Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La inceputul sezonului am facut schimbul de ulei. Am bagat Motul 7100 10w40. Ma declar extrem de nemultumit :(

pai la GSXR tu pui 7100?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai greu de testat in service sau de motociclist acasa, daca uleiu sau de motor e de cea mai buna calitate sau nu. In schimb uleiul de furca nu minte. Imi servisez suspensia fata in fiecare an iar in primavara, dupa ce am servisat-o cu cel mai scump Motul de furca, am gasit binecunoscutul "namol" din jambe. Eu demontez furcile complet si le spal pana le fac bec, apoi le montez la loc si pun uleiul deci n-a ramas ulei alterat dinainte. Deci motul alterat in jambe, dupa 1500 de km de pista, doar intr-un an. Asta in conditiile in care manualele de servis recomanda schimbul la doi ani/24.000 km. Cam nasol...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai greu de testat in service sau de motociclist acasa, daca uleiu sau de motor e de cea mai buna calitate sau nu. In schimb uleiul de furca nu minte. Imi servisez suspensia fata in fiecare an iar in primavara, dupa ce am servisat-o cu cel mai scump Motul de furca, am gasit binecunoscutul "namol" din jambe. Eu demontez furcile complet si le spal pana le fac bec, apoi le montez la loc si pun uleiul deci n-a ramas ulei alterat dinainte. Deci motul alterat in jambe, dupa 1500 de km de pista, doar intr-un an. Asta in conditiile in care manualele de servis recomanda schimbul la doi ani/24.000 km. Cam nasol...

De Bell Ray ce stii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de motor e bun sau foarte bun - la fel cu rezervele de rigoare, ca nu ai cum sa-l testezi in service. Spre deosebire de Motul care nu face uleiuri proaste, Bel Ray nu e zgomotos.

Despre uleiul de furca am sa ma pronunt la anul, dupa inca un sezon de exploatare. Daca si asta se altereaza repede, recurg la varianta sigura dar scumpa Kayaba, Ohlins, etc.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomotos la ce? la mine nu ai cum sa faci diferente de zgomot. singurul lucru remarcat la Motul e ca dupa 2-3000Km cutia incepe sa fie rigida, si foarte greu de scos pe liber. dar si in schimbatul treptele de viteza se comporta ciudat.

 

sezonul asta am un schimb de Motul, sezonu urmator, poate voi incerca Bell Ray sau poate si ce zici tu: Kayaba, Ohlins.

 

ai ideie ce preturi au?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac comparatia cu motocicleta mea inainte si dupa. Motul 300V - zgomotoasa, dar mergea bine, nimic de reprosat. Bel Ray EXS, merge la fel de bine dar mai putin zgomotoasa. N-am avut probleme cu cutia cu nici un ulei la 954. N-am avut probleme nici cu motorul foarte incins pt ca am pus 15w 50 si 10w 50. Per total, asa cum am mai zis, performante comparabile, iar un service nu e un laborator de testat uleiuri.

Bel Ray are insa certificare API SM si MA2 iar Motul nu desi.... spun ei pe ambalaj (exclusiv la 300V, la celelate sortimente, sunt in urma cu standardele) ca "exceeds any existing standard". Asta nu stiu cum sa o interpretez - ori o crezi ori n-o crezi. Pe de alta parte, toate uleiurile Bel Ray sunt SM si MA2. parca si Motorex sta mai bine decat Motul la certificarile pe care le au la uleiuri dar nu sunt sigur.

 

KYB, Ohlins doar pentru suspensii, sunt specializati doar pe asa ceva. Bel Ray face si uleiuri de motor, un producator generalist, precum motul, castrol, motorex, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul face si ulei cu norma JASO MA2.

Care e chiar mai ieftin decat cel cu norma JASO MA.

Si...ghici ciuperca ce-i :D Tot nu il cumpara nimeni pentru ca in manualele motocicletelor se recomanda MA, iar mentalitatea "standard" este aceea ca vanzatorul incearca sa te imbarlige sa cumperi un produs alternativ pentru ca are un interes ascuns.

