumpar mai intai. ma gandeam la ktm exc 125. e prea mic motorul ?adica..ajung prea repede sa ma plictisesc de 125 cm ? am mai gasit Gas Gas ec 125, la 2000 lire.

vreau sa o pot inmatricula, in primul rand. iar cu motorizarea, sa o pot dirija eu, nu invers.

 

 

 

Sfatul meu este este o iei in sistem crescendo,adica sa incepi pe un motor mic,pentru ca baza sa o inveti corect pe un motor care cere sa fie comandat,nu pe ceva de cmc multi,unde poate te ajuta puterea efectiva a motorului,dar tehnic sa nu inveti nimic.

 

Un 250 in 4 T poate parea alegerea perfecta, dar din proprie experienta iti spun ca pe langa plusuri (pornire la buton,cuplu mare), 4 T poate fi o pacoste din cauza greutatii. La inceput este foarte normal sa cazi destul de des,si crede-ma ca dupa cateva ridicari te oboseste foarte tare.

Fata o are foarte grea,pe portiunile mai tehnice te rupe de maini,iti obosesc antebratele si nu mai esti in stare sa comanzi motocicleta.

 

Un KTM 125 EXC ar fi perfect pentru tine.

 

Motorul este usor,porneste usor,este foarte manevrabil,iar daca ai setarile corecte in carburator si raport bun la pinioane,poti sa il duci si la ture joase,aproape balbait,ca pe un 4 T. Este motorul ideal pentru a invata tehnica,pentru a invata sa comanzi un motor din ambreiaj.

 

Eu de 2 ani ma dau pe acest model de motocicleta,am facut mii de kilometri in regim de cursa cu ea,si nu m-a lasat balta niciodata. De abia anul acesta,la un concurs destul de greu,am simtit nevoia ca as avea nevoie de mai mult power. Deci stai linistita,ca nu o sa te plictisesti in cateva luni de ea.

 

 

In ceea ce priveste discutia colegilor motociclisti despre costurile aferente fiecarei marci de motociclete,parerile sunt impartite,fireste,dar din punctul meu de vedere fiabilitate motorului este direct proportionala cu grija pe care i-o porti. Intretine-ti bine motorul si o sa vezi ca este fiabil,indiferent ca e KTM,Yamaha,sau Honda.

 

 

 

Iti doresc bafta la alegerea motorului.

 

Andrea

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Simona scrie negru pe alb ca abia si-a luat permis si voi ii spuneti ce folosesc fetele care merg la curse, sau ce ripe abrupte poti urca... Poate nici n-are de gind sa se dea vreodata la vreo cursa, poate n-are de gind sa intre prin nu stiu ce ripe. Scapati de obsesia asta cum ca enduro inseamna doar hard-enduro, sau extrem. A spus-o si Sala in vara, la etapa de mondial de la Buzau - romanii sint obsedati de hard.

Pina acum, cred ca Andreea a dat cel mai bun sfat.

Eu as mai zice asa: ia-ti o mobra docila, cu racire doar pe aer (daca se poate), fara radiatoare, ca la inceput o vei trinti mai mult si cu cit ai mai putine elemente de stricat pe ea, cu atit mai bine. Oamenii fug de ele, gindindu-se ca se incinge motorul si se caleaza, dar uita ca motoarele alea nu au fost facute pe genunchi de niscai cioflingari, ci au fost bine calculate de ingineri cu cap.

Ia-ti o mobra cu frine pe disc fata-spate (nu cu tambur pe spate) si nu te teme nici de pornirea la pedala, pentru 4T: ai greutate mai mica, iar un reglaj corect nu iti face probleme la pornire.

Fiind la inceput, cauta sa fie ieftina ca pret de achizitie (adica nu ultimele generatii), dar vezi sa fie ieftine si piesele de schimb - iar aici, desi fiabilitatea este aceeasi, Suzuki se afla la jumatate de pret fata de Honda si semnificativ sub Yamaha (zic de piese originale).

Inaltimea motocicletei nu-i o problema - de-aia se ajusteaza suspensiile! Se poate cobori garda suficient cit sa sezi bine pe mobra, fara sa o lovesti la trecerea peste obstacole. Si, fiind la inceput, n-o sa sari cu ea busteni, sau bolovani cit roata carului.

De asemenea, ca sa nu ai grija autonomiei, poate ar fi bine sa cauti o motocicleta la care, pentru un pret suficient de mic, gasesti usor un rezervor mai mare decit cel standard (daca nu il are deja montat de fostul proprietar). Aici mai trebuie vazut si pentru ce modele s-au facut astfel de rezervoare...

Ca sa n-o mai lungesc, cred ca ti-ar fi bune:

- Suzuki DR 350: 4T, racire pe aer, frine disc fata spate, robusta si ieftina la pisese, gasesti rezervor de 16L, pornire la pedala, sau la buton.

- Yamaha DT 125: 2T, racire pe apa, frine pe disc, ceva mai usoaara decit DR-ul, pornire la pedala

- Honda NX 250 (Dominator 250): 4T, racire pe apa, pornire la buton, nu mai trebuie umblat la suspensii. La asta un dezavantaj ar fi rotile pe 19 (fata) si 16 (spatele), in loc de 21/18.

Modelele povestite mai sus, pe linga pretul mic, sint si suficient de confortabile, daca ai de facut vreun drum un pic mai lung pe asfalt. Daca vrei sa te duci in Sohodol prin Valea de Pesti, sau la Clopotiva, ori spre Cugir pe forestiere (de exemplu) - iti va fi incomod cu saua tanga de la enduristele moderne.

Sa alegi bine! (cum ar zice un om de mare caracter - lua-l-ar vintu') :D

Edited by lupu' shui
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...