Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

1. Uleiul de peste iarna se schimba numai pentru ca dupa ce a fost folosit sunt prezenti niste oxizi ca nu fac tocmai bine motorului.

2. Adica daca faci schimbul de ulei in noiembrie si imediat bagi motoretu la iernat, in martie poti merge linistit.

3. Daca motorul tau altereaza uleiul dupa 3000 de km si nu cred ca se pune problema de mers sportiv, de nspe mii de ture, atunci inseamna ca se intampla ceva acolo ce nu ar trebui.

4. Schimbul de ulei la valoarea indicata in manual dupa un mers in conditii optime ar trebui sa nu se lase cu consecinte. Altfel nu mai vad utilitatea manualului, ar putea pur si simplu sa iti dea un link de forum la cumparare.

 

1. Absolut, explicatia asta am citit-o si eu si e pertinenta, evident. Cu atat mai mult, cei ce nu reusesc sa parcurga 12 mii de km intr-un sezon e bine sa se indeparteze de litera manualului, fie de am considera si numai acest argument ca fiind valabil...

2. Fara discutie, asa este. Mie insa mi se intampla sa merg si in sezonul rece, prin oras, in zilele mai calde. De aceea prin octombrie bag un ulei mai subtire, cu care merg iarna/primavara, cat se poate sau deloc -daca vremea nu permite; cand da caldura, il schimb cu uleiul preferat, unul mai vartos. 20W50.

3. Asa cum am spus, cred ca e vorba de uzura motoretei mele. Are 23 de ani... Prefer insa sa schimb uleiul mai des decat sa ma tin ca gaia matzu` de litera manualului si sa distrug saraca motoreta.

4. Da, ar putea in toate manualele sa tipareasca un link catre acest topic!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbadea

 

Intre 3000 si 7000 e 5000 si 6000.

Ii drept ca pe langa ce ai tu, un yamaha virago ii scuter. desi iti trebe tot A-ul sa o conduci. (ironic- stiu)

Eu nu am zis ca se schimba uleiul la 3000, nu am sustinut asa ceva deci nu ma certa pe nedrept:)

Deci revenind, la scuterul meu se schimba dupa carte la 6000, dar cum deja am facut vreo 3000 din aprilie si abia acum incep sa umblu mai mult cu ea cred ca am sa-l schimb. (ca tot acolo mi-i)

Cred ca Festina Lente are dreptate. daca scuterul da semne ca ar trebui sa il schimbi - il schimbi .nu ?

Pace si voie buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la BMW uleiul "longlife" se schimba la 30000km si nu la 10000km ca in grupul VAG?

Un mecanic a zis ca au materiale mai bune cei de la BMW. Asa o fi, nu stiu. Daca cartea zice 12000km si pui ulei sintetic cred ca e ok daca il schimbi la 10000.

Are si grupul VAG ulei LongLife (Specific 504. 507.)

Uleiul LL are un TBN mai mare, adica o "rezerva" de vascozitate.

Insa nu comparati intervalul de schimb la moto si auto, moto are turatie dubla, deci frecare dubla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul LL are un TBN mai mare, adica o "rezerva" de vascozitate.

 

-TBN-''toatal base number'' nu are nici o treaba cu vascozitatea..este capacitatea de a tampona acizii care se formeaza in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbadea

 

Intre 3000 si 7000 e 5000 si 6000.

Ii drept ca pe langa ce ai tu, un yamaha virago ii scuter. desi iti trebe tot A-ul sa o conduci. (ironic- stiu)

Eu nu am zis ca se schimba uleiul la 3000, nu am sustinut asa ceva deci nu ma certa pe nedrept:)

Deci revenind, la scuterul meu se schimba dupa carte la 6000, dar cum deja am facut vreo 3000 din aprilie si abia acum incep sa umblu mai mult cu ea cred ca am sa-l schimb. (ca tot acolo mi-i)

Cred ca Festina Lente are dreptate. daca scuterul da semne ca ar trebui sa il schimbi - il schimbi .nu ?