 

In ce priveste norma API, SM este intr-adevar cea mai avansata, insa are aplicabilitate practica la automobile, un ulei certificat SM continand o cantitate mai mare de detergenti, o cantitate mai mica de sulf si fosfor, si eventual modificatori de frictiune. Mai pe scurt se refera la uleiuri "energy conserving" si "long life".

 

API recomanda utilizarea certificarilor mentionate de producatorul motocicletei, dovada "oficiala" anexata mai jos:

 

SM NEW/Current. For all 12/2004 and later automobile engines.

 

An "Energy Conserving" motor oil (something good for late model cars, not most motorcycles). The API increased the standards for anti-foaming, increased detergent levels, and improved low-temp performance, while lowering the ZDDP package contents again. API SM now replaces API SJ and API SL -- but SM-rated oil is still not suitable for most motorcycle engines (just as SJ and SL rated ones weren't), especially virtually every air-cooled, oil-cooled and air-oil cooled motorcycle engines and ANY motorcycle engine designed prior to 2001 (such as Suzuki Katana 600/750/1100, Suzuki Bandit 600/1100/1200). Check your motorcycle owner's manual specifically for recommendation of an SJ/SL/SM rated motor oil before using API SM rated oils in your motorcycle! Do not use unless an API SJ, SL or SM rating is specifically called for by your motorcycle manufacturer.

 

 

Comments from the API in repsonse to our query, 11 Aug '05:

(Note this correspondence has been trimmed for length)

 

Higher performance engine oils such as API SJ thru SM will contain some level of friction modifier. While the friction modifier improves fuel economy, it is not compatible with wet clutches used on motorcycles. The friction modifier causes the wet clutch to slip. This is especially true if the motorcycle manufacturer recommends using only engine oils carrying API SF or SG Service Categories.

API recommends following the Original Equipment Manufacturer's (OEMs) oil recommendations. Typically an API SJ through SM engine oil would include some friction modifier. Only if the [motorcycle's] OEM indicates that higher performance engine oils such as API SJ, API SL and API SM it is possible to use these engine oils in these motorcycles.

 

Regards,

Dennis L. Bachelder

American Petroleum Institute

1220 L Street NW

Washington DC 20005 USA

 

Uleiurile Motul pentru motociclete au certificare SL, cu exceptia celui mineral care are certificare SG.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi scusi signore, cea mai avansata norma API este SN din 2011. :D Multumesc pt intelegere.

 

pe de alta parte, daca 300v exceeds all existing standards, conform demonstatiei de mai sus, pe care am avut placerea sa o traduc mental, reclama este ori praf in ochi ori... mincinoasa?

Dar nu e necesar nici ca demonstratia precedenta sa fie in totalitate corecta si nici ca 300v sa fie mai presus de orice standard existent - pentru ca e facut inainte ca standardul sa apara. Corect?

Din punctul meu de vedere este.... cred ca am zis mai devreme ce este :D

 

Pe de alta parte daca este SM, nu e neaparat nevoie sa fie aditivat cu "friction modifiers" sau sa fie "energy conserving" sau "long life". JASO MA si MA2 sunt standarde pe care le respecta ueiurile destinate ambreiajelor "umede". Deci.... merg.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai schimbat subiectul, nu o mai da cotita.

 

Treaba asta cu "uleiul performant" din industria auto nu se aplica la motociclete, tu esti singurul care o "propavaduieste" si ai sanse de 100% sa ti se sparga in cap mai devreme sau mai tarziu. Pentru ca...asa se intampla intotdeauna. Multumesc pentru intelegere :D

 

Referitor la 300V: este "Racing Motor Oil", asa scrie pe cutie, motivul principal fiind acela de a evita plafoanele maxime admise de fosfor si sulf, impuse de ultimele norme API :bounce:

De ce ar face asta.. ne spui tu.

