Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

Nu stiu ce sa zic. Dupa ce spun ei, inseamna ca la un astfel de motor daca schimbi doar uleiul, mai raman prin "cotloanele" lui, ale ambreiajului si cutiei de viteze, cam 1,4 l ulei uzat, sau acel "overhaul" la ei presupune si altceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Numai cine nu a desfacut un motor nu stie ca o cantitate relativ semnificativa de ulei vechi ramane "captiva" la schimbul de ulei, volumul variind intre 0.4 si peste 1L, functie de tipul si capacitatea motorului si configuratia baii de ulei si pozitia gurii de drenaj.

 

In ceea ce priveste discutiile anterioare, ca de obicei in cazul oricarui topic despre uleiuri, este greu de gasit un raspuns transant.

 

O sa-mi permit cateva consideratii personale pe marginea acestui subiect, fara a avea pretentia detinerii adevarului "absolut".

 

In primul rand, indicele de vascozitate al uleiului trebuie tratat nu numai din punctul de vedere al vascozitatii propriu-zise ci si implicatiilor aferente. Dupa inasprirea reglementarilor pentru protectia mediului si respectiv introducerea obligativitatii convertizoarelor catalitice, noile standarde API au restrictionat foarte mult concentratia de aditivi "anti-wear", in general ZDDP sau pe romaneste zinc-fosfor. Daca standardul SG/SH permitea o concentratie de ZDDP de peste 1600ppm, dupa 2004 (sper sa nu gresesc) aceasta a fost limitata la 400ppm. Daca sunteti curiosi o sa observati ca majoritatea uleiurilor moderne moto sunt etichetate inca API SG/SH... cu alte cuvinte, un standard vechi de peste 20 ani. Pe de alta parte insa, se pare ca aceasta restrictie a fost aplicata doar indexurilor de pana in xx-W30. Cu alte cuvinte, spre exemplu un ulei catalogat 10(15-20)-W40(50-60) poate avea un continut de ZDDP peste 400ppm. Problema este ca POATE... nu este neaparat insa obligatoriu. Astfel, pe langa vascozitatea propriu-zisa, TNB, punctul de evaporare, punctul de ardere, etc., ar trebui sa aruncam un ochi si la pachetul de aditivi al unul ulei... inainte de a conchide ca e "bun" sau nu pentru motocicleta. Un lucru mie insa nu mi-e clar inca, daca ZDDP este restrictionat, cum uleiuri de tip 5-W30 (ulterioare standardului API SG/SH) pot fi catalogate drept "racing"?

 

Zic asta deoarece aditivii "anti-wear" (ZDDP) sunt foarte importanti pentru conditiile extreme, cand uleiul sau mai bine zis, lubrefiantul propriu-zis a depasit limita maxima, pelicula film fiind rupta. In aceste situatii ZDDP ramane singurul element care mai impiedica cele doua suprafete aflate in frecare sa intre in contact direct. Un continut mare de ZDDP nu inseamna neaparat protectie mai buna, ci de mai multa durata. Pentru a suplini cumva continutul scazut de ZDDP, producatorii de ulei au crescut concentratia de aditivi "friction-modifiers", adica molibden. Pe de alta parte insa molibdenul este cunoscut pentru efectul de patinare al ambreajului...

 

Nu in ultimul rand, diferenta majora intre conditiile pe care un ulei moto trebuie sa le indeplineasca fata de ulei auto nu consta NUMAI in rpm, temperaturi, etc., ci in faptul ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii (in cazul uleiurilor multi-grad) sunt distrusi de cutia de viteze (ungere comuna cu motorul la motociclete). Astfel, un ulei isi va pierde elasticitatea (se va subtia) mult mai rapid la moto decat la auto. De aici si necesitatea unui ulei mai performant la motociclete... sau intervale de schimbare mai dese.

 

Pentru mine subiectul uleiurilor reprezinta inca o mare dilema, cu cat incerc sa aflu mai multe informatii cu atata devin mai confuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam pe cineva (fiei tarina usoara!) care la un motor necunoscut facea schimbul in 5 etape :

1) golit uleiul vechi si lasat 5' la scurs

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

 

.ete cu cine ma contrazic eu.

si cu geo-zga care intreaba daca e bun sau nu un engine-flush.

 

:wacko:

 

 

Cunosc eu un baiat cu o masina diesel la care i-au intrat cativa litri buni de motorina in ulei si a apucat sa mearga asa ceva timp.

Cand i-au desfacut motorul stiti ce curat era? Bec! Insa l-au desfacut ca sa-i schimbe axele cu came. :D

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te referi la diferentele dintre informatiile dintre cele doua manuale?

am postat asa (in ordinea in care apar screenshoturile):

din Haynes pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

din original Suzuki pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

pt. Katana 750, adica un motor similar (Haynes)

de la Yamaha XJR1300

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Engine flush e uneori folositor. Oricum, e mai bine decat sa pornesti motorul cu motorina in loc de ulei. Subtiaza uleiul si mai curata din mizerie. Daca motorul e vechi si plin de depuneri mai bine nu, ca disloca bucati mari de mizerie care pot infunda diverse canale de ungere. Majoritatea sunt pe baza de cherosen, un fel de petrol lampant. Am mai pus si eu la Dacie, la un Matiz la care uleiul era gros de la completari fara schimb si la tractor. La un motor cu schimbul de ulei facut la timp si mers cu ulei bun nu are rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te referi la diferentele dintre informatiile dintre cele doua manuale?

