Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@geo ZGA

O parte din ulei se scurge, dar o parte din ulei ramane permanent pe tabla daca nu este spalat cu ceva.
Tu vrei sa zici ca acel ulei care ramane permanent pe acea bucata de metal e intr-o cantitate asa neglijabila incat sa fie considerata 0? :huh:
Vezi poza pusa de gn77, 1,1L de ulei diferenta la overhaull.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim din carti sau din practica? Mie la masina nu-mi ramane niciodata mai mult de 100 ml de ulei in motor, in conditiile in care intra 3,8l cu tot cu filtru, scris in carte. Pe gradatia bidonului, mai ramane cam 250-300 ml maxim. In conditiile in care pun mereu uleiul la semnul maxim al jojei, pt ca vede destula forja incat sa-l mai arda.

Da, exact asta vreau sa spun... cantitatea de ulei ramasa pe o bucata de metal este neglijabila. Un experiment simplu ar fi sa pui o teava/tija de metal pe verticala cu un vas gradat sub ea... unsa cu cantitatea X de ulei (vascozitate mica, sa nu se stea 100 ani dupa el), lasata mai mult timp (1-5-10-20 ore, whatever, cat vrea fiecare) la scurs... si vazut cat s-a scurs.

p.s: lasa-ma cu service-urile, sunt patit cu masina. Vorbind strict de schimbul de ulei si facand exceptie de multe altele: 4l de ulei in loc de 3,8 pe principiul "lasa ca merge asa, ca tu o alergi si se duce"... am tras cu seringa diferenta; 5w30 in loc de 5w40 pt ca asta "facea" producatorul auto la momentul respectiv (evident ca nici un producator auto "de masa" nu face si uleiuri) si chitaiau tachetii de zici ca aveam soareci sub capac... ma duceam la revizie (in garantie) cu uleiul meu (Castrol o perioada, pana n-am mai gasit decat "made in UE" si Motul 5w40) si uleiul 5w30 "obligatoriu" i-l lasam mecanicului spaga.

p.p.s: sper ca nu incepi cu faze de genul "vorbim de motociclete, nu de masini"... tot motoare cu ardere interna sunt, tot benzina.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim din carti sau din practica?

 

Exact! :D

Bogdanel vorbeste din experimentul cu bidonul de cola, pe care nu l-a facut dar pe care si-l poate imagina :)))

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact! :D

Bogdanel vorbeste din experimentul cu bidonul de cola, pe care nu l-a facut dar pe care si-l poate imagina :)))

 

Un mic off topic: cred ca e ceva in aer de suntem de acord unul cu altul azi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, e exact din ciclul: "eu merg doar 200km pe an dar dau sfaturi cu titlu de lege despre franare, situatii de urgenta, tehnici de pilotaj, etc. " :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai sa te saturi vreodata sa te asculti vorbind prostii. Mai nou, prostii si aberatii din lumea pieselor unse cu ulei....

 

Teoretic, pe strada/drum public, merg 0 km pe an :) (Dar tie iti urez calatorii superbe cu sifonierul)

Daca mersul si kilometrii au legatura cu cati ml de ulei raman in motor, mai ametitule, clar ma depaseste felul in care faci tu rationamente.

Lasa-te de discutii tehnice pentru ca ai mai incercat si ai iesit ciufulit grav.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine raman 200 ml in motor, cum spune BB lipiti pe cilindru,etc etc. nu are rost sa scutur scuterul stanga dreapta,chiar citisem sa-i dai o cheie sa scoata si uleiul de pe conductele de ungere. nu mai ma complic, il scurg si pun altul,fara manevre.

post-10059-0-91520400-1373454073_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai sa te saturi vreodata sa te asculti vorbind prostii. Mai nou, prostii si aberatii din lumea pieselor unse cu ulei....

 

Teoretic, pe strada/drum public, merg 0 km pe an :) (Dar tie iti urez calatorii superbe cu sifonierul)

Daca mersul si kilometrii au legatura cu cati ml de ulei raman in motor, mai ametitule, clar ma depaseste felul in care faci tu rationamente.