Pace si voie buna

 

Pace si voie buna, nu m-am luat de tine, m-am luat de Piratu.

 

E si vina mea, eu am avut numai motorete Honda la care m-a interesat intervalul de schimb si la astea Honda vad ca e dat la 12.000km..

Ieri am cautat manualele de Yamha (am luat R1 ca e cea mai uzitata de lume) si la aia am vazut ca era dat la 7000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pace si voie buna, nu m-am luat de tine, m-am luat de Piratu.

 

E si vina mea, eu am avut numai motorete Honda la care m-a interesat intervalul de schimb si la astea Honda vad ca e dat la 12.000km..

Ieri am cautat manualele de Yamha (am luat R1 ca e cea mai uzitata de lume) si la aia am vazut ca era dat la 7000.

este foarte interesant ,ca stii sa respecti cea ce scrie in carte doar cand iti convine tie........!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun de ce m-a interesat pe mine, ca nu m-am apucat de citit de nebun manuale la 50 de feluri de motociclete.

In general m-am uitat in manuale de Honda si am vazut mereu 12.000km ca interval de schimb si am presupus ca in general cam aia e durata de schimb.

Da, aia e greseala mea, am presupus.

De ce un producator recomanda 12.000 si unul 7000 pentru motociclete cu specificatii asemanatoare e peste puterea mea de intelegere, probabil Honda nu vrea sa faca lobby gratuit firmelor de uleiuri pe cand Yamaha are marca ei: Yamalube.

 

E funny ca laYamaha in manual vezi ulei recomadat: Yamalube.. 10W40

La Honda: ulei 10w40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu m-am facut destul de inteles :) . exact asa cum se poate schimba un lant nou(de transmisie) cu pinioane uzate(la recomandarea ta,cartea spune altceva ) . in situatia de fata de ce as tine cont de cea ce scrie in carte?

 

te-ai prins.........da?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista vreun manual de utilizare care sa specifice asa ceva.

 

Vad ca te-au marcat puternic si pe viata acele remarci ale mele cu privire la schimbat lantul si nu si pinioanele. :mellow:

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba exista ! putea fi vb de orice altceva ,faptul cum te-ai exprimat ma deranjat si macar de aveai dreptate nu spune-am nimica .

 

poftim pt cultura ta generala .........

post-66828-0-28551600-1372705207_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Pai la BMW probabil recomanda sa se schimbe si ghidonul o data la 2-3 ani, apar elemente de stress in metal si nu e recomandat sa se circule asa.

E prima oara cand vad recomandarea, dar cum ziceam, la BMW (Bang My Wallet) nu ma mira nimic.



(p.s. - nu crezi ca trebuie sa ne mutam pe topicul cu lanturi?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca EXISTA vreun manual de utilizare care sa specifice asa ceva.

 

Vad ca te-au marcat puternic si pe viata acele remarci ale mele cu privire la schimbat lantul si nu si pinioanele. :mellow:

 

 

Multumesc.

Pai la BMW probabil recomanda sa se schimbe si ghidonul o data la 2-3 ani, apar elemente de stress in metal si nu e recomandat sa se circule asa.

E prima oara cand vad recomandarea, dar cum ziceam, la BMW (Bang My Wallet) nu ma mira nimic.

 

(p.s. - nu crezi ca trebuie sa ne mutam pe topicul cu lanturi?)

din nou ,am dreptate! (iarasi o intorci)......nu ma "mut" nicaieri lasa sa vada si alti cat te duce caputul.....si am zis ca nu mai vreau sa conversez cu tine ca n-ai cu cine ba....n-ai cu cine ! (continuarea o stii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma ma intreb si eu... citi au tinut motorul 100 de mii inainte sa-l vinda? si inainte de suta aia de mii, chiar nu s-a stricat nimic la el, nu o carena sparta, nu un far busit, nu nimic? asta in conditiile in care se gasesc motoare SH la unele modele cu 100 de euro.

tare mi-e ca cel putin in Romania schimbarea uleiului la 7000 in loc de 6000 e ultima problema. cumva as intelege discutia asta pe un forum de MV Agusta luate noi, dar in contextul dat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la BMW uleiul "longlife" se schimba la 30000km si nu la 10000km ca in grupul VAG?

