Jump to content

Detinatori de Aprilia RSV


freeman
 Share

Recommended Posts

Sunt posesor de aprilia rsv mille de aproximativ 2 ani si am urmatoarea problema la rece gen 2-3 grade dimineata dupa cateva zile de stat porneste doar cilindrul din spate (am verificat cu mana pe galeria de evacuare si cea din fata este rece )iar dupa 2-3 minute da vreo 3 rateuri si isi revine si cilindrul 1 ,apoi daca o pornesc in cursulul zilei sau a doua zi numai face, porneste normal .Astept pareri.

 

Test compresie la rece...posibil joc insuficient la supape.
Link to comment
Share on other sites

 

Nooxy, nu prea sunt in masura sa iti dau informatii corecte pe acest subiect si din cate stiu ECU-ul de pe Tuono e diferit de cel de pe Futura. In cazul meu schimbarea hartii de alimentare a fost o operatiune foarte simpla cu ajutorul TuneEcu-ului (au fost cativa baieti pe apriliaforum care si-au batut capul sa faca harti mai economice si puteau fi descarcate). Din cate imi amintesc, parametrii luati in considerare de ECU la alimentare erau turatia motorului si procentul de deschidere al clapetelor de acceleratie.
Apropo, filtrul de aer pe care l-ai schimbat cum arata?

Credeam ca are Maf sau Map. Nu stiam ca ecu sunt diferite intre Futura si RSV. Ce-ti mai face Futura ?

Filtru de aer era murdar, dar am vazut si mai murdare alte dati.Adevarul e ca in toamna la revizie nu am schimbat si filtrul de aer. Am mers pe incredere ca e revizia proaspat facuta de fostul proprietar, si am schimbat doar uleiul, filtrul de ulei, antigelul, lichidul de frana si cel de ambreiaj(nu am gasit dot5 siliconic, si am pus dot 4). Bujiile vechi erau varianta iridium,dar nu cred sa conteze asta. Acum are normale.

Vedem cand se incalzeste cu se manifesta consumul(bujii, filtru de aer, si flanse admisie schimbate). Altfel o sa ma adresez lui TNG sau lui Masinuta.

Mobra saraca, porneste la prima cheie, toarce frumos in gol, si trage bine.

» Post actualizat in 14 Feb 2018 08:42

Primul pas ar fi sa desfaci Ecu si sa vezi ce eprom ai. Gasesti pe net informatie cacalau.

 

Eu as verifica si daca nu cumva un fir Albastru cu verde,care duce la ECU e taiat, cel mai probabil de langa mufa de la ECU. Daca e taiat inseamna ca Ecu e pe map2, care e o harta un pic mai de putere si care ar face motocicleta sa consume mai mult. Amestecul dereglat ar putea fi de la faptul ca tu ai filtru stock cu acea harta. E mai mult de discutat, dar vorbim dupa ce vezi cum e cu firul ala.

Multumesc!

O sa verific cand am timp ce ai specificat. Tu stiu ca ai gen2, eu am gen 1. Sunt la fel ecu ?

Un reglaj corect cred ca se face cu analizorul de gaze.

Edited by nooxy
Link to comment
Share on other sites

Credeam ca are Maf sau Map. Nu stiam ca ecu sunt diferite intre Futura si RSV. Ce-ti mai face Futura ?

Filtru de aer era murdar, dar am vazut si mai murdare alte dati.Adevarul e ca in toamna la revizie nu am schimbat si filtrul de aer. Am mers pe incredere ca e revizia proaspat facuta de fostul proprietar, si am schimbat doar uleiul, filtrul de ulei, antigelul, lichidul de frana si cel de ambreiaj(nu am gasit dot5 siliconic, si am pus dot 4). Bujiile vechi erau varianta iridium,dar nu cred sa conteze asta. Acum are normale.

Vedem cand se incalzeste cu se manifesta consumul(bujii, filtru de aer, si flanse admisie schimbate). Altfel o sa ma adresez lui TNG sau lui Masinuta.

Mobra saraca, porneste la prima cheie, toarce frumos in gol, si trage bine.

