Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Stai sa vezi.

😅😅😅

» Post actualizat in 13 Jul 2016 21:04

Prima valoare reprezinta calitatea uleiului (sintetic, semisintetic sau mineral), asa era odata prin manuale...acum mai putem lua in calcul si vascozitatea acestuia, iar cea de-a doua valoare reprezinta punctul maxim de propietati al uleiului, dupa care incepe sa fiarba...

Editat de george_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La motor nu sunt foarte informat cu privire la tipul de ulei, dar la auto multi mecanici mi au zis ca poți sa pui și un ulei normal semi sintetic mai ieftin dar trebuie schimbat mai des, de exemplu eu la mașină pun mobile 1, 10w 40, la un motor pe benzină și îl schimb la maxim 7000 km n am avut nici o problemă și am făcut 120 km din 210 km total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 13 Jul 2016 21:04

Prima valoare reprezinta calitatea uleiului (sintetic, semisintetic sau mineral), asa era odata prin manuale...acum mai putem lua in calcul si vascozitatea acestuia, iar cea de-a doua valoare reprezinta punctul maxim de propietati al uleiului, dupa care incepe sa fiarba...

Fraaaaatilor! Chiar nu ati inteles nimic din ce se scrie pe aici?!?

PRIMUL NUMAR REPREZINTA VASCOZITATEA ULEIULUI LA RECE, IAR AL DOILEA VASCOZITATEA LA CALD!!!

 

La motor nu sunt foarte informat cu privire la tipul de ulei, dar la auto multi mecanici mi au zis ca poți sa pui și un ulei normal semi sintetic mai ieftin dar trebuie schimbat mai des, de exemplu eu la mașină pun mobile 1, 10w 40, la un motor pe benzină și îl schimb la maxim 7000 km n am avut nici o problemă și am făcut 120 km din 210 km total.

Atat la auto cat si la moto trebuie folosit uleiul corespunzator unor norme, norme pe care le gasesti in manualul vehiculului. Mai exista tot felul de configuratoare ale producatorilor de ulei in care gasesti usor produsele recomandate pt. trocariciul in cauza.

"Mecanici" care emit judecati cu pretentii de adevar absolut, freaca uleiul intre deshte samd sunt pe toate drumurile... Ca idee Romania e tara 10W40, intreaba orice vanzator de piese auto ca majoritatea celor care intra pe usa asta cumpara. Cate 1l, pt completare in marea majoritate a cazurilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Ca idee Romania e tara 10W40, intreaba orice vanzator de piese auto ca majoritatea celor care intra pe usa asta cumpara.

 

cel putin la mobre, la 90% dintre ele manualul recomanda 10W40...la multe scrie si pe buson, si langa fereastra de verficare scrie si cat ulei intra

si la masinile vechi la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, si la moto vand de 2x mai mult 10W40 decat celelalte 2 sortimente la un loc. M-am referit insa la recomandarea "mecanicului" pt masina, nici nu cred ca are importanta ce masina, tot 10W40 e za best :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea se alege in functie de regimul de ultilizare si temperatura la care lucreaza lubrifiantul. Daca lubrifiantul trece de 110 grade celsius, 10W40 este prea subtire.

Nici un producator de motoare nu recomanda o singura vascozitate ci, in manualele de service sunt diagrame de vascozitati.

Temperaturile uleiului, vara si in regim de mers normal, se duc spre 120 de grade si, de multe ori sar de acest prag.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

A sosit momentul celui de al 2-lea schimb de ulei de cand am luat mobra.

Prima data am pus 7100 10W40. Credeti ca ar fi ok sa pun un 15W50 de data aceasta ? Am avut momente in trafic cand imi arata temperatura 108 grade. Ma gandesc ca uleiul avea cu cel putin 10-15 grade mai mult.

 

As putea alege alta varianta mai stralucita in afara de Motul ?