Un mecanic a zis ca au materiale mai bune cei de la BMW. Asa o fi, nu stiu. Daca cartea zice 12000km si pui ulei sintetic cred ca e ok daca il schimbi la 10000.

Fiindca vitezanele sunt turate pe la 15000 sau mai mult ... Bmw ul merge 4000 touring.

 

Si uleiul se toaca mai repede.

 

Nu are treaba materialul cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu 12 000km e pe bune ,desi la mine manualul recomanda schimbul de ulei la 8 000 mile :D ,desi cunosc caz in care a tinut uleiul si 14K iar motorul/cutia nu s-au resimtit .

De fapt manualul zice 8000 mile (12000 km) sau 6 luni - are in vedere un ulei mineral si folosirea motocicletei in conditii medii (temperatura ambiant -medie ,plaja de turatii -medie , etc -medie) ;daca folosesti full sintetic poti sa-l ti un an dar tot la aceeasi km , oricum se pun numai km facuti in sezon ca iarna faci putini si asa ajungi sa faci schimbul tot la 2 sezoane ... sau 12000 .

Conditia e ca uleiul sa fie sintetic(rezista mai mult la oxidare) si 'adevarat' ,adica nu cumparat din RO (posibilitate f mare sa fie contrafacut si daca totusi e original ,oricum e facut/destinat pietei de Est ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica spun neadavaruri , sunt mincinos? Ca asa inteleg .

Din pacate nu mai am cuzinetii topiti , iar motorul celalalt (cel cu batai din cauza uleiului) nu ti-l dau .

Nu mai am ulei d'ala dar foloseste ulei Esso mineral facut in Turcia si ambalat in Romania pe perioada de schimb la CBR (banuiesc ca 6000km) -sa nu-mi ceri bani de reparatie motor !

Pe bidon scrie acelasi lucru ca pe cel cumparat dintr-o tara europeana vestica , calitatea neta e alta ;pretul e acelasi sau mai mic decat in Romania .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de ce sa pui ulei mineral la CBR?

De multi ani folosesc uleiuri din Romania, dar cumparate de la magazine serioase si n-am avut probleme cu motoarele. Asta cu produse pentru Europa de est e un mare bullshit. Exemplu concret, ca si la masini se tot discuta intens despre cele facute pentru Romania si cele facute pentru alte tari. Un amic a avut o masina la fel ca a mea, cumparata din Spania, facuta in aceeasi fabrica, alt motor si alta culoare. N-am identificat nicio diferenta din punt de vedere calitativ. Toate piesele erau identice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am ulei d'ala dar foloseste ulei Esso mineral facut in Turcia si ambalat in Romania pe perioada de schimb la CBR (banuiesc ca 6000km) -sa nu-mi ceri bani de reparatie motor !

Pe bidon scrie acelasi lucru ca pe cel cumparat dintr-o tara europeana vestica , calitatea neta e alta ;pretul e acelasi sau mai mic decat in Romania .

 

Imi pare rau, dar nu am auzit de acest producator Esso. Am auzit de benzinarii Esso dar la fel cum nu as pune ulei Agip sau Mol in nici un motor, nu as pune nici Esso.

Cat de low budget este acest ulei mineral esso?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ulei se schimba la 5000 km
5000km = 1500 - 2000 lei

100 lei in plus pe un ulei mai bun e chiar asa mult pe langa pretul benzinei ?



Sa trag si concluzia: nu merita sa te zgarcesti si sa iei o mizerie de ulei !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...