mishap Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 salutare, sunt posesor varadero 1000 desi pana acum n-am avut niciun fel de problema cu vacuta , iata ca si veni timpul sa-mi dea batai de cap. problema ese legata de racire si se prezinta in felul urmator : - indicatorul de temp a apei incepe sa creasca la cateva min dupa chiar si prima pornire a zilei ( avand in vedere ca dim sunt abia cateva grade ) , si se tot duce pana la rosu...fie ca merg in afara orasului , fie in oras , fie pe loc - dupa oprire acul scade f incet , adica chiar trebuie sa astept juma de ora - ventilatorul cupleaza doar cand ajunge pe rosu, dar nu de fiecare data , si merge timp de aprox 15 sec ( nu mai mult) , acul scade unpic dar tot langa rosu ramane - termostatul ma gandesc ca merge bine din moment ce radiatoarele sunt calde ( deci merge circuitul mare) Pana sa patesc asta , in general acul ajungea la mijloc doar vara in oras ,iar ventilatorul cupla exact la mijloc , in rest la drum lung acul statea doar la prima linie.( nu stiu la voi cum e dar poate ar fi de folos sa-mi spuneti ) Acuma din cate stiu ( caci am fost si la service) buba poate sa fie la urmatoarele : termocupla sau sonda de la motor care trimite semnal la indicator de temp. E cam nedumerita treaba , daca poate sa ma ajute cineva as fi tare multumitor. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Salutare Incearca prima data sa tragi 2 fire de la termocupla si sa le legi la un buton,in felul acesta o sa pornesti ventilatorul cand vrei tu. Si cu tyermostatul e cu dus intors,daca deschide tarziu Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Mai mult ca sigur ai aer pe instalatie undeva la senzorul care iti indica temperatura in bord si din cauza vaporilor calzi o ia razna ceasul ... am patit fix aceeasi chestie acum vreo 2 saptamani la un ATV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Daca : - ai antigel suficient in instalatie, - ventilatorul functioneaza corespunzator, - bimetalul care cupleza ventilatorul este functional, - termostatul lucreza corespunzator, - capul cilindrilor/camera de ardere nu este plin cu depuneri de calamina, - amestecul de benzina este bun, - sistemul de racire este etans, - radiatoarele sunt curate la exterior, - nu ai contacte imperfecte pe circuitele electrice ale ventilatorului, habar n-am ce ar putea avea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishap Postat Octombrie 20, 2011 Autor Share Postat Octombrie 20, 2011 mersi de sfaturi baieti , acum seara am fost iar la o tura , si oras si afara , si turatii mici ( semafoare) si mari , de data asta culmea a mers totul ok , acul nu a trecut de mijloc ,iar ventilatorul a pornit cand a trebuit . _ contactele de la ventilator chiar azi le-am curatat ( erau unpic oxidate ) _ radiatoarele sunt curate , lichid este destul , daca era undeva aer pe instalatie ma gandesc ca radiatoarele nu erau incalzite omogen _ tind sa cred ca in cele din urma sonda e de vina , sau ce-o fi in jurul ei de n-o lasa sa dea informatia corecta am sa vad si maine cum se comporta, sper sa dau de solutie curand . insa daca continua la fel cred ca pot merge fara sa tin cont de indicatie...ca doar tot e frig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Ar putea fi si sonda, ar putea fi si aer pe instalatie(desi asta ar cam trebui sa se aeriseasca singura) dar cel mai probabil zic eu ar putea fi termostatul care nu merge cum trebuie adica nu deschide tot timpul cand si cat trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 posibil sa fie termocupla de pe radiator,cea care porneste ventilatorul sau un contact imperfect pe traseu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 (editat) Ar putea fi si sonda, ar putea fi si aer pe instalatie(desi asta ar cam trebui sa se aeriseasca singura) dar cel mai probabil zic eu ar putea fi termostatul care nu merge cum trebuie adica nu deschide tot timpul cand si cat trebuie. este cel mai probabil... suntem in octombrie ... daca era august te puteai gandi la actionarea ventilatorului Sau v'un dop de gheata la inceput de extrasezon Editat Octombrie 21, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Termocupla care actioneaza contactul ventilatorului. Proba: scoate mufa si cu un cablu conductor pui pe direct ventilatorul. Pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca la 104-105 grade (sau la zona rosie, in functie de cum ai bordul). Pui ventilatorul pe direct unind cu cablul conductor