Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Cei de la Motul nu au zis ca au aditivi mai buni decat altii, nu stiu de unde ai scornit.o pe asta, nici eu nu am zis asa ceva. Vad ca iti place sa bravezi si sa imi pui cuvinte in gura.

Daca vrei tu sa combati, scrie la Motul, ti.am mai zis, eu prefer sa merg pe mana lor si recomand ceea ce imi recomanda ei. Nu am timp de facut analize la uleiuri si aditivi ca si tine, eu am motoare de reparat.

 

Uleiul sa schimba inainte de iernat. Case closed. Eu si garajul meu o sa recomandam asa, altii fac cum vor, ni se falfaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut eu un ulei 300V dat jos de pe 954 la 7000km, prin 2008, l-am pus intr-un lighean de fier, a stat la boxa din subsolul blocului pina anul trecut, adica 7 ani. Ligheanul nu s=a corodat. Si era negru ca taciunele acel ulei uzat. Chestia cu acizii e marketing pur pt a scoate banii din buzunarele celor care pun botul la orice . E societate mondiala bazata pe consum, exista mii de oameni platiti sa spuna ce trebuie. Alex En o sa repete identic, are tot interesul, doar traieste din schimbul de ulei. Bine, cine vrea sa schimbe uleiul la 12 luni, e liber s-o faca, nu-l judec, eu am ce am cu "mecanicii" care repeta niste afirmatii care sint combatute de practica.

 

Condensul din ulei, iarna se elimina tinind motorul pornit pina temperatura ajunge la 100 si ceva de grade, se mai lasa citeva minute si dupaia se opreste. Apa se va evapora si ramine uleiul curat.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad pe aici, esti singurul care vorbeste in cunostinta de cauza nu doar de dragul vorbei. Ce ai sugera in situatia mea? Schimb inainte de iernat always sau la nr de Km.? Vreau o parere sincera si directa fara ocolisuri. Mersi.

Consider ca sunt zero motive de ingrijorare in situatia in care se lasa o motocicleta peste iarna sau o perioada de timp fara a fi pornita cu uleiul existent in ea la acel moment. Nu se va intampla absolut nimic rau. Daca nu ai altceva de facut inainte sa vina zapada si vrei sa schimbi uleiul poti sa o faci si in primavara cand s-a uscat o scoti la plimbare. Asta ar fi singurul motiv pt care as schimba eu uleiul inainte de a veni iarna.

 

FYI

Cel mai corect, schimbul de lubrifianti (nu numai la motor) se face la ore de functionare. In cazul motorului, exista un indicator si mai precis - litri de combustibil consumati.

Mai sunt niste factori care pot sa scada resursa lubrifiantului de motor. Spre exemplu temperatura (temperatura de lucru a uleiului, nu a apei din radiator nici a mediului ambiant) ridicata (120+ Celsius) va altera rapid uleiul. Asta e motivul pentru care uleiul de motor din motocicletele de curse se schimba frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut eu un ulei 300V dat jos de pe 954 la 7000km, prin 2008, l-am pus intr-un lighean de fier, a stat la boxa din subsolul blocului pina anul trecut, adica 7 ani. Ligheanul nu s=a corodat. Si era negru ca taciunele acel ulei uzat. Chestia cu acizii e marketing pur pt a scoate banii din buzunarele celor care pun botul la orice . E societate mondiala bazata pe consum, exista mii de oameni platiti sa spuna ce trebuie. Alex En o sa repete identic, are tot interesul, doar traieste din schimbul de ulei. Bine, cine vrea sa schimbe uleiul la 12 luni, e liber s-o faca, nu-l judec, eu am ce am cu "mecanicii" care repeta niste afirmatii care sint combatute de practica.

 

Condensul din ulei, iarna se elimina tinind motorul pornit pina temperatura ajunge la 100 si ceva de grade, se mai lasa citeva minute si dupaia se opreste. Apa se va evapora si ramine uleiul curat.

Se naste intrebarea : se ne incredem in experienta ta baza pe ligheanul din beci sau pe ce sustine o companie precum Motul?

Penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se naste intrebarea : se ne incredem in experienta ta baza pe ligheanul din beci sau pe ce sustine o companie precum Motul sustin eu ca a spus Motul?

Penibil.

Fixed.

Prefer sa ma bazez pe experienta proprietarilor de "ligheane", decat pe vorbe fara absolut nici o sustinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Polemica cu schimbul de ulei sunt povesti la gura sobei. De cand am masina(1990) si multe sute de mii de km, nu mi-am facut decat o singura grija, sa schimb uleiul la timp. Incepand cu un amarat Opel Kadett sport, antic si de demult, 1968 fabricatie, pana la Mercedes, Renault, BMW. Poate ca in timp uleiul sufera unele modificari, din cauiza caldurii. Dar nu in asa fel incat sa fie baubau-ul pistoanelor, cuzinetilor si toate cele. Am lucrat 3 ani la firma Sheel. Ne purtau la tot felul de training-uri, in care ne invata, printre altele, cum sa vindem mai bine uleiul Sheel. Aveau tot felul de strategii de aranjat marfa in magazinele lor. Aveau asa zisa "regula mainii drepte" pe studiul asta dispuneau marfa scumpa pe partea dreapta a clientului. Si sa stii ca functioneaza.