Nu..ma refream la faptul ca oricum ramane o cantitate de ulei in motor dupa cand schimbi uleiul..cantitate variabila in functie de motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Engine flush e uneori folositor. Oricum, e mai bine decat sa pornesti motorul cu motorina in loc de ulei. Subtiaza uleiul si mai curata din mizerie. Daca motorul e vechi si plin de depuneri mai bine nu, ca disloca bucati mari de mizerie care pot infunda diverse canale de ungere. Majoritatea sunt pe baza de cherosen, un fel de petrol lampant. Am mai pus si eu la Dacie, la un Matiz la care uleiul era gros de la completari fara schimb si la tractor. La un motor cu schimbul de ulei facut la timp si mers cu ulei bun nu are rost.

 

Am citit cateva topicuri despre engine-flush la masini pe forumuri straine si concluzia generala e ca engine-flush e exact frectie la picior de lemn. In cel mai bun (de fapt rau) caz toti spun ca se intampla exact ce zici si tu, la un motor neglijat cu multe depuneri - se pot disloca bucati mari si infunda diverse canale de ungere.

Stiu ca am urmarit si un topic in care un tip a incercat toate metodele posibile si imposibile si de fiecare data punea poze cu capacul chiulasei desfacut, nici un produs comercial nu a ajutat la absolut nimic, depunerile erau tot acolo.

Solutia e sa nu ajungi asa prin schimbarea la timp a uleiului iar daca ajungi.. singura metoda de curatare e prin demontarea motorului.

 

A, eu am incercat la un Matiz de 2 ori..cu produse din comert de marca si nu s-a intamplat nimic, depunerile din chiulasa au ramas intacte.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si dupa aia te pisi pe el de motor si-i dai foc. Cultura inginereasca de la coltul blocului. Schimbati bai nene uleiul ala la intervale rezonabile cu un ulei corespunzator si gata. Ce atata teorie si algoritmi.

Asa sa faci ,inca caut pe cineva sa te oblige sa bagi motorina 15 sec .Si ,daca vrei, ofer si ceva bani pe acte . Nu e neaparat sa-l pornesti ,poti scoate bujiile si sa dai la automat ... sau il antrenezi cu cheie .

 

Uleiurile minerale dau depuneri si nu sti ce a folosit anteriorul 'propetar' . Solutiile pt spalat motoare se folosesc si pt alte depuneri ,nu neaparat maluri . Rob_ ,daca curatai malul dintr-o chiuloasa de Dacie acum altfel vedeai problema -daca nu vezi depunerile nu inseamna ca ele nu exista .

Acu' poate ca ma repet dar produsele din Romanica nu sunt ceea ce par !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B scuza-ma, dar tu te contrazici din carti... exact ca si depunerile de pe "capac chiulasa"? vorbim de moto sau de auto?

eu am intrebat de engine flush pt ca nu am folosit pana acum, dar am auzit diverse povesti si imi formasem o parere proasta. am vrut doar sa vad daca mi se confirma sau nu. cu cat sunt mai multe pareri (pertinente), cu atat mai bine. nu le stiu pe toate si nu vorbesc din carti...

dar de ce sa ma contrazic cu tine, care ai "citit pe forumuri straine"? e ok asa? pot juca si eu la fel ca tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cat sunt mai multe pareri (pertinente), cu atat mai bine.

am mai zis-o si o repet: adevarul nu e media parerilor (pertinente sau nu). adevarul tine de fapte, opiniile pot reflecta fapte, sau pot reflecta imaginatie prea bogata, inginerie de colt de bloc si alte fenomene.

in plus, e greu spre imposibil de dedus pe un forum pertinenta opiniilor.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu engine flush / motorina e complicat; o analogie pt vizualizare parca e potrivita acum ...

Japonezi manca nu's ce peste care daca e gresit gatit te duci pe copca in 2 ore . Oricum ,malul ala sporeste in timp si astupa singur orificiile ... procesele de colmatare (a cursurilor de apa) sunt asemanatoare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo-zga

Vorbeam de motoarele de masina, acolo se intampla cel mai frecvent.

Si ziceam de chiulasa, nu de capacul chiulasei, dar da si pe ala sunt tone de depuneri la un motor neglijat doar ca nu intereseaza pe nimeni dosul capacului chiulasei daca e murdar sau nu, doar daca se infunda vreo gura de aerisire sau comunicarea cu valva PCV.

La motociclete rar se intalnesc cazuri de depuneri asa nasoale incat sa fie nevoie de engine-flush. (asta in cazul in care acel engine-flush chiar ar face ceva).