 

Ti-am pasat microfonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la faptul ca nu stiai inca despre SN, ar trebui sa-mi multumesti. Na ca ai aflat :D Deocamdata nu cunosc cine s-a aliniat la noul standard. Va fi in viitor, asa merg lucrurile inainte.

Daaar, cred ca nu ai inteles sau n-am stiut eu sa explic - daca este SM, nu este obligatoriu sa fie aditivat cu "friction modifiers" sau sa fie "energy conserving" sau "long life". Te rog sa ma corectezi daca gresesc si spune-mi daca acest lucru este obligatoriu, cum reuseste un ulei certificat MA, MA2 si SM sa nu strice ambreiaje?

 

Citez "Treaba asta cu "uleiul performant" din industria auto nu se aplica la motociclete" - asta e tehnica de marketing negativ Motul sau e inventia ta? :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu aveam despre API SN, sa nu iti inchipui ca m-ai inchis. Imi place sa invat lucruri noi in fiecare zi, daca au aplicabilitate in sfera mea de interes. SN nu are.

 

Eu stiu ca esti incapatanat....ne cunoastem...asa ca inca nu te intreb de ce isi schimba baietii care se dau pe circuit Y-ul avansat tehnologic (a se citi cu catalizator) cu unul gol " arhaic si neperformant" :laugh:

 

Uleiul ala "performant" din industria auto inseamna 3 lucruri mari si late:

1. emisii poluante cat mai scazute pentru a respecta legislatia de mediu

2. consum de carburant cat mai scazut pentru a vinde mai usor automobilul

3. o vascozitate suficient de mare pentru ca motorul sa tina 5-6 ani, in conditii de trafic urban, pana cand vehiculul devine uzat moral

 

Nu ma lua iar cu 5W_ care ajunge mai repede in rampe, asta e valabil iarna la masini, la motociclete ajunge si 10W suficient de repede. Iar altceva performant eu nu vad, din contra...

Aaaa...stai ca uitam ;)

La CURSE se folosesc uleiuri mai subtiri pentru a micsora frecarea hidrodinamica. Mai mult, se observa o crestere reala de putere in testul Dyno, la acelasi motor, daca folosesti un ulei mai subtire. Insa acolo te doare in pix de longevitate.

 

PS: Sper sa observi macar acum ca eu nu vorbesc despre marci de uleiuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu trecem de la ulei la mecanica fluidelor compresibile pentru ca nu vom vorbi despre acelasi lucru si vom altera discutia - comparatie este deplasata, eronata, gresita si ... inexistenta :D

Eu pun problema in alt termeni si anume asa: compar performanta unui produs avand ca referinta un standard. Asta e un criteriu. Daca am o referinta pot sa compar si alt produs cu acelasi standard. Deci pot sa compar si produsele intre ele. Pana aici este corect?

Mi-ar placea sa trec fara vreun alt comentariu, peste remarca "nu se aplica la motociclete" dar nu e chiar asa usor.... ce te faci ca si motul o sa vina intr-un an poate doi la standard SM sau SN? Nu inseamna ca vor strica uleiul ala care nu se aplica decat la motorete.... inseamna ca se vor putea compara aceleasi produse avand ca referinta acelasi standard. Eu zic ca e bine. Inapoi nu au cum sa se mai duca.

Despre energy conserving este o discutie:

Sa nu-ti imaginezi ca astia care fac standardele nu vorbesc intre ei cu aia de la castrol de la motoul sau de la bel ray sau cine dracu mai face ulei. nuuuu... Si ce zic oamenii. ba, fraierii astia merg cu masina sau cu motoreta si daca merg pe autostrada sau la drum lung motorul ala sta constant in temperatura. Da-l dracu de 10w 40 ca e prea gros si ne sare greenpeace in cap ca se duce naibii planeta si punem 10w 30 sau 0w 30 ca o sa le consume oleaca mai putin, adica praf in ochi si uite ce baieti bun suntem :D Da... foarte bine pentru cine merge pe autostrada cu viteza legala - exceptie autobahn. Sa mearga sanatos cu 10w 30 ca e bine.