Lasa-te de discutii tehnice pentru ca ai mai incercat si ai iesit ciufulit grav.

 

Nu ziceam de asta dragul meu Cezarel, ziceam de cum dai tu sfaturi despre franare si stiluri de pilotaj cu 300km de mers pe an pe motor.

 

Oricum, daca nu intelegi rationamentul cu uleiul uns pe tabla aia si comparatia cu vopseaua incep sa ma indoiesc serios de capacitatile tale intelectuale.

Unii pur si simplu nu pot, asta e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e o neintelegere - 0 (zero Km) in regim de strada (oficial) :)

Logica ta este foarte precara daca esti incapabil sa analizezi informatia si sigurul tau reper intelectual este numarul de kilometri parcursi de cand m-am lasat de mers pe strada :) Inca o data esti nostim, stramba lemne (stii tu de ce). Oricata logoree ai pe forumul asta, ramai acelasi baiat care de abia se taraie pe doua roti. Cum ai putea sa zici in ce fel se procedeaza cand se merge tare?

 

Ce-ti mai spun unicornii care iti alearga prin cap, despre uleiul captiv din motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e la mine:

 

(am gresit, nu era 4,8 ci 4,6, dar tot e dif. de 1,1l)

Cred ca este o greseala de tiparire. N-are unde sa mai intre 1,1L de ulei dupa o reparatie capitala.

La mine la Suzuki GSF 1250 K7 scrie asa: 3l daca schimbi doar uleiul, 3,5 l daca schimbi si filtrul si 3,7 litri dupa reparatie capitala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca este o greseala de tiparire. N-are unde sa mai intre 1,1L de ulei dupa o reparatie capitala.

La mine la Suzuki GSF 1250 K7 scrie asa: 3l daca schimbi doar uleiul, 3,5 l daca schimbi si filtrul si 3,7 litri dupa reparatie capitala.

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

post-24366-0-47248500-1373467051_thumb.png

post-24366-0-99137900-1373467057_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B. ,te cam contrazici .

Cezar ,el se face ca nu intelege sau asa e de obicei?

Efectele folosirii uleiurilor in mod necorespunzator se pot evidentia imediat sau in timp ,fara sa-ti dai seama .

Majoritatea suprafetelor care intra in contact cu uleiul (dintr-un motor) sunt din aliaje de aluminiu ,suprafetele de otel sunt majoritar lise . Motoarele OHC (DOHC) formeaza cavitati in jurul axei (-lor) cu came in care sta uleiul .Cand deschizi golirea ,se scurge doar uleiul din baie,conducte,eventual din radiator (daca este) ;cel acumulat in chiuloase nu !

Stiam pe cineva (fiei tarina usoara!) care la un motor necunoscut facea schimbul in 5 etape :

1) golit uleiul vechi si lasat 5' la scurs

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

3)golit motorina , bagat ulei de motor care era mai ieftin si rulat motorul 5' la relanti

4)golit uleiul ,dat jos filtrul si scurs bine

5)pus dopul ,schimbat filtru si umplut cu ulei corespunzator la nivel .

Acum pasii 2,3,4 se salta pt ca exista o chestie care se gaseste sub denumirea comerciala de engine flush .

In manual nu zice nici ce marca de ulei sa folosesti , nici ce tip de filtru .Atat ca uleiul recomndat (clasa) si filtrul corespuzator .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ti mai spun unicornii care iti alearga prin cap, despre uleiul captiv din motor?

lasand polemica la o parte..cezar ce zici de treaba asta?

 

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma batea si pe mine gandul la un engine flush... dar oare merita? Pt ca DIN AUZITE, am inteles ca ar putea sa si dauneze motorului, dislocand depunerile care ajung sa se propteasca prin diverse canale. A folosit cineva?

Eu ma gandeam doar sa fac un schimb de ulei pt 10-15 min de mers la ralanti, sa-l dau afara si sa pun un alt schimb de ulei, cu filtru nou... si atat.