bornele cuplei ventilatorului. Daca in functionare, ventilatorul iti aduce motorul iar in zona optima de temperatura (95-96 de grade), termostatul e ok. Defecta este doar termocupla. Daca nu ai facut pana acum o curatare a instalatiei de racire si nu stii exact ce se afla inauntru, iti recomand sa o faci, acum doua saptamani am gasit namol (fara nici o exagerare) intr-un R6 din 2000 Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishap Postat Octombrie 21, 2011 Autor Share Postat Octombrie 21, 2011 Termocupla care actioneaza contactul ventilatorului. Proba: scoate mufa si cu un cablu conductor pui pe direct ventilatorul. Pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca la 104-105 grade (sau la zona rosie, in functie de cum ai bordul). Pui ventilatorul pe direct unind cu cablul conductor bornele cuplei ventilatorului. Daca in functionare, ventilatorul iti aduce motorul iar in zona optima de temperatura (95-96 de grade), termostatul e ok. Defecta este doar termocupla. Daca nu ai facut pana acum o curatare a instalatiei de racire si nu stii exact ce se afla inauntru, iti recomand sa o faci, acum doua saptamani am gasit namol (fara nici o exagerare) intr-un R6 din 2000 Succes! mersi de sfat , am sa fac treaba cu ventilatorul pe direct.., banuiesc ca termostatul ar trebui sa fie ok din moment ce radiatoarele sunt mereu calde , exceptand primele minute dupa prima pornire a zilei. insa am mai patit ceva azi : dupa cateva ture in oras -totul ok acul statea abia la un sfert din traseu- m-am oprit si am zis ca-l mai las la relanti ca sa vad daca porneste ventilatorul p la jumatatea indicatiei ( cum ar trebui de altfel) , acul a trecut de mijloc ventilatorul n-a pornit.... , si de aici a aparut o dubiosenie : acul a crescut intr-o secunda o linie si apoi a stat unpic dupa care sa dus direct pe rosu ! iar din cate stiu eu acul urca progresiv , nu dintr-odata.. de asta tind sa cred ca indicatia e falsa...motorul nu frigea ca si cum ar fi pe rosu, in cazul asta ar fi sonda de vina sau cum spuneai o fi mizerie pe langa ea.. am sa-i fac o curatare a instalatiei de racire si voi pune si ventilatorul pe direct mersi fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 (editat) Pt. Cezar Poti sa faci si asa, dar ce te faci daca aparatul indicator este si el defect? Pornesti motorul si astepti sa-ti indice el corect? Io as merge pe o verificare locala, dupa cum este descris aici. Senzorul de pe Varadero este de acelasi tip (radiator fan switch 2P, adica este un bimetal cu contact normal deschis care se inchide la peste 90 grade). Dupa aceasta verificare as merge mai departe... mersi de sfat , am sa fac treaba cu ventilatorul pe direct.., banuiesc ca termostatul ar trebui sa fie ok din moment ce radiatoarele sunt mereu calde , exceptand primele minute dupa prima pornire a zilei. insa am mai patit ceva azi : dupa cateva ture in oras -totul ok acul statea abia la un sfert din traseu- m-am oprit si am zis ca-l mai las la relanti ca sa vad daca porneste ventilatorul p la jumatatea indicatiei ( cum ar trebui de altfel) , acul a trecut de mijloc ventilatorul n-a pornit.... , si de aici a aparut o dubiosenie : acul a crescut intr-o secunda o linie si apoi a stat unpic dupa care sa dus direct pe rosu ! iar din cate stiu eu acul urca progresiv , nu dintr-odata.. de asta tind sa cred ca indicatia e falsa...motorul nu frigea ca si cum ar fi pe rosu, in cazul asta ar fi sonda de vina sau cum spuneai o fi mizerie pe langa ea.. am sa-i fac o curatare a instalatiei de racire si voi pune si ventilatorul pe direct mersi fain Tind sa cred ca problema e de indicatie...in cazul asta trebuie masaurat traductorul de temperatura. El trebuie sa aiba intre 47- 57 Ohmi la 80 grade sau 14-18 Ohmi la 120 grade. De masurat, la fel, cu apa calda... Editat Octombrie 21, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishap Postat Octombrie 21, 2011 Autor Share Postat Octombrie 21, 2011 e buna treaba asta cu apa , am s-o incerc ! multam pt link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Daca urca cursiv iar apoi urca brusc, eu zic ca poate sa fie si bordul defect sau un contact imperfect in instalatia electrica si atunci poate indica eronat, tot de la contact imperfect( mufa oxidata ) poata sa fie si functionarea aleatorie a electroventilatorului. Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Pt. Cezar Pt mine ce? Eu n-am varadero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.