Long life iarasi nu e bun sa-l tii 30.000 daca nu ai vreo 8 litri de ulei. Ca se duce dracu repede uleiul ala daca sunt doar 4 litri. Se altereaza, se "strica" mai repede.

Daca insa merge tare, sau merge la curse fraieru, nu mai poate sa puna 0w 30 nici 10w 40 nu e intotdeauna bun. Nu mai e bun, opa..... Acolo pune lumea 10w 50, 15w 50. Cine tuneaza motorul si ia din fusurile de vilbrochen niste miimi si masoara cu plastigauge sa fie pana aproape de cota de reparatie dar nu la cota de reparatie, pune 10w 50 sau 15w 50. Asa se face fine tuning la motoreta la WSBK. Al dracu ulei la curse, adica si ala de curse si ala de strada, tot se incinge. Pentru teste frumos pe Dyno ca sa arate frumos si apoi cu motorul la gunoi da, ulei cat mai subtire daca se poate :D

Dar combinatia asta nu mai merge, si la motogp acum au voie doar 6 motoare pe sezon, deci rapandulele trebuie sa tina.

 

Ce vreau sa zic de fapt daca n-ai inteles deja - la motorete nu se pune accentul pe energy conserving sau pe long life. Cred ca se studiaza la nivel masonic, cum sa spele pe creier viitoarele generatii de motoristi dar inca nu s-a gasit solutia :D

Daca la masini de abia mai gasesti uleiuri mai groase, la motorete, uleiurile cu cifra 50 cred ca se vand si se vor vinde in continuare foarte bine.

 

Mai discutam peste un an doi trei cand trece si motulu la standardul APi cel mai nou si mai vad eu ce zici atunci. Sa nu uit sa gasesc topicul :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei sa zici de fapt si eu nu am inteles deja...am scris eu in primul post:

"In ce priveste norma API, SM este intr-adevar cea mai avansata, insa are aplicabilitate practica la automobile, un ulei certificat SM continand o cantitate mai mare de detergenti, o cantitate mai mica de sulf si fosfor, si eventual modificatori de frictiune. Mai pe scurt se refera la uleiuri energy conserving si long life."

 

:lol:

 

Eu pot sa renunt la punctul meu de vedere, nu sunt orgolios. Dar inainte imi arati cum torni in Pumpe Duse ulei performant 0W30 in loc de 505.01 :laugh: Cu ce norma API vrei tu: SM, SN, etc.

Dupa ce vad asta cu ochii mei iti sustin puctul de vedere.

Cateva zile, dupa care dau o dezmintire :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum... ori n-am explicat eu bine din nou, ori nu am scris toata explicatia, ceva am omis.

Nu este obligatoriu sa fie energy conserving si long life pentru ca iata.... un produs foarte foarte bun, de exemplu Bel Ray, care merge si la motogp si la WSBK, cum merge si Castrolu si Motulu si Motorexu si Repsolu... buun, este certificat SM dar nu este ulei energy conserving sau long life. Deci inca o data, nu numai despre asta este standardul... adica este si altceva :D Deeeci, se aplica si altor uleiuri pentru ca, iata, se poate - de data asta nu mai am ce sa explic, am zis tot :D

 

Se poate pune la TDI ulei de care-o fi dar cica trebuie norma lu peste prajit - sunt vreo 5 indicative si nu le tin minte. Sunt tot felul de norme - pt filtre de particule, fara filtre de particule, ma doare capul oricum il mananca :D Dar este vorba despre diesel. la motoarele cu benzina este o alta poveste. Acolo se revine la API SL, SM, SN fara MA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele pe benzina manualele o sa iti recomanda norma ACEA, de preferinta A5/B5 (A benzina si B diesel).

La motoarele diesel cu filtru de particule manualele o sa recomanda ACEA C1, C2 sau C3.