Asa functioneaza si la celelate firme producatoare de uleiuri. Totul este operatiunea "spalarea creierului"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sheel sau Shell? Eu unul imi amintesc destul de exact numele firmelor pt care am lucrat, asta desi am o varsta la care ar putea mosul ala cu nume de neamt (Alzheimer) sa-mi ascunda ochelarii prin casa :D

Intervalul ala de schimb e 1. Orientativ, 2. Supus unor interese comerciale. Ma explic: una e sa mearga 100h in oras, cate 5 km dupa fiecare pornire la rece si din semafor in semafor, alta acelasi timp in ture de weekend in regim touring relaxat si alta 100h "cu genunchiul pe jos". Iar pt. 2 am avut 2 masini identice dpdv mecanic cu intervale de service de 10000km la una si 30000km la cealalta. Acelasi ulei recomandat, motor identic, consumabile identice. Explicatia? Marketing, sa scada costurile de exploatare! Sa mai zic ca dupa primii 30k filtrul de aer aproape ajunsese in debitmetru? Si mergeam 80% extraurban 50% pe E85, din restul ceva A2, deci in nici un caz pe santier sau in desert sau alte drumuri pline de praf...

300V ziceti ca face urat dupa 2 ani? In masina mea de curse a fost schimbat in 2012, se apropie de 4 deci, bine macar ca de 3 sta in garaj si am mai pornit-o doar o data asta toamna :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se naste intrebarea : se ne incredem in experienta ta baza pe ligheanul din beci sau pe ce sustine o companie precum Motul?

Penibil.

Sorry, cred ca nu realizezi penibilul. Daca tu crezi ce zice o firma interesata sa-si vinda produsele, repetind ca papagalul , generalizind, nu faci decit sa ne "edifici". Pt tine, cind mi-o coroda uleiul cilindrii Meganului, te anunt ca sa-ti dau satisfactie.

 

Decit sa schimbati ca disperatii uleiul, dupa cum zicea si colegul Cesar, aveti grija sa nu urcati prea mult temperatura uleiului, atunci chiar se distruge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus si eu intrebarea asta cu cateva pagini in urma... pana la urma, parerea unanima e ca nu are nimic in plus, in afara de "imagine". Nu vad ce ar avea in plus fata de un BelRay normal.

Folosesc BelRay la viroguta (din inertie), Repsol la Honda (a fost la oferta), Motul la masina (suna cel mai bine tachetii hidraulici cu el)... toate sunt ok, atata timp cat nu sunt contrafacute si sunt schimbate la timp.
.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fixed.

Prefer sa ma bazez pe experienta proprietarilor de "ligheane", decat pe vorbe fara absolut nici o sustinere.

Cu timpul, o sa constati ca gresesti. Mai informeaza.te.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mai oameni buni , hai sa facem ceva drastic ...un boicot absolut pina se retrage Motul de pe piata romaneasca , doar ca sa vedem ce va spune alex_en despre noul lui ulei favorit din momentul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R4000RS nu este KATANA...ca sa faci o paralela...e ca si cand ai zice motul 300V 7100 1550.

Katana este un ulei full sintetic gandit pentru uz strada si circuit, cu niste aditivi interesanti pentru cutia de viteze (o fac sa mearga mai 'fin')

Salut. Scuze de greseala. Acuma am vazut. Sa inteleg ca Ipone full speed katana e egal cu 300v de la motul??

 

Ipone r4000 e egal cu 7100 de la motul??

 

Ma intereseaza ca si caracteristici si compusi avand in vedere ca 300v e pentru competitie si uz intensiv pe perioada scurta de timp iar 7100 e mai stradal pentru un uz mai indelungat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Katana este o varianta foarte buna, gandita pentru strada si pentru utilizare agresiva. 300V are probleme cu aditivii pentru cutia de viteze, el fiind un ulei gandit pentru circuit...acum ca lumea il baga si pe strada e altceva.

7100 este un ulei bun pentru strada, e sintetic, cu norma SN pentru cei care dau doi bani pe detaliile astea, pe cand r4000rs are norma SM ceea ce in teorie l-ar face inferior lui 7100, dar si pretul este mai mic la IPONE.

Recomandarea mea pentru strada ramane la Katana, care are acei aditivi pentru a da o senzatie de schimbare a vitezelor ceva mai fin decat competitia.

 

Depinde foarte mult de stilul pilotului, daca mergi ca un om normal pe strada, R4000RS este deajuns, dar daca iti place sa 'te dai la ea' din cand in cand...as merge pe varianta lor de top, eu personal cu Katana merg si sincer nu cred ca voi trece la altceva prea curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dec. 2015 am facut schimbul de ulei si filtru. Daca acest Amsoil tot este laudat de forumuri moto si este in topul testelor de specialitate ale uleiurilor moto, din primavara il testez pe zx12. Sunt curios daca sunt diferente mari fata de 300V Factory Line?!.

post-74268-0-31870700-1453988454_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma k@k in el site, vrea sa deschida ferestre peste ferestre si-mi calca Avastul din telefon. Oricum nu pare sa zica nimic nou, ca e mai bine de schimbat toamna s-a spus. Atat am apucat sa citesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dec. 2015 am facut schimbul de ulei si filtru. Daca acest Amsoil tot este laudat de forumuri moto si este in topul testelor de specialitate ale uleiurilor moto, din primavara il testez pe zx12. Sunt curios daca sunt diferente mari fata de 300V Factory Line?!.

Recomand 100% spusele lui Dedant, este un profesionist si vorbeste din experienta acumulata + logica, este printre putinii membrii de pe forum care nu vorbesc doar de dragul vorbei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...