VFR800 Fi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am nevoie de un sfat de la cei care ati folosit. Se apropie schimbul de ulei si vreau sa incerc eneos ultra racing de la un coleg de aici. Nu ma intereseaza nimic altceva decat pareri de la cei care l ati pus in motor ai cum a fost? Pana acum am mers doar cu motul si bel ray dar parca nu mai vreau. Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am nevoie de un sfat de la cei care ati folosit. Se apropie schimbul de ulei si vreau sa incerc eneos ultra racing de la un coleg de aici. Nu ma intereseaza nimic altceva decat pareri de la cei care l ati pus in motor ai cum a fost? Pana acum am mers doar cu motul si bel ray dar parca nu mai vreau. Ms

Salut. Eu am luat uleiul 15/50 eneos, de userul ce-l vinde. Nu pot sa spun inca nimic, abia Marti plec in tura peste granita, Serbia, Macedonia, Albania, Grecia, si retur. pot sa dau o parere cand ma intorc. Pana acum am folosit Motul 5100 10/40

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Din fisele tehnice prezente pe site-urile productorilor (Motec si Eneos), am retinut vascozitatea la 100 grade:

 

7100 4T 10W-40 : 13,5 mm2 / s

300 V 4T Factory Line 10W-40: 13,13 mm2 / s

300 V 4T Factory Line 15W-50: 17.01 mm2/ s

ENEOS Ultra Racing 15W50: 20,2 mm2 / s

 

Nu vand niciun brand, dar am M 5100 si ma gandesc sa pun ceva mai bun la mobra mea din 2004.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as pune în viata mea liqui moly. Sunt mai multe argumente dar mi-e imposibil sa le expun scriind de pe telefon. Dar, e încă un producător care reuseste sa păcălească bobulatia...

MoS:= mineral

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incerca eneos?

La banii astia da. Oricum , trebuie sa schimb uleiul actual. Imi intra greu intr-a I-a la cald, la semafor, trecere de pietoni, etc. si caraie tare la schimbarea I --> II. La rece, nici nu se aude ca bag in viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am schimbat uleiul vechi (Motul 5100 10W40) cu 7100 MA2 de la eMag, aceeasi vascozitate. Trebuie sa spun ca exista diferente semnificative. Motorul merge altfel, zgomotul e mai rafinat (merg pana la 5-6.000 ture), mai silentios iar schimbarea treptelor este mult mai lina. In special, din neutru in treapta a 2-a, cand anterior caraia indiferent daca avem deja mana pe ambreiaj deja de cateva secunde. Sigur, nu mi-a facut probleme nici anteriorul, dar tin sa mentionez ca sunt diferente sensibile. Filtru anterior era HiLo, iar acum Champion, nu cred sa influienteze atat de mult, dar pretul a fost cam dublu (24 lei HiLo, 45 lei cel nou).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti! Am si eu o problema va rog sa ma ajutati si pe mine pt ca nu stiu ce sa intamplat cu motorul meu. deci, am un ninja din 2004 zx6r si inainte am inteles de la fostul proprietar ca ar fi avut ulei motul 10w40 dar nu stie de care ca el a duso in service si acolo a schimbat uleiul, ok toate bune si frumoase pina cand a venit vremea sa il schimb si eu... si ma duc eu cu inca 4 prieteni cu diferite motoare toate vitezane, sa ne cumparam ulei sa schimbam pe ce-l vechi si ne amegeste vanzatorul de la magazin ca sa luam motul 7100 motul 15w50 ca e ce-l mai bun de pe piata cica.... ma rog am cumparat toti acest ulei si surpriza!! dupa 200 km scoate un fum groaznic la toti nu numai la mine de am ajuns de ras la semafor sa afumam soferii in trafic, nu mai zic ca mi s-a afumat si toba estte neagra acum si codita motorului este din verde neagra la fel si la prietenii mei. mentionez ca inainte de schimb eu nu am avut nici un fel de problema cu fumul si nu consuma nimic ba la un prieten nui mai porneste si are bujiile negre. ce e de facut si ce ulei trebuie sa iau full syntetic , syntetic etc. mutumesc pt timpul acordat si sper sa ne ajutati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe site la Motul de exemplu gasesti o pagina unde selectezi motocicleta ta si iti da toate uleiurile lor compatibile cu ea:

 

https://www.motul.com/ro/en/products/recommendation

 

Primul pe lista este Motul 7100 - 10W40

ok si de ce scoate fum in ultimul hal cu asta de 15w50?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...