La motoarele cu pompa-injector se baga numai ulei cu norma 505.01 pentru ca altfel se duc lagarele de la axa cu came suplimentara care iti actioneaza injectoarele (aici cu rezerve...ca inca nu am vazut cu ochii mei cu arata.... :rolleyes: )

De fapt...industria auto moderna se chisa pe normele API, pentru automobilele moderne conteaza alte norme foarte specifice, cum ar fi: 504 00, 507 00, LL-04, 229.51, C30, A40, M2C, 934B, Dexos2...etc :bounce:

 

Rezultand ca ulei certificat general API...ce S vrei tu, il poti baga in motoare fabricate inainte de 2004.

I N C R E D I B I L !!! Asta chiar e o conspiratie masonica.

 

Daca nu incetezi cu Bel Ray-ul tau o sa te intreb daca scrie pe bidoane " Made With Pride in the USA" :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit am reusit sa lamurim un aspect.

Hai sa incerc sa mai lamuresc inca unul - nici o norma nu se pi sa pe alta norma, normele se completeaza (cel mai cunoscut este cazul normelor API si JASO la moto) sau o norma poate sa inlocuiasca alta norma. Dar nici inlocuirea normei nu este o manevra radicala...

ACEA si-a impus standardizarea in Europa pentru ca este asociatia producatorilor de automobile din Europa si pana la urma e natural ca sa nu fie ultimii fraieri si sa isi impuna punctul de vedere. Combinatia cea mai tare este ca acum, producatorii cer o anumita grupa de aditivi si/sau cantitati reduse de cutare si elemente sau substante. De aia dieselul VAG cere 507 00. Dar de ce au inceput sa ceara ... hmm... pai simplu, pentru ca daca nu e asa se strica. Si cel mai tare se stricau audi si VW din cauza de sludge si nu din cauza de axe cu came de PD de care nici eu n-am vazut stricate.

Surpriza insa - Castrol are specificatii S pentru ulei diesel (Edge) :D Ciudat ca S era pt spark. Pai cum vine asta? Uite ca vine ca este si SM si CF in acelasi timp, este si API si ACEA in acelasi timp si mai respecta si cateva norme de producator. misto, nu?

Deci domnu boss :D, normele, standardele, de cele mai multe ori se completeaza si nu se pi sa una impotriva alteia. cand se inlocuieste norma si se specifica - gata, nu mai e buna nu mai folositi, atunci este alta poveste.

Cum comentati?

 

P.S.

Bel Ray - Made in U.S.A. - doar atat scrie. Simplu, frumos, elegant, civilizat :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit pana acum castrol power 1 racing si am fost multumit,acum am trecut pe bel-ray(recomandat de TNG) super multumit de ulei pt ca-i place motorului + ca nu e zgomotos ,cutia de viteza nici nu se aude.

despre motul... ulei cu miros de banane portocale capsuni sau ce au scos ei,pt ce-ti trebuie asa ceva ?

singura explicatie pe care o gasesc este "sa miroasa frumos in paddock"

post-33534-0-95363900-1338975847_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce aspect am lamurit ? Ca la orice masina moderna nu conteaza certificarea API, ci norma specifica stabilita de producatorul vehiculului ? Ca poti sa torni in VAG ulei fara certificare API atata timp cat are certificare 504 507 sau 505.01 ? Si ca daca torni API SM fara certificare 504 507 il strici si pierzi garantia ? Ce vrei sa comentez de fapt ? Ce am scris eu in postul anterior ? :kiss:

 

Normele se completeaza, cea principala e completata de altele care ii ridica marketingul. Daca e 507 pe langa poate sa reziste si la radiatii atomice, tot neimportant ramane, dar poti face un clip publicitar cu un TDI care iese din ciuperca.... :laugh:

 

Normele ACEA sunt mult mai restrictive decat API si au aparut datorita popularitatii motorizarilor Diesel in Europa si a normelor de poluare mult mai restrictive. Iar la PD am spus axa cu came suplimentara

 

Referitor la Bel Ray-ul tau, certificarea aia SM de care esti atat de mandru reprezinta marketing de cacao tipic american, i-a costat relativ putin sa o obtina, asa ca nu conteaza ce nu are importanta la motociclete atata timp cat o pot marketa la fraieri. Lucru pe care incerci sa il faci si tu aici. Insa marketingul de tip american nu a tinut niciodata la europeni, cu atat mai putin in Europa de Est.