 

Vorbesc strict in cazul Futurei, nu exista senzor MAP sau MAF. Are doar un senzor IAT montat pe tubulatura de admisie si cam atat. Insa, am aruncat o privire pe fisa explodata de la corpul de acceleratie de la Tuono (prima generatie) si se pare ca la tine exista un senzor pentru presiunea aerului. Probabil de aici apar si diferente la ECU-uri. In acea generatie, dintre toate modelele poduse de Aprilia cu motorizarea Rotax V990, Futura are ECU-ul comun doar cu Caponord-ul, atat.
Citeste si urmatorul link http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?43577-Fuel-Pressure-Regulator-Explaination-Please si dupa ce verifici ce ti-a scris dan.c. verifica ca nu cumva sa ai vreun furtun de vacuum fisurat, care sa fie conectat la regulatorul de presiune. Se pare ca si acesta (regulatorul de presiune) are un rol foarte important la consumul de benzina.
Futura a plecat la finalul anului trecut la Targu Mures, la un nou proprietar.
Link to comment
Share on other sites

 

...
Futura a plecat la finalul anului trecut la Targu Mures, la un nou proprietar.

Inca o ai trecuta la avatar.:)

Ce moto ai acuma?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

O sa verific cand am timp ce ai specificat. Tu stiu ca ai gen2, eu am gen 1. Sunt la fel ecu ?

Un reglaj corect cred ca se face cu analizorul de gaze.

 

Gen2 am, dar ce ti-am zis e valabil la a ta.

Da, probabil cu analizor de gaze sau/si dyno. Dar nu ar trebui sa te bagi la potentiometrele din ECU. Eventual cauta pe net in ce pozitie trebuie sa fie.

Edited by dan.c.
Link to comment
Share on other sites

De ce retinusem ca Buell-ul l-ai dat mai demult? :-L

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca va tot stresez.

Vreau sa fac o revizie la connecting rod-rear shock abs. Am citit in manual ca se verifica la 10000 mile. La mine motorul are peste 30000 km si nu stiu daca au facut proprietarii anteriori. Pe net a picat si pe la 4000 mile(lipsa ungere din fabrica) si se poate lasa cu mortaciune.

In principiu sunt 6 rulmenti cu ace , si 6 simeringuri, care in lipsa de mentenanta capata joc, se gripeaza si pot duce la ruperea intregului ansamblu care tine amortizorul spate. Si sa patesti asta in mers, nu cred ca e placut deloc------->se blocheaza roata spate.

Stiti cumva ce rulmenti sunt si ce simeringuri ?

Oricum trebuie suspendata de cadru mobra cand desfaci , ca sa nu pui presiune pe bascula deloc. Pe original am gasit in Anglia, dar nu cred ca face Aprilia piesele. Cred ca se gasesc la producatorii de rulmenti si simeringuri.Nu vreau sa desfac si in caz de nevoie sa stau cu ea desfacuta si atarnata de cadru, ci prefer sa am piesele preventiv.

Edited by nooxy
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa desfac si in caz de nevoie sa stau cu ea desfacuta si atarnata de cadru, ci prefer sa am piesele preventiv.

 

Daca ai fi dispus sa faci asta ai putea economisi ceva bani. :)

In principiu acolo o sa gasesti foarte mult jeg si ceva rugina, toate frumos amestecate cu vaselina. Daca esti dispus sa scoti rulmentii aia de acolo si sa ii speli in motorina si apoi sa ii clatesti cu spray de frana s-ar putea sa constati ca sunt chiar refolosibili. Bineinteles, daca e gripat totul pe acolo si corodat probabil ca nu ai ce sa mai recuperezi. Eu am desfacut pana acum la 2 RSVuri ansamblul asta si in ambele cazuri au putut fi refolositi rulmentii.

 

Daca decizi sa ii schimbi, ai grija ce cumperi. Uite ce ziceam eu mai demult pe aici:

Coduri rulmenti: AP8110065 (originali) si HK1812V (rulmenti aftermarket). Atentie, cu V-ul la final. Cei fara V au mai putine ace (ar trebui sa aiba 31) care stau intr-o cusca interioara. Cei de pe motociclete sunt cu 31 de ace, ac langa ac, fara nici o cusca care sa ii tina. Cei cu putine ace si cusca interioara nu sunt pentru sarcini mari ci pentru rotatii mari. Poti sa cauti in google ambele coduri, cu V si fara sa vezi pozele sa iti dai seama. De asemenea trebuie folosita vaselina rezistenta la apa.

Codurile semeringurilor nu le stiu, va trebui sa le masori si sa ceri la magazin dimensiunea potrivita daca nu gasesti pe net. Daca decizi sa iei totul inainte si vrei sa iei si semeringurile spune-mi si in cateva zile cand am drum pe la garaj iti masor eu un semering daca il mai gasesc.

Daca nu ai extractor de rulmenti poti sa improvizezi dintr-un cap de tubulara pe diametrul rulmentului si un surub cu care tragi capatul de tubulara impreuna cu rulmentul.