In motorina nu stiu daca sa am incredere, am mai auzit ca se facea "pe vremuri", dar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

Si dupa aia te pisi pe el de motor si-i dai foc. Cultura inginereasca de la coltul blocului. Schimbati bai nene uleiul ala la intervale rezonabile cu un ulei corespunzator si gata. Ce atata teorie si algoritmi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B. ,te cam contrazici .

Cezar ,el se face ca nu intelege sau asa e de obicei?

Efectele folosirii uleiurilor in mod necorespunzator se pot evidentia imediat sau in timp ,fara sa-ti dai seama .

Majoritatea suprafetelor care intra in contact cu uleiul (dintr-un motor) sunt din aliaje de aluminiu ,suprafetele de otel sunt majoritar lise . Motoarele OHC (DOHC) formeaza cavitati in jurul axei (-lor) cu came in care sta uleiul .Cand deschizi golirea ,se scurge doar uleiul din baie,conducte,eventual din radiator (daca este) ;cel acumulat in chiuloase nu !

Stiam pe cineva (fiei tarina usoara!) care la un motor necunoscut facea schimbul in 5 etape :

1) golit uleiul vechi si lasat 5' la scurs

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

3)golit motorina , bagat ulei de motor care era mai ieftin si rulat motorul 5' la relanti

4)golit uleiul ,dat jos filtrul si scurs bine

5)pus dopul ,schimbat filtru si umplut cu ulei corespunzator la nivel .

Acum pasii 2,3,4 se salta pt ca exista o chestie care se gaseste sub denumirea comerciala de engine flush .

In manual nu zice nici ce marca de ulei sa folosesti , nici ce tip de filtru .Atat ca uleiul recomndat (clasa) si filtrul corespuzator .

engine flush...mda..dar pt ce? asta este dupa principiul ca daca nu avem de lucru ne facem..

 

Ma batea si pe mine gandul la un engine flush... dar oare merita? Pt ca DIN AUZITE, am inteles ca ar putea sa si dauneze motorului, dislocand depunerile care ajung sa se propteasca prin diverse canale. A folosit cineva?

Eu ma gandeam doar sa fac un schimb de ulei pt 10-15 min de mers la ralanti, sa-l dau afara si sa pun un alt schimb de ulei, cu filtru nou... si atat.

In motorina nu stiu daca sa am incredere, am mai auzit ca se facea "pe vremuri", dar....

stai linistit si nu baga asa ceva in motor..nici motorina sau alte bazaconii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si dupa aia te pisi pe el de motor si-i dai foc. Cultura inginereasca de la coltul blocului. Schimbati bai nene uleiul ala la intervale rezonabile cu un ulei corespunzator si gata. Ce atata teorie si algoritmi.

Corect, dar cand ai un motor statut de aproape 3 ani... cam greu cu schimbul asta regulat, cu ulei de calitate :))

 

engine flush...mda..dar pt ce? asta este dupa principiul ca daca nu avem de lucru ne facem..

 

stai linistit si nu baga asa ceva in motor..nici motorina sau alte bazaconii..

 

Ma gandeam eu... vroiam doar confirmarea ca sa ma abtin :) O sa fac doar cele 2 schimburi de ulei. Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

Nu stiu ce sa zic. Dupa ce spun ei, inseamna ca la un astfel de motor daca schimbi doar uleiul, mai raman prin "cotloanele" lui, ale ambreiajului si cutiei de viteze, cam 1,4 l ulei uzat, sau acel "overhaul" la ei presupune si altceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai cine nu a desfacut un motor nu stie ca o cantitate relativ semnificativa de ulei vechi ramane "captiva" la schimbul de ulei, volumul variind intre 0.4 si peste 1L, functie de tipul si capacitatea motorului si configuratia baii de ulei si pozitia gurii de drenaj.

 

In ceea ce priveste discutiile anterioare, ca de obicei in cazul oricarui topic despre uleiuri, este greu de gasit un raspuns transant.

 

O sa-mi permit cateva consideratii personale pe marginea acestui subiect, fara a avea pretentia detinerii adevarului "absolut".