La fel de bine poti sa spui ca daca folosesti Bel Ray iti dispare chelia. Sau ti se mareste chestia.

 

Majoritatea uleiurilor auto de firma au certificare SM, inclusiv Motul. Diferenta fiind aceea ca producatorii europeni nu isi permit sa-ti vanda gogosi cu gem invizibil.

Iar 1L de Motul auto API SM costa mai putin decat 1L de Motul moto API SL. Pentru ca un ulei moto devine scump datorita pachetelor de aditivi diferite fata de uleiul auto.

 

Strategia ta de marketing e gresita fundamental. Nu o sa poti vinde niciodata un ulei de nisa atacand vehement standardele si calitatea uleiurilor cu cota de piata semnificativa.

Sau...vrei sa il transformi in lider de vanzari mancandu-i de fund pe ceilalti producatori ? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu boss, cred ca nu intelegi dar eu nu am nici un produs de vanzare la mine in semnatura. Dar vai, ce se-ntampla... vad la semnatura ca scrie ulei motul? :D Mi scusi!

 

De fapt...industria auto moderna se chisa pe normele API

 

Normele se completeaza

 

Uite asa, usor, incet, cu rabdare, te-am dat pe brazda. Adica la inceput ziceai ca tine, si acum zici ca mine. Multumesc pentru intelegere!

 

Referitor la Bel Ray-ul tau, certificarea aia SM de care esti atat de mandru reprezinta marketing de cacao tipic american, i-a costat relativ putin sa o obtina

 

Pai eu nu sunt nici mandru nici mai putin mandru. Este, cum sa zic, o alta generatie de produse. Adica standard mai nou. Este bun, nu este bun... cine stie? Poate ca este mult mai bun decat standardul mai vechi dar cine sunt eu sa spun asta? Eu doar zic atat - este standard mai nou si cu asta basta.

Spre deosebire de tine, care spui - domle, nu se aplica decat la auto, ca va spun eu :D

Nu stiu cat i-a costat pentru ca si eu cumpar, nu produc :D

 

Referitor la marketing ... ce sa zic, este si nu este. Pentru ca de ce? Pai simplu si la obiect - marketing de-adevaratele este in felul urmator - sponsorizare la WSBK, la Motohepe. Da, elegant civilizat - asa se face. Nu scrie pe combi lu Checa ce fel de standard respecta uleiul sau poate scrie prea mic sau nu m-am uitat eu bine? :D

Marketing subversiv - aia e altceva. Da, am constatat mai devreme cand ai spus tu ca nu se aplica decat la auto :D Carevasazica domnu boss, cunoasteti, stit si aplicati(?) :D

Pe scurt - standardul e o referinta, un reper dupa care se poate face o evaluare. Nu este marketing, reclama, publicitate sponsorizare la sponsorizare. Simplu nu?

Si nu e vorba despre un produs anume relativ la alt produs. Aie e o alta discutie pe care am sa o abordez imediat.

 

Adica acum:

Ulei de furca - cel mai scump - Motul, folosit un an/1500 de km. Alterat, namol in jambe. Jambele au fost curatate bec, deci nu era nici o picatura de ulei rezidual/uzat in ele. Cum se poate explica? Eu am gasit o singura explicatie - uleiul de furca motul e naspa si la suprapret.

Cum dracu rezista KYB si Ohlins 5 ani? Nota bene - nu zic nimic de Bel Ray pentru ca doar de sezonul asta a intrat in teste. Daca e nasol, renunt si la el.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...