Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare in primul rand si imi cer scuze in caz ca am postat unde nu trebuia!


Tin sa precizez ca sunt la inceput in ale "motociclismului", iar cunostintele mele sunt dobandite mai mult de pe forumuri, nu din practica/propria piele.

Urmeaza sa schimb consumabilele (filtre, ulei, placute, lichid frana) la moto (pentru prima oara, abia cumparat, fostul proprietar se ocupa doar cu vandutul, stia prea putine/spre deloc despre istoricul ei) la un Suzuki GSX-R 600cc an 2007 ~35.000km.

L am cumparat impreuna cu un mecanic moto, iar la prima vedere este ok motocicleta.
Stiu ca este recomandat un service, dar neavand prin preajma si neavand posibilitatea de a ma deplasa pana in Bucuresti pentru un service (inca putin si termin scoala pentru cat. A), am decis sa o fac acasa, cu cineva care detine mai multe cunostinte in ale mecanicii moto.

De aseara pana acum am tot citit forumuri (pareri, dezbateri pe tema, "recomandare ulei"). Intr un final m am hotarat, merg pe 300V Factory Line, in prima faza ma hotarasem la 15W50, iar acum sunt indecis, intre 15W50 si 10W40 (strict/doar astea 2 ma intereseaza). Stiu ca este o mare zarva si o mare dezbatare pe subiectul asta (de aceea o sa mi iau si cate injuraturi, mai mult ca sigur, dar prefer sa invat, decat sa gresesc).

Exista cineva care le a folosit pe ambele? Precizez ca o sa merg destul de des cu moto (plimbari lungi, mers prin Bucuresti, pe temperaturi ridicate, prin trafic aglomerat etc.).

 

#Multumesc!

Asfalt uscat si fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300V e de curse. Nu cred că se justifica prețul. Poți merge liniștit pe 7100. Că și vâscozitate, nu cred că are rost sa bagi vâscozitate mai mare decât cere el. Uita-te și pe site la motul, vezi și acolo. În manual probabil că cere 10w40. E o idee buna sa încerci prima data cu uleiul cerut de manual. Succes :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima data cand am schimbat uleiul, din dorinta de a face bine, am strans prea tare surubul si am spart capacul de la baia de ulei. a urmat o munca de doua zile, sa dau jos galeriile, sa refac suruburile galeriilor, sa caut unde sa sudez capacul de aluminiu, etc...ai grija la ce mesteresti. si nu uita sa schimbi si filtrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Va salut.

Nu vreau sa ma intind prea mult si nici sa intru in polemici fata de diferite tipuri de ulei si producatorul lor,dar as vrea sa solicit un sfat vis-a-vis de schimbul de ulei pentru Honda VF750s, an 1982. De cand e la mine, am folosit in motor numai ulei Procycle 10W40, semisintetic, schimbat in fiecare primavara, desi nu am facut mai mult de 1500 km pe sezon. Pana e crud uleiul in motor, se comporta foarte bine. Pe cum se invecheste, cutia schimba greu (agata tare), dupa ce se incalzeste motorul. Ambreiajul este hidraulic, nu am gasit nimic de reglat la el, debreiaza la strangerea manetei astfel incat nu smuceste la intrarea in treapta 1, nu patineaza la accelerare sau la frana de motor, insa, cum am mai spus, cu motorul cald cutia cloncane foarte tare si trebuie sa trag/apas bine pe pedala schimbatorului pentru urcat sau coborat in viteze. Motocicleta are peste 62000 km rulati (nu stiu cat de reali, este la mine de la 45000 km), motiv pentru care as vrea sa-i pun un ulei putin mai vascos. Cartea da patru grupe de ulei: SAE 10w30, SAE 10w40, SAE 20w40 si SAE 20w50, API classification SE or SF. Desi nu este intre ele, as incerca un 15w50. Este acceptabil pentru acest motor, cu rulajul lui? Multumesc pentru eventualele sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este posibil sa ai o problema la cutie, iar uleiul nou de f. buna calitate sa ti-o "mascheze".

 

Iti recomand sa investighezi putin pe aceasta pista. Tu cauti problema la ulei, insa exista posibilitatea sa fie la cutie.

 

Gandeste-te: cand a fost construita motocicleta nu existau uleiurile performante care sunt acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu nimic despre marca de ulei pe care ai folosit-o insa, in demersurile pe care le-am facut pentru a obtine feedback de la utilizatori care participa la diverse categorii de competiţii moto pentru uleiul pe care il comercializez, toti au evidentiat acest aspect, si anume ca degradarea se simte in primul rand la manevrarea cutiei de viteze. Dpmdv o problema tehnica se manifesta si cu cel mai performant ulei, chiar daca nu atat de intens.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

Nu vreau sa ma intind prea mult si nici sa intru in polemici fata de diferite tipuri de ulei si producatorul lor,dar as vrea sa solicit un sfat vis-a-vis de schimbul de ulei pentru Honda VF750s, an 1982. De cand e la mine, am folosit in motor numai ulei Procycle 10W40, semisintetic, schimbat in fiecare primavara, desi nu am facut mai mult de 1500 km pe sezon. Pana e crud uleiul in motor, se comporta foarte bine. Pe cum se invecheste, cutia schimba greu (agata tare), dupa ce se incalzeste motorul. Ambreiajul este hidraulic, nu am gasit nimic de reglat la el, debreiaza la strangerea manetei astfel incat nu smuceste la intrarea in treapta 1, nu patineaza la accelerare sau la frana de motor, insa, cum am mai spus, cu motorul cald cutia cloncane foarte tare si trebuie sa trag/apas bine pe pedala schimbatorului pentru urcat sau coborat in viteze. Motocicleta are peste 62000 km rulati (nu stiu cat de reali, este la mine de la 45000 km), motiv pentru care as vrea sa-i pun un ulei putin mai vascos. Cartea da patru grupe de ulei: SAE 10w30, SAE 10w40, SAE 20w40 si SAE 20w50, API classification SE or SF. Desi nu este intre ele, as incerca un 15w50. Este acceptabil pentru acest motor, cu rulajul lui? Multumesc pentru eventualele sfaturi.

pune 10w50 full syntetic de la care producator doresti tu

ai probleme la ambreiaj , si ai folosit cel mai prost ulei care exista pe piata, puteai sa pui de la lidl la un sfert de pret.