Edited by dan.c.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Sa vad la ce pret gasesc AM. Daca nu gasesc la jumatate din original, o sa desfac intai sa vad ce gasesc acolo.

De extras rulmentii cred ca merge si cu 2 capete de tubulara si o menghina. Nu e asta problema----ii scot eu.

Ai putut sa recuperezi si simeringurile ?

Hk1812v are dimensiunile 18x24x12 si intradevar are 31 de ace. Cele fara v in denumire, au camasa si doar 16 ace parca. Simeringurile au 18x24x3 parca.

Stiti ceva magazine de rulmenti in Bucuresti ?


» Post actualizat in 16 Feb 2018 09:42

Am facut ceva cercetari (si fizic si prin telefon-internet) si nu se gasesc decat varianta fara v in coada. Acestia din urma au in jur de 21 de ace si colivie interioara.

O sa desfac sa vad ce gasesc acolo, si daca o sa fie nevoie comand pe original(in jur de 600 de lei, 6 rulmenti si 6 simeringuri).

Codurile de Aprilia sunt Ap8110065 pentru rulment si Ap8110068 pentru simering. Culmea simeringurile sunt mai scumpe decat rulmentii.

Am gasit totusi vasilina rezistenta la apa , pasta de blocare si o chinga sa o pot suspenda de spate.

Link to comment
Share on other sites

Semeringurile se recupereaza in principiu. Nu prea are ce sa le afecteze.

Nu te mai complica si desfa si vezi ce ai acolo. Oricum, ar trebui sa devina obisnuinta treaba asta, sa cureti si sa gresezi anual tot pe acolo.

 

Uite, daca ajungi sa iei de pe afara, poti sa iei de la baietii astia:

https://www.apriliaperformance.co.uk/aprilia-suspension-bearing-kit-gen-1-rsv98-03-tuon.html

 

 

Sa stii ca tubul ala din poza (Suspension pin) mi s-a parut ca ar fi mai afectat decat rulmentii.

Edited by dan.c.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc !


» Post actualizat in 19 Feb 2018 10:29

In dimineata asta , am desfacut sa vad ce gasesc acolo. Dracul nu a fost deloc negru. Am gasit curat si gresat. Ori mobra nu a umblat pe ploaie, ori operatia nu are mai mult de 10000 km de la infaptuire. Curat, gresat si montat la loc. Nasol ca nu o poti face daca nu ai cum sa agati mobra de spate, deoarece nu trebuie sa ai presiune pe bascula. Cu ocazia asta am curat si gresat ce am mai gasit pe la roata spate.

Deci am scapat de ce mi-a fost frica. O sa raman cu 6 simeringuri(comandate de vineri), care maine sau miercuri cred ca ajung. In caz ca are nevoie cineva , gaseste la mine.

Mai am sa schimb lichidul de frana, sa curat etrierii, sa schimb lichidul de ambreiaj(are doar 3000 km, dar e negru ca uleiul ars), si sa fac boboc lantul.

Sa vine vremea buna !


» Post actualizat in 07 Mar 2018 13:25

Primul pas ar fi sa desfaci Ecu si sa vezi ce eprom ai. Gasesti pe net informatie cacalau.

 

Eu as verifica si daca nu cumva un fir Albastru cu verde,care duce la ECU e taiat, cel mai probabil de langa mufa de la ECU. Daca e taiat inseamna ca Ecu e pe map2, care e o harta un pic mai de putere si care ar face motocicleta sa consume mai mult. Amestecul dereglat ar putea fi de la faptul ca tu ai filtru stock cu acea harta. E mai mult de discutat, dar vorbim dupa ce vezi cum e cu firul ala.

Salut,

Azi am desfacut Ecu. Ai avut dreptate !

Firul albastru cu verde de la conectorul mai mic, taiat si lasat asa.Nici macar o banda izolatoare nu a fost in stare sa puna cel care a facut operatiunea. Am sertizat cate un conector la fiecare capat al firului taiat.

Sa le conectez, sa vad daca se schimba ceva?

Sau le las asa si imi comand alt eprom de pe net cu o harta mai buna ?

Am filtrul de aer original, nu sport. Doar toba e inlocuita cu un Road Italia.

Tie parca stiu ca iti mergea balbait cu tobele schimbate si harta originala. Stiu ca ai schimbat Ecu si astfel ai rezolvat si problema.

La mine nu se balbaie, porneste foarte usor, trage de rupe dupa parerea mea, doar consumul eputin cam mare si bujiile cam afumate.

