Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

chiar nu-ti dai seama ca tu esti cel care teoretizeaza? ai vedere selectiva? am postat mai sus 3 snapshoturi din manualele de la Suzuki Bandit 600/1200 si Yamaha XJR 1300, unde se vede clar ca dupa scurgerea uleiului ramine ~1 litru din cel vechi. poate crezi ca le-am facut in Photoshop, cauta-le pe net sa te convingi. dupa teoria ta motoarele astea ar trebui sa nu supravietuiasca dupa primul schimb de ulei.

paradoxul e ca tu ne ziceai mai sus de standarde (nu e tot teorie?) iar acum alegi sa ignori convenabil ce scrie negru pe alb tot intr-un standard.

si poate ai senzatia ca orice om care completeaza ulei nu poate dormi noaptea studiind standarde si cind completeaza sta cu specificatia linga el, dupa care pleaca spasit spre service cu vilbrochenul rupt in 2. poti sa fii convins ca in timpul replicilor astea 1000 de oameni au completat in lume cu alt tip de ulei si merg bine-merci.

probabil s-a nimerit sa crape un motor muci (cu vreo 18 fosti proprietari si 10000 km "reali") dupa ce i-ai schimbat tu uleiul si gata-i fabulatia.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

probabil s-a nimerit sa crape un motor muci (cu vreo 18 fosti proprietari si 10000 km "reali") dupa ce i-ai schimbat tu uleiul si gata-i fabulatia.

Aaa,nu .

Motorul era la al 2-lea proprietar si avea 4 ani .Desigur ,uleiul era contrafacut si cuzinetii cu defect de fabricatie.

 

testat cu mos2, cu ceva miere cu teflon, cu metapartz... n-am reusit sa fac nici un ambreiaj sa alunece...

Liqui Moly are ceva tratament pt motoare cu ambreiaj umed cu bisulfura .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa,nu .

Motorul era la al 2-lea proprietar si avea 4 ani .Desigur ,uleiul era contrafacut si cuzinetii cu defect de fabricatie.

 

Liqui Moly are ceva tratament pt motoare cu ambreiaj umed cu bisulfura .

Ce motocicleta? Daca nu ne-ai innebunit cu acei cuzineti topiti. Daca tie ti s-a intamplat la o motoreta nu inseamna ca la toate e asa.

Poate s-a mers fara ulei deloc, poate era pompa de ulei defecta.

Poti tu sa garantezi ca proprietarul anterior nu a scapat-o fara ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa generalizeaza lumea. Cumpara o masina sau motocicleta SH cu x km(de fapt x+100 000 sau +200 000), mai merg cu ea un an sau 2, se strica ceva si se trage concluzia ca e proasta, sau n-a fost bun uleiul.

Cumparati masina sau motocicleta noua, respectati reviziile, folositi un anumit ulei si daca se strica prematur se poate trage concluzia ca a fost defect de fabricatie in cazul in care s-a rupt ceva in putini km sau ca a fost uleiul prost daca s-a uzat inainte de termen. In general daca e ceva subred in motor se va rupe in garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal, nu st daca am nimerit topicul, dar tot de ulei e vb.

ce se intampla in cazul in care pui prea mult.

trebuie sa scurg nitel sau sa merg asea ca merge...?

 

a, si cu cat creste consumul si scade aderenta daca pun in loc de cauciuce normale(meltzer.. nu st modelul) haidenau pt macadam (tot nu stiu modelul)

 

multumiri si salutari si asfalt uscat, pasagere in spate si sa luati curbele cum trebe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui prea mult se pot intampla doua lucruri:

1. ti-l scuipa afara pe la garnituri, de obicei pe capacul chiulasei sau pe unde apuca. (mai mult ulei in baie, mai putin aer in carter, presiune mai mare)

2. daca e suficient de mult sa ajunga vibrochenul sa balteasca in el face spuma.

 

Ideal e sa mai scoti din el, altfel risti sa strici garnituri, semeringuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e prea mult ulei ,volumele din blocul motor destinate expansiunii acestuia se diminueaza si uleiul face presiune suplimentara care forteaza semeringii ;ai toate sansele sa cedeze .Mai bine cu o siringa elimina surplusul,oricum ideea e ca aspiri uleiul si recuperat asa se poate folosi pt complectare . Cat despre cauciucurile Haidenau ,intreaba-l pe Galen ,el stie mai multe.

Da,mi s-a intamplat ,dar cu o motocicleta si daca o 'scapa' fara ulei ,se strica motorul la moment - 12000rpm - putin probabil sa se fi mers fara ulei/ulei putin .Pompa de ulei am verificat-o ulterior si e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul se verifica la cald, indiferent de ce ai.

Dupa o perioada de functionare se opreste motorul, se asteapta 1-5min apoi se verifica nivelul. Cu joja, cu gemuletul, cu ce-o fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca am joja, uleiul il verific la cald sau la rece? multumesc.

 

La cald sau la rece. Nu e aproape nici o diferenta dintre nivelul la cald sau cel la rece.

Sunt modele la care procedura de verificare e mai complicata, dar la tine nu e cazul.

Motocicleta dreapta, joja nu se infileteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

O nelamurire am si eu vis avi de un ulei pe care l-am capatat de la un confrate baicar care s-a lasat... Intrebarea mea e ce termen de valabilitate are uleiul in ambalajul original? este un ulei castrol power1 racing 10w50 fabricat in 09/09/2008. Eu vreau sa il pun intr-un r6 din 2003 cu 30 de mi de km. Astept sfaturi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zmolica , pe eticheta aia pe care bietul producator, importator a pus-o pe bidon , nu scrie nimic? am un bidon pe care scrie : "valabilitate 5 ani de la data fabricatiei inscrisa pe ambalaj ". Si eu tot kkstrol PAUÁR REISING 10-50 am in troaca de anu trecut si nu bate , nu urla ( inca). Daca ai dubii , il poti folosi ca sa speli motorul cand faci schimbul de ulei sau sa ungi lantul :alcy:

Editat de defcon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este complet interzis sa arunci uleiuri in mediu tocmai pentru ca au o perioada foarte lunga (daca nu infinita) de dezintegrare in mediu, dar se dezintegreaza stand intr-un bidon sigilat pe un raft timp de 5 ani. :mellow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc ce-mi ramane de la un an la altul, ca intra 3,3l la un schimb. Doar nu arunc 0,7l aiurea. La o motopompa honda am pus ulei ramas prin garaj in bidoane desigilate 2-3 ani. Merge motorul ala dupa 14 ani de folosinta ca atunci cand era nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...