Si am mai zis ca am incercat si eu la o masina si n-a avut rezultate, plus ca am citit pe alte forumuri strinesti ca nimeni nu a obtinut rezultate notabile cu asa ceva.

De ce ma pui sa repet? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta vroiam sa stiu...daca a folosit cineva sau nu...si ce efecte a avut.

oricum m-am lamurit...nu pun. mai bine iau motorul in brate si il batai :)) glumesc.

@gn77b : da si nu...depinde de cititor cum filtreaza informatia.

 

si ca idee... la auto peste chiulasa vine semichiulasa cu axa...si peste ea capacul. vorbesc de auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

si ca idee... la auto peste chiulasa vine semichiulasa cu axa...si peste ea capacul. vorbesc de auto.

 

Nu, la auto vine asa, de jos in sus: baia de ulei, blocul motor, peste el chiulasa si peste chiulasa capacul. Cam la orice motor e asa.

 

Blocul motor contine arborele cotit cu cilindri si pistoane, chiulasa contine supapele si axele cu came.

 

Ce-i aia "semichiulasa" ? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu..ma refream la faptul ca oricum ramane o cantitate de ulei in motor dupa cand schimbi uleiul..cantitate variabila in functie de motor...

 

Da, asa e. Complet de acord.

 

am postat asa (in ordinea in care apar screenshoturile):

din Haynes pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

din original Suzuki pt. Bandit 600 (3,3/3,5/4,6)

pt. Katana 750, adica un motor similar (Haynes)

de la Yamaha XJR1300

Am inteles. Eu foarte rar am folosit Haynes. Cand am gasit manualul original, pe ala l-am folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B intre capac si chiulasa mai e o piesa, tot din aluminiu, unde vine axa si tachetii. vorbesc de benzinare, la diesel nu stiu exact cum e. asa se numeste... poate nu la toate masinile e asa, dar la multe e. dacia e una din exceptii. gm e una din reguli....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa ai dreptate, nu ma contrazic. Eu tot ce-am intalnit au fost invers decat zici tu.

Cu axul/axele cu came prins/e in chiulasa.

 

Si eu tot de benzinare vorbesc, la diesele nu ma pricep, n-am avut, nu stiu.



Eu tot ce-am vazut, mesterit, citit, au fost motoare de Ford, Mazda, BMW, VW, Daewoo, Mercedes. La toate astea era cum zic eu, blocu', chiulasa cu axe cu came in ea si peste capacul.

Habar nu am sincer cum e la Daciile vechi, am impresia ca alea aveau axe cu came jos si tacheti pana sus la culbutori.



Si uite despre ce depuneri vorbesc eu, care nu ies in veacul vecilor amin cu engine-flush:

 

BMW-oil-sludge.jpg



sludge.jpg

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aia in care se infileteaza bujia e chiulasa si poate avea deasupra suporti de prindere a axelor/axului ,la Honde camele apasa culbutorii care transmit miscarea direct pe supape ; la GM ,camele apasa direct tachetii (cu reglaj hidraulic/mecanic) iar la VW sunt cu pastile ; un sistem interesant e la Vauxall OHC ,tacheti reglabili cu surub-pana inclinat .

Malul depus are consistenta unei vazeline si cam greu cu un fluid care trece peste el sa-l rupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WTF??? cu majuscule :)) ce dracu' s-a intamplat acolo? a mers cu melasa si magiun in loc de ulei?

daewoo asa are, cu semichiulasa, la fel si opel, in special la motoarele in 8v. dohc difera si exemplul tau tot de dohc e. bine, acum ne pierdem in detalii care nu prea au legatura cu subiectul... adica uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ca vaselina dupa vreo ora de inmuiat in ceva, in starea lui naturala (:D) e mult mai cleios, chiar aproape de solid.



WTF??? cu majuscule :)) ce dracu' s-a intamplat acolo? a mers cu melasa si magiun in loc de ulei?
daewoo asa are, cu semichiulasa, la fel si opel, in special la motoarele in 8v. dohc difera si exemplul tau tot de dohc e. bine, acum ne pierdem in detalii care nu prea au legatura cu subiectul... adica uleiul.

 

Nu ne pieredem in nici un detaliu, arata-mi o poza cu o "semichiulasa" sa nu mor prost! iti spun sincer ca am cautat mai devreme dar n-am gasit. :mellow:



Legat de depuneri, n-ai auzit niciodata cazuri de proprietari care in 180.000km nu au schimbat niciodata uleiul ci doar au completat?

Eu am intalnit un caz, redneck, masina luata de noua, masina folosita la tara. In cativa 4-5 ani el nu a stiut sa faca altceva decat sa o conduca si sa puna benzina la ea, din cand in cand mai punea ulei, dar doar cand ii traznea. Nu service, nu revizie, nu NIMIC.

Filtrul de aer se facuse conic iar in partea neperforata mai avea putin si crestea iarba.

Si nu, nu era roman, iar masina era o Skoda Octavia de prin 2006.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...