 

Este posibil sa ai o problema la cutie, iar uleiul nou de f. buna calitate sa ti-o "mascheze".

 

Iti recomand sa investighezi putin pe aceasta pista. Tu cauti problema la ulei, insa exista posibilitatea sa fie la cutie.

 

Gandeste-te: cand a fost construita motocicleta nu existau uleiurile performante care sunt acum.

am inceput deja sa dam sfaturi? maine poimaine deschidem servis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu am sa inteleg niciodata cum sa pui 10W30 in conditiile in care prin iulie -august stai in trafic la 35-40grd, si mai ai si tupeul sa-i dai blana la acceleratie, adica putere maxima. Va dati seama ce temperatura atinge chiulasa?Temperatura aerului, 40grd la juma de metru deasupra asfaltului este inca mica, se pot depasi lejer 45grd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pun acum, acum este in ea 15-50 si este ok, dar Honda spune in manual 10-30 cu schimb la 12k km.

 

Sunt total de acord cu tine, pentru la toamna ma gandeam, este mai frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 4 ani mie imi arata temperatura exterioara 48 de grade, august pe Iuliu Maniu pe la ora 6 dupa-amiaza in trafic intens.

 

In alta ordine de idei stiu cativa baeti care schimba uleiul 300V inainte sa goleasca un plin de benzina si baga numa' OMV 100 la un mers stradal :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

In alta ordine de idei stiu cativa baeti care schimba uleiul 300V inainte sa goleasca un plin de benzina si baga numa' OMV 100 la un mers stradal :rolleyes:

 

Ma ofer sa le colectez uleiul uzat gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pareri personale, folosiri personale anuale (in ordinea folosirii) pe acelasi CBR 954, regim de mers oras alergat, curse de ciclism (20km/h cu apa >100 grade mult timp, combinat cu forje de >200km/h, cam 6-8h/zi - 10-12 zile/an) + forje de autostrada:

Motorex PowerSynt 10w50 - fara zgomote ciudate, aproape fara consum intre schimburi. Dezavantajul e ca e scumput (la vremea respectiva a fost pretul bun pentru schimbul meu)

LIQUI MOLY Racing 4T Synth 10W-50 - un pic zgomotos motorul, am completat in 1 an de folosire cam 10% din cantitate (avantaj ca e la bidon de 5L si am avut la indemana). Pret bun la momentul respectiv.

MOL DYNAMIC MOTO 4T RACING 10W-50 - BEST PRICE! in continuare isi pastreaza pretul chit ca este la flacon de 1L, mobra comportat foarte bine, am completat cam 8-10% din cantitatea de ulei dupa mijlocul sezonului. As fi pus si anul asta insa tot lauda lumea urmatoarea alegere si am zis ca de ce nu ->

ENEOS Ultra Racing 15W-50 - sezonul asta, inca nu am o parere concreta. Ma asteptam sa fie mai zgomotos la rece (5 grade) insa nu. Pret moderat spre crescut, din cauza ca nu au flacoane de 4L.

Update dupa primii ~2000km cu Eneos Ultra Racing 15W-50:

- sesizat zgomot metalic in primele 3-5 minute de functionare (nu stiu daca o fi intamplare fix acum, o sa vad dupa schimbul de ulei cum o sa fie)

- agregatul se incinge mult mai repede in oras (ajunge la 100+ grade si imi intra ventilatorul mult mai des si mai rapid) in conditiile in care vremea o vedeti cum este. Imi e teama de cum va fi la vara cand vor fi 40+ grade la nivelul asfaltului

- schimbatul vitezelor este ok, nimic deosebit

- nu a fost nevoie de completare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update dupa primii ~2000km cu Eneos Ultra Racing 15W-50:

- sesizat zgomot metalic in primele 3-5 minute de functionare (nu stiu daca o fi intamplare fix acum, o sa vad dupa schimbul de ulei cum o sa fie)

- agregatul se incinge mult mai repede in oras (ajunge la 100+ grade si imi intra ventilatorul mult mai des si mai rapid) in conditiile in care vremea o vedeti cum este. Imi e teama de cum va fi la vara cand vor fi 40+ grade la nivelul asfaltului

- schimbatul vitezelor este ok, nimic deosebit

- nu a fost nevoie de completare

n-o sa inteleg niciodata ce va impinge sa bagati rahat de dinozaur in motociclete . ala de mai sus baga 15w50 pe frig in loc de 10w30 recomandat ... incredibil, probabil ca nu aude cum ii bate dimineata toaca .....

 

 

in rest zgomotul metalic e bun inseamna ca mai are ce sa se frece pe acolo ... sau asta se aplica la altceva? hmmm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut!

 

As dori sa adresez comunitatii urmatoarea intrebare:

Uleiul din imagine are cam 3,5 ani de cand a fost cumparat si folosit (250ml din el). A venit timpul sa fac din nou schimbul la grupul final. Il mai pot folosi sau trebuie sa il arunc si sa cumpar altul? Ma refer la pierdere de proprietati stand in bidonul sau.

 

Va multumesc pentru raspunsuri

 

Cu stima

Andrei

post-74965-0-33005000-1494935904_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...