Am mai observat ca am si releul de pornire original, adica cel de 50A, banuiesc. O sa caut sa il schimb cu unul de 100 sau 150, cu toate ca nu mi se pare ca invarte greu.

Pe langa toate astea, am dat jos toti etrierii si i-am spalat bine (interior exterior) cu periuta de dinti si apa calda cu sapun lichid , si la final cu spray de curatat frana. Am schimbat si lichidul de frana peste tot, incluziv cel de la ambreiajul hidraulic.

post-69900-0-29598700-1520428889_thumb.jpg

post-69900-0-42405700-1520428894_thumb.jpg

post-69900-0-08214400-1520428900_thumb.jpg

post-69900-0-54042900-1520428912_thumb.jpg

post-69900-0-88268400-1520428921_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ca sa fie treaba completa iti mai trebuie si un filtru sport. :)

Daca ii legi la loc firul taiat o sa o ai pe map1 si ar trebui sa consume mai putin, dar cu toba stock. Cu toba pe care o ai nu stiu care va fi rezultatul.

Relee dinalea de pornire am vazut ca sunt foarte ieftine pe ebay, pleaca de la 10lire, dar lumea de pe grupul de facebook pe unde mai citesc eu zice sa te feresti de alea ieftine si sa iei de la Aprilia Performance original. Asta decizi tu. Eu am pus un second original .

Link to comment
Share on other sites

A incercat cineva anvelopa spate de 190/55 sau 180/60 pe RSV gen 1? Am citit ca e recomandat lant cu 110 zale pentru 190/55, altfel risc sa se atinga cauciucu de aripa spate sau de lant. Despre 180/60 am citit ca e prea inalt si se poate atinge de aripa spate. Experiente?

Edited by Xeph
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Dan !

Crezi ca se merita sa comand de la Aprilia Performance si un eprom ecu ?

O sa incerc sa conectez firele taiate sa vad daca se schimba ceva.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei consum mic legi firele de la ecu si ii pui toba stock.

 

Daca treci peste partea de consum si vrei performanta atunci merita epromul ala. Nu stiu cum e la gen1 dar eu la a mea am ramas impresionat de map2. Ideal, daca faci pasul asta, ar fi sa iti iei un eprom pentru configuratia ta (toba si filtru) pentru cele mai bune performante. Habar n-am ce vinde Aprilia performance, dar sunt multi care fac.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E pus in link-ul de mai sus,80 lei.

Mno metale,am bagat deodata.:)

Edited by CHRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Schimb ansamblu - bascula spate Rsv factory 05+ complet cu etrier Brembo/ placute frana noi,articulatia completa,ax cadru,aripa,amortizor stare impecabila 8000km- Variante /schimb cu set gume 120/190 noi / indiferent de marca/model dar nu mai vechi - dot dupa 014

post-68579-0-08778300-1508778459_thumb.jpg
post-68579-0-95799600-1508778547_thumb.jpg
post-68579-0-39187700-1508778446_thumb.jpg
post-68579-0-10897900-1508778133_thumb.jpg
post-68579-0-78225700-1508778140_thumb.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chiar asa putini suntem, de nu mai posteaza nimeni nimic ?

Sau sunteti doar in sa, si nu aveti timp de forum?

Cum topicul mai avea putin si disparea de pe prima pagina, o sa incerc sa il mai urc putin .

Am facut ieri seara revizia la moto, am schimbat cauciucul spate , si i-am tras si o spalare.

Ulei, ca de obicei Eneos, de la John de pe forum( imi place cu se aude si cum schimba cu el).

Voi ce ati mai facut pe la mobre ?

 

post-69900-0-45216000-1526100702_thumb.jpg

post-69900-0-02990800-1526100708_thumb.jpg

post-69900-0-45029900-1526100713_thumb.jpg

post-69900-0-65892900-1526100718_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pana in 150km/h e acceptabil si cu ghidon, dupa mai nasol. Reversul e la drum lung, unde semighidoanele ==durere de incheieturi la maini si spate.

Eu sunt multumit de cum e acum.Pot face relativ usor 7-800 km pe zi. Imi lipsesc doar abs-ul si controlul tractiunii la ea. In rest este super fun pentru ture de o zi fara pasager .

Nu exista plimbare sa nu ma lase cu zambetul pe buze. Portofelul mai plange de la consum, dar distractia costa. In toate turele cu alti colegi, eu bag la pompa cel putin 2-3 litri in plus.

Sa vad cum o sa ma impac cu noul cauciuc spate, pe care nu l-am incercat inca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...