 

In primul rand, indicele de vascozitate al uleiului trebuie tratat nu numai din punctul de vedere al vascozitatii propriu-zise ci si implicatiilor aferente. Dupa inasprirea reglementarilor pentru protectia mediului si respectiv introducerea obligativitatii convertizoarelor catalitice, noile standarde API au restrictionat foarte mult concentratia de aditivi "anti-wear", in general ZDDP sau pe romaneste zinc-fosfor. Daca standardul SG/SH permitea o concentratie de ZDDP de peste 1600ppm, dupa 2004 (sper sa nu gresesc) aceasta a fost limitata la 400ppm. Daca sunteti curiosi o sa observati ca majoritatea uleiurilor moderne moto sunt etichetate inca API SG/SH... cu alte cuvinte, un standard vechi de peste 20 ani. Pe de alta parte insa, se pare ca aceasta restrictie a fost aplicata doar indexurilor de pana in xx-W30. Cu alte cuvinte, spre exemplu un ulei catalogat 10(15-20)-W40(50-60) poate avea un continut de ZDDP peste 400ppm. Problema este ca POATE... nu este neaparat insa obligatoriu. Astfel, pe langa vascozitatea propriu-zisa, TNB, punctul de evaporare, punctul de ardere, etc., ar trebui sa aruncam un ochi si la pachetul de aditivi al unul ulei... inainte de a conchide ca e "bun" sau nu pentru motocicleta. Un lucru mie insa nu mi-e clar inca, daca ZDDP este restrictionat, cum uleiuri de tip 5-W30 (ulterioare standardului API SG/SH) pot fi catalogate drept "racing"?

 

Zic asta deoarece aditivii "anti-wear" (ZDDP) sunt foarte importanti pentru conditiile extreme, cand uleiul sau mai bine zis, lubrefiantul propriu-zis a depasit limita maxima, pelicula film fiind rupta. In aceste situatii ZDDP ramane singurul element care mai impiedica cele doua suprafete aflate in frecare sa intre in contact direct. Un continut mare de ZDDP nu inseamna neaparat protectie mai buna, ci de mai multa durata. Pentru a suplini cumva continutul scazut de ZDDP, producatorii de ulei au crescut concentratia de aditivi "friction-modifiers", adica molibden. Pe de alta parte insa molibdenul este cunoscut pentru efectul de patinare al ambreajului...

 

Nu in ultimul rand, diferenta majora intre conditiile pe care un ulei moto trebuie sa le indeplineasca fata de ulei auto nu consta NUMAI in rpm, temperaturi, etc., ci in faptul ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii (in cazul uleiurilor multi-grad) sunt distrusi de cutia de viteze (ungere comuna cu motorul la motociclete). Astfel, un ulei isi va pierde elasticitatea (se va subtia) mult mai rapid la moto decat la auto. De aici si necesitatea unui ulei mai performant la motociclete... sau intervale de schimbare mai dese.

 

Pentru mine subiectul uleiurilor reprezinta inca o mare dilema, cu cat incerc sa aflu mai multe informatii cu atata devin mai confuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam pe cineva (fiei tarina usoara!) care la un motor necunoscut facea schimbul in 5 etape :

1) golit uleiul vechi si lasat 5' la scurs

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

 

.ete cu cine ma contrazic eu.

si cu geo-zga care intreaba daca e bun sau nu un engine-flush.

 

:wacko:

 

 

Cunosc eu un baiat cu o masina diesel la care i-au intrat cativa litri buni de motorina in ulei si a apucat sa mearga asa ceva timp.

Cand i-au desfacut motorul stiti ce curat era? Bec! Insa l-au desfacut ca sa-i schimbe axele cu came. :D

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te referi la diferentele dintre informatiile dintre cele doua manuale?

am postat asa (in ordinea in care apar screenshoturile):

din Haynes pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

din original Suzuki pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

pt. Katana 750, adica un motor similar (Haynes)

de la Yamaha XJR1300

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...